szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.

Nem hiába gyártják még mindig a Xsara Picassót, a kategóriateremtő egyterű népszerűségét nem tudta utolérni a C4 Picasso. Az autópiac megtorpanása amúgy sem kedvez az egyterű szegmensnek, ezért vagyunk mi is kíváncsiak, hogy fogadják majd a magyarok a C3 Picassót.

A Citroen C3 Picasso kisebb, mint egy klasszikus egyterű, miközben ugyanolyan sokoldalú, merész dizájnja egyedivé teszi, fiatalos lendületét jó ár-értékaránnyal társították. Citroen-finanszírozás esetén valamivel 3 millió forint fölött már elvihető.

© Autómenedzser
Külseje a következő generációs C3-as formajegyeit vetíti előre, a dizájn nem túlzott, talán a fenekét lehetett volna izgalmasabbra szabni, igaz itt a csomagtér maximális mérete volt a cél. Ebben jó a C3 Picasso, az alaphelyzetben 385 literes csomagteret a hátsó üléspad előre tolásával 500 literesre lehet növelni, az ülések ledöntésével pedig 1506 literesre.

A négyhengeres HDi-motorok megbízhatóan és olcsón üzemeltetik az 1300 kilós kis egyterűt, az általunk kipróbált gyengébb 92 lóerőt teljesít, ami bőven elegendő még az autópályán is. Három felnőttel könnyedén elértük a 160 kilométer/órás utazósebességet. A franciásan imbolygó sebességváltó-kart minduntalan hatosba akartam tenni, nagy hiba, hogy csak ötsebességes lehet az autó. Automatikus váltóval nem is rendelhető, új viszont a kínálatban az 1,4 literes VTi erőforrás, amely 95 lóerős. Ennél izmosabb az 1,6-os VTi, a maga 120 lóerejével, illetve a 110 lovas, részecskeszűrős csúcsdízel.

© Autómenedzser
Vezetése kellemes, az volt végig az érzésem, hogy a C4 Picassóban ülök. Rengeteg az üveg, még a terjedelmes panorámatető nélkül is világos az autó, hát még azzal. A dobozforma miatt nagy a menet- és szélzaj, a beltér egyedi, az anyagválasztás többnyire minőségi és puha.

Sok rekesz áll a rendelkezésünkre, ám a szórakoztató egység és a klímaberendezés lakkfekete borítása elég giccses. A napfénytető árnyékoló rolója egyből a kezünkben maradt, de lehet, hogy csak a bemutató lámpaláza, illetve a rengeteg rángatás okozta.

© Autómenedzser
A 4,08 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,62 méter magas autó hátsó ülései tagoltak és 150 milliméteres hosszon egymástól függetlenül csúsztathatók. A hátsó ülések felső részén elhelyezett kapcsolók segítségével az ülések egy kézzel és egyetlen mozdulattal elrejthetők. A mozgatható csomagtérpadlóval kiegészítve teljesen sík padló alakítható ki egészen az első üléssorig. Ez 2,41 méterig tovább növelhető az első utasülés háttámlájának asztalka helyzetbe döntésével. Gyerekeknek hátul bőséges a hely, 189 centis férfiak csak szorongva férnek be.

Az alapváltozatban csak két légzsák véd, alapára 95 lovas benzinmotorral 3,39 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,99 millió forint, a legdrágább változat széria ESP-vel a 110 lovas dízel egyhatos 4,97 millió forinttal.

B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)
 


Citroen C3 Picasso 1,6 HDi 90
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
90 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
215 Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2540
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4078 / 1730 / 1624
Csomagtér
385-500-1506 liter
Saját tömeg (kg)
1289
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
173
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
13,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
6/4 /4,7
Tesztfogyasztás
n.a.
CO2 kibocsátás (g/Km)
125
ÁRA
3,99 millió forinttól




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Honda Civic Hybrid teszt: a zöld cégautó

Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.

hvg.hu Autó

Mercedes-Benz GLK teszt: bámulandusz, lódulandusz

Rongyrázós jelenség a Mercedes-Benz GLK. Zavarba ejtően megbámulják, nem könnyű vele felszívódni. Vezetni élmény, birtokolni álom, rettenetesen drága, sokat fogyaszt, de terepen sem ijed meg.

automenedzser.hu Autó

Citroen-teszt: szoba kilátással

A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.

hvg.hu Autó

Volkswagen Scirocco teszt: Csipkerózsika metált hallgat

Feltámadt egy legenda. Volkswagen Scirocco. Lassan hat, mint a keserű csoki. Kezdetben taszít, de amint felolvad és íze eléri az agyat, függőséget okoz. 1,4 literes motorral sportkocsinak kevés, 7 milliós árával és magas fogyasztásával a Golf-szerepből jócskán kilóg.

hvg.hu Autó

Honda Jazz teszt: lányoknak, asszonyoknak

Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.

hvg.hu Autó

Lehet félni tőle - vezettük az Opel Insignia kombit

Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.

hvg.hu Autó

Vezettük az új Citroen C4 kupét

Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.