|
1. Ford, 632 (1588) 2. Volkswagen, 571 (945) 3. Suzuki, 533 (1854) 4. Opel, 487 (1482) 5. Skoda, 478 (1008) 6. Renault, 460 (475) 7. Nissan, 445 (217) 8. Toyota, 304 (993) 9. Peugeot, 230 (391) 10. Honda, 210 (346)
|
Európában 2009 januárjában 954 ezer 234, míg egy évvel korábban 1289598 autót értékesítettek. Magyarországon a tavaly januári 12 ezer 466 autóhoz képest az idén csak 5967-et adtak el. Az eddigi piacvezető a harmadik helyre szorult vissza. Oka, hogy a 20 százalékos kezdőrészlet bevezetésével a Suzuki hátrányba került a hiteles ügyfelek körében. A Suzuki Swiftet, Ignist, SX4-et, Splasht rendszerint kezdőrészlet nélkül, illetve 10-15 százalék befizetésével vették hitelre. A Ford már harmadik hónapja jeleskedik itthon. A Nissan évvégi készletkiárusításának köszönheti jelentős havi növekedését.
A Jato Dynamics szerint Európában minden egyes piacot jelentős csökkenés jellemzett idén januárban a tavalyi év első hónapjához képest. A franciáknál volt a legkevésbé érezhető a krízis, ahol a csökkenés mindössze 7,9 százalékos volt. A legtragikusabban Izlandot érinti még mindig a válság, ahol a piacesés 88,1 százalékos volt januárban.
A piackutató szerint az idén januárban is a Volkswagen került a dobogó felső fokára az eladott darabszámot illetően, megelőzve ezzel a Fordot, a Peugeot-t, az Opel/Vauxhall-t és a Fiatot.
Az idén is a Volkswagen Golf indított a legerősebben Európában. A gyengébb összeladások ellenére is sikerült megnövelnie piaci részesedését tavaly januárhoz képest. A Golf-ot követi a Ford Fiesta, a Peugeot 207, a Ford Focus, az Opel/Vauxhall Corsa, a Volkswagen Polo, a Fiat Panda, az Audi A4, a Fiat Punto és a Renault Clio.
Márka | Január 2009 | Január 2008 | Változás |
VOLKSWAGEN | 104,430 | 129,231 | -19.2% |
FORD | 90,434 | 110,389 | -18.1% |
PEUGEOT | 68,016 | 89,364 | -23.9% |
OPEL/VAUXHALL | 66,363 | 100,136 | -33.7% |
FIAT | 65,435 | 91,429 | -28.4% |
RENAULT | 62,786 | 92,119 | -31.8% |
CITROEN | 59,272 | 80,142 | -26.0% |
TOYOTA | 52,029 | 72,942 | -28.7% |
AUDI | 46,321 | 49,022 | -5.5% |
MERCEDES | 41,773 | 59,278 | -29.5% |
Típus | Január 2009 | Január 2008 | Változás |
VOLKSWAGEN GOLF | 32,229 | 41,755 | -22.8% |
FORD FIESTA | 31,702 | 28,452 | +11.4% |
PEUGEOT 207 | 26,436 | 37,813 | -30.1% |
FORD FOCUS | 22,236 | 33,890 | -34.4% |
OPEL/VAUXHALL CORSA | 19,504 | 32,782 | -40.5% |
VOLKSWAGEN POLO | 18,292 | 22,629 | -19.2% |
FIAT PANDA | 17,308 | 22,033 | -21.4% |
AUDI A4/S4/RS4 | 17,258 | 14,284 | +20.8% |
FIAT PUNTO | 17,203 | 30,271 | -43.2% |
RENAULT CLIO | 17,069 | 29,797 | -42.7% |
Ország | Január 2009 | Január 2008 | Változás |
Ausztria | 18,992 | 21,884 | -13.2% |
Belgium | 50,660 | 56,846 | -10.9% |
Ciprus* (becsült) | 1,775 | 2,229 | -20.4% |
Csehország | 11,249 | 13,823 | -18.6% |
Dánia | 7,165 | 14,418 | -50.3% |
Észtország | 1,601 | 2,706 | -40.8% |
Finnország | 11,530 | 21,549 | -46.5% |
Franciaország | 149,372 | 162,116 | -7.9% |
Németország | 189,385 | 220,742 | -14.2% |
Nagy Britannia | 112,087 | 162,097 | -30.9% |
Görögország | 20,225 | 33,488 | -39.6% |
Magyarország | 5,967 | 12,466 | -52.1% |
Izland | 170 | 1,432 | -88.1% |
Írország | 15,929 | 47,275 | -66.3% |
Olaszország | 158,380 | 235,104 | -32.6% |
Lettország* | 1,248 | 2,227 | -44.0% |
Litvánia* | 1,448 | 2,432 | -40.5% |
Luxemburg | 3,157 | 3,982 | -20.7% |
Norvégia | 5,353 | 9,901 | -45.9% |
Lengyelország* | 22,584 | 28,375 | -20.4% |
Portugália* | 13,710 | 15,842 | -13.5% |
Szlovákia | 3,603 | 6,231 | -42.2% |
Szlovénia | 4,572 | 6,128 | -25.4% |
Spanyolország | 59,378 | 101,599 | -41.6% |
Svédország | 11,299 | 17,033 | -33.7% |
Svájc* | 17,026 | 21,460 | -20.7% |
Hollandia | 56,369 | 66,213 | -14.9% |
Összesen | 954,234 | 1,289,598 | -26.0% |