Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b71ba663-4320-450f-885a-b2090536f388","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az egykori fővárosi Bárka Színház felélesztését is magával hozhatja annak a vállalkozásnak a megalapítása, amely kezdetben a Színház és Film Intézet, valamint a Színház- és Filmművészeti Szakgimnázium és Technikum vizsgaműveinek professzionális színházi előadását menedzseli majd.","shortLead":"Az egykori fővárosi Bárka Színház felélesztését is magával hozhatja annak a vállalkozásnak a megalapítása, amely...","id":"20250612_hvg-barka-szinhaz-barka-muhely-csanyi-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b71ba663-4320-450f-885a-b2090536f388.jpg","index":0,"item":"dbd4b9ad-01f5-48b4-b1bf-0c5a9bdb4ff1","keywords":null,"link":"/360/20250612_hvg-barka-szinhaz-barka-muhely-csanyi-janos","timestamp":"2025. június. 12. 11:03","title":"Bárka Műhely: a színházi legenda újjáéled","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55d2a88c-8030-4532-9276-ee9f38f46066","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az ingatlan tulajdonosa Orbán Balázs volt cége.","shortLead":"Az ingatlan tulajdonosa Orbán Balázs volt cége.","id":"20250613_Kepeken-Orban-Balazs-aposanak-tobb-szazmillio-forintos-Balaton-parti-villaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55d2a88c-8030-4532-9276-ee9f38f46066.jpg","index":0,"item":"9f29a41e-98ea-44dd-98c8-fe232c7dae87","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250613_Kepeken-Orban-Balazs-aposanak-tobb-szazmillio-forintos-Balaton-parti-villaja","timestamp":"2025. június. 13. 10:44","title":"Képeken Orbán Balázs apósának több száz millió forintos Balaton-parti villája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2abdac4-b9bb-4272-aecf-d078fbf4ad89","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Boeing 787 Dreamliner közvetlenül a felszállás után egy lakónegyedbe csapódott. A pilóta vészjelzést adott le a katasztrófa előtt, majd megszakadt a kommunikáció. A katasztrófát egy utas kivételével senki sem élte túl, valószínűleg a házakban tartózkodók között is lehetnek halálos áldozatok.","shortLead":"A Boeing 787 Dreamliner közvetlenül a felszállás után egy lakónegyedbe csapódott. A pilóta vészjelzést adott le...","id":"20250612_repulogepbaleset-india-london-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2abdac4-b9bb-4272-aecf-d078fbf4ad89.jpg","index":0,"item":"08b45c7e-1787-4154-ba06-18865d50b28c","keywords":null,"link":"/vilag/20250612_repulogepbaleset-india-london-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 11:15","title":"242 emberrel a fedélzetén lezuhant az Air India Londonba tartó gépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ed38a36-e017-4d28-8589-bf10d21355c5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Akad több olyan is, ahol a felnőttektől is csak ezer forintot kérnek el.","shortLead":"Akad több olyan is, ahol a felnőttektől is csak ezer forintot kérnek el.","id":"20250612_balaton-strand-belepo-dragulas-aremelkedes-furdozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ed38a36-e017-4d28-8589-bf10d21355c5.jpg","index":0,"item":"83706873-d3b1-4373-9ca2-3c626f0986a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_balaton-strand-belepo-dragulas-aremelkedes-furdozes","timestamp":"2025. június. 12. 06:48","title":"Van olyan balatoni strand, ahol 47 százalékkal kell többet fizetni a belépőért, mint tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9075674c-2ac8-4096-8b75-4dd99e932e0f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fotoszintézis folyamata ihlette meg a Cambridge-i Egyetem kutatóit, akik érdekes megoldást találtak arra, hogyan nyerjék ki a levegőből a szén-dioxidot, és alakítsák hasznos gázokká, miközben nem terhelik tovább a környezetet.","shortLead":"A fotoszintézis folyamata ihlette meg a Cambridge-i Egyetem kutatóit, akik érdekes megoldást találtak arra, hogyan...","id":"20250612_szen-dioxid-kivonasa-hasznos-gazza-alakitas-napenergiaval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9075674c-2ac8-4096-8b75-4dd99e932e0f.jpg","index":0,"item":"56186fb5-0605-47f0-b9bb-c97f7c6c5819","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_szen-dioxid-kivonasa-hasznos-gazza-alakitas-napenergiaval","timestamp":"2025. június. 12. 18:03","title":"Szén-dioxidból csinál ingyenes árammal olcsó tüzelőanyagot egy új eljárás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf137868-ce17-4c72-8027-3726107753c3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"771 millió forint bevételre 680 millió forint nyereséget ért el a cége, az eredménytartalékot is igénybe véve 780 millió forint osztalékot vesz ki.","shortLead":"771 millió forint bevételre 680 millió forint nyereséget ért el a cége, az eredménytartalékot is igénybe véve 780...","id":"20250613_Azahriah-nagyot-kaszalt-a-tavalyi-ev-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf137868-ce17-4c72-8027-3726107753c3.jpg","index":0,"item":"f8fda660-129c-4336-bdbb-3c1f2184b8ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_Azahriah-nagyot-kaszalt-a-tavalyi-ev-utan","timestamp":"2025. június. 13. 14:30","title":"Azahriah nagyot kaszált a tavalyi év után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2b23c6e-712c-4269-a3e1-783527b9e625","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"Aki nem teljesen hülye, az nem próbálja délután 3-kor kivésni a Sixtus-kápolnát, hogy hazavigye. Vélemény.","shortLead":"Aki nem teljesen hülye, az nem próbálja délután 3-kor kivésni a Sixtus-kápolnát, hogy hazavigye. Vélemény.","id":"20250612_Para-Kovacs-Imre-rutin-revizio-hvg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2b23c6e-712c-4269-a3e1-783527b9e625.jpg","index":0,"item":"7613d6ff-b3c9-4793-9f25-a171d434e90e","keywords":null,"link":"/360/20250612_Para-Kovacs-Imre-rutin-revizio-hvg","timestamp":"2025. június. 12. 08:44","title":"Para-Kovács Imre: Van a tolvajlásnak egy íratlan szabálya, de Magyarországon másképp van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","shortLead":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","id":"20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5.jpg","index":0,"item":"51cbe18f-301c-4385-a698-76f245e203ae","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","timestamp":"2025. június. 13. 06:41","title":"Elképesztő hidrogénautóval rukkolt elő a Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Macsómobil, de ugyanakkor nőies is a Delta, androgün tünemény, a Lancia márka újraélesztésének ékes bizonyítéka. Elragadóan szép, pazarul felszerelt, de az összképet rontja, hogy 1,6-os dízelmotorja lomha, magas ára pedig csalódást okoz.
Szerelmes vagyok minden Lanciába. Vonz ez a márka, pedig nekem sosem volt ilyen autóm. Nem is vagyok nagy tudója történetének, technikájának, vagy fejlődésének, egyszerűen szeretem ezt a márkát. Ültetett, Borbet felnis Tipómat juttatja eszembe, abban volt ilyen szag, az hatott rám ennyire. Formájába lettem szerelmes, elvarázsolt ötleteibe, bátor dizájnjába. Ez a szerelem nem vak, csak a formára terjed ki, a motorra például nem.
2,7 méteres tengelytávjával, 4,5 méter hosszával a Lancia - az Aprilia, az Appia, a Fulvia, a Beta, a Prisma, a Dedra és a Lybra – után újra jelen van a kompakt kategóriában. Haló poraiból támadt fel a Deltával ez a szép hagyomány.
A Lanciában magától értetődő az USB-csatlakozás és a bluetoothos telefonálás (Blue&Me rendszer). Az autó tele van meglepetésekkel, fél navigációval. A gép elnavigál, ha az USB-csatlakozón térképet kap tőlünk. A fedélzeti számítógép menüje bonyolult, a kormányon található pár gomb segítségével kell boldogulnunk, hosszú percekbe, órákba telik a különböző beállítások testreszabása, az autó alapvetően olaszul kommunikál. Biztos be lehetett volna állítani angolt vagy németet is, de inkább vezettem, mint cseszegettem. Amikor már azt hittem, kiismertem, véletlenül megnyomtam egy gombot a mennyezeten. Legnagyobb megdöbbenésemre este 11-kor érett olasz férfi szólt hozzám a hangszórókból, érdeklődött, mi a probléma. Úgy éreztem magam, mint Aladdin, amikor először dörzsölte meg a csodalámpást. Szóhoz sem jutottam, minden olasz tudásom a bátorságommal együtt elszállt, csapot-papot magam mögött hagytam, kiszálltam és bezártam az autót. A férfi azonban rendületlenül nyomta a prontót, az ascultaret, a que cosa e-t. Én szótlanul figyeltem az eseményeket, elég kellemetlen volt egy beszélő autó mellett állni az éjszakában. Öt perc után kiszállt a vonalból, rájött: rajtam már nem lehet segíteni.
Gazdagon felszerelt, technikás (Oldaltörés)
Jó a Deltában ülni, kényelmesek az Alcantara borítású fotelek, a hátsó ülésen is el lehet nyújtózni. Az anyagok minősége megfelelő, a középkonzol ezüst betétei feldobják a gyászos hangulatú belteret, a műanyagok többsége puha, minőségi.
Biztonsági és kényelmi rendszerek tömkelege rendelhető az autóhoz: félautomata parkolási segéd, sávtartó, tanulékony xenonfény kanyarlámpával együtt. Tesztautómban csak a ködlámpa gyulladt fel indexeléskor és kanyarodáskor, ez csak fokozta az autóra irányuló figyelmet. Minden szemet mágnesszerűen vonzottak a Delta nappali fényei, a LED-füzér (a hátsók is) kihangsúlyozta a Lancia rendhagyó vonalait. A Delta legnagyobb erőssége a formája, látszik, nem szóltak bele a tervező álmaiba, meghagyták merésznek, kihívónak. A pajzs motívum uralkodik mindenütt, az autó orra azonban nagyon leér, könnyedén odaverhetjük. A feneke ugyanakkor pajzánul magasan van, domborít.
A kormányzás pontos, van ultrakönnyű városi funkciója, ekkor kisujjal tekergethetjük, a szervó dolgozik helyettünk.
120 lóereje ellenére lomha a motor, 2-3000 fordulatszám között elvérzik, tovább értelmetlen nyomni, igaz, már nagyon alacsony fordulaton leadja nyomatékát. Hetvennél 1100-at fordul a főtengely, 90-nál sem megy 1300 fölé, száznál szinte elalszunk. Visszafogott, spórolós, cégautós moci ez az 1,6 Multijet. Sokkal izgalmasabb lehet a benzines és a 190 lovas biturbó dízel. Takarékossága elismerésre méltó, az ötszáz kilométeres tesztút során, vegyes, többnyire városi üzemben 6,5 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. A fedélzeti számítógép ennél valamivel kedvezőbb, 5,8 literes adatot mutatott.
Papíron praktikus az autó, van bőven tárolórekesz, ám űrtartalmuk pirinyó, a csomagtartó is kicsi, igaz, a hátsó üléspad előre tolható. Vagyis csak részben, mert a 22 ezer kilométert futott tesztautóban csak a kétharmad osztást lehetett tolni, a kisebb beragadt. A kilométerek száma meglátszott azon is, hogy rossz úton zörgött a beltér.
Magam mögött kényelmesen elfértem, akár öt személynek sem okoz gondot a Deltában az utazás. A hátsó ülések előredöntésével nem kapunk sík felületet, a Delta amúgy sem alkalmas bútorszállításra, túl szűk a csomagtartó szája.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.