szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Továbbra is bizonytalan az Opel sorsa, az új befektető megtalálása ismét az egyik legfőbb gazdasági témává vált Németországban.

Karl-Theodor zu Guttenberg gazdasági miniszter szerdán közölte, hogy a legközelebbi jövőben várják az egyik legújabb jelentkező, a belga RHJ International (RHJI) pénzügyi befektető átvételi ajánlatát. Az RHJI az amerikai Riplewood pénzügyi cég belgiumi leányvállalata, és szoros kapcsolatban áll az Opel anyavállalatával, a General Motors-szal. Mindez Németországban olyan aggodalmaknak adott tápot, amelyek szerint az RHJI "befutása" esetén a fő tulajdonos az amerikai General Motors maradna, miközben az Opel válságát valójában az anyavállalat pénzügyi válsága okozta.

Szakértők szerint a több szereplős Opel-ügy kezd egyre inkább átláthatatlanná válni azok után, hogy korábban úgy tűnt: az osztrák-kanadai beszállítói cég, a Magna az összes többi szereplővel - beleértve az amerikai kormányt, a General Motorst, a német kormányt és az Opel-üzemeket működtető német tartományokat - előzetes megállapodást kötött az Opel átvételéről.  A Magna azonban korábbi ígérete ellenére eddig nem terjesztette elő végleges ajánlatát, és közben bejelentkezett a belga RHJI és megerősítette korábbi pályázatát a kínai BAIC autógyártó is.

Németországban továbbra is a Magna iránt a legnagyobb a bizalom. Ezt erősítette meg szerdán az Opel-üzemeket működtető négy tartomány vezetője, és ugyancsak így foglalt állást az Opel-alkalmazottakat tömörítő üzemi tanács vezetője is. Klaus Franz  az osztrák-kanadai cég támogatására szólított fel, és az RHJI ellen foglalt állást.  "Az RHJI olyan pénzügyi befektető, amely az Opelt a lehető leggyorsabban ismét a General Motorsnak akarja eladni, és az amerikai anyavállalat érdekeit szem előtt tartva cselekszik" - vélekedett az alkalmazottakhoz intézett felhívásában az üzemi tanács vezetője.

A legnagyobb Opel-üzemnek, a rüsselsheimi gyárnak otthont adó Hessen tartomány miniszterelnöke, Roland Koch szerdán közölte: a tartomány visszavonhatja azt a csaknem 500 millió eurós összeget, amelyet a kormányzat 1,5 milliárd euró garanciavállalási alapjához ígért, ha a megbízást nem a Magna kapja meg. Más források ugyanakkor azt hangoztatták, hogy a Magna az első átvételi ajánlatkor a munkavállalókkal szemben szigorú feltételeket szabott, jelentős leépítéseket helyezett kilátásba, és követelte a szabadság idejére járó pénzről való lemondást. A gazdasági miniszter szerdán mindenesetre azt hangoztatta, hogy a verseny még nyitott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Opel Astra GTC teszt: Astra tízmillióért

Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.

MTI Autó

A kanadai Magna veszi át az Opelt

Megállapodott a német kormány az érintett felekkel arról, hogy a Magna kanadai-osztrák cég veszi át a csőd közeli helyzetbe került Opel autógyárat - jelentette be Peer Steinbrück pénzügyminiszter szombat hajnalban Berlinben.

hvg.hu Autó

Opel Insignia 4,3 literes fogyasztással - vezettük

Az Opel Insignia Ecoflex az első olyan zöldautó, ahol szinte semmi kompromisszumot nem kell kötnie a vezetőnek, a tulajdonosnak. Szép, elegáns, biztonságos, alacsony a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása, erős, gyors, jól felszerelt, prémiumjellegű és a 105 ezer forintos felára sem ver földhöz.

hvg.hu Autó

Ford, Opel, Suzuki, Lada, VW - a legnépszerűbb cégautók

2008-ban pár ezerrel tovább nőtt Magyarországon a cégautók száma: új személyautót is többet vettek a cégek, mint 2007-ben, a külföldről vásárolt használt autók száma is gyarapodott, vagyis a személyautók értékesítésének visszaesése a cégautópiacon kevésbé volt érzékelhető. Évek óta nem változik a cégautók részesedése sem a teljes hazai személygépkocsi-állományon belül: a személyautók mintegy 9 százaléka cégautó.

Biró Csongor Autó

Opel Astra világpremier Magyarországon - fotók

Bár csak a frankfurti szalonon mutatják be a negyedik generációs Opel/Vauxhall Astrát, az etyeki szőlők között premier előtt pillanthattuk meg az Opel megmentőjét. Az Astra mindig is a rüsselsheimiek húzómodellje volt, közel tízmilliót értékesítettek az eddigi típusokból. Nálunk különösen népszerű, hisz a hárommilliós magyar autópark 6 százaléka (208 ezer autó) Opel Astra.