Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b379691b-a1ba-4365-90a8-912ae9e5a1c7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kínai piactér/kereskedő számos gyakorlata nem felel meg az uniós jognak, gyakran megtéveszti a vásárlókat.","shortLead":"A kínai piactér/kereskedő számos gyakorlata nem felel meg az uniós jognak, gyakran megtéveszti a vásárlókat.","id":"20250527_Az-EU-sulyos-problemakat-talalt-a-Sheinnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b379691b-a1ba-4365-90a8-912ae9e5a1c7.jpg","index":0,"item":"65e28561-cf24-498f-b9bb-013f161220e4","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_Az-EU-sulyos-problemakat-talalt-a-Sheinnel","timestamp":"2025. május. 27. 13:35","title":"Az EU súlyos problémákat talált a Sheinnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85360fde-297d-4a1a-b741-280e16b91644","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Tavaly 34 milliárd forint feletti bevételt ért el az állami megrendeléseken rendre jól szereplő Épkar Zrt., de a profitja elmaradt a 2023-astól, azért jutott szépen osztalék is.","shortLead":"Tavaly 34 milliárd forint feletti bevételt ért el az állami megrendeléseken rendre jól szereplő Épkar Zrt., de...","id":"20250527_epkar-zrt-szeivolt-istvan-ner-epitoipar-beszamolo-bevetel-nyereseg-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85360fde-297d-4a1a-b741-280e16b91644.jpg","index":0,"item":"c65e634d-4322-499e-9118-d98b22ddca60","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_epkar-zrt-szeivolt-istvan-ner-epitoipar-beszamolo-bevetel-nyereseg-profit","timestamp":"2025. május. 27. 14:29","title":"Rekordbevételnek örülhet a NER karcagi építője, aki a Szuverenitásvédelmi Hivatal fölé is tetőt tart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","shortLead":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","id":"20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f.jpg","index":0,"item":"39832c21-85d6-4bae-87b6-174e7898e559","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","timestamp":"2025. május. 27. 06:59","title":"Alonso száguldozott még egyet Monacóban, egy Aston Martin Valhallában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester kitart amellett, hogy a főváros nem lehet nettó befizető a szolidaritási hozzájárulás által.","shortLead":"A főpolgármester kitart amellett, hogy a főváros nem lehet nettó befizető a szolidaritási hozzájárulás által.","id":"20250528_Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules-koltsegvetes-szolidaritasi-ado-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763.jpg","index":0,"item":"9898d09a-82a0-4f8b-9811-81aae755cf5c","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules-koltsegvetes-szolidaritasi-ado-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 10:04","title":"Karácsony Gergely: Nem budapesti közfeladat az állami költségvetési lyukak finanszírozása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2050f4b5-90f6-498f-ae60-853f480abf41","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Érdemes a kalóriaszámlálás helyett modernebb megközelítést alkalmazni az egészséges étkezést és az ideális testsúlyt szem előtt tartó étkezések terén – véli a modern táplálkozástudomány. Bemutatjuk, hogy a legfrissebb eredmények szerint mire kell odafigyelni, hogy az ember a fogyókúrás szerek nélkül is elérje ugyanazt a hatást, mint amit a hírekbe mostanában gyakran bekerülő fogyasztóinjekciók és -gyógyszerek nyújtanak.","shortLead":"Érdemes a kalóriaszámlálás helyett modernebb megközelítést alkalmazni az egészséges étkezést és az ideális testsúlyt...","id":"20250528_fogyokura-ozempic-nelkul-egeszseges-etkezes-tanacsok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2050f4b5-90f6-498f-ae60-853f480abf41.jpg","index":0,"item":"eac555ad-a82b-4514-8091-e18116968faa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250528_fogyokura-ozempic-nelkul-egeszseges-etkezes-tanacsok","timestamp":"2025. május. 28. 06:03","title":"Mit ehet, mit nem? Mikor? Hogyan? Így érheti el az Ozempic-hatást a gyógyszer nélkül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87be1dc9-d825-4d80-8c10-7bd3f4ad7eb1","c_author":"Balla István ","category":"360","description":"Ma is igen nagy bérelőnyt biztosít a diploma az alacsonyabb végzettségekhez képest – bizonyítja a kedden bemutatott Munkaerőpiaci Tükör több tanulmánya. Ugyanebből az is kiderült, hogy nagyon gyengék a felnőttek alapkompetenciái is, továbbá, hogy önmagában sem a tankötelezettségi korhatár emelése, sem a csökkentése nem növeli a fiatalok elhelyezkedési esélyeit.","shortLead":"Ma is igen nagy bérelőnyt biztosít a diploma az alacsonyabb végzettségekhez képest – bizonyítja a kedden bemutatott...","id":"20250528_Munkaeropiaci-Tukor-erettsegizettek-olvasas-tankotelezettsegi-korhatar-kompetenciak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87be1dc9-d825-4d80-8c10-7bd3f4ad7eb1.jpg","index":0,"item":"c8c3adf3-b064-451d-a810-d2ba8a881ee2","keywords":null,"link":"/360/20250528_Munkaeropiaci-Tukor-erettsegizettek-olvasas-tankotelezettsegi-korhatar-kompetenciak","timestamp":"2025. május. 28. 13:35","title":"Elkeserítő adatokat mutat be egy tanulmány: a magyar érettségizettek fele alig érti, amit olvas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00a87586-045f-4f1d-b758-47bfd1103d9c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Mégis el lehet venni a vagyonkezelő közalapítványokba kiszervezett egykori állami vagyont?","shortLead":"Mégis el lehet venni a vagyonkezelő közalapítványokba kiszervezett egykori állami vagyont?","id":"20250527_Kozerdeku-alapitvanyokkal-trukkozhet-a-kormany-a-ZalaZone-lehet-a-minta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00a87586-045f-4f1d-b758-47bfd1103d9c.jpg","index":0,"item":"90c9a2a2-629f-4882-a028-b20623c9e133","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_Kozerdeku-alapitvanyokkal-trukkozhet-a-kormany-a-ZalaZone-lehet-a-minta","timestamp":"2025. május. 27. 08:35","title":"Közérdekű vagyonkezelő alapítványokkal trükközhet a kormány, a ZalaZone lehet a minta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65951237-eb02-4054-af39-32670a95e84d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ukrán elnök arra kérte a nyugati szövetségeseket, hogy az év végéig 30 milliárd dollárral támogassák az ország fegyvergyártását.","shortLead":"Az ukrán elnök arra kérte a nyugati szövetségeseket, hogy az év végéig 30 milliárd dollárral támogassák az ország...","id":"20250528_Zelenszkij-30-milliard-dollarbol-porgetne-fel-az-ukran-hadiipart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65951237-eb02-4054-af39-32670a95e84d.jpg","index":0,"item":"20c45cb3-b7b3-4ea9-aa44-7957d77b5718","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250528_Zelenszkij-30-milliard-dollarbol-porgetne-fel-az-ukran-hadiipart","timestamp":"2025. május. 28. 13:42","title":"Zelenszkij 30 milliárd dollárból pörgetné fel az ukrán hadiipart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Skoda Octavia teszt: 1505 kilométer egy tankolással
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
A Skoda Octavia rengeteg változatát teszteltük már, sőt gázos modell is járt nálunk, azzal közel 3000 kilométert tettünk meg, többnyire külföldön. Ezúttal belföldi túrára fogtuk be a tesztautót. Kötelező volt az eszetlen pazarlás: a skodások fogyasztási versenyt hirdettek. Az értékelésnél a megtett távolságot, a hajtóanyag-fogyasztást és az egy kilométerre eső költségeket veszik figyelembe, bármit jelentsen is ez. A két tank tele volt, ám versenyezni mégsem volt kedvem, hisz három napig a pesti és az elővárosi dugóban figyeltük, hogyan illan el a gáz az autóból. A negyedik nap úgy döntöttem, nem csinálom végig, úgy autóztam, ahogy a forgalom és a kedvem diktálta, reggel cammogtam, este száguldottam. Elegem volt abból, hogy levillognak a kiscsajok, a kamionok a fejemre másznak, a biciklisek kikerülnek, megfulladok a lehúzott ablaknál, klíma nélkül. Olyan lassan közlekedtem, hogy a darázs a szélvédőn, az orrom előtt szárította meg izzadt szárnyait.
Aztán jött a hétvége, leruccantunk Pécsre. Útközben megállt az autó fogyasztása, az Octavia termelni kezdte a gázt, majd a benzint. A kilométerek párolgásával egyre jobban belelovaltam magam a játékba, kiütött rajtam a versenyláz. A gázpalack 552 kilométernél lehelte ki a lelkét, miután már 372-nél jelezte, hogy elfogyott. Vasárnap 16 órát ültem a kocsiban, így jött össze egy hétvége alatt 1300 kilométer. Rég izzadtam annyit kocsiban, mint ebben, de megérte: Magyarország Pécstől Szegedig, Komáromtól Zircig, Dunaszekcsőtől Veszprémig, Bajától Győrig, Nyúltól Siklósig gyönyörű. Bántam, hogy nincs még egy pár napom, hogy miden zugát bejárhassam.
Mint a tesztautó matricái is hirdetik, a gázos üzemmel akár 30 százalékos megtakarítás is elérhető, a Dual modell 300 ezer forintos felára 1,6 literes, 102 lóerős motor esetében 34802 kilométer alatt megtérül. Hidegindításkor benzint eszik az autó, automatikusan vált gázról benzinre a kocsi, az LPG-tartályt a pótkerék helyére teszik be így a csomagtartóból nem vesz el helyet, csak a pótkereket vagyunk kénytelenek magunkkal cipelni. Még szerencse, hogy óriási a raktér. A beépítésre 3 éves vagy 150 ezer kilométer általános garanciát vállal a Skoda. A tankoláshoz adaptert kapunk, Magyarországon mindig a kutas segítségét kell kérnünk, külföldön felnőttként kezelik a gázautóst, kiszolgálhatja magát. A töltőnyílás a benzintank betöltő lyuka mellett kapott helyet.
Az Octavia ugyanolyan dinamikus (már amennyire a 102 lovas egyhatos nevezhető annak) gázzal, mint benzinnel, az előbbi hajtóanyagnak azonban kisebb a károsanyag-kibocsátása, a szilárd részecskéké gyakorlatilag nulla. A rendszert a Landirezzo szállítja. Az átlagfogyasztás folyékony gázzal 10-11 liter, benzinnel 7-8 liter, a szén-dioxid-kibocsátás 162/189 a gázos változat javára. A váltó közelében található kis kapcsolón lehet az üzemmódok között választani, LED-sor jelzi a töltöttséget.
Több mint fél éve esett át ráncfelvarráson az Octavia, azóta tart a vita, melyik változat volt szebb: a régi vagy az új. A belső egyértelműen jobb lett, ám az Octavia orráról megoszlanak a vélemények. Az állandóan világító helyzetjelző hasznos. Futóműve kemény, de az is lehet, hogy a ballonos gumikban nagyobb volt a nyomás a kelleténél.
A Škoda Auto az első félévében világszerte 274 ezer 904 autót értékesített a Fabia, Octavia, Superb és Roomster modellekből. Ez az eredmény az előző év hasonló időszakához képest 12,4 százalékos növekedést jelent. A legkedveltebb típus az Octavia.
Párizsban mutatta be a Skoda az Octavia szabadidő-változatát, amely tavasszal érkezik a hazai kereskedésekbe. Az Octavia Scout t alaj feletti szabad magassága 40 milliméterrel nagyobb, mint az Octavia Combié, és 16 milliméterrel meghaladja az Octavia Combi 4x4-esét, ezáltal tovább javult a terepjáró készsége, képessé vált a rossz kiépítésű és bakhátas utak gond nélküli legyőzésére is.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?
Míg nálunk szégyenteljesen elmaradott a szabályozás, a kormánynak még a terveiben sem szerepel a szén-dioxid-alapú adózás bevezetése, addig Európa európaibb fele környezetvédelmi lázban ég.
Nem csak álom az olcsó és a környezetkímélő autózás, egy jókora gázos Skodával minderről élesben is meggyőződhettünk. Leghosszabb és legolcsóbb tesztünk beszámolója következik.