Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"40145e8e-e748-498a-b8b2-489e9e5046e7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A jegybank cáfolta azt is, hogy Matolcsy el akarta volna lehetetleníteni Nagyot a távozása után.","shortLead":"A jegybank cáfolta azt is, hogy Matolcsy el akarta volna lehetetleníteni Nagyot a távozása után.","id":"20241128_mnb-matolcsy-gyorgy-nagy-marton-cafolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40145e8e-e748-498a-b8b2-489e9e5046e7.jpg","index":0,"item":"4e449258-a777-405b-a969-183f6f4c0862","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_mnb-matolcsy-gyorgy-nagy-marton-cafolat","timestamp":"2024. november. 28. 12:17","title":"Az MNB szerint Nagy Márton távozása mögött „elfogadhatatlan vezetői stílusa és jegybankárhoz méltatlan viselkedése” állt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó illat”.","shortLead":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó...","id":"20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc.jpg","index":0,"item":"fb00fe9c-7b08-407c-868a-10eeb9d2e243","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","timestamp":"2024. november. 29. 06:41","title":"Bőven 5 millió forint alatt: ez most a legolcsóbb új autó Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93ee0d3b-aaba-48a4-8fef-3c6279cd5bc4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Nemzeti Választási Bizottság november közepén már hitelesítette a népszavazási kezdeményezést, de azt egy magánszemély az utolsó pillanatban megtámadta a Kúrián.","shortLead":"A Nemzeti Választási Bizottság november közepén már hitelesítette a népszavazási kezdeményezést, de azt...","id":"20241129_kuria-szenteste-munkaszunet-nepszavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93ee0d3b-aaba-48a4-8fef-3c6279cd5bc4.jpg","index":0,"item":"d094dbee-f153-4739-9f24-244607279c6b","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_kuria-szenteste-munkaszunet-nepszavazas","timestamp":"2024. november. 29. 13:46","title":"Megtámadták a Kúrián a népszavazást arról, hogy szenteste napja munkaszüneti nap legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf2c553-d866-4a87-b4e1-1b2eeecd666b","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Egy történelemformáló nagypolitikai lejáratás, egy munkahelyi érdekellentét, vagy az, ahogyan egy anyós fúrja a vejét – ez mind lehet karaktergyilkosság. De mit takar pontosan ez a kifejezés? Mit élnek át a megtámadott áldozatok? És miért van manapság olyan sok ebből a magyar közéletben?","shortLead":"Egy történelemformáló nagypolitikai lejáratás, egy munkahelyi érdekellentét, vagy az, ahogyan egy anyós fúrja a vejét –...","id":"20241129_Miert-vagyunk-vevok-a-mergezo-karaktergyilkossagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf2c553-d866-4a87-b4e1-1b2eeecd666b.jpg","index":0,"item":"b3d7bf97-71fa-499d-b171-eaccdf46057f","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241129_Miert-vagyunk-vevok-a-mergezo-karaktergyilkossagra","timestamp":"2024. november. 29. 08:15","title":"Miért vagyunk vevők a mérgező karaktergyilkosságra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be095487-5d72-4583-9b0f-1fd9252fac62","c_author":"Simor András","category":"360","description":"A lakhatási válság nem a kormányzati intézkedések ellenére, inkább azok következményeként állt elő – figyelmeztet Simor András. Az MNB korábbi elnöke úgy véli, a kereslet mesterséges felfűtése az árakat lódította meg, nem a kínálatot.","shortLead":"A lakhatási válság nem a kormányzati intézkedések ellenére, inkább azok következményeként állt elő – figyelmeztet Simor...","id":"20241129_hvg-simor-andras-essze-ingatlanpiac-lakhatasi-valsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be095487-5d72-4583-9b0f-1fd9252fac62.jpg","index":0,"item":"e965e1f3-5abe-40cc-8bff-64aed5608a54","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-simor-andras-essze-ingatlanpiac-lakhatasi-valsag","timestamp":"2024. november. 29. 09:40","title":"A kormánynak kiemelkedő szerepe van abban, hogy az egekbe szöktek a lakásárak – Simor András volt MNB-elnök írása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44012cbb-161b-4e17-b486-c648532a0a8f","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Egy olasz sportújságíró dobta be az értesülést.","shortLead":"Egy olasz sportújságíró dobta be az értesülést.","id":"20241130_Marco-Rossit-osszefuggesbe-hoztak-a-lengyel-focivalogatottal-de-a-szovetseg-cafolja-a-pletykat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44012cbb-161b-4e17-b486-c648532a0a8f.jpg","index":0,"item":"9646760d-3881-4e92-93e3-671a6aade13e","keywords":null,"link":"/sport/20241130_Marco-Rossit-osszefuggesbe-hoztak-a-lengyel-focivalogatottal-de-a-szovetseg-cafolja-a-pletykat","timestamp":"2024. november. 30. 09:39","title":"Marco Rossit összefüggésbe hozták a lengyel fociválogatottal, de a szövetség cáfol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0da8f0f6-80b9-4342-8bc4-2251f231e8f6","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.","shortLead":"Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg...","id":"20241130_Europa-budzse-katonai-kiadas-USA-NATO-Ukrajna-EU-katona-koltsegvetes-dollar-hadiipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0da8f0f6-80b9-4342-8bc4-2251f231e8f6.jpg","index":0,"item":"a59b25df-a312-4019-a7fb-5900d50fc5d3","keywords":null,"link":"/360/20241130_Europa-budzse-katonai-kiadas-USA-NATO-Ukrajna-EU-katona-koltsegvetes-dollar-hadiipar","timestamp":"2024. november. 30. 07:00","title":"Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d41f93e2-d38e-4b74-95d4-d987782af3b0","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kormánypárt azt is bejelentette, hogy nem fogadnak el támogatást az Európai Uniótól. Irakli Kobahidze kormányfő szerint a grúz nép büszke, önérzetes és gazdag történelemmel rendelkezik, ezért számára teljesen elfogadhatatlan alamizsnaként tekinteni az uniós integrációra.","shortLead":"A kormánypárt azt is bejelentette, hogy nem fogadnak el támogatást az Európai Uniótól. Irakli Kobahidze kormányfő...","id":"20241128_gruzia-csatlakozasi-targyalasok-megkezdese-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d41f93e2-d38e-4b74-95d4-d987782af3b0.jpg","index":0,"item":"81425c4c-7993-4a7b-b32d-d7e4469925cf","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_gruzia-csatlakozasi-targyalasok-megkezdese-eu","timestamp":"2024. november. 28. 20:57","title":"Grúzia 2028-ig felfüggeszti a csatlakozási tárgyalások megkezdését az EU-val","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
Két autó, egy szív, egy üzenet: légy más, légy különb, légy elegánsan sportos, légy óvatos duhaj, légy kulturált lázadó. Az Infiniti autói ugyanazt nyújtják, mint a BMW autói, csak egy kicsit másképp. Az erőről szólnak, a vezetés öröméről, a haladás kényelméről – japán recept szerint elkészítve.
Az Infiniti EX37 feladata, hogy egy kupé életérzését közvetítse egy méretes szabadidőautóban. Ha a volánnál ülünk, sikeresnek ítéljük ezt a párosítást, ha a hátsó sor szűkösségét élvezzük, akkor nem. Az EX37 nem családi autó, legalábbis nem kifejezetten az. Csomagtartója átlagos, a hátsó ülések gombnyomásra síkba dőlnek és vissza.
A parkolásban nemcsak tolatókamera segít, hanem 360 fokos képet biztosító körbelátó monitoron felülnézetből látjuk az autót és a környezetét. A visszapillantóban elhelyezett kis kamerák segítenek megvédeni a 18 hüvelykes könnyűfém felniket, ha útpadka mellé parkolunk.
Nagy a kísértés, hogy padlógázzal induljunk, a V6-os imádja ezt, 6,4 másodperc alatt jut el a százas csúcsra, végsebessége 240 kilométer/óra. A Nissan 370Z-ben is dübörgő V6-os változó szelepvezérlési rendszerének köszönhetően 360 Nm zúdul a hátsó kerekekre. Ha bármi közbejön, az összkerékhajtás automatikusan veszi át a szerepét. A hétfokozatú automatikus sebességváltó kérésre kormányról is kapcsolható. Azt csak szeretni lehet, hogy automata módban is hagyja 7 ezerig pörögni a motort. Ilyenkor húzzuk le az ablakokat és élvezzük sztereóban a gépi zenét.
Ha az utasteret akarjuk jó hangulattal betölteni, tekerjük fel a 11 hangszórós Bose hifi hangerejét. Érezni fogjuk, ahogy lüktet bennünk a dallam. Opciós a távolságtartó tempomat is.
A rendelhető extrák sora hosszú: tesztautónkban a xenon fényszórók kanyarkövetőek, intelligens a kulcs, karcálló a fényezés, az első ülések memóriásak, elektromosan állíthatók. A betétek valódiak, a fa sötét jávorfa, az alumínium is igazi.
Tömör élvezet (Oldaltörés)
Az FX37 más tészta, sportos jellege magáért beszél: hatalmas 20 hüvelykes kerekein sportos gumik feszülnek, a száguldást négydugattyús fékek teszik biztonságossá, domborodó motorfedő jelzi, ki az úr az úton. A tisztelet a legkevesebb, amit az FX37 vezetője a többi autóstól kap, félreállnak, lehúzódnak, előreengednek. Nem félnek tőle, csak tisztelik.
Az FX37-ben az EX37-ben kipróbált V6-os felel a vezetési élményért, az összkerékhajtás és a váltó is azonos. A tesztelt modellben kormányról is lehetett váltani, ilyenkor mutatkozik meg az FX37 ördögi hajlama. Nehéz vele szabályosan közlekedni, az idő lelassul, mindenhová időben oda fogunk érni. Ha megizzadnánk az izgalmakban, a klíma mellett ülésszellőztetés is hűt. Elkel a hűtés, az ember agya hamar megfő, és hajlamos veszélyesen közlekedni. Az FX37-en nem múlik. Végsebessége 233 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
A FX37 rendelhető 390 lovas ötliteres V8-as motorral is, amelynek 500 newtonméteres nyomatéka 5,8 másodperces százas sprintet tesz lehetővé, valamint 250 kilométer/órás csúcssebességet engedélyez. Igaz, a hátsókerék-kormányzású FX50S modellért 22,774 milliót kell kicsengetni.
Magasan ül a vezető, a sportülések elektromosan állíthatóak, memóriásak, a hátsó fertály kényelmesebb, mint az EX37-ben, a csomagtartó 70 literrel tágasabb. A rengeteg kényelmi és szórakoztató funkcióban elveszik az ember. Csak az zavaró az autóban (FX37, EX37 egyaránt), hogy sok benne a Nissan modellekben is használt elem, kapcsoló, bütyök, a navigációs rendszer sem túl prémium autós.
Az Infinit a motorjával, az imidzs köré épített szolgáltatásokkal, egyediségével és a német konkurenseknél olcsóbb árával versenyez az európai és a magyar piacon. Az első eladott hazai modell egy EX37 volt, egy FX37 is elkelt, sőt már egy G37 kupénak is van boldog gazdája.
Sikerült a Lexusnak a fiatalokat is megszólítania, az IS250c igazi élménykabrió. A gond csak az, hogy a négyüléses prémium autó alapára 14,7 millió forint. Mentségére legyen mondva, szinte mindent tud, de hát akkor is.
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
Született akcióhős, vadászrepülőgépek által ihletett hűtőmaszk, magas övvonal, atletikus profil, robbanékony motor – néhány bombasztikus jellemzője az ötajtós Lancernek. Nem hisszük el. A Mitsubishi Lancer Sportback jó cégautó, de unalmas.
Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.
Közel kétezer kilométeren át nyüstöltem sok csomaggal, sok utassal, számtalan szerpentinen, hegyen, dombon és kátyún át Erdélyben és Magyarországon a Toyota Versót. Panasz nélkül tűrte a megpróbáltatásokat, az emelkedőkön megizzadt, a falusi utakon megszeppent, de sem zokszót, sem mérges morgást nem hallatott. A benzinnel nem volt telhetetlen, ám a csomagokat csak úgy nyelte.