Az "uniós kormány" olyan határozatot fogadott el, amely rögzíti az úgynevezett európai elektronikus útdíjbeszedési szolgáltatás (EETS) elindításához szükséges műszaki előírásokat és követelményeket.
Az uniós tagországokban jelenleg alkalmazott országos és helyi elektronikus útdíjfizetési rendszerek általában nem kompatibilisek egymással, vagyis mindegyik csak a hozzá tartozó fedélzeti berendezéssel tud kapcsolatot létesíteni. A Portugáliából Dániába vezető út megtételéhez például ötnél is több fedélzeti egység beszerelésére lehet szükség, és mindegyik esetében más-más útüzemeltetővel kell szerződést kötni.
A fedélzeti berendezéssel történő egységes útdíjfizetést lehetővé tevő új rendszer minden úthálózati infrastruktúrára - autópályára, alagútra és hídra - kiterjed majd, és Brüsszel reményei szerint vissza fogja szorítani a fizetőkapuknál való készpénzfizetést, ezáltal javítva a forgalom áramlását és csökkentve a torlódásokat.
A rendszer három éven belül igénybe vehetővé válik minden 3,5 tonna feletti vagy - a járművezetőt beleértve - több mint kilenc utas befogadására alkalmas járművel. Minden egyéb járművel öt éven belül lehet majd használni a rendszert.
Egységesítik az európai útdíjfizetést
Az úthasználók 3-5 éven belül az Európai Unió egész területén egyszerűen egyenlíthetik majd ki az útdíjat, egyetlen szolgáltatónál egyetlen előfizetést kötve, csupán egy fedélzeti berendezés használatával - jelentette be az Európai Bizottság kedden.

Trump 50 napot adott Putyinnak a tűzszünetre, különben jönnek a 100 százalékos másodlagos vámok
Megtaláltuk Lázár János közel 200 milliós, eddig homályos extrabevételének forrását
Lázár szerint korrupt és hazug az Index
Publicus: Szoros a verseny a Fidesz, a DK és a Tisza között az első egyéni választókerületi kutatásban
Indiana Jones forog a sírjában, és ezt épp Guy Ritchie érte el
Bejelentették: határozott időre fog szólni a kormány 3 százalékos lakáshitele
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
Németek és papírnémetek harca: a betiltás küszöbén Orbán Viktor szövetségese
Meghalt Schmuck Andor
A Tisztelet Társasága alapítója hosszú betegség után halt meg, 54 éves volt.
75 napos csúszás is jöhet egy adásvételben – megjelent az önazonossági törvény részletszabályozása
Maja T. úgy döntött, hogy abbahagyja az éhségsztrájkot
14 kilót fogyott a német aktivista.
Már nem pusztán elméleti kérdés, hogy eleshet-e Ukrajna
Ukrajna-szakértő: Egy kamu Facebook-profiltól indultak a hírek Sebestyén József halálának körülményeiről
Fedinec Csilla szerint enyhíthető lett volna a feszültség a kárpátaljai magyar férfi halála ügyében, ha értelmes párbeszéd indul Ukrajnával.