Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d9f967bd-68e8-415b-9a1b-5f95f28f5d4c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Év eleje óta pedig már 250 milliárdot tesz ki a veszteség, egy intézet szerint pedig most jön még csak a java.","shortLead":"Év eleje óta pedig már 250 milliárdot tesz ki a veszteség, egy intézet szerint pedig most jön még csak a java.","id":"20250411_legnagyobb-amerikai-nyugdijalapok-tozsde-bukas-donald-trump-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9f967bd-68e8-415b-9a1b-5f95f28f5d4c.jpg","index":0,"item":"3afde593-4950-4773-9f91-96efb8719d7f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_legnagyobb-amerikai-nyugdijalapok-tozsde-bukas-donald-trump-vamok","timestamp":"2025. április. 11. 12:04","title":"Öt nap alatt 170 milliárd dollárt buktak a legnagyobb amerikai nyugdíjalapok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"261b840b-543a-4f51-898c-35df2e016824","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Vita fajulhatott el, a megkéselt férfit a mentők kórházba szállították. ","shortLead":"Vita fajulhatott el, a megkéselt férfit a mentők kórházba szállították. ","id":"20250410_berlin-villamos-keseles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/261b840b-543a-4f51-898c-35df2e016824.jpg","index":0,"item":"39e8255b-6102-47e8-8287-d08d4f00069e","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_berlin-villamos-keseles","timestamp":"2025. április. 10. 14:40","title":"Késsel támadtak egy férfira egy berlini villamoson, a támadó szökésben van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cafbd1a-2d1f-48e8-bc90-e4e9bff51700","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Kurali Zoltán január 31-éig volt az ÁKK vezetője. Korábban is ismert volt, hogy Varga Mihály számít rá a jegybankban.","shortLead":"Kurali Zoltán január 31-éig volt az ÁKK vezetője. Korábban is ismert volt, hogy Varga Mihály számít rá a jegybankban.","id":"20250411_allamadossag-kezelo-kozpont-magyar-nemzeti-bank-alelnok-meghallgatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cafbd1a-2d1f-48e8-bc90-e4e9bff51700.jpg","index":0,"item":"27178759-fd89-46d2-ae0b-cb75f6895e94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_allamadossag-kezelo-kozpont-magyar-nemzeti-bank-alelnok-meghallgatas","timestamp":"2025. április. 11. 14:33","title":"Az Államadósság Kezelő Központ volt vezetője lehet az MNB új alelnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely arról beszélt a kormányinfón: laboratóriumi információ alapján lehetséges, hogy a száj- és körömfájás mesterségesen, egy kémcsőben jött létre. ","shortLead":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely...","id":"20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d.jpg","index":0,"item":"682f144c-c234-4a73-b80b-334813751b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","timestamp":"2025. április. 10. 16:01","title":"Kemenesi Gábor szerint szinte kizárt, hogy kémcsőben rakták össze a Magyarországon terjedő száj- és körömfájásvírust","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hiába ítélték börtönre a boszniai szerbek vezetőjét, nincs, aki végrehajtsa az döntést.","shortLead":"Hiába ítélték börtönre a boszniai szerbek vezetőjét, nincs, aki végrehajtsa az döntést.","id":"20250411_Deutsche-Welle-dodik-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4.jpg","index":0,"item":"d05bf865-eca8-4cb0-b315-4646712d0773","keywords":null,"link":"/360/20250411_Deutsche-Welle-dodik-lapszemle","timestamp":"2025. április. 11. 15:45","title":"Deutsche Welle: Dodiknak jól jön, hogy az EU megosztott a letartóztatása ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b3c539e-b2ef-4f95-98cf-8e3684f8b365","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Cambridge-i kutatók mesterséges intelligencia alapú időjárás-előrejelző rendszere egy asztali számítógépen futva is felülmúlja a szuperszámítógépek pontosságát mind a globális, mind a helyi előrejelzésekben.","shortLead":"Cambridge-i kutatók mesterséges intelligencia alapú időjárás-előrejelző rendszere egy asztali számítógépen futva is...","id":"20250411_aardvark-weather-idojaras-elorejelzes-pc-mesterseges-intelligencia-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b3c539e-b2ef-4f95-98cf-8e3684f8b365.jpg","index":0,"item":"b5d36332-ea4b-446c-8f77-bcccdc9000f0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_aardvark-weather-idojaras-elorejelzes-pc-mesterseges-intelligencia-adatok","timestamp":"2025. április. 11. 08:03","title":"Elég egy sima számítógép, és 8 napra előre tűpontos időjárás-előrejelzés adható","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","shortLead":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","id":"20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828.jpg","index":0,"item":"9f959bcf-3aae-45aa-931c-934db6381214","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","timestamp":"2025. április. 11. 06:41","title":"35 éves, mégis bejáratósan új Mercedes SL-t kínálnak eladásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2285d1b-5ec4-41b4-86ec-a0c84356092e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az orosz tiltakozók olyan transzparensekkel vonultak ki, amire azt írták, hogy Lengyelország történelemhamisító és a terrorizmus szponzora.","shortLead":"Az orosz tiltakozók olyan transzparensekkel vonultak ki, amire azt írták, hogy Lengyelország történelemhamisító és...","id":"20250410_orosz-tuntetok-szmolenszk-katasztrofa-lengyel-megemlekezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2285d1b-5ec4-41b4-86ec-a0c84356092e.jpg","index":0,"item":"f89cf402-485e-4ff5-af31-b973918ffa15","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_orosz-tuntetok-szmolenszk-katasztrofa-lengyel-megemlekezes","timestamp":"2025. április. 10. 15:12","title":"Orosz tüntetők zavarták meg a szmolenszki katasztrófa évfordulóján tartott lengyel megemlékezést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ki hitte volna, hogy nem a Mercedes, a BMW, vagy az Audi márkák vásárlói, hanem a japán Daihatsu márka tulajdonosai a legelégedettebb vevők Németországban. A J. D. Power internetes felméréséből ez derült ki.
A gazdasági válság igen súlyosan érinti az autóipart. Ebből kivezető út pedig nem az autó extratartozékainak növelése, sokkal fontosabb ennél az elégedett vevők közép-, vagy hosszú távú megtartása. Éppen ezért készült a felmérés, amely kiderítette, a Daihatsu vevői a legelégedettebbek. Közel 17 ezer német autótulajdonost kerestek meg.
A kutatás szerint a Daihatsu Sirion vevői nagyon elégedettek járgányaikkal. A kereskedések és szervizek szolgáltatásaira éppúgy, mint a felmerülő költségekre vonatkozó kérdéseknél a vevők egyöntetűen a jó minősítést adták. A minik körében a VW Fox teljesített a legrosszabbul. A válaszadók nagy része a szolgáltatásokat, valamint a karosszéria minőségét egyaránt hiányosnak ítélték.
A kisautók kategóriájában a Toyota Aygo tulajdonosai adták a legkedvezőbb válaszokat. Szerintük a költségek, a szolgáltatások, valamint az autó minősége egyaránt jónak mondható. Csupán a belső kialakítást nem találták kielégítőnek. Ebben a kategóriában a sereghajtó a Fiat Punto lett. Az olasz márkánál egyedül a költségeket találták kielégítőnek, az összes többi kategóriában hiányosnak minősítették a kocsit. Az alsóközép-kategóriában a Chevrolet Nubirát sorolták a végére. Hozzá kell azonban tenni, hogy az autó megbízhatóságát kielégítőnek tartották. Ennek pont ellentéte lett a Toyota Corolla. Itt a vevők mindennel elégedettek voltak, kivéve a karosszéria külsejét minősítették le.
A középkategóriában az Opel Vectra összesítésben jó minősítést kapott. Ám a karosszéria külsejét, illetve megbízhatóságát tekintve hiányos minősítést kapott. A kategória mintapéldánya a Renault Laguna lett. A francia autónál a vevők minden kérdésre a jó, vagy nagyon jó választ adták.
Bár a hetes BMW-nek van a legnagyobb presztízse, a felsőkategóriás járművek között mégis nagyon rosszul teljesített a vevőelégedettségi felmérésen. Mindenekelőtt a teljesítménnyel, valamint a szervizek és kereskedők szolgáltatásaival voltak elégedetlenek a vevők. Ettől kicsit jobb bizonyítványt ért el az E-osztályos Mercedes. Itt ugyanis a szervizek teljesítményét nagyon jónak titulálták. Szintén meglepően rossz eredményt produkált a sportkocsik között az Opel Tigra. Ez a típus megbízhatóság, mechanika, karosszéria, teljesítmény, valamint a belső kialakítás tekintetében egyaránt hiányosnak találtatott. Nagyon elégedettek voltak a vevők ugyanakkor a Mercedes CLK-val. A költség és a mechanika a vevők szerint jó, míg a többi kategóriában a nagyon jó minősítést kapta az autó.
Az egyterűek között a kielégítő minősítést kapta a Ford S-Max. Itt a karosszéria minőségét, valamint a szervizt és a költségeket találták kifogásolhatónak. A Skoda Roomster teljesített a legjobban. Átlagban jónak minősítették az autót. Csak a minőségnél, illetve a belső kialakításánál vontak le néhány pontot a megkérdezettek.
Annak ellenére, hogy a Toyota arról is híres, hogy elégedettek a vevői a RAV4 nem teljesített túl jól a terepjáró kategóriában. A teljesítmény, valamint a karosszéria külsejét tekintve mondhatni megbukott az autó. A Nissan Qashqai vevői ugyanakkor nagyon elégedettek voltak autójukkal, egyedül a szervizt minősítették kielégítőnek.
A márkák rangsora (maximum 1000 pont)
1. Daihatsu 843 pont 2. Alfa Romeo 835 pont 2. Mercedes-Benz 835 pont 3. BMW 834 pont 4. Audi 831 pont 4. Toyota 831 pont
Az autók rangsora
1. Mercedes-Benz CLK 874 pont 2. BMW Z4 863 pont 3. Mercedes-Benz E-osztály 856 pont 4. Audi A6 846 pont 5. Volvo V70 839 pont 6. Daihatsu Sirion 837 pont 7. Mercedes-Benz SLK 833 pont
Az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített összegzésből. Ennél is drasztikusabb, több mint 50 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba Magyarországon. 11 ezer 325 autót kivittek az országból.
Amikor a család nyaralni megy, az autó pillanatok alatt teherautóvá válik. Még egy kombi csomagtartójában sincs elegendő hely az összes játéknak, a strandgrillezőnek, a bőröndöknek, a matracoknak, sportszereknek és a táskáknak. A nyaralni indulók sokszor tetődobozba is pakolnak. Szakértők azt tanácsolják, hogy már a tetőbox vásárláskor próbáljuk meg a lehetséges veszélyeket minimalizálni.
Az ADAC német autóklub tanulmánya szerint a városokban kialakított környezetvédelmi zónák nem javították a levegő minőségét. Legalábbis szakemberek erre a következtetésre jutottak, miután összehasonlítottak néhány olyan települést, amelyekben kialakították a környezetvédelmi övezeteket, és azokat, ahol még nem. A környezetvédelmi egyesületek mindezt másként látják.
Javában tart a nyaralási hullám. Egyre több autós van az európai utakon, különösen a kedvelt nyaralóhelyek környékén. Mielőtt útnak indulna, érdemes érdeklődni a különböző utakról, a forgalmukról és a közlekedési szabályokról. Különben szükségtelen kiadásokkal kell számolni.
Egy tanulmány összehasonlította az EU-országok, illetve fővárosaik baleseti mutatóit. Eszerint Szófiában a gyalogosok a veszélyeztetettek, míg Helsinkiben inkább az autósok, Athénben pedig a buszok és villamosok utasai. Csupán egy város van, ahol a közlekedési balesetben elhunytak száma csökkent, az összes többiben nőtt.