Karl-Theodor zu Guttenberg gazdasági miniszter szerdán közölte, hogy a legközelebbi jövőben várják az egyik legújabb jelentkező, a belga RHJ International (RHJI) pénzügyi befektető átvételi ajánlatát. Az RHJI az amerikai Riplewood pénzügyi cég belgiumi leányvállalata, és szoros kapcsolatban áll az Opel anyavállalatával, a General Motors-szal. Mindez Németországban olyan aggodalmaknak adott tápot, amelyek szerint az RHJI "befutása" esetén a fő tulajdonos az amerikai General Motors maradna, miközben az Opel válságát valójában az anyavállalat pénzügyi válsága okozta.
Szakértők szerint a több szereplős Opel-ügy kezd egyre inkább átláthatatlanná válni azok után, hogy korábban úgy tűnt: az osztrák-kanadai beszállítói cég, a Magna az összes többi szereplővel - beleértve az amerikai kormányt, a General Motorst, a német kormányt és az Opel-üzemeket működtető német tartományokat - előzetes megállapodást kötött az Opel átvételéről. A Magna azonban korábbi ígérete ellenére eddig nem terjesztette elő végleges ajánlatát, és közben bejelentkezett a belga RHJI és megerősítette korábbi pályázatát a kínai BAIC autógyártó is.
Németországban továbbra is a Magna iránt a legnagyobb a bizalom. Ezt erősítette meg szerdán az Opel-üzemeket működtető négy tartomány vezetője, és ugyancsak így foglalt állást az Opel-alkalmazottakat tömörítő üzemi tanács vezetője is. Klaus Franz az osztrák-kanadai cég támogatására szólított fel, és az RHJI ellen foglalt állást. "Az RHJI olyan pénzügyi befektető, amely az Opelt a lehető leggyorsabban ismét a General Motorsnak akarja eladni, és az amerikai anyavállalat érdekeit szem előtt tartva cselekszik" - vélekedett az alkalmazottakhoz intézett felhívásában az üzemi tanács vezetője.
A legnagyobb Opel-üzemnek, a rüsselsheimi gyárnak otthont adó Hessen tartomány miniszterelnöke, Roland Koch szerdán közölte: a tartomány visszavonhatja azt a csaknem 500 millió eurós összeget, amelyet a kormányzat 1,5 milliárd euró garanciavállalási alapjához ígért, ha a megbízást nem a Magna kapja meg. Más források ugyanakkor azt hangoztatták, hogy a Magna az első átvételi ajánlatkor a munkavállalókkal szemben szigorú feltételeket szabott, jelentős leépítéseket helyezett kilátásba, és követelte a szabadság idejére járó pénzről való lemondást. A gazdasági miniszter szerdán mindenesetre azt hangoztatta, hogy a verseny még nyitott.
Bizonytalan az Opel sorsa
Továbbra is bizonytalan az Opel sorsa, az új befektető megtalálása ismét az egyik legfőbb gazdasági témává vált Németországban.

Putyin és Trump, avagy a csőbehúzások története
Végrehajtás indul a végrehajtói kar ellen kétmilliárdos tartozás miatt, a jogerős ítélet ellenére sem fizetnek
Újabb bajba került NER-es céget ment meg a kormány
Páváskodó szitizenek, Shawn Mendes és buborékok minden mennyiségben – fotógaléria a Sziget második napjáról
Nosztalgiabulinak indult, buli lett belőle: Nelly Furtado a Szigeten
Kevesebb a széttaposott sörösdoboz, de még mindig nincs visszaváltó automata a Szigeten
Unokaöccsét nevezte ki tanszékvezetőnek az SZTE Orvostudományi Karának dékánja, pedig még csak nem is pályázhatott volna
Az egyetem ki sem írt nyílt pályázatot, azt állítják, nem lett volna más alkalmas jelölt.
Magyar infláció: mindenki meglepődött, a forint erősödik
Marabu Féknyúz: Hatvanpusztai idill
Gönyűi késelés: miért támad családtagjaira egy 13 éves fiú és mire számíthat a tette miatt?
Mindent megváltoztat a 3 százalékos lakáshitel
Elindult a Tisza ingyenes pártújságja: a költsége hétpecsétes titok, a tartalma már nem sokáig
Nem klasszikus közéleti-politikai sajtótermék, de egymillió példányban szórják szét.