Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sem a dedikált egészségügyi bérkorrekció, sem az állami kórházak felújítására szánt pénz nem szerepel a 2026-os büdzséről szóló törvénytervezetben – írja a Népszava.","shortLead":"Sem a dedikált egészségügyi bérkorrekció, sem az állami kórházak felújítására szánt pénz nem szerepel a 2026-os...","id":"20250519_Nyoma-sincs-egeszsegugyieknek-szant-beremelesnek-a-jovo-evi-budzseben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5b54101-4e0b-4ca2-b62a-99bf88fde94b.jpg","index":0,"item":"a108e4f9-0143-49d0-b74a-11fb6fd19fcb","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Nyoma-sincs-egeszsegugyieknek-szant-beremelesnek-a-jovo-evi-budzseben","timestamp":"2025. május. 19. 08:16","title":"Nyoma sincs az egészségügyiseknek szánt béremelésnek a jövő évi büdzsében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3984fc2e-b66e-4787-a736-cbd75de1951c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az elnökválasztás eredménye: leszámolás a román politikai elit sok évtizedes korrupt kormányzásával – állapítja meg az Economist szerzője. A The New York Times tudósítója pedig arra számít, hogy megnyugszik Európában a politikai közép.","shortLead":"Az elnökválasztás eredménye: leszámolás a román politikai elit sok évtizedes korrupt kormányzásával – állapítja meg...","id":"20250519_roman-elnokvalasztas-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3984fc2e-b66e-4787-a736-cbd75de1951c.jpg","index":0,"item":"b6142fd2-7a63-48b3-b3a5-5b41ce4f991d","keywords":null,"link":"/360/20250519_roman-elnokvalasztas-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 19. 05:45","title":"Románia elkerüli a jobbratolódást, de a bizalmi válságot nem tudja kivédeni – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 20. 15:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"693d4962-19bf-400b-89c7-a4b645c78db9","c_author":"Balogh Csaba ","category":"tudomany","description":"Átvette a Wizz Air az első, hosszútávú járatok teljesítésére is képes A321 XLR típusú repülőgépét. A vállalat összesen 47 példányt rendelt, a légitársaság lesz a típus első diszkont légitársasági üzemeltető Európában. Az új géptípus új desztinációkat is jelent.","shortLead":"Átvette a Wizz Air az első, hosszútávú járatok teljesítésére is képes A321 XLR típusú repülőgépét. A vállalat összesen...","id":"20250520_wizz-air-uj-repulo-airbus-a321xlr-tavoli-desztinaciok-hosszutavu-jaratok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/693d4962-19bf-400b-89c7-a4b645c78db9.jpg","index":0,"item":"321e32ca-bfcb-4a8f-8491-d99ac9d72c6e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_wizz-air-uj-repulo-airbus-a321xlr-tavoli-desztinaciok-hosszutavu-jaratok-ebx","timestamp":"2025. május. 20. 21:12","title":"Itt az XLR a Wizz Airnél: megjött az új repülő, indulnak az akár 8 órás, hosszútávú járatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d5b088-040d-4e83-84e3-b9ce5cf1acd9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kevesen számítanak a légi megfigyelésre.","shortLead":"Kevesen számítanak a légi megfigyelésre.","id":"20250519_Olcso-hatekony-alig-lehet-kiszurni-rakapott-a-rendorseg-a-dronos-razziakra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d5b088-040d-4e83-84e3-b9ce5cf1acd9.jpg","index":0,"item":"fd42dae3-8372-4db0-82c2-805aaa2fcb73","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_Olcso-hatekony-alig-lehet-kiszurni-rakapott-a-rendorseg-a-dronos-razziakra","timestamp":"2025. május. 19. 08:53","title":"Olcsó, hatékony és alig lehet kiszúrni: nagyon rákapott a rendőrség a drónos razziákra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07960534-441d-4b5b-9f2e-a9fc317bc2f2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szárnyal a református egyház a botrány óta – egyre több a hittanos, a teológus. Ezt Balog Zoltán állítja, aki felüdülten tért vissza Kárpátaljáról, ahol 35 gyülekezetet látogatott meg, és – ellentétben Magyarországgal – csupa szeretet vette körül. A püspök interjúban beszélt élményeiről.","shortLead":"Szárnyal a református egyház a botrány óta – egyre több a hittanos, a teológus. Ezt Balog Zoltán állítja, aki...","id":"20250519_kegyelembotrany-balog-zoltan-feludules-karpatalja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07960534-441d-4b5b-9f2e-a9fc317bc2f2.jpg","index":0,"item":"3aad9114-26c7-408c-b935-b8888bb7736b","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_kegyelembotrany-balog-zoltan-feludules-karpatalja","timestamp":"2025. május. 19. 19:21","title":"A kegyelmi botrány után Balog Zoltán a háború sújtotta Kárpátalján kereste a felüdülést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d63b6c70-a083-4e2a-975d-b00991019788","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az izraeli hadsereg azt kéri a lakosoktól, hogy nyugati irányban hagyják el a várost.","shortLead":"Az izraeli hadsereg azt kéri a lakosoktól, hogy nyugati irányban hagyják el a várost.","id":"20250519_idf-gaza-han-junisz-kiurites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d63b6c70-a083-4e2a-975d-b00991019788.jpg","index":0,"item":"22707ba6-a9bc-459b-b614-e6918d67aea0","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_idf-gaza-han-junisz-kiurites","timestamp":"2025. május. 19. 17:26","title":"Az IDF felszólította a gázai Hán Júnisz civil lakosságát, hogy ürítsék ki a települést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99","c_author":"Nyusztay Máté ","category":"tudomany","description":"Lassan újabb tétellel bővíthetjük a Föld bolygóra leselkedő veszélyforrások listáját: Donald Trumppal. Már a NASA bolygóvédelmi programját is veszélybe sodorhatják az amerikai elnök megszorításai, amelyek dominóként dönthetik be az USA kulcsfontosságú űrkutatási programjait.","shortLead":"Lassan újabb tétellel bővíthetjük a Föld bolygóra leselkedő veszélyforrások listáját: Donald Trumppal. Már a NASA...","id":"20250519_nasa-bolygovedelmi-program-koltsegvetesi-megszoritas-neo-surveyor-aszteroida-becsapodas-elorejelzes-urkutatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99.jpg","index":0,"item":"7e0b67f2-6df2-4324-ad24-25290f01a4f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_nasa-bolygovedelmi-program-koltsegvetesi-megszoritas-neo-surveyor-aszteroida-becsapodas-elorejelzes-urkutatas-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 08:03","title":"Veszélyes közelségbe ért a „Trump-aszteroida”, de vajon becsapódik?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Nem hiába gyártják még mindig a Xsara Picassót, a kategóriateremtő egyterű népszerűségét nem tudta utolérni a C4 Picasso. Az autópiac megtorpanása amúgy sem kedvez az egyterű szegmensnek, ezért vagyunk mi is kíváncsiak, hogy fogadják majd a magyarok a C3 Picassót.
A Citroen C3 Picasso kisebb, mint egy klasszikus egyterű, miközben ugyanolyan sokoldalú, merész dizájnja egyedivé teszi, fiatalos lendületét jó ár-értékaránnyal társították. Citroen-finanszírozás esetén valamivel 3 millió forint fölött már elvihető.
Külseje a következő generációs C3-as formajegyeit vetíti előre, a dizájn nem túlzott, talán a fenekét lehetett volna izgalmasabbra szabni, igaz itt a csomagtér maximális mérete volt a cél. Ebben jó a C3 Picasso, az alaphelyzetben 385 literes csomagteret a hátsó üléspad előre tolásával 500 literesre lehet növelni, az ülések ledöntésével pedig 1506 literesre.
A négyhengeres HDi-motorok megbízhatóan és olcsón üzemeltetik az 1300 kilós kis egyterűt, az általunk kipróbált gyengébb 92 lóerőt teljesít, ami bőven elegendő még az autópályán is. Három felnőttel könnyedén elértük a 160 kilométer/órás utazósebességet. A franciásan imbolygó sebességváltó-kart minduntalan hatosba akartam tenni, nagy hiba, hogy csak ötsebességes lehet az autó. Automatikus váltóval nem is rendelhető, új viszont a kínálatban az 1,4 literes VTi erőforrás, amely 95 lóerős. Ennél izmosabb az 1,6-os VTi, a maga 120 lóerejével, illetve a 110 lovas, részecskeszűrős csúcsdízel.
Vezetése kellemes, az volt végig az érzésem, hogy a C4 Picassóban ülök. Rengeteg az üveg, még a terjedelmes panorámatető nélkül is világos az autó, hát még azzal. A dobozforma miatt nagy a menet- és szélzaj, a beltér egyedi, az anyagválasztás többnyire minőségi és puha.
Sok rekesz áll a rendelkezésünkre, ám a szórakoztató egység és a klímaberendezés lakkfekete borítása elég giccses. A napfénytető árnyékoló rolója egyből a kezünkben maradt, de lehet, hogy csak a bemutató lámpaláza, illetve a rengeteg rángatás okozta.
A 4,08 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,62 méter magas autó hátsó ülései tagoltak és 150 milliméteres hosszon egymástól függetlenül csúsztathatók. A hátsó ülések felső részén elhelyezett kapcsolók segítségével az ülések egy kézzel és egyetlen mozdulattal elrejthetők. A mozgatható csomagtérpadlóval kiegészítve teljesen sík padló alakítható ki egészen az első üléssorig. Ez 2,41 méterig tovább növelhető az első utasülés háttámlájának asztalka helyzetbe döntésével. Gyerekeknek hátul bőséges a hely, 189 centis férfiak csak szorongva férnek be.
Az alapváltozatban csak két légzsák véd, alapára 95 lovas benzinmotorral 3,39 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,99 millió forint, a legdrágább változat széria ESP-vel a 110 lovas dízel egyhatos 4,97 millió forinttal.
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
Rongyrázós jelenség a Mercedes-Benz GLK. Zavarba ejtően megbámulják, nem könnyű vele felszívódni. Vezetni élmény, birtokolni álom, rettenetesen drága, sokat fogyaszt, de terepen sem ijed meg.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.
Feltámadt egy legenda. Volkswagen Scirocco. Lassan hat, mint a keserű csoki. Kezdetben taszít, de amint felolvad és íze eléri az agyat, függőséget okoz. 1,4 literes motorral sportkocsinak kevés, 7 milliós árával és magas fogyasztásával a Golf-szerepből jócskán kilóg.
Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.