szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sorra érkeznek a Renault-kereskedésekbe az újdonságok. Ráncfelvarráson esett át a Clio, a Clio Grandtour, a Clio RS és már itthon is kapható a vidám Kangoo Be Bop.

10 millió eladott Clióval igazi nagyhatalom a Renault a kisautó kategóriában. Az új, ráncfelvarrott Clio az előző generációnál kedvezőbb árakon érkezik a hazai kereskedésekbe. Egy évre a bemutatkozása után a Grandtour is megújult. A kis kombi eladásai felülmúlták a francia gyártó előzetes várakozásait, a hatvanezres gyártási tervet nyolcvanezerre emelték a bursai üzemben. Megújult, mégánosodtak az első lámpák, új a ködlámpák kialakítása és sportosabb lett a levegőbeömlő. A beltérben is vannak változások, a kipróbált kombi fekete egyszerűsége riasztó, szerencsére lehet rendelni világosabb, szürke kárpittal is. Az anyagok minősége változó, bár sok formai elem ismerős a Mégane-ból, a Clio megmaradt egyszerű kisautónak. Jó hír, hogy elérhető árú az ESP, minden változathoz rendelhető nyolcvanezer forintért. Széria-menetstabilizálót csak a 203 lovas Clio RS-hez ad a Renault. A Grand Scénicben bevezetett TomTom Carminat navigáció az új Clióhoz is rendelhető 150 ezer forintért.

© Autómenedzser
A motorokban csak annyi a változás, hogy bekerült a kínálatba az 1,2 literes benzinmotor 80 lovas változata, amelyet robotizált váltóval társít a Renault. A bemutatón az 1,2 literes 100 lovas turbót hajtottuk meg, igaz, csak óvatosan, a tesztautóban mindössze 30 kilométer volt. A kis turbó kétezres fordulattól húz igazán, dinamikusan mozgatja a kombit. A Renault Clio Grandtour listaára 75 lovas 1,2 literes motorral 2,89 millió forint, a 100 lovas turbómotor alapára 3,29 millió forinttól indul klímával. A háromajtós Clio alapára 2,39 millió forint (65 lovas 1,2-essel), az ötajtós 2,54 milliótól vihető el. Renault-finanszírozás esetén 300 forint kedvezményt kínál az importőr.

© Autómenedzser
A megújult Cliónál sokkal izgalmasabb a Kangoo Be Bop, a Renault strandjáró bohócautója. A Kangoo műszakiságára épített, ám annál 38 centivel rövidebb tengelytávú egyedi járgány igazi szabadidő-autó. Terepre nem jó, összkerékhajtás sem segíti, de nyári sportokhoz, kiránduláshoz, tengerparti feltűnősködéshez kiváló. A négyszemélyes partiautóban három tetőablakon engedhetjük be a levegőt és a napfényt, gombnyomásra leengedhető a hátsó szélvédő, és a tető utolsó harmada előretolható, így egy szörfdeszka kényelmesen befér. Szétszedve igazi különc a Be Bop, garantáltan megbámulják. Jól felszerelt, jobban, mint a Kangoo fullos változata (ESP, ASR, mp3-as rádió, négy légzsák, 16 hüvelykes alufelnik, ködlámpa, nyitható tető). 3,9 négyzetméteres üvegfelületével (az Espace-é is ennyi) kitűnik a többi kisautó közül, a 9 centivel az elsők fölé emelt hátsó ülésekről olyan a kilátás, mint a TGV ablakából. Persze a Be Bop nem olyan gyors, dacára annak, hogy a Kangoo legerősebb motorjait kapta meg. Nincs sok választási lehetőségünk: dízel vagy benzin áll rendelkezésünkre, mindkettő 105 lovas, a dízel 1,5 literes, a benzines 1,6-os.

© Autómenedzser
A Be Bop belseje vidám, kék-sárga vagy piros-fekete kárpittal kapható. Minőségi és egyedi a bútorzat, a nagyméretű kesztyűtartó nyitáskor a lábunkra csapódik. Csomagtartó négy üléssel nincs, de ha kivesszük a hátsó üléseket, 1,46 köbméteres rakteret kapunk, amelyet felfelé még bővíthetünk. A csomagtér ajtaja egészben, két fokozatban oldalra nyílik.

A Be Bop-ot dízelmotorral próbáltuk, a 105 ló ereje bőven elég a 3,8 méteres különlegesség mozgatására, az autó fordulóköre bámulatosan kicsi: 9,65 méter, kisebb, mint a Twingóé. Az autó ára azonban riasztó, jelzi, hogy nem a mi piacunkra szánták: a benzines változathoz 4,46 millió forintért, az öngyulladóshoz 4,9 millió forintért juthatunk hozzá.

Biró Csongor

Műszaki adatok és további képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Dögös az új Renault Mégane kupé és már akciózzák

Megérkezett hozzánk is a Renault Mégane új változata, amely szakít elődje formabontó vonalaival és inkább a japános, sportos trendek csábításának engedett. Szép és használható lett a kompakt jövevény, motorjai erősek és takarékosak, és az árversenyben sem áll rosszul. A kupé inkább csak csábításra való, cégautónak és mindennapi használatra az ötajtós a jó.

hvg.hu Autó

Renault-teszt: nem kell félni a transzportertől

Ha lehet nagyot kívánni, akkor nekem sikerült. Pici autó helyett kifogtam a tutit, a legnagyobb Renault Mastert. A kezdeti félelmek hamar örömmé változtak, bebizonyosodott, nem kell félni a transzportertől.

hvg.hu Autó

Vezettük a Renault új egyterűjét

A hat egyterűből álló Renault-flotta (Modus, Grand Modus, Scénic, Grand Scénic, Espace, Grand Espace) egyik legnépszerűbbje újult meg. A francia márka eladásainak 10 százalékát teszik ki Scénic-ek, megjelenése óta 3,2 milliót adtak el. A családon belül 30 százalékos a hétszemélyes változatban is kapható nagyobbik aránya. Nem egyszerű ráncfelvarráson esett át a Grand Scénic, az autó 7 centivel hosszabb elődjénél, tengelytávja 3 centivel nőtt.

hvg.hu Autó

Új Thalia: kipróbáltuk a legolcsóbb Renault-t

Bár október első harmadában a teljes magyar piacon 24 százalékkal esett tavalyhoz képest az eladott autók és kishaszonjárművek száma, a Renault 2008-ban tízezer autót szeretne eladni. Ennek a számnak az elérésben kap majd fontos szerepet az új Thalia. Csomagtere 506 literes.