 © Daimler |
A páncélburkolatnál speciális fémet és aramidot kombinálnak egymással, amit észrevehetetlenül a széria felépítménnyel azonos vázra erősítenek. Az autón az ablakok polikarbonátból készültek. Ezekkel felszerelve az E-Guard modell megfelel a VR4-es biztonsági szabvány magas követelményeinek. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a páncélozott E-osztály akár egy 44-es Magnumnak is ellenáll. Aki a környezetében különösen sok ellenséget szerzett vagy más okból kell attól tartani, hogy nehéz fegyverekkel támadnak rá, alvázpáncélozással is megrendelheti a kocsit. Ez képes megvédeni az utasfülkét egy kézigránát-támadástól.
Az utasfülke és a külvilág közötti kommunikációt egy adó-vevő készülékkel, illetve telefonon lehet vész esetén bonyolítani. Rendelhető késleltetett riasztó is, támadás esetén rögtön értesíti a hatóságot vagy a védett személyért felelő biztonsági szervezetet.
Nem kell lemondani a kényelemről
A nehéz páncélozás ellenére az utastérben nem csökkent a komfort. A Mercedes mérnökei nemcsak a futóművet és a fékrendszert igazították a páncélozásból eredő többletsúlyhoz, hanem az elektronikus szabályozórendszereket is. Az E-Guard alapfelszereltségéhez tartozik a légrugózás. Az ugyancsak alapfelszereltség részét képző 17 hüvelykes kerekeken defekttűrő abroncsok feszülnek, így a sofőr leeresztett, vagy kilőtt kerekekkel 80 kilométer/órás sebességgel akár 50 kilométer megtételére is képes.
A biztonságnak ára van
 © Daimler |
Az E-Klasse E-Guard modellek Avantgarde és Elegance felszereltséggel kaphatók. Két benzin motor (E350 és E500), továbbá egy dízel (350 CDI Blue Efficiency) közül lehet választani. Aki aggódik a saját biztonsága felől, annak az E-osztály alapárán felül 45 ezer euró + ÁFA összeget kell letennie az asztalra, egy 388 lovas V8-as motorral szerelt E500-as esetében ez forintban kb. 47-50 millió forint