szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Már nemcsak kolbászért, hanem autóért is érdemes Magyarországra utazniuk a horvátoknak - fogalmazott címében a horvát Globus hetilap, amely szerint a magyar szalonokban 20 százalékkal olcsóbban is lehet vásárolni, mint a horvát autókereskedőknél.

A hetilap konkrét összehasonlításokat tett több autótípus árával, és megállapítása szerint a magyar árakból visszaigényelt áfa, majd Horvátországban a forgalmi adó és vám kifizetése után összességében is jobban megéri a horvátoknak Magyarországon új autót venni. Több nagykanizsai autókereskedés ajánlatát is egybevetették a horvát árakkal, volt olyan típus, amelynél 13, de akadt autó, amelynél 23 százalékkal olcsóbban jött ki a magyarországi vásárlás.
    
A legszembetűnőbb példaként hozták a Fiat Grande Puntót, amelyért egy horvát autókereskedőnél közel 17 ezer eurónak megfelelő kunát kell letenni, míg a magyar autószalonból hazavitt jármű után összesen mintegy 13 ezer eurót kell fizetni. A hetilapnál úgy kalkuláltak, hogy visszaigényelhető a 20 százalékos magyar forgalmi adó, a nettó ár után pedig Horvátországban 22 százalékos áfát és 8 százalékos vámot kell fizetni. Így - még a hazaszállítással együtt is - csaknem 4 ezer euróval kevesebbe kerül a magyarországi autóvásárlás.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu/MTI Autó

Drasztikusan zuhant a magyar autópiac - nyertesek és vesztesek

Jelentősen, 52,1 százalékkal csökkent az eladott új autók száma januárban Magyarországon, míg Európában a visszaesés 26 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legfrissebb kimutatásából.

hvg.hu Autó

Nyertesek és vesztesek a magyar autópiacon 2008-ban

A forgalom drasztikus csökkenésével számolnak idén az autókereskedők. A visszaesés évek óta tart, 2008-ban 10 százalékos volt a zuhanás, 159 ezer új személyautót és 31 ezer haszonjárművet adtak el. Nem voltak kelendők 2008-ban a klasszikus terepjárók, a mini- és a kisautók, illetve a buszok. Bővült, illetve szinten maradt a 4x4-es autók, a prémium terepjárók, a prémiumautók, a középkategóriás személyautók, valamint a 3,5-5 tonna közötti és a 15 tonna fölötti haszonjárművek piaca.