Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eeba822b-e47a-47e3-bf05-0ae7f978672e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel százéves a márka.","shortLead":"Közel százéves a márka.","id":"20250425_Visszater-a-Magyarorszagra-a-legendas-cseh-motormarka-a-Jawa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eeba822b-e47a-47e3-bf05-0ae7f978672e.jpg","index":0,"item":"ee37879c-ff27-408f-8317-0125da0c9769","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_Visszater-a-Magyarorszagra-a-legendas-cseh-motormarka-a-Jawa","timestamp":"2025. április. 25. 10:30","title":"Visszatér Magyarországra a jól ismert cseh motormárka, a Jawa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cab04d9-a5d4-4275-a31b-81096b7ade93","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Krímet nem ismerhetik el orosz területnek, és a fegyveres erőik korlátozásába sem mennek bele Kijevben.","shortLead":"A Krímet nem ismerhetik el orosz területnek, és a fegyveres erőik korlátozásába sem mennek bele Kijevben.","id":"20250425_otpontos-koveteles-ukrajna-trump-bekejavaslata-lavrov","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cab04d9-a5d4-4275-a31b-81096b7ade93.jpg","index":0,"item":"32d8540c-07b9-4415-bd72-0823517f0df9","keywords":null,"link":"/vilag/20250425_otpontos-koveteles-ukrajna-trump-bekejavaslata-lavrov","timestamp":"2025. április. 25. 12:09","title":"Itt az ötpontos követelés, amellyel az ukránok kiegészítenék Trump békejavaslatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9df972a-a3ad-4615-abcf-5709c488dcd3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gépkocsi az édesanyjáé volt, és elmondása szerint nemrég járt vele szerelőnél.","shortLead":"A gépkocsi az édesanyjáé volt, és elmondása szerint nemrég járt vele szerelőnél.","id":"20250425_vv-aurelio-baleset-m6-autopalya-kigyulladt-auto-tuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9df972a-a3ad-4615-abcf-5709c488dcd3.jpg","index":0,"item":"e36bb4e2-a43b-4a5a-83f9-e0553ebf5e29","keywords":null,"link":"/elet/20250425_vv-aurelio-baleset-m6-autopalya-kigyulladt-auto-tuz","timestamp":"2025. április. 25. 20:28","title":"Kigyulladt és porig égett VV Aurelio autója az M6-oson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"435aa075-d39a-46fa-b495-8c0d84f34b4f","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Egy svájci lap csodálkozott rá a hatalom és a futball sajátos összefonódására Magyarországon.","shortLead":"Egy svájci lap csodálkozott rá a hatalom és a futball sajátos összefonódására Magyarországon.","id":"20250425_Quentin-Maceiras-Felcsut-Orban-oltozo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/435aa075-d39a-46fa-b495-8c0d84f34b4f.jpg","index":0,"item":"9e49cf2d-e006-490a-9f95-18f9a3299b94","keywords":null,"link":"/sport/20250425_Quentin-Maceiras-Felcsut-Orban-oltozo-ebx","timestamp":"2025. április. 25. 10:49","title":"Felcsúti légiós: Előfordult, hogy Orbán beállított az öltözőbe meccs után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"297ebafd-6af6-4bd2-8181-9002ee8c3c7a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Miután Trump az okostelefonokat és a számítógépeket vonta ki a vámok hatálya alól, most úgy tűnik, Peking ugyanígy tesz a mikrochipek egy részével, amelyeket Kína nem tud más forrásból pótolni.","shortLead":"Miután Trump az okostelefonokat és a számítógépeket vonta ki a vámok hatálya alól, most úgy tűnik, Peking ugyanígy tesz...","id":"20250425_Peking-is-taktikai-visszavonulast-hajt-vegre-a-vamhaboruban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/297ebafd-6af6-4bd2-8181-9002ee8c3c7a.jpg","index":0,"item":"2ceb9ac0-fc17-40b3-a1da-4284b1ac1af5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_Peking-is-taktikai-visszavonulast-hajt-vegre-a-vamhaboruban","timestamp":"2025. április. 25. 11:50","title":"Úgy tűnik, Peking csendben taktikai visszavonulást hajt végre a vámháborúban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4c44dfe-f421-4d13-8bce-ce77d88025b8","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Kettős győzelemmel ráadásul.","shortLead":"Kettős győzelemmel ráadásul.","id":"20250426_A-Fradi-nem-de-a-Gyor-bejutott-a-noi-kezilabda-BL-budapesti-negyes-dontojebe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4c44dfe-f421-4d13-8bce-ce77d88025b8.jpg","index":0,"item":"04d40f67-1fc4-452f-8a7c-d38b99e3849a","keywords":null,"link":"/sport/20250426_A-Fradi-nem-de-a-Gyor-bejutott-a-noi-kezilabda-BL-budapesti-negyes-dontojebe","timestamp":"2025. április. 26. 21:18","title":"A Fradi nem, de a Győr bejutott a női kézilabda-BL budapesti négyes döntőjébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Majdnem katasztrófa történt, amikor csomagbombákat helyeztek el a DHL repülőgépein. Három német lap vizsgálata derített fényt a Kreml szabotázsrendszerére, amely főgonoszokból, közvetítőkből és csatlósokból áll.","shortLead":"Majdnem katasztrófa történt, amikor csomagbombákat helyeztek el a DHL repülőgépein. Három német lap vizsgálata derített...","id":"20250425_suddeutsche-Putyin-eldobhato-ugynokok-tenyfeltaras-szabotazs-kemkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20.jpg","index":0,"item":"87d39b60-df49-4916-a4ee-85ea68876767","keywords":null,"link":"/360/20250425_suddeutsche-Putyin-eldobhato-ugynokok-tenyfeltaras-szabotazs-kemkedes","timestamp":"2025. április. 25. 16:07","title":"Putyin \"eldobható ügynökei\" miatt aggódhat a Nyugat – német lapok tényfeltárása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd9279f0-aa58-40bc-9ab1-e82d11cb6a17","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az úszó húga elvesztéséről azt mondta: a tokiói olimpia után érezte úgy, hogy van ideje gyászolni, amit a felkészülés során megpróbált „félretenni”. A döntő előtt is pánikrohammal kellett megküzdenie. ","shortLead":"Az úszó húga elvesztéséről azt mondta: a tokiói olimpia után érezte úgy, hogy van ideje gyászolni, amit a felkészülés...","id":"20250425_Kapas-Boglarka-uszo-tokioi-olimpia-testver-halal-gyasz-visszavonulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd9279f0-aa58-40bc-9ab1-e82d11cb6a17.jpg","index":0,"item":"544dfb3c-d40f-42fe-8600-fa2405e4a830","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Kapas-Boglarka-uszo-tokioi-olimpia-testver-halal-gyasz-visszavonulas","timestamp":"2025. április. 25. 14:47","title":"Kapás Boglárka: El kellett döntenem, felkészülök-e az olimpiára vagy gyászolok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon más, mint az eddigi Daewoo-klónok, a Cruze igazi európai autó, még akkor is, ha nemzetközi csapat fejlesztette Koreában. Ütős a formája, minőségi a beltere, jól felszerelt, kényelmes a futóműve, olcsó – csak kellene bele egy jó benzinmotor.
Meglepően jól sikerült a Chevrolet Cruze, jópofa, elegáns és feltűnő autó. A dupla hűtőrács, a kupés tető, a magas övvonal és a kis oldalablakok sportos, modern hatást keltenek. Szemből az autó kifejezetten izgalmas, hátulról kissé hondás, oldalról pedig audis. Sokat fejlődhetett a Chevrolet, ha ilyen konkurensekhez hasonlítjuk. A zavart nem a felsőbb osztályban fogja kelteni a Cruze, hanem a négyajtós alsó-középkategóriás szedánok állóvizét kavarja majd fel április végétől.
A Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Mégane, a Toyota Corolla, a Nissan Tiida, a Suzuki SX4, a Fiat Linea, a VW Jetta, a Skoda Octavia, a Mazda 3 konkurenciája a Cruze, ráadásul versenyképes árral érkezik. Az 1,6 literes, 113 lóerős 3,299 forintos alapára 4 légzsákot, ABS-t, elektronikus fékerő-elosztót, kipörgésgátlót, szervókormányt, elektronikus lopásvédelmet, mp3-lejátszós CD-rádiót, elektromosan behajtható és fűthető külső tükröket, négy elektromos ablakemelőt, központi zárat és fedélzeti számítógépet tartalmaz.
A klímás alapmodellért többet kell fizetni, igaz, a 3,699 milliós magasabb LS-felszereltségű Cruze-hoz ESP és függönylégzsák is jár. A manuális légkondicionáló opció az alapmodellben, illetve standard az LS változatokban, míg az LT-hez kétzónás klímaautomata jár. A szellőző levegő por- és szagszűrője, valamint a fűthető hátsó szélvédő egyetlen modellből sem hiányzik. Az alap- és LS-kivitelben AM/FM/CD rádió van, digitális RDS jelfeldolgozással, MP3-lejátszással és kétszínű kijelzővel. Az LT-hez hatlemezes műszerfali CD-váltó, és a középrészen elhelyezett USB-csatlakozó tartozik. Mindegyik specifikációhoz lehet DVD-alapú navigátort rendelni, héthüvelykes színes kijelzővel – ez kategória-újdonság a Chevrolet-nél.
Olyan nagy a változás az elődnek is tekinthető Lacettihez (Nubirához) képest, mint amilyen ugrás tapasztaltunk a Vectra és az Insignia között. Jó hír a Chevy-rajongóknak, hogy az Insigniából ismerős középkonzol, kormány, kapcsolók és gombok vannak a Cruze-ban is, a kéttónusú beltér minőségi, nem zörög és nem gyatrák a műanyagok sem. Elöl kényelmes a Cruze, hátul csak átlagos, a 450 literes csomagtartójának szűk a nyílása, de osztottan dönthető a hátsó üléstámla. Nemcsak mutatós, hanem áramvonalas is a Cruze, alaktényezője 0,31, amiben szerepet játszik, hogy olyan pontosan illeszkednek a karosszéria-elemek, mint sokkal drágább kocsikon szokás.
Kifejezetten jó volt vezetni, de vissza kellett szoknom nagyapám 1400-as Daciájához, lendület ugyanis nincs a Cruze-ban. Bár fiatalos és modern a kinézete, a menetdinamika csak a nyugdíjas korosztálynak, flottavásárlóknak és kezdő, remegő kezű sofőröknek lehet elegendő. Aki több kraftot vár, hozza be Amerikából a Cruze-t – állítólag ott 1,4-es turbómotorral is lehet a jövőben kapni.
Gyengék a benzines motorok (Oldaltörés)
Három motorváltozattal vezetik be a Cruze-t a magyar piacra, az újságíróknak a kétliteres, halk és takarékos 150 lóerős dízel tetszett a legjobban. (A legolcsóbb dízel LS-felszereltséggel 4,899 millió forint, a ledrágább LT-felszereltséggel automatikus váltóval 5,399 millió forint.) Mi ezúttal benzinesben utaztunk.
A 141 lovas 1,8 literes siralmasan gyenge, 176 newtonméteres nyomatékát 3800-as fordulaton leadja, a lóerők előhívására 6000 fölé kell pörgetni. Újra meg kell tanulni vezetni, folyamatosan magas fordulatszámon kell tartani a motort, ötösbe csak autópályán kapcsolhattuk. Ha már lendületbe jött, sík szakaszon akár a 200 kilométer/órás végsebességet is elérhetjük. Ezt azért nem kockáztattuk meg, amúgy sem tudtuk olyan erősen nyomni a pedált, és a cantabriai rendőröket sem szerettük volna próbára tenni. A 130-140-es utazótempó tartható, ám előzésnél vissza kell váltanunk. Országúti emelkedőkön kínlódik az autó, gyakran kérte a hármast, de 9-10 százalékos kapaszkodókon nem volt ritka a kettes sem. Eközben persze zabál az autó, 9 fölötti fogyasztást mértünk a közel 100 kilométeres tesztúton. Az egyhatos sem takarékosabb, a 6,8-as gyári átlagot legalább 40 százalékkal túllépte a tesztautó. Igaz, ezt már fickósabban vezettük, tanultunk a nagyobb testvér kínlódásából. Nem kíméltük, tapostuk a pedált. Sík terepen lendületesen vezethető a bázismodell, emelkedőkön azonban elfogy a 113 lóerős szufla, az 1,3 tonnás autó szinte megáll a kapaszkodó tetején.
A Cruze futóművét, kormányát és fékjét európai utakon, az itteni ízlésnek megfelelően fejlesztették. Elődjéhez képest stabilabban fekszik az úton a Cruze, nyomtávja elöl 1544 milliméter (+ 64 mm), hátul 1558 milliméter (+ 78 mm), míg az 2685 milliméteres tengelytáv 85-tel nőtt. Az első futómű McPherson rendszerű, az oldalerők kiegyenlítése csökkenti a súrlódást. Az alsó lengőkarok hidraulikus bakokkal kapcsolódnak a bölcsőhöz – ezt a rezgéscsillapítási megoldást csak jóval drágább autókon szokták alkalmazni. Hátul helytakarékos, állandó kerékdőlést biztosító csatolt lengőkaros, torziós futóművet találunk, amelynek lengőkarjait szabadalmazott mágneses ívhegesztéssel rögzítik. Ez lehetőséget ad arra, hogy a motortól és a járműsúlytól függően változtassák a falvastagságot és a csatlakozási szöget, így mindegyik változat karosszéria-dőlése és saját kormányzása finoman hangolható legyen.
A négy féktárcsa közül az elsők belső hűtésűek, a hátsók tömörek. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), a kipörgésgátló (TCS) és az elektronikus fékerő-elosztó (EBD), míg az utóbbi kettő funkcióit is tartalmazó elektronikus menetstabilizáló (ESC) alapáras az LT- és LS-verziókban. A hidraulikus rásegítésű fogasléces szervókormány direkt áttételű, vezetés közben csak kevés kormányforgatásra van szükség.
Grandiózus méretek, elegáns, nem túl hivalkodó beltér, erős és dinamikus motor, kitűnő váltó jellemzi a Chevrolet első európai dízeljét. Ezzel szemben drága és sokat fogyaszt.
A második évébe lépő Chevrolet Epica frissítésként hatsebességes automatikus váltóművet kapott 150 lovas dízelmotorjához. Nem apróztuk el, 2000 kilométeren keresztül faggattuk.
Ha Koreát Ázsia kistigrisének nevezik, akkor az Epicát hívhatjuk a kistigris nagy tigrisének. Félni nem kell tőle, az Epica szelíd, nem harapós, viszont annál kényelmesebb autó.
Méreteiben nem, külső és belső megjelenésében jelentősen változott az új Chevrolet Aveo, a hazai autópiac egyik legolcsóbb modellje. Alapára 1,2 literes motorral 2,6 millió forint listaáron. A lengyeleknél gyártott koreai kisautót meg lehet szeretni, de nekem nem sikerült.
Kicsi és kedves, de ugyanakkor sportos és vagány a Chevrolet Aveo vadonatúj, háromajtós változata. A márka egyik legfontosabb modelljét szülőhelyéhez közel, a lengyelországi Wroclaw környékén próbáltuk ki.