Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az intézmény gazdasági okokra hivatkozva szünteti meg tizennyolc bölcsész képzését.","shortLead":"Az intézmény gazdasági okokra hivatkozva szünteti meg tizennyolc bölcsész képzését.","id":"20250428_szobeli-felmondas-bolcseszoktatok-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a.jpg","index":0,"item":"89a8650f-189c-4359-902d-628510dff4fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_szobeli-felmondas-bolcseszoktatok-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","timestamp":"2025. április. 28. 14:16","title":"Szóban már felmondtak több bölcsészoktatónak a Károli Gáspár Református Egyetemen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Ezért is lehet elgondolkodtató a hír, amely szerint mesterséges intelligenciát kezdtek el alkalmazni egy amerikai atomerőműben. Most még ugyan csak dokumentumkeresési célokra, azonban több olyan vállalkozás is van, amely már keresi a MI bevezetésének egyéb lehetőségét az atomenergia területére.","shortLead":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű...","id":"20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4.jpg","index":0,"item":"46c417f3-01a2-4cd4-a453-aa86f815ddb8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","timestamp":"2025. április. 28. 20:03","title":"Mert ugye mi baj lehet? Egy atomerőműben elkezdték használni a mesterséges intelligenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket is. Ahogy számos kórkép vagy megbetegedés esetében, itt is a megelőzés a legjobb út, de nem árt vigyázni, mert ha túlzásba esünk, akkor többet ártunk, mint használunk.","shortLead":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket...","id":"20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35.jpg","index":0,"item":"cc1d9662-df2f-4868-9ecf-183d48b06d7b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","timestamp":"2025. április. 29. 11:30","title":"Súlyokkal szokott edzeni? Van egy rossz hírünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"2274ccfb-97ca-49f3-b3dc-d80d8603669a","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egy Kína és Franciaország által közösen kifejlesztett csillagászati műhold 13 milliárd évvel ezelőtti gammasugár-kitörést (GRB) észlelt, betekintést nyújtva az univerzum kezdeti korszakába.","shortLead":"Egy Kína és Franciaország által közösen kifejlesztett csillagászati műhold 13 milliárd évvel ezelőtti...","id":"20250428_svom-francia-kinai-muhold-gammakitores-eszleles-csillagrobbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2274ccfb-97ca-49f3-b3dc-d80d8603669a.jpg","index":0,"item":"1a7d9734-01ed-4826-b40f-3ff18aaa083e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_svom-francia-kinai-muhold-gammakitores-eszleles-csillagrobbanas","timestamp":"2025. április. 28. 22:03","title":"Másodpercek alatt elszabadult valami a világűrben: óriási gammasugár-kitörést észlelt egy műhold","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97f9b291-c5cf-4971-b137-50a6e989c997","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az 5,4 másodperces 0-100-as katapultálásra képes Elroq RS-nek alaposan megkérik az árát.","shortLead":"Az 5,4 másodperces 0-100-as katapultálásra képes Elroq RS-nek alaposan megkérik az árát.","id":"20250429_bearaztak-a-valaha-keszult-legjobban-gyorsulo-skoda-elroq-rs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97f9b291-c5cf-4971-b137-50a6e989c997.jpg","index":0,"item":"fe0cf2fc-57fb-4bdb-9d96-39f2269044c2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_bearaztak-a-valaha-keszult-legjobban-gyorsulo-skoda-elroq-rs","timestamp":"2025. április. 29. 06:41","title":"Cseh katapult: beárazták a valaha készült legjobban gyorsuló Skodát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bc8ea4b-c4dc-4158-8fae-f91e402425c9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar szerint komoly átalakítás jöhet.","shortLead":"Magyar szerint komoly átalakítás jöhet.","id":"20250429_magyar-peter-rogan-antal-ktk-valasztasi-torveny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bc8ea4b-c4dc-4158-8fae-f91e402425c9.jpg","index":0,"item":"c04c8a4a-a015-4718-a590-2fef7f64b57d","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_magyar-peter-rogan-antal-ktk-valasztasi-torveny-ebx","timestamp":"2025. április. 29. 10:39","title":"Magyar Péter állításai ellenére Rogánék tartják, hogy nem fogják piszkálni a választási törvényt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Duna Furnace Dunai Vasmű Kft. felszámolás alatt áll, az április 7-én kiírt nyilvános részvételi felhívásra pedig nem érkezett be ajánlat.","shortLead":"A Duna Furnace Dunai Vasmű Kft. felszámolás alatt áll, az április 7-én kiírt nyilvános részvételi felhívásra pedig nem...","id":"20250428_Dunaferr-utodceg-Duna-Furnace-Dunai-Vasmu-Kft-felszamolasi-eljaras-nincs-vevo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763.jpg","index":0,"item":"ba3f02b6-6732-4f60-b662-7d70b28894aa","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_Dunaferr-utodceg-Duna-Furnace-Dunai-Vasmu-Kft-felszamolasi-eljaras-nincs-vevo","timestamp":"2025. április. 28. 15:05","title":"Senkinek sem kell a Dunaferr-utódcég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed594c30-580c-479f-a1f2-fae716d81d45","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Két önkormányzati időközi választást is tartottak Fóton.","shortLead":"Két önkormányzati időközi választást is tartottak Fóton.","id":"20250427_fot-idokozi-onkormanyzati-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed594c30-580c-479f-a1f2-fae716d81d45.jpg","index":0,"item":"5a982585-20e6-466d-a2ac-c257a417d763","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_fot-idokozi-onkormanyzati-valasztas","timestamp":"2025. április. 27. 22:16","title":"Csak 11 százalékot kapott a tavaly még fideszesként indult jelölt a fóti időközin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Nem hiába gyártják még mindig a Xsara Picassót, a kategóriateremtő egyterű népszerűségét nem tudta utolérni a C4 Picasso. Az autópiac megtorpanása amúgy sem kedvez az egyterű szegmensnek, ezért vagyunk mi is kíváncsiak, hogy fogadják majd a magyarok a C3 Picassót.
A Citroen C3 Picasso kisebb, mint egy klasszikus egyterű, miközben ugyanolyan sokoldalú, merész dizájnja egyedivé teszi, fiatalos lendületét jó ár-értékaránnyal társították. Citroen-finanszírozás esetén valamivel 3 millió forint fölött már elvihető.
Külseje a következő generációs C3-as formajegyeit vetíti előre, a dizájn nem túlzott, talán a fenekét lehetett volna izgalmasabbra szabni, igaz itt a csomagtér maximális mérete volt a cél. Ebben jó a C3 Picasso, az alaphelyzetben 385 literes csomagteret a hátsó üléspad előre tolásával 500 literesre lehet növelni, az ülések ledöntésével pedig 1506 literesre.
A négyhengeres HDi-motorok megbízhatóan és olcsón üzemeltetik az 1300 kilós kis egyterűt, az általunk kipróbált gyengébb 92 lóerőt teljesít, ami bőven elegendő még az autópályán is. Három felnőttel könnyedén elértük a 160 kilométer/órás utazósebességet. A franciásan imbolygó sebességváltó-kart minduntalan hatosba akartam tenni, nagy hiba, hogy csak ötsebességes lehet az autó. Automatikus váltóval nem is rendelhető, új viszont a kínálatban az 1,4 literes VTi erőforrás, amely 95 lóerős. Ennél izmosabb az 1,6-os VTi, a maga 120 lóerejével, illetve a 110 lovas, részecskeszűrős csúcsdízel.
Vezetése kellemes, az volt végig az érzésem, hogy a C4 Picassóban ülök. Rengeteg az üveg, még a terjedelmes panorámatető nélkül is világos az autó, hát még azzal. A dobozforma miatt nagy a menet- és szélzaj, a beltér egyedi, az anyagválasztás többnyire minőségi és puha.
Sok rekesz áll a rendelkezésünkre, ám a szórakoztató egység és a klímaberendezés lakkfekete borítása elég giccses. A napfénytető árnyékoló rolója egyből a kezünkben maradt, de lehet, hogy csak a bemutató lámpaláza, illetve a rengeteg rángatás okozta.
A 4,08 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,62 méter magas autó hátsó ülései tagoltak és 150 milliméteres hosszon egymástól függetlenül csúsztathatók. A hátsó ülések felső részén elhelyezett kapcsolók segítségével az ülések egy kézzel és egyetlen mozdulattal elrejthetők. A mozgatható csomagtérpadlóval kiegészítve teljesen sík padló alakítható ki egészen az első üléssorig. Ez 2,41 méterig tovább növelhető az első utasülés háttámlájának asztalka helyzetbe döntésével. Gyerekeknek hátul bőséges a hely, 189 centis férfiak csak szorongva férnek be.
Az alapváltozatban csak két légzsák véd, alapára 95 lovas benzinmotorral 3,39 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,99 millió forint, a legdrágább változat széria ESP-vel a 110 lovas dízel egyhatos 4,97 millió forinttal.
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
Rongyrázós jelenség a Mercedes-Benz GLK. Zavarba ejtően megbámulják, nem könnyű vele felszívódni. Vezetni élmény, birtokolni álom, rettenetesen drága, sokat fogyaszt, de terepen sem ijed meg.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.
Feltámadt egy legenda. Volkswagen Scirocco. Lassan hat, mint a keserű csoki. Kezdetben taszít, de amint felolvad és íze eléri az agyat, függőséget okoz. 1,4 literes motorral sportkocsinak kevés, 7 milliós árával és magas fogyasztásával a Golf-szerepből jócskán kilóg.
Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.