Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"383b366e-caa5-4423-a279-2779e6ecffc7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tavaly jegyezték el egymást.","shortLead":"Tavaly jegyezték el egymást.","id":"20250605_Szakitott-Chris-Martin-es-Dakota-Johnson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/383b366e-caa5-4423-a279-2779e6ecffc7.jpg","index":0,"item":"c61868d8-d39b-45ee-bb97-a69386f21354","keywords":null,"link":"/elet/20250605_Szakitott-Chris-Martin-es-Dakota-Johnson","timestamp":"2025. június. 05. 16:05","title":"Szakított Chris Martin és Dakota Johnson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0fb287b-7d95-4027-9e66-4372d613e960","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A külügyminiszter gazdasági együttműködésről tárgyalt a közép-amerikai országban.","shortLead":"A külügyminiszter gazdasági együttműködésről tárgyalt a közép-amerikai országban.","id":"20250605_szijjarto-salvador","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0fb287b-7d95-4027-9e66-4372d613e960.jpg","index":0,"item":"8751d11a-f402-4e46-b3a1-521140b5699e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_szijjarto-salvador","timestamp":"2025. június. 05. 21:19","title":"Szijjártó szerint Magyarország és El Salvador együtt vívja a józan ész forradalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ellenkező esetben hülyét csinálnak magukból – véli.","shortLead":"Ellenkező esetben hülyét csinálnak magukból – véli.","id":"20250606_Lazar-Janos-szerint-ha-mar-torveny-is-van-ra-akkor-mindenkeppen-be-kell-tiltani-a-Pride-ot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"a10c8003-9eba-4db2-9ac5-e7286b693b7b","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Lazar-Janos-szerint-ha-mar-torveny-is-van-ra-akkor-mindenkeppen-be-kell-tiltani-a-Pride-ot","timestamp":"2025. június. 06. 20:29","title":"Lázár János szerint, ha már törvény is van rá, akkor mindenképpen be kell tiltani a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccb22bfb-d22d-4194-beff-a66e1319cf37","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Fülöp Zsolt arra reagált, hogy a kormányszóvivő szerint sírnak és picsognak az önkormányzatok a szolidaritási adó miatt.","shortLead":"Fülöp Zsolt arra reagált, hogy a kormányszóvivő szerint sírnak és picsognak az önkormányzatok a szolidaritási adó miatt.","id":"20250606_szentendre-polgarmester-szolidaritasi-ado-picsogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccb22bfb-d22d-4194-beff-a66e1319cf37.jpg","index":0,"item":"1fd16ad6-1e99-40f1-b9c8-dc1d0b044e52","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_szentendre-polgarmester-szolidaritasi-ado-picsogas","timestamp":"2025. június. 06. 18:52","title":"Szentendrei polgármester: Nem az önkormányzatok gazdálkodása, hanem Magyarország kormánya a probléma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d80096ac-887b-4883-82d9-d65a02626371","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendszer célja, hogy ellenőrizni tudják az alkalmazottak munkaidejének betartását, az intézménybe történő be- és kilépést.","shortLead":"A rendszer célja, hogy ellenőrizni tudják az alkalmazottak munkaidejének betartását, az intézménybe történő be- és...","id":"20250606_Fellazadtak-az-orvosok-a-korhazi-arcfelismero-program-ellen-tobben-nem-mentek-el-a-kotelezo-fotozasra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d80096ac-887b-4883-82d9-d65a02626371.jpg","index":0,"item":"ca9f413c-5f8f-4ae3-907d-d4bceeeb300c","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Fellazadtak-az-orvosok-a-korhazi-arcfelismero-program-ellen-tobben-nem-mentek-el-a-kotelezo-fotozasra","timestamp":"2025. június. 06. 08:47","title":"Fellázadtak az orvosok a kórházi arcfelismerő program ellen, többen nem mentek el a kötelező fotózásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"907fc9a9-6477-4b72-aa47-3012f32125f0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hamarosan érkezhet a Volkswagen Tiguan 300 lóerőnél erősebb új csúcsmodellje.","shortLead":"Hamarosan érkezhet a Volkswagen Tiguan 300 lóerőnél erősebb új csúcsmodellje.","id":"20250605_komoly-izgalmakat-tartogathat-az-uj-vw-tiguan-r","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/907fc9a9-6477-4b72-aa47-3012f32125f0.jpg","index":0,"item":"4e1be808-671b-40ac-97f5-ac63438af78e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_komoly-izgalmakat-tartogathat-az-uj-vw-tiguan-r","timestamp":"2025. június. 05. 06:41","title":"Komoly izgalmakat tartogathat az új VW Tiguan R","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb9d1841-3a4f-4d2d-95c3-1dcb1f6e46e0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy sor új funkciót mutatott be az OpenAI a ChatGPT-hez. Ezek elsősorban üzleti alkalmazásban lehetnek hasznosak, így a munkát könnyíthetik meg – a kutatástól az értekezletek rögzítéséig és leiratozásáig.","shortLead":"Egy sor új funkciót mutatott be az OpenAI a ChatGPT-hez. Ezek elsősorban üzleti alkalmazásban lehetnek hasznosak...","id":"20250605_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-uj-funkciok-uzleti-felhasznalok-felhoszolgaltatasok-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb9d1841-3a4f-4d2d-95c3-1dcb1f6e46e0.jpg","index":0,"item":"29fdeeb1-0221-4f04-a0cc-087408f250fc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-uj-funkciok-uzleti-felhasznalok-felhoszolgaltatasok-kutatas","timestamp":"2025. június. 05. 10:03","title":"A munkáját még nem veszik el, de sokkal könnyebbé teszik a ChatGPT újdonságai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67e9f14c-7cc5-49e9-b880-3f1e6cc59475","c_author":"HVG","category":"360","description":"Jócskán megugrott az árbevétele tavaly a FaceKom Kft.-nek, amely novemberben nyerte el a közbeszerzést, hogy lehetővé váljon a videós azonosítás a Digitális Állampolgárság Program (dáp) applikációjában.","shortLead":"Jócskán megugrott az árbevétele tavaly a FaceKom Kft.-nek, amely novemberben nyerte el a közbeszerzést, hogy lehetővé...","id":"20250605_hvg-facekom-arcfelismeres-tiborcz-istvan-digitalis-allampolgarsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67e9f14c-7cc5-49e9-b880-3f1e6cc59475.jpg","index":0,"item":"023d0853-c85a-4c80-bc5f-fec02d8893cc","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-facekom-arcfelismeres-tiborcz-istvan-digitalis-allampolgarsag","timestamp":"2025. június. 05. 09:00","title":"Jól jövedelmez az arcfelismerés Tiborcz üzleti körének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.
A japánok úgy gondolták, a három mégis több mint a kettő, tehát a smart legyőzése ki van pipálva. De valóban így van? Tény, a Toyota iQ pont olyan, mint egy autó, még akkor is, ha csak fél. Kényelmes és kellemes a kormánynál ülni, élvezetes vezetni. Két személynek ideális nemcsak városba, hanem a 395 literes csomagtartója révén hosszabb utazásra, nyaralásra is. Bár - ha nagyon megnézzük - négy ülést találunk az iQ-ban, legfeljebb négy 17 éves, artistaképzőbe járó japán tini képes úgy beülni, hogy kiszállás után is megmarad az eredeti végtagszám. Hárman a fiammal pont elfértünk, a feleségem hajlamos túlzottan nagy helyet hagyni a gyereknek, így ő a kesztyűtartó helyére préselte be magát. A fiam a csomagtartóban egészen jól érezte magát, ennyire még sosem ült kerék fölött.
A furcsa Toyota megosztja a közönségét, többeknek tetszett, mások csak azért fotózták le, hogy megrémítsék csemetéiket, volt, akit Darth Vaderre vagy a birodalmi katonákra emlékeztette, volt aki szerint ez csak egy fél autó, mások szerint pedig egy fütyi. Engem lenyűgözött azzal, hogy izgalmas, ami a Toyotákra nem jellemző.
A kesztyűtartó külön mulatság, patentos és tépőzáras, levehető mappa valójában. Ugyanilyen cseles a kalaptartó is, amely egy felpatentolható szövet ponyva. Lelőhelye a hátsó ülések alatt található, ugyanitt lehet elrejteni a hátsó ülések fejtámláit.
A kis agytröszt intelligensebb és jobban felszerelt, mint amit elsőre várnánk: érintésre nyílik az ajtó, gombnyomásra indul a motor, automatikus a klíma, elektromosan behajtható a tükör, a 285 ezer forint feláras navigációs kütyü Bluetooth-os telefonálást, USB-csatolón keresztüli zenehallgatást tesz lehetővé.
A csöppség nem túl biztató jövőképet vetít elénk, ha netán belénk rohan egy autó. Mégis, a túlélés érdekében teletömte lufikkal a Toyota. Az első két légzsák mellett oldallégzsákok, függönylégzsákok védenek, de van térdlégzsák a kormány alatt, függönylégzsák a hátsó szélvédő előtt és az utasülésben lévő párnalégzsák is közbelép, hogy ütközéskor megfogja az utast. Az összesen nyolc légzsákot biztonsági utascella és elektronikus menetstabilizáló egészíti ki.
Legfordulékonyabb (Oldaltörés)
A technikai értelemben igen fejlett autót élmény vezetni. Bármilyen meglepő, de ezt a kis szöcskét, bolhát vagy nevezzük bárminek is, állandó mosollyal az arcomon hajtottam. Kitapostam a belét, padlóig lenyomott pedállal cikáztam vele a városban és az autópályákon is. Nem bántásképpen, de nem lehet másképp. Érzékenyen reagál a gázra, jól gyorsul, a 900 kilós néhol legömbölyített kocka sík terepen hiperaktív. Emelkedőkön, budai meredek utcákban kifogy a szufla a George Lucas filmekből is ismerős sisakból, csak szuszog, de nem mozdul.
A világ legfordulékonyabb autója címet is kiérdemlő iQ (balra 8,4 méter, jobbra 8,3 méter a fordulóköre) kanyarban olyan, mint egy sportkocsi, csak arra kell vigyázni, hogy erősen túlkormányzott az autó, így célszerű két kézzel markolni a volánt. Ha túl nagy a tempó, az ESP (VSC) besegít, az autó minden helyzetben biztonságosan kezelhető. Autópályán vagy a nulláson van para, a kamionok oldalában folyamatosan korrigálni kell a kormányzást, hosszú távon nem lehet egyenesben tartani. Izeg-mozog itt is a kicsi kocsi, a különbség az, hogy 150 kilométer/óra a tempó. Ennyi az autó végsebessége, de ezt tartja becsületesen. Ilyenkor megugrik a fogyasztás is (kilenc litert mutat a fedélzeti számítógép), amúgy az autóra általánosan is elmondható, hogy nem egy aszkéta. Az ötszáz kilométeres tesztút végén mért 5,3 literes átlagfogyasztás mégsem mondható túlzónak, a jó ízlés határain belül van. Ebben segít a váltásesedékesség-jelző is, a váltó ötsebességes.
Ennél kevésbé ízléses az autó beltere, ami inkább egy gyerekjátékra hajaz, mint hús-vér autóra. A műanyagok formája és minősége gyalázatos, ugyanakkor minden a megfelelő helyen van.
Parkolni vele gyerekjáték, teljesen új dimenziók nyílnak meg előttünk, kitárul a mikrokozmosz. A kis jövevény a lányok és a metroszexuális fiúk körében lesz népszerű, de ehhez mélyen zsebbe kell nyúlni, a kocsi alapára 3,435 millió forint. Aki drágább, de takarékosabb iQ-ra vágyik, viheti a dízelt kilencven lóerővel, négy millióért.
A Toyota a biztonsági öv és a kipufogórendszer esetleges meghibásodása miatt világszerte 1,3 millió autót hív vissza a márkaszervizekbe. A Yarisokban a biztonsági övfeszítőben kell kicserélni a szigetelést, mivel az legrosszabb esetben lángra kaphat.
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Az új S-osztály bemutatását követően sokan mondják, hogy a Mercedes-Benz. Azonban a japánok is tartogatnak egy adu ászt.
Az idén jelentősen csökkennek a Toyota eladásai, és három évtized óta először fordul elő, hogy Japánban 3 milliónál kevesebb járművet fog előállítani a cég.
Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.
A technika szerelmeseinek készült az új Avensis. Ez jó hír nekik, rossz hír azoknak, akik a kényelmes, nagyvonalú, sportos és izgalmas autókat kedvelik. Az új Avensis nem ilyen, ugyanakkor praktikusságához és megbízhatóságához nem férhet kétség. Flottában menni fog, ha eleget engednek felhizlalt árából.