Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"32e24c57-ddac-4249-95ef-e02a68cd1275","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A munkaerőhiány miatt Magyarországról, sőt a román határ túloldaláról sem biztosítható a debreceni akkugyár munkaerőigénye. A Fülöp-szigetekiek pedig „már bizonyítottak” megbízhatóságukkal és alkalmazkodóképességükkel.","shortLead":"A munkaerőhiány miatt Magyarországról, sőt a román határ túloldaláról sem biztosítható a debreceni akkugyár...","id":"20250520_A-CATL-megmagyarazta-miert-kell-felezer-Fulop-szigeteki-munkas-Debrecenbe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32e24c57-ddac-4249-95ef-e02a68cd1275.jpg","index":0,"item":"0961e9fd-d5fd-4bcf-9a8c-90588059dac0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_A-CATL-megmagyarazta-miert-kell-felezer-Fulop-szigeteki-munkas-Debrecenbe","timestamp":"2025. május. 20. 13:27","title":"A CATL megmagyarázta, miért kell félezer Fülöp-szigeteki munkás Debrecenbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baba4803-db70-4b50-8754-5e0b35d29dd3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A szavazóköri eredmények alapján az erdélyi magyarok egyértelműen elutasították George Simiont.","shortLead":"A szavazóköri eredmények alapján az erdélyi magyarok egyértelműen elutasították George Simiont.","id":"20250519_Nicusor-Dan-nyerte-a-romaniai-elnokvalasztast-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baba4803-db70-4b50-8754-5e0b35d29dd3.jpg","index":0,"item":"481e598f-767b-4443-b136-9dc888bec040","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_Nicusor-Dan-nyerte-a-romaniai-elnokvalasztast-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 05:09","title":"Nicusor Dan nyerte a romániai elnökválasztást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3946d6a-88d7-450c-9477-eb96192973b1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A háta mögött történt teljesen értelmetlen manővernek lett az elszenvedője.","shortLead":"A háta mögött történt teljesen értelmetlen manővernek lett az elszenvedője.","id":"20250519_fedelzeti-kamraja-kepei-Soroksar-karambol-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3946d6a-88d7-450c-9477-eb96192973b1.jpg","index":0,"item":"8ccd6f41-9e5e-46a6-b0f3-7fe5a0cf93ac","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_fedelzeti-kamraja-kepei-Soroksar-karambol-video","timestamp":"2025. május. 19. 14:07","title":"A videója alapján értette meg a vétlen autós is, mi történt vele Soroksárnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"537d2218-6d09-4704-9719-49eaf4c5724a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sikeresen tesztelték az európai mérnökök azt a navigációs rendszert, amely a jövőben segítheti az emberes küldetéseket a Holdon.","shortLead":"Sikeresen tesztelték az európai mérnökök azt a navigációs rendszert, amely a jövőben segítheti az emberes küldetéseket...","id":"20250520_gps-tajekozodas-helymeghatarozas-lupin-navigacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/537d2218-6d09-4704-9719-49eaf4c5724a.jpg","index":0,"item":"8684afbe-8062-4784-8e65-7aafc0a282b7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_gps-tajekozodas-helymeghatarozas-lupin-navigacio","timestamp":"2025. május. 20. 10:03","title":"Kiválthatja a GPS-t az újfajta navigáció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"035096fe-8c70-497d-aefc-4b4d08adaa09","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Japán kutatók olyan rendszert fejlesztettek, ami pontosan úgy látja a véráramot, mint a közlekedési kamerák az utakat. A jövőben életeket menthetnek a megoldással, és az egyéni terápiák is hatékonyabbak lehetnek.","shortLead":"Japán kutatók olyan rendszert fejlesztettek, ami pontosan úgy látja a véráramot, mint a közlekedési kamerák az utakat...","id":"20250519_verrogkepzodes-veraram-mikroszkop-mesterseges-intelligencia-verlemezkek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/035096fe-8c70-497d-aefc-4b4d08adaa09.jpg","index":0,"item":"2abbcaf4-a5e2-4c97-9204-c7129086f4d8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_verrogkepzodes-veraram-mikroszkop-mesterseges-intelligencia-verlemezkek","timestamp":"2025. május. 19. 19:03","title":"Élőben figyeli a vérrögképződést a mesterséges intelligencia, azonnal jelez, ha baj van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56f80dce-a2b6-41a3-a971-d9c29f382623","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kvagga kagyló óránként két deciliter vizet képes átszűrni, és rengeteg van belőle.","shortLead":"A kvagga kagyló óránként két deciliter vizet képes átszűrni, és rengeteg van belőle.","id":"20250519_kvagga-kagylo-balaton-tisztitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56f80dce-a2b6-41a3-a971-d9c29f382623.jpg","index":0,"item":"deff3546-bb98-469b-8adb-9df7be540d55","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_kvagga-kagylo-balaton-tisztitas","timestamp":"2025. május. 19. 10:42","title":"Hatékonyan tisztítja a Balaton vizét egy inváziós kagylófaj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e45a2d7d-91d1-4dec-9aab-1538d0caec0f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Idén nem kell annyit várni a Qualcomm csúcskategóriás lapkájára, mint tavaly: már szeptemberben befut, és valószínűleg nem kell majd sokat várni az első, ezzel szerelt mobilra sem.","shortLead":"Idén nem kell annyit várni a Qualcomm csúcskategóriás lapkájára, mint tavaly: már szeptemberben befut, és valószínűleg...","id":"20250520_qualcomm-snapdragon-8-elite-2-bemutato-esemeny-bejelentes-lapkakeszlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e45a2d7d-91d1-4dec-9aab-1538d0caec0f.jpg","index":0,"item":"a82138be-924d-44b5-b02e-590d03c37dcd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_qualcomm-snapdragon-8-elite-2-bemutato-esemeny-bejelentes-lapkakeszlet","timestamp":"2025. május. 20. 12:03","title":"Megvan a dátum: ekkor jön az új csúcs chip, amivel minden mobil hasíthat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52ca4fa5-fe98-4a07-838b-5f73e86f0acd","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A humorista évek óta ápolja nagybeteg feleségét, akit szinte a nap 24 órájában éberen őriz.","shortLead":"A humorista évek óta ápolja nagybeteg feleségét, akit szinte a nap 24 órájában éberen őriz.","id":"20250519_Farkashazy-Tivadar-felesege-Mimi-Benedek-Noemi-otthonapolas-Balatonfured","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52ca4fa5-fe98-4a07-838b-5f73e86f0acd.jpg","index":0,"item":"e55bcff3-0bba-42ab-893c-c10a173ff7aa","keywords":null,"link":"/elet/20250519_Farkashazy-Tivadar-felesege-Mimi-Benedek-Noemi-otthonapolas-Balatonfured","timestamp":"2025. május. 19. 08:47","title":"Farkasházy Tivadar a felesége otthonápolásáról: Ha nagyon ritkán rám mosolyog, az mindenért kárpótol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei első negyedévben mintegy egyharmadával esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített összegzésből.
2008 első negyedévében 40 ezer 726 személygépkocsit és terepjárót értékesítettek az MGE-be tömörült importőrök, míg idén az első negyedévben ez a szám 27 ezer 229-re esett vissza. Így arányában a tavalyi első negyedévhez képest idén 67 százalékot tesz ki az eladott új gépjárművek száma.
A kategóriák rangsorában az alsóközép-kategória vezet 11 ezer 58 eladott autóval, második a kiasutó kategória 10 ezer 198 eladott autóval, harmadik a középkategória 2234 eladott autóval. A legnagyobb visszaesés az egyterű (48,1 százalék mínusz), a terepjáró (48,9 százalék mínusz) és a prémium (52,6 százalékos visszaesés) kategóriákat jellemezte. Tartotta 2008-as eladásait a prémium terepjáró kategória, 52,8 százalékkal nőtt az eladott új sportkocsik száma.
A márkák alapján az eladott autókat tekintve a rangsor élén még mindig a Suzuki áll az első háromhavi 3998 értékesített kocsival, a visszaesés azonban itt még az összpiacinál is nagyobb, az első negyedévben az eladott Suzukik száma csupán 57,4 százaléka a tavalyi első három hónapban értékesített 6967 Suzukinak.
A rangsorban a második az Opel, a visszaesés itt mintegy 27 százalékos, tavaly az első három hónapban 4641 darab Opelt értékesítettek, míg idén az eladott mennyiség 3420 Opel volt. A rangsor harmadik helyén a Ford áll, a visszaesés itt közel 40 százalékos, tavaly az első három hónapban 4581 Fordot adtak el az MGE importőrei, idén az első három hónapban 2804 kocsit értékesítettek ebből a márkából. A következő a rangsorban a Volkswagen 2317 idei első negyedéves eladott autóval, tavaly a hasonló adat 3502 volt. Az ötödik helyen a Toyota áll, idén az első három hónapban 2275 kocsit értékesítettek, tavaly 2625 vásárló döntött a japán márka mellett.
A JATO Dynamics adatai szerint a legkeresettebb hazai modell az Opel Astra, melyből az első negyedévben 1389-et helyeztek forgalomba, aztán a Ford Focus (1248 autó), a Suzuki SX4 (800 autó) és a Skoda Octavia (669 autó) következik. A korábbi listavezető, az 588 darabos Suzuki Swift hetedik a modellek listáján.
Az idei év nyertese az Alfa Romeo, amely a Mito révén 26,9 százalékkal több autót adott el az első negyedévben, 25,6 százalékkal nőttek a Dacia eladásai (megújult a Logan, a Logan MCV, bevezették a pickupot és a Sanderót). A Delta megdobta a Lancia értékesítését, az olasz márkából 24,3 százalékkal többet vettek eddig idén, mint tavaly ilyenkor. Jól teljesített a válság ellenére a Renault, 12,2 százalékkal többet, összesen 1538 autót adtak el az első negyedévben. A magyar személyautópiacon a legnagyobb növekedést a Subaru (39,4 százalék), valamint a Lexus (35,5 százalék) érte el.
Bajban vagyunk, ha a veszteseket kell felsorolnunk, hisz a korábban említettek mellett tartotta a tavalyi eredményeit (illetve 10 százalék alatt bővült) a Hyundai, a Nissan, a Porsche, a Volvo és a Dodge, a többi márka mind gyengén kezdte az évet. Felével kevesebb autót adott el az Audi (42 százalékos visszaesés), a Chrysler/Jeep (44,9 százalék), a Citroen (49 százalék), a Chevrolet (54,1 százalék), a Fiat (40,2 százalék), a Jaguar (77 százalék), a Lada (66,6 százalék), a Land-Rover (70 százalék), a Mini (40,7 százalék), a Saab (45,8 százalék), a Skoda (57,8 százalék), a Smart (57,1 százalék), a Ssangyong (76,9 százalék), valamint a Suzuki (43 százalék mínusz).
A 3,5 tonnánál kisebb össztömegű haszonjárművek piacán is nagy a visszaesés, a 2008. első negyedévében eladott 6078 járművel szemben idén 3958 talált gazdára (44,9 százalék mínusz). Megtízszerezte értékesítéseit a Hyundai (31 jármű), megháromszorozta a Kia (6 jármű) és felével többet adott el a Land-Rover (17 jármű). A legtöbb járművet a Ford értékesítette (1035 jármű, 12,4 százalékos növekedés), dobogós még a Nissan (500 jármű, 17,1 százalékos növekedés) és a Fiat (405 jármű, 39,4 százalékos visszaesés).
Brutális, több mint 60 százalékos zuhanás jellemezte a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű haszonjárművek piacát, ahol a buszokon kívül minden kategóriában estek az eladások.
A JATO Dynamics adatai szerint a Volkswagen Golf több mint egy éve tartó listavezető hegemóniája megtört az európai új autók arénájában. Márciusban a Ford Fiesta lett a legkeresettebb modell Európában. Nálunk továbbra is az Opel Astra a piacvezető. A legnagyobb hazai vesztes továbbra is a Suzuki Swift.
4,1 százalékkal csökkent az új személygépkocsik értékesítése 2008 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A magyar piacon 40 ezer 673 személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban - adta hírül közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A trend egyértelmű: tovább csökken a kisautópiac, nő a középkategória és a prémiumszegmens.