Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a7672aa4-395c-4b4d-90a4-81a9658f7b95","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az oroszok ismét Szergej Lavrov külügyminisztert küldik.","shortLead":"Az oroszok ismét Szergej Lavrov külügyminisztert küldik.","id":"20250408_egyesult-allamok-oroszorszag-targyalas-isztambul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7672aa4-395c-4b4d-90a4-81a9658f7b95.jpg","index":0,"item":"9c97d4f0-c32d-4ea7-afe7-c976ced0c91f","keywords":null,"link":"/vilag/20250408_egyesult-allamok-oroszorszag-targyalas-isztambul","timestamp":"2025. április. 08. 19:16","title":"Isztambulban lesznek a csütörtöki orosz–amerikai tárgyalások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Vesztett értékéből az OTP, a Mol, a Richter és a Magyar Telekom is.","shortLead":"Vesztett értékéből az OTP, a Mol, a Richter és a Magyar Telekom is.","id":"20250409_bet-tozsde-otp-mol-richter-telekom-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0.jpg","index":0,"item":"5291e385-f447-45f3-b61b-ae11d8b8126f","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_bet-tozsde-otp-mol-richter-telekom-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 11:37","title":"Ismét padlóra küldte a magyar tőzsdét a vámháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cb83165-ac49-4f22-90d2-895b7d260ed2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az RTL Híradó szerint az Uzsoki Utcai Kórházban fizetős úton hamarabb kaphatnak ellátást a betegek, mint az állami várólistákon. A párhuzamos rendszer a Térítéses Betegellátó Osztályon működik, ahol a szolgáltatások díját nem közvetlenül a kórház, hanem magáncégek szedik be.","shortLead":"Az RTL Híradó szerint az Uzsoki Utcai Kórházban fizetős úton hamarabb kaphatnak ellátást a betegek, mint az állami...","id":"20250408_RTL-Penzert-elobb-juthatnak-ellatashoz-a-betegek-az-Uzsoki-Korhazban-parhuzamos-varolistak-lehetnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cb83165-ac49-4f22-90d2-895b7d260ed2.jpg","index":0,"item":"82171525-d266-47b6-bf86-03bd14e5230e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_RTL-Penzert-elobb-juthatnak-ellatashoz-a-betegek-az-Uzsoki-Korhazban-parhuzamos-varolistak-lehetnek","timestamp":"2025. április. 08. 21:07","title":"RTL: Pénzért előbb juthatnak ellátáshoz a betegek az Uzsoki Kórházban – párhuzamos várólisták lehetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b77bed7b-0e9f-4b82-a584-045c7fb0c779","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"12 pontban kért helyreigazítást, de a bíróság ezt elutasította.","shortLead":"12 pontban kért helyreigazítást, de a bíróság ezt elutasította.","id":"20250408_Jogerosen-pert-nyert-az-Eduline-a-Jaszberenyi-Tankeruleti-Kozpont-korabbi-szakmai-igazgatohelyettesevel-szemben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b77bed7b-0e9f-4b82-a584-045c7fb0c779.jpg","index":0,"item":"22499649-952a-4358-8260-b1ba11f36516","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_Jogerosen-pert-nyert-az-Eduline-a-Jaszberenyi-Tankeruleti-Kozpont-korabbi-szakmai-igazgatohelyettesevel-szemben","timestamp":"2025. április. 08. 14:07","title":"Jogerősen pert nyert az Eduline a Jászberényi Tankerületi Központ korábbi szakmai igazgatóhelyettesével szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"010d8748-aa33-49d7-bbf9-2cabba2e2590","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A vámháborús környezetben a kínai e-kereskedők vagy árat emelnek az USA-ban, vagy kivonulnak onnan, és más piacokra koncentrálhatnak, mint Európa. De az amerikai keresletet a világ többi része nem képes pótolni, így öldöklő árverseny indulhat a kínai eladók körében.","shortLead":"A vámháborús környezetben a kínai e-kereskedők vagy árat emelnek az USA-ban, vagy kivonulnak onnan, és más piacokra...","id":"20250410_A-magyar-vasarloknak-meg-olcsobbak-lehetnek-az-olcso-kinai-aruk-az-amerikaiak-viszont-hoppon-maradnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/010d8748-aa33-49d7-bbf9-2cabba2e2590.jpg","index":0,"item":"0a7759dc-a8bd-4d66-ba27-d019f7bfc248","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_A-magyar-vasarloknak-meg-olcsobbak-lehetnek-az-olcso-kinai-aruk-az-amerikaiak-viszont-hoppon-maradnak","timestamp":"2025. április. 10. 08:45","title":"A magyar vásárlóknak még olcsóbbak lehetnek az olcsó kínai áruk, az amerikaiak viszont hoppon maradnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08aa36f8-4f28-487b-9b24-4e68fa53b43c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az olaszországi látogatáson tartózkodó brit uralkodónak és a feleségének is sűrű programja van azon a napon, amikor a huszadik házassági évfordulójukat ünnepelik. ","shortLead":"Az olaszországi látogatáson tartózkodó brit uralkodónak és a feleségének is sűrű programja van azon a napon, amikor...","id":"20250409_karoly-kiraly-giorgia-meloni-olaszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08aa36f8-4f28-487b-9b24-4e68fa53b43c.jpg","index":0,"item":"d641e33d-95f2-455c-97d1-05f14f0ab762","keywords":null,"link":"/elet/20250409_karoly-kiraly-giorgia-meloni-olaszorszag","timestamp":"2025. április. 09. 13:37","title":"Károly király Giorgia Melonival töltötte a házassági évfordulója reggelét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d4c4c6-c277-47f8-8798-7919a9d68f95","c_author":"Tiszai Balázs","category":"kkv","description":"Egyelőre a marhatelepeken pusztít a kór, de a sertésexportot már így is korlátozzák, ráadásul meg kell küzdeni a madárinfluenzával is. ","shortLead":"Egyelőre a marhatelepeken pusztít a kór, de a sertésexportot már így is korlátozzák, ráadásul meg kell küzdeni...","id":"20250409_Husszovetseg-husipar-Eder-Tamas-szaj-es-koromfajas-jarvany-serteshus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d4c4c6-c277-47f8-8798-7919a9d68f95.jpg","index":0,"item":"8a773069-01ac-4691-8646-fdb538ede9ef","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Husszovetseg-husipar-Eder-Tamas-szaj-es-koromfajas-jarvany-serteshus-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 09:20","title":"Épp helyrebillent volna a húsipar, amikor kitört a száj- és körömfájás járvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bd793ef-7b92-4172-b150-3118e63f005c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A további több mint 120 millió a kocsi alapára.","shortLead":"A további több mint 120 millió a kocsi alapára.","id":"20250408_Ezen-a-Porsche-911-esen-csak-az-extrak-kerultek-80-millio-forintba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bd793ef-7b92-4172-b150-3118e63f005c.jpg","index":0,"item":"dba86469-c91c-462a-8bb0-01c98b25df5f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250408_Ezen-a-Porsche-911-esen-csak-az-extrak-kerultek-80-millio-forintba","timestamp":"2025. április. 08. 20:46","title":"Ezen a Porsche 911-esen csak az extrák kerültek 80 millió forintba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Feltámadt egy legenda. Volkswagen Scirocco. Lassan hat, mint a keserű csoki. Kezdetben taszít, de amint felolvad és íze eléri az agyat, függőséget okoz. 1,4 literes motorral sportkocsinak kevés, 7 milliós árával és magas fogyasztásával a Golf-szerepből jócskán kilóg.
Ösztönös kupévonalai minden szegletét izgalmassá teszik, legyen az a haragos pofa, az izmos vállak, a dögösen terebélyesedő fenék. Nyílvesszőként hasít, lendülete friss, temperamentuma latinos, sehol a germán darabosság. Ilyen lett volna a hatos Golf, ha szabadjára engedik a tervező fantáziáját. Ám a VW életérzés a belső tér minden porcikájában megnyilvánul, a Sciroccónak csak a külseje kihívó, bent minden konzervatívan népautós, a kabrió Eosra emlékeztet.
A szögletesre szabott kormány pontos, a hatsebességes váltó kiválóan illeszkedik a motor teljesítményéhez. A be- és kiszállás nehézkes, az üléspozíció megfelelő.
Komolyan vette a sportot a VW, a hátsó ülések is extrém módon kagylósítottak, így bár elméletileg kényelmesen elférek magam mögött (hely van bőven), az ülések miatt gyakorlatilag mégsem. A hátralátást bukókeretes fejtámlák zavarják, a cég valószínűleg készül egy kabrióváltozatra. Csak le kell hámozni a tetőt, keret nélküliek az ablakok, elégséges a csomagtartó.
A Scirocco közfeltűnést kelt, az autók lelassítanak, előzékenyek a sofőrök, ha hagyom, körbeautóznak. Soha ennyi idegen nem környékezett meg, az autó paramétereiről faggattak, az árról érdeklődtek és a régi Sciroccó iránti vonzalmukról beszéltek. Tetszett nekik az autó, csodálták, a kis hengerűrtartalmú motor hallatán azonban tátva maradt a szájuk. Még a hétmilliós alapárat is könnyebben fogadták, mint a cseppnyi erőforrást. Hiába mondtam, 160 paci ereje dübörög benne, mind az öten megkérdezték, van-e esetleg komolyabb moci is. A teszt elején bennem is ez motoszkált. A Scirocco egy legenda, a legendák erősek, félelmetesek, magányosak és utánozhatatlanok. Az egynégyes motor nem illik hozzá, bár turbós és kompresszoros, alul-felül jól húz, dinamikus, jól pörög. Finoman, visszafogottan dohog, alapjáraton hangtalan. Nagyobb fordulaton megjön a hangja, nem karcos, de alapnak jó. Mint ahogy a Scirocco egészében egy kiváló tuningalap.
A teszt első napjai csalódással teltek, az ember többet várna, vérbőséget, hallucinogén mellékhatásokat, izomnövelő kipufogó hangokat. Aztán teltek a napok, fogytak a kilométereket, egyre bátrabban vezettem a Sciroccót. Nem vettem tudomást cégautós rokonságáról, sportkocsiként kezdtem becézni. Padlógáz kellett neki, hatos helyett a hármas sebességfokozat. Megjött a hangja, megjött az étvágya, nekem pedig megjött a kedvem hozzá.
Jól gyorsul, nyolc másodperc alatt van százon, padlógázas rajtja nem vág hátba. Ha nem akarunk vele vadulni (akkor meg minek), golfozni is eljárhatunk, lehet vele poroszkálni. Ilyenkor talán teljesíti a gyári fogyasztási normákat, alaphelyzetben, tempós használat során a 6,6 literes átlag valószerűtlen. A 430 kilométeres tesztút során vegyes üzemben 9 liter benzint fogyasztott a Scirocco.
Futóműve kemény, ez egy kupénak ideális. Ám, nem minden esetben. Egy zsúrra szállítottam három gyereket, egy nagyobbacskát elöl, két kisebbet hátul gyerekülésben. Lassan mentem, óvatosan, háromból egy gyerek mégis kidobta a menzai ebédet. Szerencsére csak kiszállás után.
Amikor a VW boszorkánykonyhájában az Iroc tanulmányból (a wolfsburgi Autostadtban volt szerencsém annak idején végigsimítani a radírmodellt) elkészítették az új Sciroccót, kevés borsot és erős paprikát kevertek a fortyogó masszához. Én egy kicsit bőkezűbben osztottam volna az erőt, nálam a kétliteres 200 lovas lett volna az indulómodell.
A Scirocco egy lépésnyire lemarad a TT kupé minőségi belső terétől, technikai fölényétől, de megvan a távolság a GTI-től is, az ugyanis az erősebb alapmotor mellett egy üléssel többet kínál.
Csomagtartója nehezen megközelíthető, hátfala magas, de űrtartalma elég mély, egy méretes hokistáskát gond nélkül elnyel.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
A VW Golf nem más, mint egy kényelmes és funkcionális munkaállomás, erre húzott tromfot a cég a Golf Plusszal, amelyben már a gyerekek és a csomagok is jobban elférnek. A család ásza egyértelműen a CrossGolf.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.