szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Látszólag az autóvásárlási szokások tekintetében nincs különbség a női és a férfi vásárlók között. Ám, ha jobban megvizsgáljuk a kérdést, látszik, hogy a nők sokkal tárgyilagosabban tudnak dönteni, mint a férfiak, akiket a lóerők és az extrák teljesen elkábítanak. Német szakértők szerint a jövőben az autógyártásban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a női szempontok már a tervezés és a kivitelezés során is.

© AP
Első ránézésre valóban nincs különbség a női és a férfi autóvásárlók között. Vezetési élmény, dizájn és minőség – ezek azok a szempontok, amelyeket a férfiak és nők egyaránt szem előtt tartanak vásárlás esetén. Ráadásul a státusz is egyaránt fontos mindkét nem képviselői számára.

 

Az autókereskedésben nincs gyilkosabb kijelentés, mint amikor valamelyik autógyár eldönti: új modellünk kifejezetten női autó – állítják a BMW szakemberei. A nürnbergi Plus kutatóintézet tanulmánya szerint a nők éppúgy viszolyognak a tipikus női autóktól, mint a nyugdíjasok az időseknek kitalált éttermi porcióktól.

 

Ugyanakkor bizonyos szempontokban igenis van különbség. A férfiak elsősorban a motortérben fújtató lóerők iránt érdeklődnek. A nőknél pedig az olyan értékek, mint a megbízhatóság, biztonság, arculat, szépség, színek, beltér, szén-dioxid-kibocsátás, alternatív üzemanyag-meghajtás – számítanak elsősorban. Nyugat-Európában, ahol számos országban szigorú kibocsátás alapú adózás lépett érvénybe, a környezetvédelem soha nem látott hangsúlyokat kapott. A járműparkokért felelős nők, általában emiatt gyakran nézeteltérésbe keverednek férfi kollégáikkal. A Die Welt egyik cikkében flottafelelős nők számolnak be erről. Kiderül, a nők másként gondolkodnak, mint a férfiak. A hölgyek már az autóvásárlásnál is a gyerekeik jövőjére, a munkatársak egészségére gondolnak. A férfiaknál ezzel szemben az ár-teljesítmény aránya dominál. A környezetvédelmi szempontok a férfiaknál egészen hátul kaptak helyet.

 

A céges autókat vezetők között a nők sokkal alaposabban, praktikusabban, ésszerűbben tudnak dönteni, mint a férfiak – mondta el a lapnak Gerhard Frind, a drezdai Cetelem Pank járműparkjáért felelős munkatársa, aki 90 cégautót felügyel. A férfi kollégák inkább a sportos, mindenféle extrával felszerelt autókat részesítik előnybe. A férfiak gyakran többet áldoznak az autóért, csak azért, hogy az teljesen lenyűgözze majd a környezetüket. Nem egyszer, akár 90-180 euróval is több lízingdíjat fizetnek ezért.

Nem buknak a csillagra (Oldaltörés)



 

A márkakutatók is egyetértenek ezzel a megállapítással. Egy kutatás szerint ugyanis a férfiak 41,7 százalékának első választása egy Mercedes, BMW, vagy egy Audi volt. Míg a nőknek csak a 23,7 százaléka választotta a prémium autókat. A nürnbergi kutatásból az is kiderült, az alternatív üzemanyagok legalább annyira fontosak a nőknél, mint az új biztonsági felszerelések. A felmérés során megfogalmazták azokat a szempontokat, amelyeket az autógyáraknak már rég ki kellett volna dolgozniuk. Sokan hiányolták például a különböző üzemanyagok előnyeit és hátrányait tartalmazó összefoglalókat a szalonokban. Azt is kifogásolták, hogy a reklámokban és az autós ismertetőkben kis hangsúlyt kap a szén-dioxid-kibocsátás és a fogyasztás, illetve, hogy a gyári adatokra rácáfolnak a valós használatból eredő tapasztalatok.

 

A felmérés szerint a nőket jobban érdekli az autó belső berendezése, kényelme és a dizájn, mint a férfiakat. További szempont még a csomagtér mérete, a praktikum és a műszerek egyszerű használata. 

A női vevők a kereskedők, szervizek felé is másféle igényeket támasztanak, mint a férfiak. Precíz, pontos elszámolást várnak el a javítási költségeknél, ezenkívül érthető magyarázatot arról, melyik javítást, miért és mennyiért végzik el, ezenkívül pedig fontos nekik, hogy a szervizben, kereskedésben elég időt szánjanak rájuk, illetve hasznos tanácsokkal lássák el őket.

A modern nők autóvásárlási igényeit minden autógyárnak és kereskedőnek szem előtt kellene tartania. A felmérés kimutatta ugyanis azt is, hogy az autóvásárlások 75 százalékában a nők döntenek. Mindegy, hogy háztartásbeli, alkalmazott vagy vállalati vezető, a nők befolyással vannak a férfiak döntésére is. A mai kereskedők nagy hibája, hogy nem veszik figyelembe a nők befolyását. Az eladónak tudnia kéne, milyen értékek számítanak egy nőnek, és ha azokat emelné ki tájékoztatójában, sokkal több autót tudna eladni.




 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

A magas benzinár megváltoztatja az amerikaiak autóvásárlási szokásait

A demokrata párti elnökjelöltségért küzdő Barack Obama szenátor szerint, ha a benzin ára tovább emelkedik, az amerikaiak meg fogják változtatni autóvásárlási szokásaikat. Ő maga egy hibrid - benzin és elektromos hajtású - autó tulajdonosa, de mint mondta, alig használja kocsiját.

MTI Autó

A térségben mi vagyunk az elsők autóvásárlásban

Az EU új tagországaiban májusban - az egész Európára jellemző irányzatnak megfelelően - csökkent az új autók vásárlása az egy évvel korábbihoz képest, a tavaly májusinál kevesebb munkanap miatt és részben a magas üzemanyagárak riasztó hatására, de az első öt hónapban továbbra is a nyugat-európaival ellentétes volt az irányzat: ott 1,5 százalékkal kevesebb, ezen a térfélen 9,8 százalékkal több új autó kapott rendszámot, mint a tavalyi első öt hónapban.

MTI Autó

Autóvásárlás-támogatási program Szerbiában is

A belgrádi kormány tervei szerint a szokásos árnál 1000 euróval kevesebbért vehet hazai gyártású Fiat Puntót minden szerb állampolgár, ha leadja régi kocsiját - derült ki szerb sajtóhírekből.