Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"A kormány azt ígéri, napokon belül bemutatja a nyugdíjasok vásárlási utalványainak részleteit. Lesz mit kidolgozni, egy ilyen rendszert bevezetni nem annyira egyszerű, mint amilyen megígérni, hogy lesz pénz.","shortLead":"A kormány azt ígéri, napokon belül bemutatja a nyugdíjasok vásárlási utalványainak részleteit. Lesz mit kidolgozni...","id":"20250529_nyugdijas-utalvany-elelmiszer-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab.jpg","index":0,"item":"e709f765-91d6-47a0-8a2c-13a5e59e58c4","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_nyugdijas-utalvany-elelmiszer-vasarlas","timestamp":"2025. május. 29. 12:34","title":"Ki gyártja a nyugdíjasok 30 ezres utalványait? Elfogadják-e a piacon? Mennyibe kerül ez az országnak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cc1d857-7774-4c40-aff8-1761b9cdd30d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kiválóan vizsgázott a szimulált harci helyzetben az az izraeli lézerfegyver, ami a jövőben a légtér védelmét láthatja el.","shortLead":"Kiválóan vizsgázott a szimulált harci helyzetben az az izraeli lézerfegyver, ami a jövőben a légtér védelmét láthatja...","id":"20250529_izrael-lezerfegyver-dron-legvedelem-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cc1d857-7774-4c40-aff8-1761b9cdd30d.jpg","index":0,"item":"a1446ab5-d691-49cd-bf5e-14bdee19ea7e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_izrael-lezerfegyver-dron-legvedelem-video","timestamp":"2025. május. 29. 17:03","title":"Videón az izraeli szuperlézer, repülés közben szedi le az ellenséges drónt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5eafcef-7d51-44e9-b90e-baf96bdfb442","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem a közeli jövőben, de fokozatosan leválhat egy darab Afrikából, ami végül egy új kontinenst eredményezhet.","shortLead":"Nem a közeli jövőben, de fokozatosan leválhat egy darab Afrikából, ami végül egy új kontinenst eredményezhet.","id":"20250529_afrika-kontinens-ketteszakadas-szuperfelaramlas-vizsgalat-gazok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5eafcef-7d51-44e9-b90e-baf96bdfb442.jpg","index":0,"item":"f22d376f-3df3-4745-984d-8d9dd00d86f8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_afrika-kontinens-ketteszakadas-szuperfelaramlas-vizsgalat-gazok","timestamp":"2025. május. 29. 15:03","title":"Kettészakadhat Afrika, a szemünk láttára jöhet létre egy új kontinens","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9138270c-1b6b-4090-9e33-f2abb1a9222a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.","shortLead":"Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.","id":"20250530_Magyar-Suzuki-nyereseg-profit-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9138270c-1b6b-4090-9e33-f2abb1a9222a.jpg","index":0,"item":"67a05f17-e27d-4a6d-bae9-f50ef0c7d0fc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Magyar-Suzuki-nyereseg-profit-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:13","title":"Egy év alatt a negyedére esett vissza a Magyar Suzuki nyeresége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság várhatóan a jövő héten jelenti be, hogy nem módosít a helyreállítási alapok felhasználhatóságának határidején. Ez rendkívül rossz hír Magyarország számára, mert 10,4 milliárd euró végleges elveszítését jelentheti.","shortLead":"Az Európai Bizottság várhatóan a jövő héten jelenti be, hogy nem módosít a helyreállítási alapok felhasználhatóságának...","id":"20250530_rrf_unios-forrasok_europai-bizottsag_korrupcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"cafae740-046c-4a18-bcb3-6285e36d2b97","keywords":null,"link":"/eurologus/20250530_rrf_unios-forrasok_europai-bizottsag_korrupcio","timestamp":"2025. május. 30. 14:06","title":"A helyreállítási alapok 10 milliárd euróját véglegesen bukhatja Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d6b680-eed3-4875-a4e0-807a1e5c7741","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Paul Doyle-t pénteken bíróság elé állítják.","shortLead":"Paul Doyle-t pénteken bíróság elé állítják.","id":"20250529_liverpool-tomeges-gazolas-vadlott-paul-doyle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d6b680-eed3-4875-a4e0-807a1e5c7741.jpg","index":0,"item":"a892623c-64ec-4b66-b5fc-87b66779e922","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_liverpool-tomeges-gazolas-vadlott-paul-doyle","timestamp":"2025. május. 29. 18:50","title":"Egy 53 éves liverpooli férfit vádolnak a tömeges gázolással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3988686-4cb3-4744-a4c5-0af91ca10da9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Audi S5 Avant jelen formájában alig gyengébb, mint a kifutó RS4 Avant.","shortLead":"Az Audi S5 Avant jelen formájában alig gyengébb, mint a kifutó RS4 Avant.","id":"20250529_szemrevalo-igen-eros-uj-abt-audi-s5-avant-sportkombi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3988686-4cb3-4744-a4c5-0af91ca10da9.jpg","index":0,"item":"f170f1c2-2b6e-45df-908e-aae799049ec3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_szemrevalo-igen-eros-uj-abt-audi-s5-avant-sportkombi","timestamp":"2025. május. 29. 08:41","title":"Szemrevaló és igen erős új Audi sportkombi érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0ce3e36-d07f-4e14-be48-416768df17ca","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Péntektől fokozatosan tér vissza a nyárias idő.","shortLead":"Péntektől fokozatosan tér vissza a nyárias idő.","id":"20250529_idojaras-elorejelzes-hungaromet-nyarias-ido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ce3e36-d07f-4e14-be48-416768df17ca.jpg","index":0,"item":"d032107a-4bf7-4dbc-af72-1e4ac98521cf","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_idojaras-elorejelzes-hungaromet-nyarias-ido","timestamp":"2025. május. 29. 15:49","title":"Vége a májusi hidegnek, a hétvégén már 30 fok is lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.
A Volkswagen Caddy harmadik generációját friss vérrel kelti életre a német gyártó, a kishaszonjármű minden változatában elérhető a 4x4-es hajtás. A kedvelt mindenes mostantól zárt áruszállító, Kombi és Life kivitelében egyaránt a 4Motion öszkerékhajtási rendszerrel egészült ki. Ennek felára a teherautóknál 700 ezer forint, személyautóknál 840 ezer forint (ÁFA-val növelve). Ám a többletár valójában csupán nettó 300 ezer forint, mert a 4Motion felszereltség 400 ezer forintnyi extrával (ESP, központi zár, klíma stb.) jár egy csomagban.
A Volkswagen haszonjárművei Caddy 4Motion modelljeit 1,9 literes, 77 kW/105 LE teljesítményű, négyhengeres turbófeltöltésű dízelmotorral hozza ki, amely 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál. Az erőátviteli rendszerben hatfokozatú manuális sebességváltó szerepel, amely többek között könnyebb és a tengelykapcsolót kifejezetten kímélő terepes autózást tesz lehetővé. Az emelkedőn elindulást segítő rendszer és az elektronikus menetstabilizáló (ESP) az összkerékhajtású változatok mindegyikében a szériafelszereltség része, ugyanígy a dízelrészecske-szűrő (DPF) is.
Méreteihez és tömegéhez képest a Caddy 4Motion kilométerenként 172 (zárt áruszállító), illetve 176 gramm (Kombi és Life) szén-dioxid-kibocsátással közlekedik – a sajtóanyag szerint. A Caddy 6,6 (zárt áruszállító), illetve 6,7 liter (Kombi és Life) gázolajat igényel 100 kilométerenként, a 60 literes hajtóanyagtartállyal így elméletileg akár 900 kilométeres hatótávolság is elérhető. A Caddy 4Motion minden változata 164 kilométer/óra csúcssebességre képes, az álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóig tartó sprintet a zárt áruszállító 13,7, míg a Kombi és Life változatok 13,9 másodperc alatt teljesítik.
A Caddy 4Motion konstrukcióját a tervezők az elsőkerék-hajtású modellekhez képest számos ponton átdolgozták, illetve új elemekkel egészítették ki. Utóbbiak között a negyedik generációs, elektronikus szabályozású Haldex-tengelykapcsoló mellett a kétrészes kardántengely, a hátsó kiegyenlítőműhöz és az átalakított kardánhoz igazodó kipufogórendszer, illetve az új tervezésű hajtóanyagtartály is szerepel. A karosszériát mindemellett további megerősítésekkel látták el.
A motor nyomatékának az első és a hátsó kerekek közötti elosztására elektronikus szabályozású tengelykapcsolót alkalmaztak a tervezők. Az úgynevezett Haldex konstrukció olajfürdőben futó tengelykapcsoló, közvetlen csatlakozással a hátsó kiegyenlítőműhöz. A nyomástárolót elektromos szivattyú látja el olajjal, amelynek üzemi nyomása 30 bar. A hátsó kerekek számára ideális nyomatékot a központi számítógépes egység határozza meg, s egy szelepen át szabályozza a tengelykapcsoló munkahengereire ható olajnyomást. Ennek megfelelően növekszik a lamellákat összenyomó erő, mégpedig a hátsó kerekekre szánt forgatónyomaték arányában. A kifejtett nyomóerő függvényében így fokozatmentesen változtatható a tengelykapcsolón átvihető forgatónyomaték nagysága. A 4Motion eddigi generációival szemben e rendszer már a kerekek kipörgésétől függetlenül működik, mivel üzemi nyomása folyamatos. Extrém esetben akár a teljes nyomaték is a hátsó kerekre irányítható.
Míg a tervezők az első felfüggesztést egyszerűen átvehették a Caddy elsőkerék-hajtású változatából, a hátsó tengelyt gyakorlatilag újratervezték az összkerékhajtású kivitel számára. A Volkswagen haszonjárművek konstruktőrei itt a robusztus kialakításáról és tartósságáról ismert merev híd megoldását alkalmazták. A laprugókat és a lengéscsillapítókat az immár hátul is megjelent hajtásrendszer elemeinek megfelelően dolgozták át. A karosszériára az összkerékhajtás következtében ható további erők felvételéről a szerkezetbe integrált lemeztartók, valamint a lengéscsillapítók megerősített bekötési pontjai gondoskodnak.
A Caddy 4Motion szériafelszereltsége többek között ködfényszórókat, hővédő üvegezést, 195/65 R15 méretű gumiabroncsokkal szerelt 15 hüvelykes keréktárcsákat, multifunkciós kijelzőt és jobb oldali tolóajtót (a Life esetében bal oldalit is) tartalmaz. A Caddy 4Motion mindezeken túl felfelé nyíló vagy kétszárnyú hátsó raktérajtóval is rendelhető. Extrafelszerelésként a motor és a sebességváltó alá acél védőlemez is szerelhető.
A Volkswagen Haszonjárművek kifejezetten olyan céges és egyéni vásárlók számára készítette el Caddy sorozata összkerékhajtású modelljét, akik járművüket túlnyomórészt hegyvidékeken és/vagy gyakorta nehéz időjárási körülmények között, illetve terepen vagy rossz minőségű utakon használják. A privát ügyfélkört a szabadban töltött programokat kedvelő Caddy-vásárlók egészítik ki, akik szabadidős tevékenységeikhez a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadási tulajdonságokkal felvértezett szállítójárművet igényelnek. A gyártó megfelelő piackutatási eredmények alapján arra számít, hogy a Caddy 4Motion modellek mintegy 20 százalékban Németországban találnak majd gazdára. Az öt legfontosabb piac Németország mellett várhatóan Skandinávia, Ausztria, Franciaország, Olaszország és Spanyolország.
Személy- és áruszállító (Oldaltörés)
A Caddy 4Motion zárt áruszállító
A Caddy 4Motion zárt áruszállító hátulról és jobb oldalról egyaránt könnyen hozzáférhető 3,2 köbméteres rakterével bőséges helyet kínál a kisebb rakományok rövid távú szállításához. Az aszimmetrikus osztású, kétszárnyú hátsó ajtó 1116 milliméteres rakodómagasságot tesz lehetővé, az ajtószárnyak üvegezett vagy teli kivitelben egyaránt rendelhetők. A kínálatban egyrészes, felfelé nyíló ajtókonstrukció is szerepel. Az új Caddy továbbra is felszerelhető másik oldali tolóajtóval is, ám igény szerint akár a jobb oldali is elhagyható.
A maximális rakodószélesség 1558, a kerékdobok közötti távolság 1170 milliméter. Az 1781 milliméter hosszú, mindvégig sík rakfelületen akár egy euro-paletta is elhelyezhető. Az új Caddy 4Motion hasznos teherbírása felszereltségétől függően akár a 720 kilogrammot is elérheti, a maximális vontatható tömeg pedig 1500 kilogramm. A Caddy 4Motion természetesen üvegezett valamint Kombi változatában háromszemélyes hátsó üléspaddal is rendelhető.
A Caddy Life 4Motion
A Caddy Life 4Motion az összkerékhajtású Caddy-család személyautó-tagja, s ötülésesként kényelmes utasteret kínál az egész család számára is. A hátsó üléspad tágas lábteret és magas fokú kényelmet kínál, kívánságra egy harmadik üléspad is rendelhető. A sokoldalú Caddy így már hétüléses busszá lép elő. Mozihoz hasonló utazást kínál, ugyanis mindenki eggyel magasabban foglalhat helyet, mint az előtte ülő, amit elsősorban a gyermekek élveznek. Mindezt a mindkét oldalt 700 milliméter széles tolóajtók kifejezetten kényelmes be- és kiszállással egészítik ki.
A 2850 literes maximális csomagtérrel a Caddy Life 4Motion kedvező adottságú minden feladatra. Méretesebb tárgyak szállításához a szériakivitelű háromszemélyes második üléssor 1:2 arányban lehajtható, míg az opcionális kétszemélyes üléssor mindössze néhány kézmozdulattal teljes egészében el is távolítható. A csomagtartó hosszúsága ezzel 1354 milliméterre növelhető. Ha a hétüléses változat 546 kilogramm maximális terhelhetősége nem lenne elég, a Caddy Life 4Motion akár 1500 kilogrammos utánfutót is vontathat.
A Volkswagen Haszonjárművek életében igazi sikertörténet a 2004-ben debütált új Caddy. A modell piacra lépése óta a kishaszon-jármű kategóriában vezeti az eladási statisztikákat hazánkban: idén eddig 1308, összesen eddig több, mint 4000 új Caddy került az ügyfelekhez.