szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen az új Golf GTI bevezetésével együtt közlekedésbiztonsági kampányt is indított. A cég mottója: először vezessen mindenki biztonságosan, aztán üljön be a 211 lovas GTI-be.

"Autógyártóként nekünk is felelősségünk, hogy mindenki épségben megérkezzen úti céljához, és biztonságos legyen a közlekedés. Éppen ezért indítottuk el ezt a kampányt" – olvasható Christian Klingernek, a Volkswagen egyik vezetőjének a nyilatkozata az auto.de portálon. "A GTI tipikus sportos autó. Az ilyen jellegű járgányokat főként a gyorsasággal kapcsolták össze a tulajdonosok. A kampánnyal azt szeretnénk elérni, hogy a jövőben a biztonság és a felelősségteljes viselkedés is összefonódjon a GTI-vel" – mondta Klinger.

© VW
A PR-kampány középpontjában a fiatalok állnak, hiszen ők különösen nagy veszélynek vannak kitéve. A jövőben ezért a VW Golf GTI 21 év alatti vevői ingyenes vezetési és biztonságtechnikai képzésben vehetnek részt. A 21 év felettiek pedig különösen kedvező feltételek mellett jelentkezhetnek a tanfolyamra. Az érintettek figyelmét tévé- és újsághirdetéssel próbálják felhívni. A tévéreklámban egy Golf GTI  elkerülő manővert hajt végre sikeresen. A szpot végén látjuk, hogy Smudo (a (Fantastischen Vier nevű zenekar énekese) ül a vezetőülésben, először átnyújtja a kulcsot a mellette ülő fiatalembernek, majd hirtelen visszahúzza, és azt mondja: először végezd el a biztonságtechnikai tréninget, utána vezetheted a GTI-t.

"A mai GTI szinte össze sem hasonlítható az első generációs modellekkel, éppen ezért fontos, hogy a tulajdonosok pontosan tudják, mire számíthatnak, hogyan vezessék helyesen" – mondta Hans-Joachim Stuck egykori autóversenyző, aki jelenleg a VW motorsporttagozatának elnökségében foglal helyet.


És itt egy videó egy sofőr nélküli GTI-ről:


GTI vs. WRX:

És ilyen a 650 lóerős szörnyeteg:


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Golf-teszt: Kecses puttonyos

Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.

hvg.hu Autó

Exkluzív: a világ tetején vezettük az új Golfot

Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.

hvg.hu Autó

Berezelt az európai autópiac, ám a Golf verhetetlen

A JATO Dynamics, a világ egyik vezető autóipari piackutatójának beszámolója szerint az európai újautó-piac 7,8 százalékkal (1,227941 millió járművel) esett vissza 2008 folyamán 2007-hez képest. A csökkenés május óta folyamatosan jellemezte a piacot. A márkák között továbbra is a VW Golf vezet.

hvg.hu Autó

Németországban tettük próbára az új Golf kombit

Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.

hvg.hu Autó

VW Golf teszt: lehet rossz egy Golf?

Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.

hvg.hu Autó

Lenyomta a Fiesta a Golfot, de milyen autót vesz a magyar?

A JATO Dynamics adatai szerint a Volkswagen Golf több mint egy éve tartó listavezető hegemóniája megtört az európai új autók arénájában. Márciusban a Ford Fiesta lett a legkeresettebb modell Európában. Nálunk továbbra is az Opel Astra a piacvezető. A legnagyobb hazai vesztes továbbra is a Suzuki Swift.