Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a311ce2d-51ad-4747-9e59-1acc458ba866","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A legmagasabb nappali hőmérséklet 6 és 14 fok között alakul.","shortLead":"A legmagasabb nappali hőmérséklet 6 és 14 fok között alakul.","id":"20241125_idojaras-kod-napsutes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a311ce2d-51ad-4747-9e59-1acc458ba866.jpg","index":0,"item":"1bdb535e-a674-4e82-857a-e8eebe716de4","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_idojaras-kod-napsutes","timestamp":"2024. november. 25. 06:50","title":"Többnyire napos időnk lesz hétfőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e13777a6-9739-4600-9e96-7042b7599cf2","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ha minden jól alakul, és békeév lesz 2025, akkor biztos az emelés a miniszterelnök szerint, aki az aláíráskor arra is utalt, hogy jövőre átalakul a gazdaságirányítás.","shortLead":"Ha minden jól alakul, és békeév lesz 2025, akkor biztos az emelés a miniszterelnök szerint, aki az aláíráskor arra is...","id":"20241125_bermegallapodas-minimalber-garantalt-berminimum-gazdasagpolitika-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e13777a6-9739-4600-9e96-7042b7599cf2.jpg","index":0,"item":"5fb0a19b-4673-4b92-9e2b-042361a8b0bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_bermegallapodas-minimalber-garantalt-berminimum-gazdasagpolitika-orban-viktor","timestamp":"2024. november. 25. 10:34","title":"Aláírták a bérmegállapodást, Orbán Viktor szerint be is lehet tartani, ha békeév jön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2081884e-cd06-455b-a5fb-9341169e5ad2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Így esett e szegedi baleset. ","shortLead":"Így esett e szegedi baleset. ","id":"20241125_villamos-auto-video-szeged-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2081884e-cd06-455b-a5fb-9341169e5ad2.jpg","index":0,"item":"38d95f2d-51bf-4cf1-a7b4-d74da807e565","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_villamos-auto-video-szeged-baleset","timestamp":"2024. november. 25. 08:55","title":"Akkor megvan a mai eset – csak ennyit tudott mondani a villamosvezető, amikor elé hajtott egy autós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53189768-f18d-4887-b37c-040f0a5a5435","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik a Porsche 911 GT3 RS-t esetleg nem találják kellően gyorsnak.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik a Porsche 911 GT3 RS-t esetleg nem találják kellően gyorsnak.","id":"20241125_hatso-ablak-nelkul-capauszonnyal-tamad-a-legdurvabb-uj-porsche-911-gt-3rs-manthey","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53189768-f18d-4887-b37c-040f0a5a5435.jpg","index":0,"item":"aee6e209-625c-45ef-8e1d-72581cc6f0a5","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_hatso-ablak-nelkul-capauszonnyal-tamad-a-legdurvabb-uj-porsche-911-gt-3rs-manthey","timestamp":"2024. november. 25. 07:21","title":"Hátsó ablak nélkül, cápauszonnyal támad a legdurvább új Porsche","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b80ce06c-ec2a-439c-90ea-77cc36b830ae","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A Bert vihar pusztít az Egyesült Királyságban is, sárga figyelmeztetés van érvényben a hét végéig, eddig senki sem sérült meg.","shortLead":"A Bert vihar pusztít az Egyesült Királyságban is, sárga figyelmeztetés van érvényben a hét végéig, eddig senki sem...","id":"20241126_Videon-ahogy-pillanatok-alatt-elonti-a-viz-az-angol-kisvarost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b80ce06c-ec2a-439c-90ea-77cc36b830ae.jpg","index":0,"item":"9f6df835-97d7-4777-a48e-95a1b225d6e6","keywords":null,"link":"/zhvg/20241126_Videon-ahogy-pillanatok-alatt-elonti-a-viz-az-angol-kisvarost","timestamp":"2024. november. 26. 12:10","title":"Videón, ahogyan pillanatok alatt elönt a víz egy angliai falut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfa5cedf-7f8c-45cd-aa3d-0372372b8ea7","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Nemcsak új csapat, de nagy motorreform is jön a Forma-1-be: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.","shortLead":"Nemcsak új csapat, de nagy motorreform is jön a Forma-1-be: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig...","id":"20241125_A-General-MotorsCadillac-csatlakozasaval-11-csapatos-lehet-a-Forma-1-mezony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfa5cedf-7f8c-45cd-aa3d-0372372b8ea7.jpg","index":0,"item":"46e38ea2-bbf0-4ab5-b82d-201ea242339d","keywords":null,"link":"/sport/20241125_A-General-MotorsCadillac-csatlakozasaval-11-csapatos-lehet-a-Forma-1-mezony","timestamp":"2024. november. 25. 20:35","title":"A General Motors/Cadillac csatlakozásával 11 csapatos lehet a Forma-1 mezőny","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51d00217-9b6d-476c-8fcf-5a83cee2cee6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikaiak által kidolgozott terv már csak az izraeli kormány jóváhagyására vár.","shortLead":"Az amerikaiak által kidolgozott terv már csak az izraeli kormány jóváhagyására vár.","id":"20241126_libanon-izrael-hezbollah-tuszunet-jovahagyas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51d00217-9b6d-476c-8fcf-5a83cee2cee6.jpg","index":0,"item":"b2ff835d-e032-42f3-9fa4-a75de0bf1138","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_libanon-izrael-hezbollah-tuszunet-jovahagyas","timestamp":"2024. november. 26. 17:44","title":"Órákon belül megszülethet a tűzszünet Izrael és a Hezbollah között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Megválasztásukhoz 17 voks kell a 33 fős Fővárosi Közgyűlésben.","shortLead":"Megválasztásukhoz 17 voks kell a 33 fős Fővárosi Közgyűlésben.","id":"20241125_fovarosi-kozgyules-karacsony-gergely-fopolgarmester-helyettes-kiss-ambrus-vitezy-david-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926.jpg","index":0,"item":"38d77f42-f309-4bb6-9f95-4858e6b3646d","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_fovarosi-kozgyules-karacsony-gergely-fopolgarmester-helyettes-kiss-ambrus-vitezy-david-ebx","timestamp":"2024. november. 25. 05:59","title":"Megvan, kiket javasol Karácsony Gergely a helyetteseinek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
A 308 CC a legszebb Peugeot az oroszlános márka utóbbi évtizedeinek termését nézve. Harcsaszerű nevető szája már ismerős az elődmodellből és a 308-asból, de a feneke, az igazán újszerű. Megbolondították egy pici műanyag szárnnyal és egy méretes diffúzorral, LED-es lámpasorral. Kipufogót sajnos nem látunk, hangját sem halljuk, szerencsére a motorét sem nagyon.
Nosztalgikus élményeket ébresztett fel bennem a CC, pályafutásom első tesztautója volt hasonló színben, dízelmotorral a 307 CC. Akkor azt űrhajóként írtam körül, a kék égből leszálló káprázatként. Ez a mai inkább már a földi hívségek hirdetője.
A Babylon piros (a fényezés felára 170 ezer forint) metálfény igézően vonzza a tekinteteket, nehéz kimagyarázni, hogy nem feltűnősködni akarunk. Az érdeklődőket nem tudjuk visszautasítani, hallgatnunk kell bókjaikat és nem vághatunk közbe: ember, ez csak egy Peugeot. Az emberek szeretik, egy piros kabrió olyan archetípus, ami mindenkit megmozgat. Erre épít a Peugeot is, az esztétikum győzelmére a ráció felett. Ebbe a kocsiba könnyű beleszeretni, a busás részleteket annál nehezebb havonta fizetni.
Nem olcsó mulatság a Peugeot kupé-kabriója: kétliteres dízelmotorral alapára 7,6 millió forint, a tesztautóban található néhány extrával máris 8,8 milliónál tartunk és még nem is rúgtunk ki a hámból: parkolóradar 83 ezerért, ülésfűtés 52 ezerért, szélfogó háló 83 ezerért, xenonvilágítás, kanyarodó fényszórókkal 297 ezerért, bőrkárpit 458 ezerért, a fényezésrről már korábban tettünk említést.
Jó a vezetési pozíció, a kilátás annyiban gondtalan, hogy mindenki lát minket, mi kevésbé a világot. Igaz ezen a vezetőülés állításával változtathatunk. A laposan döntött szélvédő sokakban azt az érzetet keltette, hogy nem is kabrióban ülünk, a 308 CC nem adja azt a feltétlen szabadságot, mint egy roadster. Tény, hogy nincs fölöttünk tető, de ezt nem látjuk, legfeljebb a szellő útján érezzük. Este nagyon jó kabriózni, ilyenkor nem süt az emberek irigy tekintete, csak a szél süvít, csak a hold figyel minket, aki már amúgy is sárga az irigységtől.
20 másodperc hírnév (Oldaltörés)
A tető nyitásához és csukásához 20 másodperc kell, elég egy siófoki piros lámpa a manőverhez. 12 kilométer/órás sebességig mozgásban is elvégezhető, a kétzónás automatikus klíma érzékeli a tető állapotát, ehhez mérten fújja a levegőt. Nyitott tetővel, napsütésben esélyünk sincs látni a műszerfal kijelzőit, ezzel szemben jó hír, hogy a fiam sem tudta püfölni a PSP-jét. Én nem tudtam mennyivel és merre megyek, ő meg csalódottan számolta a kilométereket és reménykedett egy-egy terebélyes felhőben. Autópálya tempónál elviselhető még a nyitott tetős autózás, 160 környékén már zavaró.
A nagyméretű, alul bevágott kormány fogása jó, biztos úttartást garantál, a 140 lovas dízel vehemensen mozgatja az 1,6 tonnás kasztnit. Nem versenyautó a CC, de sportosan vezethető, dinamikus, lendületes előzéseket bevállalhatunk. Motorja már nem visszatetsző, hisz nem hangos, takarékossága pedig vonzó a mai világban. A hétszáz kilométeres tesztelés során egy balatoni oda-vissza úttal és sok városi dugóval 5,9 literes átlagot mértem száz kilométerenként. Balaton partján cammogva 1300 kilométeres megtehető távot jelzett ki a fedélzeti számítógép.
Érezhetően keményebb felépítésű, mint az elődje. Telepakolták vassal. A küszöbök 12 tonna, az első ajtók merevítései 6,5 tonna erőt képesek legyűrni. Az autó csavarodásra is kevésbé hajlamos, ezt néhány keményebb tempójú szlalommal is teszteltük. Töréstesztje ötcsillagos, ebben közrejátszik a merevítések mellett a Peugeot új kilencliteres fejlégzsákjai (ezért az ülésbe integrált fejtámlák), valamint a hátsó utasokat védő biztonsági bukóívek. A két első ülés oldallégzsákja védi a felsőtestet és a medencét. A világújdonság fejlégzsák kivételes pluszbiztonságot garantál az első ülésen ülőknek. A 308 CC-t 6 légzsákkal és biztonsági bukóívekkel látták el. A rendszer borulásérzékelői veszély esetén a sebesség és a dőlési szög függvényében aktiválódnak.
Az ülés különleges, elöl kényelmesen tart, ám a hátul ülő fiam panaszkodott, hogy nem elég hosszú az ülőlap és túl meredek a háttámla. Nehéz ajtaja hangosan csapódik, parkolóhelyeken könnyen összeakadunk, a kabriós nyikorgás, ciripelés néha előjön, eső után lehúzott ablaknál befolyik a tetőn megbúvó víz. Dühítő, de nincs pohártartó, így a teszt végére tele lett a kocsi eldobált palackokkal.
Kupéformában használható a csomagtér, de akkor sincs pánik, ha csak hétvégére ugrunk le a Balatonhoz ketten, ilyenkor pár dolgot otthon hagyunk, aztán irány a hajlobogtató suhanás.
A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.
Kellemes, világos, puha, otthonos a Peugeot középkategóriása, kombi változatban családos vezetőknek ideális. Extralistája pazar, 2,2 literes dízelmotorja erős, az úton azonban nincs tisztelete.
Zsúfolt és folyamatosan fejlődő piacra tör be a Peugeot sportos egyterűje, a 3008. Bár az autóeladások folyamatosan esnek, az SUV és az egyterű kategória piaca évről-évre hízik. Az utóbbi Európában az 1998-as 6,3 százalékról 24 százalékra nőtt, a hobbiterepjárók iránti kereslet az 1998-as 0,9 százalékról 2008-ban 6,2 százalékra emelkedett. Az ötajtós autók piaca stabilnak mondható, ezért vette az oroszlános márka a bátorságot, hogy a három kategóriából gyúrja össze a 3008-ast.
Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.
Íme a Peugeot új dimenziója: francia dizájn japán minőségben. Bárki kérdezte, milyen a kocsi, a válasz egyértelmű volt: nem pözsó. Volt, aki értette, volt, aki nem. Ám az autó mindenkinek tetszett. Ha nem lenne ilyen drága, minket is meggyőzött volna.
Megjelent a kortárs európai politika legmeghatározóbb vezetőjének önéletrajza. Bocsánatkérés nincs, már-már komikusan leíró próza van. Orbán Viktor először egy focimeccsen tűnik fel. Recenzió.