Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"43c1a0a6-e84f-48b4-9571-0a43bf65c2d1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A tüntetők a Mediaworks szerkesztősége előtt tiltakoztak a Metropol felhívása ellen, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","shortLead":"A tüntetők a Mediaworks szerkesztősége előtt tiltakoztak a Metropol felhívása ellen, hogy fotózzanak az utcán rövid...","id":"20250604_metropol-rovidszoknyaa-fotopalyazat-tuntetes-mediaworks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43c1a0a6-e84f-48b4-9571-0a43bf65c2d1.jpg","index":0,"item":"b1ab431c-6090-4690-9dcf-5de16c22db5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_metropol-rovidszoknyaa-fotopalyazat-tuntetes-mediaworks","timestamp":"2025. június. 04. 20:33","title":"„A zaklatás nem újságírás!” – A Metropol „rövidszoknyás fotópályázata” ellen tüntettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ded83c5f-b11b-4189-a9d1-1588411d5390","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Horváth Ádám születésnapján Trokán Péter kulisszatitkokat árult el a nagy sikerű sorozatról.","shortLead":"Horváth Ádám születésnapján Trokán Péter kulisszatitkokat árult el a nagy sikerű sorozatról.","id":"20250604_szomszedok-trokan-peter-szinesz-budapest-horvath-adam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ded83c5f-b11b-4189-a9d1-1588411d5390.jpg","index":0,"item":"2fba2a3f-02c1-43e3-8f7b-b3704ba63d3f","keywords":null,"link":"/elet/20250604_szomszedok-trokan-peter-szinesz-budapest-horvath-adam","timestamp":"2025. június. 04. 12:53","title":"A Szomszédok megalkotója a záróepizód panziójáról akart új sorozatot készíteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc6269b-d10b-40da-a21a-0c2b2776f86a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az államnak most is szüksége lenne a pénzre, de a külföldi befektetési lehetőségek sokkal jobban fialnak.","shortLead":"Az államnak most is szüksége lenne a pénzre, de a külföldi befektetési lehetőségek sokkal jobban fialnak.","id":"20250603_Mar-a-lakossag-is-inkabb-kulfoldre-menti-a-penzet-az-allampapirok-helyett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc6269b-d10b-40da-a21a-0c2b2776f86a.jpg","index":0,"item":"1de691dd-a3b9-4a03-aa38-19cc0ee96fda","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Mar-a-lakossag-is-inkabb-kulfoldre-menti-a-penzet-az-allampapirok-helyett","timestamp":"2025. június. 03. 09:46","title":"Már a lakosság is inkább külföldre menekíti a pénzét az állampapírok helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8c1d1fc-9545-4828-8d2c-aa55a037ba82","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A jogszabály „súlyos beavatkozásokat tesz lehetővé a civil szervezetek működésébe, olyannyira, hogy tevékenységük folytatása lehetetlenné válhat”.","shortLead":"A jogszabály „súlyos beavatkozásokat tesz lehetővé a civil szervezetek működésébe, olyannyira, hogy tevékenységük...","id":"20250604_Az-Europa-Tanacs-szerint-serti-az-emberi-jogokat-az-atlathatosaginak-nevezett-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8c1d1fc-9545-4828-8d2c-aa55a037ba82.jpg","index":0,"item":"e8e2c5eb-efda-489f-ada9-012203285d07","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Az-Europa-Tanacs-szerint-serti-az-emberi-jogokat-az-atlathatosaginak-nevezett-torveny","timestamp":"2025. június. 04. 09:39","title":"Az Európa Tanács szerint sérti az emberi jogokat az átláthatóságinak nevezett törvény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b7ce0e7-6ce0-4879-9a70-3ee3b66311e8","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Akkora jég esett, hogy az a mezőgazdaságban is nagy károkat okozhat.","shortLead":"Akkora jég esett, hogy az a mezőgazdaságban is nagy károkat okozhat.","id":"20250604_jegeso-vihar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b7ce0e7-6ce0-4879-9a70-3ee3b66311e8.jpg","index":0,"item":"854e2197-f731-4a49-9fa1-39ad0605a811","keywords":null,"link":"/zhvg/20250604_jegeso-vihar","timestamp":"2025. június. 04. 13:37","title":"Ötcentis jégdarabokat is hozott a vihar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b5dc714-62f3-461b-a8ce-6a174a8bba74","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A villanyautó-mániás Kínában is csak 58 darabot adtak el a megjelenése óta. ","shortLead":"A villanyautó-mániás Kínában is csak 58 darabot adtak el a megjelenése óta. ","id":"20250603_Kinos-kudarc-eddig-az-elekromos-Mercedes-G-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b5dc714-62f3-461b-a8ce-6a174a8bba74.jpg","index":0,"item":"dcb4ef77-a004-493e-a4af-4864120fd091","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_Kinos-kudarc-eddig-az-elekromos-Mercedes-G-osztaly","timestamp":"2025. június. 03. 11:31","title":"Kínos kudarc eddig az elektromos Mercedes G-osztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baa4813e-d225-4d6e-afe8-68c4aa1281d4","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Mi állhat amögött, hogy Mészáros Lőrinc, aki eddig szinte soha nem kommunikált közvetlenül a nyilvánossággal, most saját neve alatt, személyes hangvételű levélben válaszol a kritikákra? A régóta épülő gazdasági birodalom és a látványos vagyonosodás fényében nem csak az a kérdés, miért épp most szólal meg, hanem az is, milyen szerepet szánnak neki a politikai térben. Ezekre kereste a választ a HVG szakértők segítségével. ","shortLead":"Mi állhat amögött, hogy Mészáros Lőrinc, aki eddig szinte soha nem kommunikált közvetlenül a nyilvánossággal, most...","id":"20250604_luxizas-meszaros-orban-tiborcz-bohm-ligeti-korrupcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baa4813e-d225-4d6e-afe8-68c4aa1281d4.jpg","index":0,"item":"184fa665-9396-4e6c-aac9-8bbeaa4c9b16","keywords":null,"link":"/360/20250604_luxizas-meszaros-orban-tiborcz-bohm-ligeti-korrupcio","timestamp":"2025. június. 04. 09:34","title":"„Az, hogy milliárdos vagyok, az egyszerűen tény” – Orbán kérése ellenére Mészáros büszkén vállalja hivalkodó életmódját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd2b7583-103b-43ec-9fef-059afb1f02cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megszűnt a WordPad, de lassan teljesen kiváltja a Windows 11 beépített programja, a Jegyzettömb. Mutatjuk, milyen szövegformázási funkciókkal bővül most.","shortLead":"Megszűnt a WordPad, de lassan teljesen kiváltja a Windows 11 beépített programja, a Jegyzettömb. Mutatjuk, milyen...","id":"20250603_microsoft-jegyzettomb-szovegszerkesztes-formazas-funkciok-ujdonsagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd2b7583-103b-43ec-9fef-059afb1f02cf.jpg","index":0,"item":"7cd97703-9d17-47a2-a646-3bfe8fbc816f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_microsoft-jegyzettomb-szovegszerkesztes-formazas-funkciok-ujdonsagok","timestamp":"2025. június. 03. 16:03","title":"Fizet a Wordért? Lassan felesleges: felnő hozzá a Windows ingyenes programja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.
A Renault Sport formavilága köszön vissza az első lökhárítón a kétszínű fényezésnek és az F1 lécnek köszönhetően (55 ezer forint felár). Aerodinamikus légbeömlője segíti a 203 lóerős motor hűtését, az erőforrás 7100-as fordulatszámon éri el maximális teljesítményét, 215 newtonméteres csúcsnyomatékát 5400-nál adja le. A Clio RS teljesítményéről árulkodnak a szélesebb első kerékjárati ívek, az oldalsó levegőbeömlők. A 17 hüvelykes metálszürke AX-L keréktárcsák jól mutatnak.
A bitang kemény és hosszú távon kényelmetlen Recaro ülések megérik a pénzt, 315 ezerért beléphetünk egy szado-mazo klubba. Minden be- és kiszálláskor gyűjtünk újabb és újabb kék, zöld és lila foltot a combunkon, hátsónkon. A kiszállás fájdalmát feledteti az a szorítás, amivel a sportszék megfog a tempós kanyarokban. Már csak azért is megéri a felár, mert a sárga cérnával középen varrott kormány, a sárga hátterű F1-es fordulatszámmérő és az alumíniumpedálok nem tudják elvonni rosszalló tekintetünket a beltér minőségéről és arculatáról. De ne bántsuk, hisz ez csak egy Clio. A hat és félmilliós vételárat a motor, a váltó és a futómű gyönyörű kompozíciójáért kell leszurkolnunk, és nem a középkonzol műanyagjaiért.
Amúgy minden a helyén van, a telefonom Bluetooth-on csatlakozik, van radiotext, USB-csatoló, kormányról vezérelhető rádió (80 ezer forint felár), kulcs nélküli nyitás és indítás (85 ezer forintért), automatikus a klíma (210 ezer forintért), a kormány mögötti kis joystick – ablaktörlő, világítás, rádió, telefon – kezelése megszokást igényel. A tempomat gombjai ezúttal is szanaszét, egy részük a kormányon, a főkapcsoló a kézifék mellett.
Kicsit már untam a kollégák unszolását, hogy: lépj oda neki, mutasd meg, mit tud. A parkolóban már centi vastagon állt a gumi, nem tudtak betelni az elindulás gyönyörével. Szavakkal amúgy sem lehet leírni azt az érzést és azt az élményt, amit a Clio RS okoz. Csúnya, ocsmány szavakkal talán.
Az új Clio RS-t a kétliteres tizenhat szelepes négyhengeres benzinmotor továbbfejlesztett változata hajtja, melynek teljesítménye több, mint 100 lóerő literenként. 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 kilométer/órára, az 1000 métert állórajttal 27,3 másodperc alatt teljesíti, a negyedmérföldes távot 14,9 másodperc alatt. Végsebessége 225 kilométer/óra. Nem ugrik úgy, mint egy turbós kocsi, de ha egyszer megindul, betépett vakegér módján száguld, nincs az a rés, ahová párhuzamos közlekedésnél ne férne be, sziréna helyett elég bőgetni a dupla kipufogókat.
Kanyarokban igazi betyár, nem érezni hogy túlkormányzott lenne, sínautóként nyeli a kilométereket. Az ESP nem avatkozik a dolgunkba, teljesen kikapcsolható.
A hatékony és biztos fékezést a hűtött első tárcsák (311x28 mm), a piros Brembo fékkengyelekkel (55 ezer forint) és a hátsó tömör féktárcsák (300x11 mm) biztosítják. Baromi erősek, egy kismacska is köszönetet mond az égi és a földi tervezőnek, mert pont akkor szaladt át előttem, amikor egy oktávval feljebb akartam játszani a kipufogókon: a vészfékezés biztonságosan zajlott, a kocsi nem csúszott, az ABS nem kapart, a macska nem halt meg.
Ráz, mint az istennyila (Oldaltörés)
Ezért az autóért érdemes volt felkelni, durrogó menetzajával több települést is felébresztettem reggelente. Kár, hogy nem igaziak a végek, pedig elsőre azt hittem. Közelebb kúszva kiderült, hogy a műanyag foglalat alatt lévő elég vastag cső sem a vég még, alatta is van egy vékonyabb, abból jön a hang. A szürke műanyag diffúzor is átverésnek tűnhet, ám a fenéklemez teljesen sík és burkolt, így 130 kilométer/óránál a felhajtó erőt 40 kilóval csökkenti.
A Clio Renault Sport különlegessége - a Mégane Renault Sporthoz hasonlóan - a független függőcsapszeges első futómű. Kéféle alvázzal kapható: szériában komfortosabb Sport alvázzal és opcióban versenyre hangolt Cup alvázzal (155 ezer forint felár). Ez feszesebb felfüggesztésével és hét milliméterre lejjebb eresztett alvázával a versenypályákra való. A karosszériát 36 kilogrammal könnyítették speciális alkatrészek alkalmazásával, így a Cup verzió a legjobb súly/teljesítmény aránnyal rendelkezik a kategóriában: 6 kilogramm/ lóerő. A Sporthoz képest még közvetlenebb a kormányáttétel, így 2,8-at fordul a kormány a két végállás között. Egy centivel hosszabb a kocsi tengelytávja a normál Clióénál, az első és a hátsó nyomtáv 48 illetve 50 milliméterrel nőtt. Csak a jó utat szereti, ha nem tükörsima az aszfalt, készüljünk fel egy jó kis rockandrollra. Úgy ráz, hogy Budakesziről kifelé a dadogós emelkedőn dobálta a melleimet a tehetetlenségi erő. Szerencsére nem látta ezt senki.
Az első pohártartó cudar rossz helyen van, ha egy félliteres palackot belehelyezünk nem tudjuk használni a központi zár, vagy a vészvillogó kapcsolóját. Ha ezeket feláldozzuk, akkor sem járunk jól, mert az első kanyarban kiesik a tartóból a palack. 0,33-asra tervezték. Ha háromajtós kisautóként nézzük, 288 literes csomagtartója elégsége, de ha sportautóként, akkor egyenesen bőséges.
Az ötszáz kilométeres tesztút során 10 liter benzint fogyasztott átlagban száz kilométerenként vegyes üzemben a kis dögös Clio Renault Sport.