Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2f091ffa-3460-41b9-946b-00b211c461e5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A maga idejében Európa vezetőjének tekintett egykori német kancellár szerint helyes döntés volt 2008-ban távol tartani Ukrajnát a NATO-tól, és a Willkommenskulturt sem bánja, még ha az az AfD előretöréséhez is vezetett.","shortLead":"A maga idejében Európa vezetőjének tekintett egykori német kancellár szerint helyes döntés volt 2008-ban távol tartani...","id":"20241125_merkel-ukrajna-gazdasag-nemetorszag-trump-migracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f091ffa-3460-41b9-946b-00b211c461e5.jpg","index":0,"item":"581d02f9-a5bc-43a4-854a-9ad71f50f1e3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_merkel-ukrajna-gazdasag-nemetorszag-trump-migracio","timestamp":"2024. november. 25. 12:27","title":"Angela Merkel továbbra is védi a ma már sokak által kudarcnak tartott Európa-politikáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5b73acb-6783-4eab-9f5e-422df8602893","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Megúszták, hogy vacsora legyen belőlük.","shortLead":"Megúszták, hogy vacsora legyen belőlük.","id":"20241126_joe-biden-halaadas-pulyka-elnoki-kegyelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5b73acb-6783-4eab-9f5e-422df8602893.jpg","index":0,"item":"a8b31420-72ba-4ed5-994e-efb42436617c","keywords":null,"link":"/elet/20241126_joe-biden-halaadas-pulyka-elnoki-kegyelem","timestamp":"2024. november. 26. 12:59","title":"Joe Biden utoljára kegyelmezett meg két pulykának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c14050da-1487-4eee-85b0-e9d278b6ebc5","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Szinte megoldhatatlan képlet alakult ki a városházán – a friss ciklusban már sokadjára. A helyzet többféleképp is feloldható lenne, mégsem tűnik egyik forgatókönyv sem reálisnak.","shortLead":"Szinte megoldhatatlan képlet alakult ki a városházán – a friss ciklusban már sokadjára. A helyzet többféleképp is...","id":"20241125_tisza-part-vitezy-karacsony-gergely-budapest-fopolgarmester-helyettes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c14050da-1487-4eee-85b0-e9d278b6ebc5.jpg","index":0,"item":"02596d9d-d674-48f0-9c90-b75f48b7c206","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_tisza-part-vitezy-karacsony-gergely-budapest-fopolgarmester-helyettes-ebx","timestamp":"2024. november. 25. 15:34","title":"A Tisza befeszült, és Vitézy sem tartja reálisnak, hogy megválasszák Karácsony helyettesének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a84041f6-8b25-436a-8e34-3748b270a40d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem sokkal a teljesen új Audi Q5 után megérkezett a népszerű középkategóriás SUV kupés hangvételű testvérmodellje.","shortLead":"Nem sokkal a teljesen új Audi Q5 után megérkezett a népszerű középkategóriás SUV kupés hangvételű testvérmodellje.","id":"20241126_itt-a-vadonatuj-audi-q5-sportback-akar-367-lovas-v6-tal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a84041f6-8b25-436a-8e34-3748b270a40d.jpg","index":0,"item":"449bee7f-0ccf-448e-9439-2f838927e0de","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_itt-a-vadonatuj-audi-q5-sportback-akar-367-lovas-v6-tal","timestamp":"2024. november. 26. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Audi Q5 Sportback, akár 367 lovas V6-tal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tíz megyében kell számítani tartós ködre.","shortLead":"Tíz megyében kell számítani tartós ködre.","id":"20241127_suru-kod-figyelmeztetes-hungaromet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc.jpg","index":0,"item":"4060f3e7-c732-49e6-b574-ac1ac56709d2","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_suru-kod-figyelmeztetes-hungaromet","timestamp":"2024. november. 27. 05:35","title":"Sűrű köd miatt adott ki figyelmeztetést a HungaroMet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97fc49d2-54e4-4677-936e-05abc839b5a0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Scheiring, aki az LMP, majd a Párbeszéd országgyűlési képviselője volt, és aki jelenleg a Georgetowni Egyetem katari kampuszán tanít, azt írja a Politicón, hogy ha valaki le akarja fékezni az autokrácia gépezetét, annak először meg kell értenie az egész konstrukció működését. A politikatudós szerint a magyarországi példa legfontosabb tanulsága, hogy a demokráciát nem azzal kell védeni, hogy beszélünk róla, hanem azzal, hogy megvédjük az embereket.","shortLead":"Scheiring, aki az LMP, majd a Párbeszéd országgyűlési képviselője volt, és aki jelenleg a Georgetowni Egyetem katari...","id":"20241125_politico-scheiring-gabor-orban-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97fc49d2-54e4-4677-936e-05abc839b5a0.jpg","index":0,"item":"227d672e-efa0-4833-87b2-af5d28a5579a","keywords":null,"link":"/360/20241125_politico-scheiring-gabor-orban-trump","timestamp":"2024. november. 25. 15:05","title":"Scheiring Gábor a Politicóban: Láttam, mit csinált Orbán, ezért tudom, hogyan kell megállítani Trumpot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi a nő telefonját is elvette, a falba verte a nő fejét, és a nyakát is szorította.","shortLead":"A férfi a nő telefonját is elvette, a falba verte a nő fejét, és a nyakát is szorította.","id":"20241125_letartoztatas-ugyeszseg-parkapcsolati-bantalmazas-sopron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"fe9bc651-41a6-4983-a0b6-2eba5ba329c4","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_letartoztatas-ugyeszseg-parkapcsolati-bantalmazas-sopron","timestamp":"2024. november. 25. 13:57","title":"Letartóztattak egy soproni férfit, aki bezárta és bántalmazta a barátnőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy tréler, két kisteherautó és négy személyautó hajtott egymásba.","shortLead":"Egy tréler, két kisteherautó és négy személyautó hajtott egymásba.","id":"20241126_m7-autopalya-baleset-karambol-torlodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870.jpg","index":0,"item":"39ed57df-0a88-4210-b4db-d69376cd56e8","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_m7-autopalya-baleset-karambol-torlodas","timestamp":"2024. november. 26. 08:22","title":"Hetes karambol volt az M7-esen, több kilométeres a torlódás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Feltámadt egy legenda. Volkswagen Scirocco. Lassan hat, mint a keserű csoki. Kezdetben taszít, de amint felolvad és íze eléri az agyat, függőséget okoz. 1,4 literes motorral sportkocsinak kevés, 7 milliós árával és magas fogyasztásával a Golf-szerepből jócskán kilóg.
Ösztönös kupévonalai minden szegletét izgalmassá teszik, legyen az a haragos pofa, az izmos vállak, a dögösen terebélyesedő fenék. Nyílvesszőként hasít, lendülete friss, temperamentuma latinos, sehol a germán darabosság. Ilyen lett volna a hatos Golf, ha szabadjára engedik a tervező fantáziáját. Ám a VW életérzés a belső tér minden porcikájában megnyilvánul, a Sciroccónak csak a külseje kihívó, bent minden konzervatívan népautós, a kabrió Eosra emlékeztet.
A szögletesre szabott kormány pontos, a hatsebességes váltó kiválóan illeszkedik a motor teljesítményéhez. A be- és kiszállás nehézkes, az üléspozíció megfelelő.
Komolyan vette a sportot a VW, a hátsó ülések is extrém módon kagylósítottak, így bár elméletileg kényelmesen elférek magam mögött (hely van bőven), az ülések miatt gyakorlatilag mégsem. A hátralátást bukókeretes fejtámlák zavarják, a cég valószínűleg készül egy kabrióváltozatra. Csak le kell hámozni a tetőt, keret nélküliek az ablakok, elégséges a csomagtartó.
A Scirocco közfeltűnést kelt, az autók lelassítanak, előzékenyek a sofőrök, ha hagyom, körbeautóznak. Soha ennyi idegen nem környékezett meg, az autó paramétereiről faggattak, az árról érdeklődtek és a régi Sciroccó iránti vonzalmukról beszéltek. Tetszett nekik az autó, csodálták, a kis hengerűrtartalmú motor hallatán azonban tátva maradt a szájuk. Még a hétmilliós alapárat is könnyebben fogadták, mint a cseppnyi erőforrást. Hiába mondtam, 160 paci ereje dübörög benne, mind az öten megkérdezték, van-e esetleg komolyabb moci is. A teszt elején bennem is ez motoszkált. A Scirocco egy legenda, a legendák erősek, félelmetesek, magányosak és utánozhatatlanok. Az egynégyes motor nem illik hozzá, bár turbós és kompresszoros, alul-felül jól húz, dinamikus, jól pörög. Finoman, visszafogottan dohog, alapjáraton hangtalan. Nagyobb fordulaton megjön a hangja, nem karcos, de alapnak jó. Mint ahogy a Scirocco egészében egy kiváló tuningalap.
A teszt első napjai csalódással teltek, az ember többet várna, vérbőséget, hallucinogén mellékhatásokat, izomnövelő kipufogó hangokat. Aztán teltek a napok, fogytak a kilométereket, egyre bátrabban vezettem a Sciroccót. Nem vettem tudomást cégautós rokonságáról, sportkocsiként kezdtem becézni. Padlógáz kellett neki, hatos helyett a hármas sebességfokozat. Megjött a hangja, megjött az étvágya, nekem pedig megjött a kedvem hozzá.
Jól gyorsul, nyolc másodperc alatt van százon, padlógázas rajtja nem vág hátba. Ha nem akarunk vele vadulni (akkor meg minek), golfozni is eljárhatunk, lehet vele poroszkálni. Ilyenkor talán teljesíti a gyári fogyasztási normákat, alaphelyzetben, tempós használat során a 6,6 literes átlag valószerűtlen. A 430 kilométeres tesztút során vegyes üzemben 9 liter benzint fogyasztott a Scirocco.
Futóműve kemény, ez egy kupénak ideális. Ám, nem minden esetben. Egy zsúrra szállítottam három gyereket, egy nagyobbacskát elöl, két kisebbet hátul gyerekülésben. Lassan mentem, óvatosan, háromból egy gyerek mégis kidobta a menzai ebédet. Szerencsére csak kiszállás után.
Amikor a VW boszorkánykonyhájában az Iroc tanulmányból (a wolfsburgi Autostadtban volt szerencsém annak idején végigsimítani a radírmodellt) elkészítették az új Sciroccót, kevés borsot és erős paprikát kevertek a fortyogó masszához. Én egy kicsit bőkezűbben osztottam volna az erőt, nálam a kétliteres 200 lovas lett volna az indulómodell.
A Scirocco egy lépésnyire lemarad a TT kupé minőségi belső terétől, technikai fölényétől, de megvan a távolság a GTI-től is, az ugyanis az erősebb alapmotor mellett egy üléssel többet kínál.
Csomagtartója nehezen megközelíthető, hátfala magas, de űrtartalma elég mély, egy méretes hokistáskát gond nélkül elnyel.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
A VW Golf nem más, mint egy kényelmes és funkcionális munkaállomás, erre húzott tromfot a cég a Golf Plusszal, amelyben már a gyerekek és a csomagok is jobban elférnek. A család ásza egyértelműen a CrossGolf.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.