Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"58a779cf-2be7-4341-9da0-f838160f3ba0","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"kkv","description":"A német sportszergyártó 2022-ben szakított a botrányhős Kanye Westtel, aki azóta sem hagyott fel a gyűlöletkeltő kirohanásokkal. Az Adidas azóta próbált megszabadulni a rapper raktárban maradt cipőitől, most, 10 évvel az első kollekció bemutatása után közölték, eladták az utolsó darabot is.","shortLead":"A német sportszergyártó 2022-ben szakított a botrányhős Kanye Westtel, aki azóta sem hagyott fel a gyűlöletkeltő...","id":"20250306_adidas-kanye-west-yeezy-cipo-sneaker-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58a779cf-2be7-4341-9da0-f838160f3ba0.jpg","index":0,"item":"55a1d4b2-3b47-4847-9247-b30854f04806","keywords":null,"link":"/kkv/20250306_adidas-kanye-west-yeezy-cipo-sneaker-ebx","timestamp":"2025. március. 06. 11:33","title":"Nagy tehertől szabadult az Adidas: eladták az utolsó pár Yeezyt is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eac11de1-9ca7-4d48-bdc2-08bca7c95ee2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Két éve még csak 2 millió forint volt az átlagos kölcsönösszeg. Az emelkedés egyik oka, hogy minden sokkal drágább lett, ugyanakkor ma már inkább nagyobb kiadásokat finanszíroz a lakosság személyi hitelből.","shortLead":"Két éve még csak 2 millió forint volt az átlagos kölcsönösszeg. Az emelkedés egyik oka, hogy minden sokkal drágább...","id":"20250305_Egyre-nagyobb-szemelyi-hiteleket-vesznek-fel-a-magyarok-mar-3-millio-forint-az-atlag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eac11de1-9ca7-4d48-bdc2-08bca7c95ee2.jpg","index":0,"item":"94e5f0a0-0597-4413-b6a5-3727002b6092","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_Egyre-nagyobb-szemelyi-hiteleket-vesznek-fel-a-magyarok-mar-3-millio-forint-az-atlag","timestamp":"2025. március. 05. 15:18","title":"Két év alatt 50 százalékkal nőtt a felvett személyi hitelek összege, már 3 millió forint az átlag","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ec546d9-b34c-4f39-9cef-a90083b5fb5d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Magyar Nemzeti Bank nevével visszaélve próbálják meg bűnözők kicsalni a magyar ügyfelektől a bankszámlájukhoz tartozó adatokat, és az is előfordulhat, hogy kártékony programot telepítenek a számítógépükre.","shortLead":"A Magyar Nemzeti Bank nevével visszaélve próbálják meg bűnözők kicsalni a magyar ügyfelektől a bankszámlájukhoz tartozó...","id":"20250306_telefonos-csalas-magyar-nemzeti-bank-atveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ec546d9-b34c-4f39-9cef-a90083b5fb5d.jpg","index":0,"item":"1a9d1ce7-ea83-4aa2-977f-812a3e971988","keywords":null,"link":"/tudomany/20250306_telefonos-csalas-magyar-nemzeti-bank-atveres","timestamp":"2025. március. 06. 10:48","title":"Telefonon próbálják meg átverni az embereket a csalók, a Magyar Nemzeti Bankra hivatkoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82a4f80c-5957-4765-a70c-eddf09794d70","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Novembertől már csak a légitársaság alkalmazásával lehet majd becsekkolni a járatokra.","shortLead":"Novembertől már csak a légitársaság alkalmazásával lehet majd becsekkolni a járatokra.","id":"20250305_ryanair-papirmentes-beszallokartya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82a4f80c-5957-4765-a70c-eddf09794d70.jpg","index":0,"item":"2a45b33b-9e41-4860-98b1-fcc518602969","keywords":null,"link":"/zhvg/20250305_ryanair-papirmentes-beszallokartya","timestamp":"2025. március. 05. 11:53","title":"Fél évet csúszik a Ryanair újítása, egyelőre nincs változás a beszállásnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„New York és Washington között nincsen repülés, vonattal megyünk!” – mondta a külügyminiszter.","shortLead":"„New York és Washington között nincsen repülés, vonattal megyünk!” – mondta a külügyminiszter.","id":"20250306_szijjarto-peter-new-york-washington-vonat-repulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f.jpg","index":0,"item":"a90726db-555d-4b49-a0d0-e21927333e39","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_szijjarto-peter-new-york-washington-vonat-repulo","timestamp":"2025. március. 06. 10:28","title":"Szijjártó ugyan vonatozott New York és Washington között, de a magángépe a levegőben követte őt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"290fe595-b1f5-4984-9145-a510362dbc48","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Az amerikai szövetségi apparátus, a külföldi segélyek és a NATO után Donald Trump azt a világkereskedelmi rendszert igyekszik szétverni, amin a második világháború utáni jólét alapul – és ami eddig gátat szabott az elnök által most csúcsra járatott önzésnek. Még ha Washingtonnak van is oka panaszra a globális kereskedelmet illetően, a viszonosvámok bevezetése a globális önmérséklet korának vet véget.","shortLead":"Az amerikai szövetségi apparátus, a külföldi segélyek és a NATO után Donald Trump azt a világkereskedelmi rendszert...","id":"20250305_hvg-Egy-mindenki-ellen-trump-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/290fe595-b1f5-4984-9145-a510362dbc48.jpg","index":0,"item":"13732464-3b23-44c2-a578-efbb4b33eda1","keywords":null,"link":"/360/20250305_hvg-Egy-mindenki-ellen-trump-vamhaboru","timestamp":"2025. március. 05. 15:00","title":"Trump heteken belül ledobja az atombombát a vámháborúban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A valóság, mint sokszor, ennél sokkal árnyaltabb.","shortLead":"A valóság, mint sokszor, ennél sokkal árnyaltabb.","id":"20250305_donald-trump-transznemu-egerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668.jpg","index":0,"item":"018678b6-6106-40de-a730-ae6910d78c84","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_donald-trump-transznemu-egerek","timestamp":"2025. március. 05. 18:33","title":"Donald Trump szerint transznemű egerek létrehozására költötték az amerikai adófizetők pénzét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63569878-074d-41ab-9d5f-ac447466568b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Öten megsérültek.","shortLead":"Öten megsérültek.","id":"20250306_bkk-busz-17-es-villamos-kolosy-ter-serultek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63569878-074d-41ab-9d5f-ac447466568b.jpg","index":0,"item":"1ed538fc-26fe-44d8-bd83-2d59ab7bae22","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_bkk-busz-17-es-villamos-kolosy-ter-serultek-ebx","timestamp":"2025. március. 06. 10:46","title":"BKK-busszal ütközött, kisiklott a 17-es villamos a Kolosy téren – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.
A japánok úgy gondolták, a három mégis több mint a kettő, tehát a smart legyőzése ki van pipálva. De valóban így van? Tény, a Toyota iQ pont olyan, mint egy autó, még akkor is, ha csak fél. Kényelmes és kellemes a kormánynál ülni, élvezetes vezetni. Két személynek ideális nemcsak városba, hanem a 395 literes csomagtartója révén hosszabb utazásra, nyaralásra is. Bár - ha nagyon megnézzük - négy ülést találunk az iQ-ban, legfeljebb négy 17 éves, artistaképzőbe járó japán tini képes úgy beülni, hogy kiszállás után is megmarad az eredeti végtagszám. Hárman a fiammal pont elfértünk, a feleségem hajlamos túlzottan nagy helyet hagyni a gyereknek, így ő a kesztyűtartó helyére préselte be magát. A fiam a csomagtartóban egészen jól érezte magát, ennyire még sosem ült kerék fölött.
A furcsa Toyota megosztja a közönségét, többeknek tetszett, mások csak azért fotózták le, hogy megrémítsék csemetéiket, volt, akit Darth Vaderre vagy a birodalmi katonákra emlékeztette, volt aki szerint ez csak egy fél autó, mások szerint pedig egy fütyi. Engem lenyűgözött azzal, hogy izgalmas, ami a Toyotákra nem jellemző.
A kesztyűtartó külön mulatság, patentos és tépőzáras, levehető mappa valójában. Ugyanilyen cseles a kalaptartó is, amely egy felpatentolható szövet ponyva. Lelőhelye a hátsó ülések alatt található, ugyanitt lehet elrejteni a hátsó ülések fejtámláit.
A kis agytröszt intelligensebb és jobban felszerelt, mint amit elsőre várnánk: érintésre nyílik az ajtó, gombnyomásra indul a motor, automatikus a klíma, elektromosan behajtható a tükör, a 285 ezer forint feláras navigációs kütyü Bluetooth-os telefonálást, USB-csatolón keresztüli zenehallgatást tesz lehetővé.
A csöppség nem túl biztató jövőképet vetít elénk, ha netán belénk rohan egy autó. Mégis, a túlélés érdekében teletömte lufikkal a Toyota. Az első két légzsák mellett oldallégzsákok, függönylégzsákok védenek, de van térdlégzsák a kormány alatt, függönylégzsák a hátsó szélvédő előtt és az utasülésben lévő párnalégzsák is közbelép, hogy ütközéskor megfogja az utast. Az összesen nyolc légzsákot biztonsági utascella és elektronikus menetstabilizáló egészíti ki.
Legfordulékonyabb (Oldaltörés)
A technikai értelemben igen fejlett autót élmény vezetni. Bármilyen meglepő, de ezt a kis szöcskét, bolhát vagy nevezzük bárminek is, állandó mosollyal az arcomon hajtottam. Kitapostam a belét, padlóig lenyomott pedállal cikáztam vele a városban és az autópályákon is. Nem bántásképpen, de nem lehet másképp. Érzékenyen reagál a gázra, jól gyorsul, a 900 kilós néhol legömbölyített kocka sík terepen hiperaktív. Emelkedőkön, budai meredek utcákban kifogy a szufla a George Lucas filmekből is ismerős sisakból, csak szuszog, de nem mozdul.
A világ legfordulékonyabb autója címet is kiérdemlő iQ (balra 8,4 méter, jobbra 8,3 méter a fordulóköre) kanyarban olyan, mint egy sportkocsi, csak arra kell vigyázni, hogy erősen túlkormányzott az autó, így célszerű két kézzel markolni a volánt. Ha túl nagy a tempó, az ESP (VSC) besegít, az autó minden helyzetben biztonságosan kezelhető. Autópályán vagy a nulláson van para, a kamionok oldalában folyamatosan korrigálni kell a kormányzást, hosszú távon nem lehet egyenesben tartani. Izeg-mozog itt is a kicsi kocsi, a különbség az, hogy 150 kilométer/óra a tempó. Ennyi az autó végsebessége, de ezt tartja becsületesen. Ilyenkor megugrik a fogyasztás is (kilenc litert mutat a fedélzeti számítógép), amúgy az autóra általánosan is elmondható, hogy nem egy aszkéta. Az ötszáz kilométeres tesztút végén mért 5,3 literes átlagfogyasztás mégsem mondható túlzónak, a jó ízlés határain belül van. Ebben segít a váltásesedékesség-jelző is, a váltó ötsebességes.
Ennél kevésbé ízléses az autó beltere, ami inkább egy gyerekjátékra hajaz, mint hús-vér autóra. A műanyagok formája és minősége gyalázatos, ugyanakkor minden a megfelelő helyen van.
Parkolni vele gyerekjáték, teljesen új dimenziók nyílnak meg előttünk, kitárul a mikrokozmosz. A kis jövevény a lányok és a metroszexuális fiúk körében lesz népszerű, de ehhez mélyen zsebbe kell nyúlni, a kocsi alapára 3,435 millió forint. Aki drágább, de takarékosabb iQ-ra vágyik, viheti a dízelt kilencven lóerővel, négy millióért.
A Toyota a biztonsági öv és a kipufogórendszer esetleges meghibásodása miatt világszerte 1,3 millió autót hív vissza a márkaszervizekbe. A Yarisokban a biztonsági övfeszítőben kell kicserélni a szigetelést, mivel az legrosszabb esetben lángra kaphat.
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Az új S-osztály bemutatását követően sokan mondják, hogy a Mercedes-Benz. Azonban a japánok is tartogatnak egy adu ászt.
Az idén jelentősen csökkennek a Toyota eladásai, és három évtized óta először fordul elő, hogy Japánban 3 milliónál kevesebb járművet fog előállítani a cég.
Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.
A technika szerelmeseinek készült az új Avensis. Ez jó hír nekik, rossz hír azoknak, akik a kényelmes, nagyvonalú, sportos és izgalmas autókat kedvelik. Az új Avensis nem ilyen, ugyanakkor praktikusságához és megbízhatóságához nem férhet kétség. Flottában menni fog, ha eleget engednek felhizlalt árából.