Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"105a3a62-0551-4ace-8397-5902db08f6e3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az alkotmánybírónak jelölt Kozma Ákos munkáját több kritika is érte az elmúlt években, mind itthonról, mind külföldről. A regnálása alatt sorolta át B kategóriába a Nemzeti Emberi Jogi Intézmények Világszövetsége a magyar ombudsmani intézményt. ","shortLead":"Az alkotmánybírónak jelölt Kozma Ákos munkáját több kritika is érte az elmúlt években, mind itthonról, mind külföldről...","id":"20250605_ombudsman-kozma-akos-fidesz-alkotmanybiro-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/105a3a62-0551-4ace-8397-5902db08f6e3.jpg","index":0,"item":"7a3f17b4-b87b-47d8-b6f4-f307659c659d","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_ombudsman-kozma-akos-fidesz-alkotmanybiro-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 17:53","title":"A sokat bírált ombudsmant, Kozma Ákost jelöli a Fidesz alkotmánybírónak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció viszont egy kicsit kisebb lehet, mint amit eddig vártak.","shortLead":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció...","id":"20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988.jpg","index":0,"item":"afaed722-e302-453a-83c9-befcc6a64d9e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","timestamp":"2025. június. 04. 14:06","title":"Erste, OTP: nemhogy repülőrajt nincs, az 1 százalékos GDP-növekedést is bukhatjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4160a55e-71ea-4018-9461-1db745bd0f49","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága azt is meghatározta, hogy hogyan lehet visszaállítani az állampolgárságot.","shortLead":"Az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága azt is meghatározta, hogy hogyan lehet visszaállítani az állampolgárságot.","id":"20250605_allampolgarsag-felfuggesztes-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4160a55e-71ea-4018-9461-1db745bd0f49.jpg","index":0,"item":"4407eece-9296-4c63-a71d-60dc4fadb2e9","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_allampolgarsag-felfuggesztes-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. június. 05. 14:28","title":"Legfeljebb tíz évre lehet majd felfüggeszteni a magyar állampolgárságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump hadüzenete a tudománynak Amerika gazdasági és katonai versenyképességét veszélyezteti – vezeti le a The Washington Postban Max Boot történész-publicista. Lengyelország önmaga ellen folytat háborút, és ismét nevetség tárgya lett, amikor egy botrányoktól övezett jobboldali szélsőségest választott elnöknek – írja Slawomir Sierakowski a Project Syndicate-en. Putyint meg kell ijeszteni, csak az vezet el az igazságos békéhez – állítja Richard Kemp katonai szekértő a The Daily Telegraphban. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump hadüzenete a tudománynak Amerika gazdasági és katonai versenyképességét veszélyezteti – vezeti le a The...","id":"20250604_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"87a5e175-7133-404a-9485-24303154d850","keywords":null,"link":"/360/20250604_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 04. 10:52","title":"„Egy szuperhatalom öngyilkosságának tanúi vagyunk”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Miután a Budapesti Rendőr-főkapitányság tagadta, hogy ők ajánlották volna a Kincsem Parkot a Pride-felvonulásra, Gulyás Gergely azt állította, hogy a rendőrség ötlete volt a helyszín.","shortLead":"Miután a Budapesti Rendőr-főkapitányság tagadta, hogy ők ajánlották volna a Kincsem Parkot a Pride-felvonulásra, Gulyás...","id":"20250604_gulyas-gergely-rendorseg-pride-helyszin-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7.jpg","index":0,"item":"415db399-c441-4b26-b719-a700f92f7b0d","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_gulyas-gergely-rendorseg-pride-helyszin-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 15:10","title":"Gulyás cáfolja a BRFK-t? Azt állítja, a rendőrség ajánlotta fel Pride-helyszínnek a Kincsem Parkot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbb9c883-ffd4-46bd-97e4-78ccf1939258","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De a Tisza Párt jelenleg a teljes népesség körében is előzi a Fideszt.","shortLead":"De a Tisza Párt jelenleg a teljes népesség körében is előzi a Fideszt.","id":"20250605_Republikon-A-biztos-szavazok-koreben-9-szazalekkal-vezet-a-Tisza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbb9c883-ffd4-46bd-97e4-78ccf1939258.jpg","index":0,"item":"2d90403d-a64c-4402-9975-2e607a72a5cc","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Republikon-A-biztos-szavazok-koreben-9-szazalekkal-vezet-a-Tisza","timestamp":"2025. június. 05. 07:36","title":"Republikon: A biztos szavazók körében 9 százalékkal vezet a Tisza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"695c6075-0adf-45cc-9bd3-ab2ddf43eb41","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tömegesen kerültek be olyan emberek a szegénységi statisztikába, akiknek a nettó jövedelmük magasabb a bruttónál, méghozzá úgy, hogy az adatbázisban az látszik, hogy a NAV-tól kapnak több pénzt, mint amennyi adót befizettek, és a végén egészen eltérő bruttókból lett fillérre ugyanakkora nettó. Így aztán épp átcsúsztak a szegénységi küszöb fölé.","shortLead":"Tömegesen kerültek be olyan emberek a szegénységi statisztikába, akiknek a nettó jövedelmük magasabb a bruttónál...","id":"20250604_szegenyseg-statisztika-jovedelem-nyugdijasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/695c6075-0adf-45cc-9bd3-ab2ddf43eb41.jpg","index":0,"item":"19ce38d8-c64c-4f8b-b093-a83e4be07177","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_szegenyseg-statisztika-jovedelem-nyugdijasok","timestamp":"2025. június. 04. 10:43","title":"Vagy pénzt ad titokban a NAV a magyar nyugdíjasok felének, vagy valami nincs rendben a szegénységi statisztikával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dfcbba5-d840-44b9-a319-e9f222e6e138","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Szerinte a traffipax, amelyik rendszeresen lefotózta, csak a pénzbeszedést szolgálja. Reméli, hogy a hatóságok mérsékelni fogják a büntetését.","shortLead":"Szerinte a traffipax, amelyik rendszeresen lefotózta, csak a pénzbeszedést szolgálja. Reméli, hogy a hatóságok...","id":"20250605_traffipax-olaszorszag-gyorshajto-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dfcbba5-d840-44b9-a319-e9f222e6e138.jpg","index":0,"item":"ff746030-e3ed-4ee4-b932-f77ffcdbc7bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_traffipax-olaszorszag-gyorshajto-birsag","timestamp":"2025. június. 05. 07:08","title":"Ugyanannál a radarnál szedett össze 28 ezer eurónyi bírságot egy olasz gyorshajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
A 308 CC a legszebb Peugeot az oroszlános márka utóbbi évtizedeinek termését nézve. Harcsaszerű nevető szája már ismerős az elődmodellből és a 308-asból, de a feneke, az igazán újszerű. Megbolondították egy pici műanyag szárnnyal és egy méretes diffúzorral, LED-es lámpasorral. Kipufogót sajnos nem látunk, hangját sem halljuk, szerencsére a motorét sem nagyon.
Nosztalgikus élményeket ébresztett fel bennem a CC, pályafutásom első tesztautója volt hasonló színben, dízelmotorral a 307 CC. Akkor azt űrhajóként írtam körül, a kék égből leszálló káprázatként. Ez a mai inkább már a földi hívségek hirdetője.
A Babylon piros (a fényezés felára 170 ezer forint) metálfény igézően vonzza a tekinteteket, nehéz kimagyarázni, hogy nem feltűnősködni akarunk. Az érdeklődőket nem tudjuk visszautasítani, hallgatnunk kell bókjaikat és nem vághatunk közbe: ember, ez csak egy Peugeot. Az emberek szeretik, egy piros kabrió olyan archetípus, ami mindenkit megmozgat. Erre épít a Peugeot is, az esztétikum győzelmére a ráció felett. Ebbe a kocsiba könnyű beleszeretni, a busás részleteket annál nehezebb havonta fizetni.
Nem olcsó mulatság a Peugeot kupé-kabriója: kétliteres dízelmotorral alapára 7,6 millió forint, a tesztautóban található néhány extrával máris 8,8 milliónál tartunk és még nem is rúgtunk ki a hámból: parkolóradar 83 ezerért, ülésfűtés 52 ezerért, szélfogó háló 83 ezerért, xenonvilágítás, kanyarodó fényszórókkal 297 ezerért, bőrkárpit 458 ezerért, a fényezésrről már korábban tettünk említést.
Jó a vezetési pozíció, a kilátás annyiban gondtalan, hogy mindenki lát minket, mi kevésbé a világot. Igaz ezen a vezetőülés állításával változtathatunk. A laposan döntött szélvédő sokakban azt az érzetet keltette, hogy nem is kabrióban ülünk, a 308 CC nem adja azt a feltétlen szabadságot, mint egy roadster. Tény, hogy nincs fölöttünk tető, de ezt nem látjuk, legfeljebb a szellő útján érezzük. Este nagyon jó kabriózni, ilyenkor nem süt az emberek irigy tekintete, csak a szél süvít, csak a hold figyel minket, aki már amúgy is sárga az irigységtől.
20 másodperc hírnév (Oldaltörés)
A tető nyitásához és csukásához 20 másodperc kell, elég egy siófoki piros lámpa a manőverhez. 12 kilométer/órás sebességig mozgásban is elvégezhető, a kétzónás automatikus klíma érzékeli a tető állapotát, ehhez mérten fújja a levegőt. Nyitott tetővel, napsütésben esélyünk sincs látni a műszerfal kijelzőit, ezzel szemben jó hír, hogy a fiam sem tudta püfölni a PSP-jét. Én nem tudtam mennyivel és merre megyek, ő meg csalódottan számolta a kilométereket és reménykedett egy-egy terebélyes felhőben. Autópálya tempónál elviselhető még a nyitott tetős autózás, 160 környékén már zavaró.
A nagyméretű, alul bevágott kormány fogása jó, biztos úttartást garantál, a 140 lovas dízel vehemensen mozgatja az 1,6 tonnás kasztnit. Nem versenyautó a CC, de sportosan vezethető, dinamikus, lendületes előzéseket bevállalhatunk. Motorja már nem visszatetsző, hisz nem hangos, takarékossága pedig vonzó a mai világban. A hétszáz kilométeres tesztelés során egy balatoni oda-vissza úttal és sok városi dugóval 5,9 literes átlagot mértem száz kilométerenként. Balaton partján cammogva 1300 kilométeres megtehető távot jelzett ki a fedélzeti számítógép.
Érezhetően keményebb felépítésű, mint az elődje. Telepakolták vassal. A küszöbök 12 tonna, az első ajtók merevítései 6,5 tonna erőt képesek legyűrni. Az autó csavarodásra is kevésbé hajlamos, ezt néhány keményebb tempójú szlalommal is teszteltük. Töréstesztje ötcsillagos, ebben közrejátszik a merevítések mellett a Peugeot új kilencliteres fejlégzsákjai (ezért az ülésbe integrált fejtámlák), valamint a hátsó utasokat védő biztonsági bukóívek. A két első ülés oldallégzsákja védi a felsőtestet és a medencét. A világújdonság fejlégzsák kivételes pluszbiztonságot garantál az első ülésen ülőknek. A 308 CC-t 6 légzsákkal és biztonsági bukóívekkel látták el. A rendszer borulásérzékelői veszély esetén a sebesség és a dőlési szög függvényében aktiválódnak.
Az ülés különleges, elöl kényelmesen tart, ám a hátul ülő fiam panaszkodott, hogy nem elég hosszú az ülőlap és túl meredek a háttámla. Nehéz ajtaja hangosan csapódik, parkolóhelyeken könnyen összeakadunk, a kabriós nyikorgás, ciripelés néha előjön, eső után lehúzott ablaknál befolyik a tetőn megbúvó víz. Dühítő, de nincs pohártartó, így a teszt végére tele lett a kocsi eldobált palackokkal.
Kupéformában használható a csomagtér, de akkor sincs pánik, ha csak hétvégére ugrunk le a Balatonhoz ketten, ilyenkor pár dolgot otthon hagyunk, aztán irány a hajlobogtató suhanás.
A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.
Kellemes, világos, puha, otthonos a Peugeot középkategóriása, kombi változatban családos vezetőknek ideális. Extralistája pazar, 2,2 literes dízelmotorja erős, az úton azonban nincs tisztelete.
Zsúfolt és folyamatosan fejlődő piacra tör be a Peugeot sportos egyterűje, a 3008. Bár az autóeladások folyamatosan esnek, az SUV és az egyterű kategória piaca évről-évre hízik. Az utóbbi Európában az 1998-as 6,3 százalékról 24 százalékra nőtt, a hobbiterepjárók iránti kereslet az 1998-as 0,9 százalékról 2008-ban 6,2 százalékra emelkedett. Az ötajtós autók piaca stabilnak mondható, ezért vette az oroszlános márka a bátorságot, hogy a három kategóriából gyúrja össze a 3008-ast.
Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.
Íme a Peugeot új dimenziója: francia dizájn japán minőségben. Bárki kérdezte, milyen a kocsi, a válasz egyértelmű volt: nem pözsó. Volt, aki értette, volt, aki nem. Ám az autó mindenkinek tetszett. Ha nem lenne ilyen drága, minket is meggyőzött volna.