Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója ilyenkor, hogy megkapja a pénzét. Összegyűjtöttük, kinek mi a feladata.","shortLead":"Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója...","id":"20250601_mav-vasut-vonat-keses-karterites-tennivalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"0093d2f3-5200-4f37-a629-80a9811c151c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_mav-vasut-vonat-keses-karterites-tennivalok","timestamp":"2025. június. 01. 15:12","title":"Mostantól fizet a MÁV, ha késik a vonat vagy a busz – mutatjuk, mit kell tennie az utasnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett valaki mással fussanak neki a választásnak – állítja a VSquare.","shortLead":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett...","id":"20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92.jpg","index":0,"item":"f8f6709b-c8b9-42d3-8a88-9684a3b58d39","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","timestamp":"2025. június. 01. 17:54","title":"VSquare: Létezik egy olyan forgatókönyv, hogy ne Orbán legyen a Fidesz miniszterelnök-jelöltje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Először érte el a 10 milliárd forintot Várkonyi Andrea cégének árbevétele, s Várkonyi osztaléka az egymilliárd forintot.","shortLead":"Először érte el a 10 milliárd forintot Várkonyi Andrea cégének árbevétele, s Várkonyi osztaléka az egymilliárd forintot.","id":"20250531_Varkonyi-Andrea-milliardos-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052.jpg","index":0,"item":"0e24f61b-bacf-4f2d-b1a2-2e29bf2fd3df","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Varkonyi-Andrea-milliardos-lett","timestamp":"2025. május. 31. 14:42","title":"Várkonyi Andrea milliárdos lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 31. 11:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998","c_author":"HVG","category":"360","description":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is kulcsszerepe van az életmódnak, különösen az étkezésnek és a mozgásnak. Hogyan eszik, és hogyan sportol, akinek sikerült visszájára fordítani a folyamatot? Milyen figyelmeztető tünetek jelentkezhetnek még sok-sok évvel a csonttörés előtt, és kinek jár az ingyenes szűrés Magyarországon?","shortLead":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is...","id":"20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998.jpg","index":0,"item":"a0a115f5-e922-440a-ba51-ca3b7010350c","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","timestamp":"2025. május. 31. 17:00","title":"A csontritkulás nemcsak megelőzhető, de úgy tűnik, visszafordítható is – így fogjunk neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9583a09c-06f2-4686-b1c2-7a35fe9eada9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások nagyot ugrottak, 877 millió forintról 1,3 milliárdra.","shortLead":"Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások...","id":"20250531_Nagyon-felment-a-fideszes-propagandaharcosok-zsoldja-megafon-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9583a09c-06f2-4686-b1c2-7a35fe9eada9.jpg","index":0,"item":"34169d18-7878-41e9-9737-f5103410c35a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Nagyon-felment-a-fideszes-propagandaharcosok-zsoldja-megafon-beszamolo","timestamp":"2025. május. 31. 11:50","title":"Nagyon felment a fideszes propagandaharcosok zsoldja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"093be268-ea60-4240-b699-01712f077fcb","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Jó taktikai és tárgyalóképességéről ismert Nicusor Dan az új román elnök, aki EU-párti, oroszellenes jelöltként győzte le szélsőjobboldali ellenfelét.","shortLead":"Jó taktikai és tárgyalóképességéről ismert Nicusor Dan az új román elnök, aki EU-párti, oroszellenes jelöltként győzte...","id":"20250601_nicusor-dan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/093be268-ea60-4240-b699-01712f077fcb.jpg","index":0,"item":"1d3686b6-79f3-4d58-8c26-76e785c7f3fa","keywords":null,"link":"/360/20250601_nicusor-dan","timestamp":"2025. június. 01. 12:30","title":"Kimatekozta a román elnökválasztási győzelmet Nicusor Dan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee48a1d0-30ce-4a7c-8d8d-28b449e4228e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amióta Donald Trump újra elnök lett, csak úgy repkednek a fenyegetések, a kisebb-nagyobb számok a különféle vámokkal kapcsolatban. Miután az egyik belengetett rendelkezés Kalifornia szíve-csücskét, az Apple-t érintené, az állam főügyésze úgy érezte, lépnie kell.","shortLead":"Amióta Donald Trump újra elnök lett, csak úgy repkednek a fenyegetések, a kisebb-nagyobb számok a különféle vámokkal...","id":"20250531_donald-trump-apple-per-kalifornia-fougyesze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee48a1d0-30ce-4a7c-8d8d-28b449e4228e.jpg","index":0,"item":"46330451-52dd-4ab4-98e0-76291c607fec","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_donald-trump-apple-per-kalifornia-fougyesze","timestamp":"2025. május. 31. 18:03","title":"Beperelné Kalifornia főügyésze a Trump-adminisztrációt az Apple miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Felavatta új cégközpontját az Antro Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. A cég az Őrségben fejleszti új, hármas hibridhajtású járművét. Eddig 200 millió forintot fektettek be.
A Solo-Duo fantázianevű járművek minimális tömegüknek és légellenállásuknak köszönhetően a mai autók üzemanyag-szükségletének egyötödével is beérik. Szén-dioxid kibocsátásuk 2,0-3,3 kg/100 kilométer (a mai legkorszerűbb autóké 9-14 kg/100km). A növényi olaj, vagy alkohol elégetésekor pedig csak annyi szén-dioxid szabadul föl, amennyit a növény a fejlődése közben már megkötött az agroenergetikai körfolyamatban. Fontos szempont még, hogy hibridhajtásával dinamizmusa és sebessége egyáltalán nem marad el a többi járműétől, így a közúti forgalomba beilleszkedik.
A fejlesztési koncepció lényege, hogy a világon fellelhető legfrissebb és legperspektivikusabb innovációk felhasználásával létrehozható a mai autók radikálisan új és hatékony alternatívája. Elemei a magnézium ötvözet/karbon-kompozit váz, karbon-kompozit karosszéria és energiaelnyelő struktúrák, polikarbonát üvegezés, agymotoros, energia-visszahasznosító direkt hajtás, több üzemanyagfajtával működő motor-generátor, nagy hatásfokú napcellák és akkumulátorok, LED-világítás, aktív futómű, drive-by-wire vezérlés, synthetic air jet rendszer, mely megoldások a következő évtized elejére tervezett gyártás elindításáig válnak szériaéretté. A koncepció lényeges újdonságait hazai és nemzetközi (PCT) szabadalmi bejelentések védik.
Az autók kihasználtsága, így hatékonysága (statisztikák szerint 1,4 fő/autó, 1:14 hasznos teher/saját tömeg arány) nagyon alacsony. A legmodernebb technikák nyitják meg az utat e probléma orvoslására: a nagy jármű (Duo) tizenöt perc alatt, különösebb szakértelem nélkül szétszerelhető két önálló, teljes értékű kisautóra (Solo), s vissza. Ezáltal családi használatban megoldódik a második autó kérdése is: a hétvégi közös utazásra a hatszemélyes Duo, munkanapokon a két háromszemélyes Solo használható. Az ülések padlóba hajtásával variálható az utas- és csomagtér, a variabilitás azonban nem ér véget: a Solo-hoz kapcsolt egységekkel platós és zárt dobozos kisteherautó, mikrobusz, lakóautó, stb. alakítható ki.
[[ Oldaltörés: Az utasok taposhatnak (Oldaltörés) ]]
A jármű a tetején és hátán lévő napcellákkal tölti az akkumulátorokat, mely energia naponta átlag félórás dinamikus, de kis sebességű haladásra elegendő. Így lakott területen belül csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül haladhat. A lakott területen kívüli gyors haladáskor bekapcsolódik a növényi olaj, vagy alkohol üzemű kis motor-generátor, mely a megnövekedő energiaigényt fedezi, s az akkukat tölti fel. Az utastérben a kényelmes lábtartó egyben lineáris taposópedál is. A vezető és utasai bármikor, biztonságos környezetben ülve segíthetnek be a jármű hajtásába. Ez különösen kis sebességnél hatékony, de akár autópálya tempónál is lehetséges. Mindenki pillanatnyi kedve és lehetősége szerint állíthat taposóprogramot. A Solo-Duo minimális tömegének (270–540 kilogramm), alacsony gördülési- és rendkívül kis légellenállásának köszönhetően a mai autók energiaszükségletének egyötödével beéri.
Belsőégésű motorjának teljesítménye 10,0-20,0 kW. Szabvány fogyasztása: Solo 1,5 / Duo 2,0 liter/100 kilométer (napcellás töltéssel). Szén-dioxid kibocsátása 27–36 gramm/kilométer. Hibridhajtásával sebessége a többi járműével egyező, dinamizmusa kiemelkedő, így a közúti forgalomba annak zavarása nélkül illeszkedik – áll a fejlesztő cég sajtóközleményében. A valódi előnyök a fenntartási költségekben jelentkeznek: mai árakon egy 600 kilométere utazás bő tízezer forintos üzemanyag költsége kétezer forint lesz. Minimális teljesítményadó, biztosítási és szerviz-karbantartási díjakkal ez évente több százezer forintos megtakarítást jelent.
Az ütemterv szerint a Solo-Duo alternatív autó szériagyártása a következő évtized elején indul, s a gyártás felfutásával az olcsóbb személyautók árszínvonalán kerül majd piacra.
A Lexus GS 450h, a világ első hibrid prémium szedánja és az első teljes értékű hibrid jármű, amely orrmotoros építést kombinál hátsókerék hajtással a sportos menetteljesítmények biztosítása érdekében.
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.
A Saab legújabb fejlesztése, a BioPower motor és a hibrid technológia újszerű kombinációja – a Saab BioPower Hybrid Concept – a British International Motor Show keretében mutatkozott be július 20. és 30-a között Londonban.
Nem mindenki örül a hangtalanul suhanó hibrid (benzines-elektromos üzemű) autók térnyerésének, a vak gyalogosok számára veszélyesebbé válik a közlekedés miattuk - hívta fel a figyelmet a The Wall Street Journal című amerikai lap.
A japán Toyota autógyár kedden bejelentette, hogy hibridautóinak számát megkétszerezi és 2010-tól ilyen modelljeiből már évi egy millió darabot szeretne eladni. Hibridekből a Toyota 235 ezret értékesített tavaly.
Megkezdte közúti szereplését az első amerikai hibrid-dízel teherautó, amely a tervezők szerint 60-70 százalékkal kevesebb dízelolajt fogyaszt, mint hagyományos meghajtású társai, s a széndioxid-kibocsátása is 40 százalékkal alacsonyabb.
Sir Roger Moore, az UNICEF rangidős jószolgálati nagykövete felesége társaságában az első magyarországi UNICEF-bálra érkezett hazánkba. Négynapos itt tartózkodásuk során a világ első benzin-elektromos hibrid prémium szedánja, egy Lexus GS 450h áll Sir Roger és Lady Christina személyes rendelkezésére.