szerző:
hvg.hu

Új járműkategóriát épített a BMW, az X5, X6 után megkeverték a paklit, amiből most a limuzin, a kombi és a szabadidő-autó különleges keverékét húzták elő. Kényelmes, mint egy hetes, praktikus, mint egy ötös kombi és sokoldalúan sportos, mint egy X6-os.

Kipróbálni nem lehetett, így csak a nyálunkat csorgatva simogattuk kupés vonalait, nyomogattuk a szedánként és ötajtósként is nyitható csomagtérfedél gombját, kapcsolgattuk a tükörkamerákat, ugrálgattunk a motoros bőrfotelekben.

Utasterének luxuskaraktere, illetve hangulata kellemes közérzetet ad, hátsó lábtere a BMW 7-es sorozata, míg fejtere a BMW X5 színvonalát kínálja. A hátsó üléstámlák dőlésszöge oldalanként külön-külön, az utasok egyéni kívánsága szerint állítható. A hátsó ülések hosszirányban akár 100 milliméteres távolságon is elcsúsztatható kialakításának, illetve lehajtható támláiknak köszönhetően a csomagtartó 1650 literig is bővíthető. Az autózás egyedülálló élményéről az éppoly erőteljes, mint gazdaságos motorok, a szériafelszereltséghez tartozó fejlett menetdinamikai szabályzórendszer (Dynamic Drive Control), korszerűbb futómű és innovatív vezetői segédrendszerek gondoskodnak.

© Autómenedzser
A BMW 535i Gran Turismo modellben emellett az új fejlesztésű, soros hathengeres motor is bemutatkozik; ebben első ízben kombinálták a tervezők a turbófeltöltést a közvetlen benzinbefecskendezéssel, illetve a teljes mértékben változó Valvetronic szelepvezérléssel. A 3,0 literes BMW TwinPower Turbo teljesítménye 5800-as percenkénti fordulatszámnál 225 kW/306 LE, az 1200 és 5000 percenkénti fordulat közötti tartományon 400 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

A motorpaletta csúcsán a BMW 550i Gran Turismo modell V8-as aggregátja áll, kettős turbófeltöltővel és közvetlen benzinbefecskendezéssel. 300 kW/407 LE maximális teljesítményét 5500 és 6400 percenkénti fordulatszám között adja le. Gazdaságosabb a BMW 530d Gran Turismo, amelynek legújabb generációs 3,0 literes, soros hathengeres dízel erőforrása teljes egészében alumínium forgattyúházzal, valamint piezo-injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezéssel készül. Legnagyobb teljesítménye 4000-es percenkénti fordulatnál 180 kW/245 LE, a gyári sajtóanyag szerint 100 kilométerenként 6,5 liter gázolajjal beéri, ami kilométerenként 173 gramm szén-dioxid-kibocsátásának felel meg.

Mindegyik motor kielégíti az EU 5 kipufogógáz-szabvány követelményeit. A BMW 5-ös Gran Turismo minden változata már alapkivitelében nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval készül.

© BMW
A hátsó lámpatestek mellett ezúttal első ízben már a fényszórók koronagyűrűi is LED-világítóegységekből állnak. E fénygyűrűk alapkivitelben a helyzetjelző feladatát látják el, az extrafelszerelésként rendelhető Xenon-fényszórókban azonban LED-egységeik fényereje két fokozatban állítható. Legnagyobb teljesítményük mintegy 10 százalékára tompítva a helyzetjelző, míg teljes fényerejükkel fehérben sugározva a BMW modelljeire jellemző megjelenésű nappali világítás funkcióját látják el.

A BMW-modellben első ízben alkalmazott (korábban a Skoda Superbben már kipróbált), két részben nyíló csomagtérajtó a pakolás során kényelemről és variálhatóságról gondoskodik. A válaszfal és a hátsó ülések alaphelyzetében a csomagtartó térfogata 440 liter, ami a hátsó ülés előrecsúsztatását és a válaszfal lehajtását követően 590 literre növekszik.

Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, míg hátul hátsó légrugózással, 18 hüvelykes – a BMW 550i Gran Turismo esetében 19-es – könnyűfém keréktárcsákkal, valamint nagyteljesítményű fékrendszerrel gördül le a szerelőszalagról. Aktív- és hátsókerék-kormányzással is rendelhető. Ez hatvan kilométer/órás sebesség alatt ellenkező, efölött azonos irányban 3 fokban mozgatja el a hátsó kerekeket. Kis sebességnél így kisebb a 3 méteres tengelytávú autó fordulóköre, nagy sebességnél pedig jobb az irányíthatósága.

Légrugóját többféle sportos fokozatba lehet állítani, ezzel természetesen a kormányzás, a váltás és a gázadás elektronikai vezérlése is változik, annak függvényében, hogy a vezető kényelmesen vagy vadul szeretne közlekedni.

Az információkat a szélvédőre vetítő head up display mellett fényszóróasszisztens, sávváltáskor figyelmeztető rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető, sebességhatár-kijelző, személyfelismeréssel működő éjjellátó, állóra fékező távolságtartó automatika is rendelhető.

Az új BMW 5-ös Gran Turismo szériakivitelében hátul parkolássegítőt kínál, amelynek megfelelője extraként az autó elejére is rendelhető. Mindez tolatókamerával, illetve a side view és top view funkciókkal egészíthető ki. Az előbbi az első kerékjáratokba épített egy-egy kamerája segítségével a keresztező forgalom időbeni észlelésében bizonyul hasznosnak. Még részletesebb áttekintést kínál a jármű környezetéről az utóbbi, amely két további, a külső tükrök házába épített kamerával dolgozik.

Biró Csongor

További képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Lancia Delta teszt: elegáns tűnődés

Macsómobil, de ugyanakkor nőies is a Delta, androgün tünemény, a Lancia márka újraélesztésének ékes bizonyítéka. Elragadóan szép, pazarul felszerelt, de az összképet rontja, hogy 1,6-os dízelmotorja lomha, magas ára pedig csalódást okoz.

hvg.hu Autó

Skoda Octavia RS: vezettük a leggyorsabb Octaviát

Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.

hvg.hu Autó

BMW 7 teszt: Szent Péter cégautója

Ha nem is ítélet, de védhető vélemény, hogy a hetes BMW a most kapható legjobb luxuslimuzin. Vezettem Maybach-ot, Audi A8-at, Volkswagen Phaetont, Jaguar XJ-t és Lexus LS-t - álomautók, de amit tudnak, azt mind nyújtja a megújult, ötödik generációs BMW 7. Nyomatékos belépő motorja a maga 245 lóerejével könnyedén, ha kell, sportosan mozgatja a kéttonnás terhet, miközben átlagfogyasztása 10 liter alatt marad.

hvg.hu Autó

Audi R8 V10 teszt: te kikapcsoltad az ESP-t?

Brutális morgás, mágneses futómű, megolvadt gumik, gőzölgő üvegtető, füstölő féktárcsák, javuló köridők – mindenkinek van ilyen álma. Vezettük az Audi tízhengeres fenevadját.

hvg.hu Autó

Műjég, farolás, BMW X6

Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.

hvg.hu Autó

Alfa Mito teszt: szerelem első kátyúig

A Mini Cooper és a hamarosan érkező Audi A1 közvetlen ellenfele olasz, és ez a lényeg. Az Alfa Romeo Mito dögös, minden ízében olasz sportkocsi. A vérvörös kisördög tompult tudattal akár még Ferrarinak is tűnhet.

hvg.hu Autó

VW Polo: vezettük a világ legkisebb fogyasztású ötajtós autóját

Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.

hvg.hu Autó

BMW 7: vigyázat, emberveszély!

Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.

hvg.hu Autó

BMW X6 teszt: ördögi szekér

Másik dimenzió. Kívül szétszteroidozott csodabogár, belül elvarázsolt kastély. Tuningalap, izomautó féktelen luxussal. Gazdasági válság idején ideális.

Már 445 milliárd forinttal támogatta a nagy cégeket a kormány

Már 445 milliárd forinttal támogatta a nagy cégeket a kormány

Korrupciókutató Központ: egyre több a gyanús közbeszerzés

Korrupciókutató Központ: egyre több a gyanús közbeszerzés

Teljes szélességében lezárták a Szabadság hidat, mert két ember felmászott rá

Teljes szélességében lezárták a Szabadság hidat, mert két ember felmászott rá

Piacra kerülhet a Petroff & Boshiroff parfüm, csak novicsok ne legyen

Piacra kerülhet a Petroff & Boshiroff parfüm, csak novicsok ne legyen

Csak leshetnek az androidosok a legújabb iPhone-os hírt hallva

Csak leshetnek az androidosok a legújabb iPhone-os hírt hallva

El akarták vinni a hajléktalant a Képviselői Irodaháztól, mert rossz helyen árulta a Fedél Nélkült

El akarták vinni a hajléktalant a Képviselői Irodaháztól, mert rossz helyen árulta a Fedél Nélkült