Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Súlyos politikai nyomás, per, méltatlan támadások és belső küzdelmek keserítik meg a legnagyobb presztízsű intézmény, az MTA 200. születésnapját, amit május 5-én ünnepel a testület.","shortLead":"Súlyos politikai nyomás, per, méltatlan támadások és belső küzdelmek keserítik meg a legnagyobb presztízsű intézmény...","id":"20250501_hvg-200-eves-mta-unnep-ingatlanok-tudosok-tureshataron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e.jpg","index":0,"item":"2fb39f29-77e7-44de-8120-0d540ab48e2d","keywords":null,"link":"/360/20250501_hvg-200-eves-mta-unnep-ingatlanok-tudosok-tureshataron","timestamp":"2025. május. 01. 07:00","title":"„Ez Putyin módszere” – pattanásig feszült a helyzet a hatalom és az Akadémia között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1082ae0-4d3f-4aa3-af18-f0e4a6dc0b89","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar jogállamiságot vizsgáló uniós képviselő szerint a magyar propaganda primitívebb és agresszívebb, mint Lengyelországban volt a PiS kormányzása idején.","shortLead":"A magyar jogállamiságot vizsgáló uniós képviselő szerint a magyar propaganda primitívebb és agresszívebb, mint...","id":"20250502_Durva-propagandat-lattak-Magyarorszagon-a-vizsgalodo-EP-kepviselok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1082ae0-4d3f-4aa3-af18-f0e4a6dc0b89.jpg","index":0,"item":"d113a310-16d2-4466-9984-24ef89c9dcb7","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Durva-propagandat-lattak-Magyarorszagon-a-vizsgalodo-EP-kepviselok","timestamp":"2025. május. 02. 10:57","title":"„Úgy tűnt, már nem érdekli őket az uniós pénz sem” – durva propagandát láttak Magyarországon a vizsgálódó EP-képviselők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül mutatjuk be, mikor érdemes orvoshoz fordulni vizelési zavarok esetén.","shortLead":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül...","id":"20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364.jpg","index":0,"item":"a3c52c1e-b07b-4d5b-acd2-abd3fadf1125","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. május. 01. 11:30","title":"Rendben van az, hogy ilyen sokszor kell kimenni? Tabuk nélkül a vizeletürítés problémáiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"15130674-4099-42d6-ac50-4de6ee1bac90","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Rég nem látott visszaesést hozott az első negyedév az illegális migrációban. Már a nyugat-balkáni a legkevésbé forgalmas hagyományos útvonal. Az EU új menekültügyi paktuma is sok mindent át fog írni. Migrációs körkép a HVG-Ténytárban.","shortLead":"Rég nem látott visszaesést hozott az első negyedév az illegális migrációban. Már a nyugat-balkáni a legkevésbé...","id":"20250502_hvg-illegalis-migracio-korkep-EU-Magyarorszag-2025-tenytar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15130674-4099-42d6-ac50-4de6ee1bac90.jpg","index":0,"item":"5d5a6bf3-9596-45b5-bc6e-976e79ba3ed6","keywords":null,"link":"/360/20250502_hvg-illegalis-migracio-korkep-EU-Magyarorszag-2025-tenytar","timestamp":"2025. május. 02. 10:10","title":"Kiszervezte Európa az illegális migrációt, már a Magyarországot is érintő nyugat-balkáni útvonal a legkevésbé forgalmas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6d7de9b-4ef0-4ecc-9465-2497a56192c3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Mike Waltz volt az, aki véletlenül bevont egy újságírót is egy titkos kormányzati csevegésbe.","shortLead":"Mike Waltz volt az, aki véletlenül bevont egy újságírót is egy titkos kormányzati csevegésbe.","id":"20250501_Lemond-tisztsegerol-Mike-Waltz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6d7de9b-4ef0-4ecc-9465-2497a56192c3.jpg","index":0,"item":"16d3eb59-8875-4c22-bb46-809d6e8f4051","keywords":null,"link":"/vilag/20250501_Lemond-tisztsegerol-Mike-Waltz","timestamp":"2025. május. 01. 17:28","title":"Távozik Trump nemzetbiztonsági tanácsadója, aki felvett a titkos csetre egy újságírót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2027378-a8c8-4b72-a053-e49cd99677f2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"116 éves és 326 napos volt.","shortLead":"116 éves és 326 napos volt.","id":"20250501_Meghalt-a-vilag-legidosebb-emberenek-tartott-brazil-apaca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2027378-a8c8-4b72-a053-e49cd99677f2.jpg","index":0,"item":"8f7103d8-0224-446a-92b3-fa2af915036c","keywords":null,"link":"/elet/20250501_Meghalt-a-vilag-legidosebb-emberenek-tartott-brazil-apaca","timestamp":"2025. május. 01. 12:32","title":"Meghalt a világ legidősebb emberének tartott brazil apáca","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata sűrűsödött össze a stúdióban. Az évezred egyik legnagyobb pólósa nyíltan beszélt arról, miért próbált eltávolodni a vízilabdától, a rossz tulajdonságairól, a kényelmetlen sztárszerepről, önmarcangolásról és önazonosságról, hogy miért érezte magát sokkal jobban Olaszországban, és hogy miért bánta meg a róla szóló könyvet. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak elmondta azt is, miért gondolja úgy, hogy a mostani élsportolókhoz képest nagyon amatőrök voltak, és miért volt elég belenézniük egymás szemébe egy-egy csata előtt a válogatottban.","shortLead":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata...","id":"20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a.jpg","index":0,"item":"4ffbba0d-ff5a-4a9a-81e8-23222e6ec5a7","keywords":null,"link":"/elet/20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","timestamp":"2025. május. 02. 07:00","title":"Kásás Tamás: Nem azt látták bennem, aki vagyok – Penge podcast","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9b6e659-f297-4c2b-884e-bb7d77c856e5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Mike Waltz volt, aki miatt kirobban a Signal-bortány. ","shortLead":"Mike Waltz volt, aki miatt kirobban a Signal-bortány. ","id":"20250501_ENSZ-nagykovetkent-folytatja-Trump-bukott-foembere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9b6e659-f297-4c2b-884e-bb7d77c856e5.jpg","index":0,"item":"2f45e3f7-3881-4292-a03d-38a1212913be","keywords":null,"link":"/vilag/20250501_ENSZ-nagykovetkent-folytatja-Trump-bukott-foembere","timestamp":"2025. május. 01. 20:57","title":"Nem sokáig volt munkanélküli Trump bukott főembere, ENSZ-nagykövetet csinálnak belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
High-tech környezet, diszkó fények a műszerfalon, egyszerű, kopogós műanyagok, puha és marasztaló ülések, hibrid hajtás, gazdag alapfelszereltség. Miben új a Honda Insight? Megtanít zölden vezetni, tamagocsiként áldoz fel minket az ökológia oltárán.
A Honda Insightba épített gonosz kis tamagocsi átveszi az uralmat az ember fölött, nem hagyja, hogy a saját ritmusában vezessen, arra kényszeríti, hogy megfontoltan, finoman haladjon, késsen el mindenhonnan. Aztán a kútnál mégis csodálkozunk, nem sikerült a hat liter alatti fogyasztás. Ez a tamagocsi bosszúja, fogyasztásban az élmezőnyben van, de nem a legjobb, ugyanakkor a regisztrációs adókedvezmény révén jó választás lehet cégeknek, kisgyermekes családoknak.
Mindeki csúfolja, pedig nagyon ügyes. Legalább tízen fikázták le a Honda Insightot, a parkolóba is csak nehezen engedtek be. Egy, csak egy barátom volt, akinek tetszett. Az úton a kevésbé sznob közönség inkább elismerően bólintott, kivéve az a kiás gyerek, akit csak a barátnője esdeklő pillantása védett meg egy veréstől, mert szerinte lassan közlekedtem. Minek rohannék egy hibriddel?
A (Jazzből, Cityből, Civicből ismerős 1,4 literes) benzinmotor főtengelyére szerelt villanymotor alapján mild, azaz köztes hibrid az Insight. Párhuzamos hibrid jellemző ugyanakkor, hogy ez a 10 kW, azaz 13,6 lóerő teljesítményű villanymotor sík úton, városi tempónál akár önálló hajtásra is képes. Folyamatosan figyeltem a megfelelő kijelzőt, vezetés helyett virágot neveltem, és lehúzott ablaknál élveztem a hibrid csendjét. Két-három kilométernél többre sosem futotta, 46-53 kilométer/órás tempóval sikerült elérni az elektromos szabadon futást. A mögöttem haladó lincshangulat sem vette el a kedvem a kertészkedéstől, ám ez életem egyik nagy kudarca marad. Leveleket növesztettek a növényeim, de virágot nem fakasztottam. Ennyire terméketlen lennék? Mezítláb is megpróbáltam, leheletnyi gázadással sem értem el nagyobb sikert.
Tisztán elektromos üzemben az elektromotor valójában a motor főtengelyét forgatja, azaz a villanyüzem nem független a benzinmotortól. A blokkban a dugattyúk is járnak, csupán a szelepek zártak a kisebb belső ellenállás érdekében. Ugyanez a helyzet egyébként fékezéskor is, hogy a motor fékhatása minél kisebb legyen. A fékezés energiáját ugyanis a hibrideknél természetes módon, a villanymotor fordított, azaz generátor üzembe kapcsolásával a csomagtér padlója alá épített akkumulátorok hasznosítják. A két motort összehangoló elektronikát a Honda Integrated Motor Assyst, azaz IMA rendszernek hívja. Központi számítógép dönt arról, hogy a benzinmotor mikor álljon le, a villanymotor mikor hajtson önállóan vagy segéderőként. A hajtásváltásokról szinte csak a műszerek tudósítanak, a leváló vagy bekapcsolódó benzinmotor rángatásoktól mentes, a futás általánosan néma. A hibrid autóban kissé fura, hogy az amúgy fokozatmentes automatikus váltó sportprogramot és kormánykerék mögé ültetett váltóbillentyűket is kínál. Csak ha nagyon pipa voltam, akkor kapcsoltam S-be, nagy változást nem éreztem, viszont halottam valami nyöszörgést a motortérből – talán a lovak visítottak. A két motor együttes teljesítménye is csupán 98 lóerő, nyomatéka ugyanakkor figyelemre méltó (167 Nm), a gyorsulás nem kimagasló, 100 kilométer/óráig 12,5 másodperc, a végsebesség azonban tisztes, 182 kilométer/óra, igaz én még a 130-as tempót is csak félve próbáltam ki, nehogy leszáradjanak a leveleim. A nikkel-fémhidrid akksi 38 kilót nyom.
A vártnál többet fogyaszt (Oldaltörés)
Noha a gyári, 101 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátású, 4,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztástól alaposan elmarad a teszt 6,1 liter/100 kilométeres fogyasztása, a főként városi üzemben mért érték még elfogadható, dugóban mindenképp jó érzés, hogy az álló autó motorja nem pöfög, miközben az akkumulátorokról mégis megy a fűtés, szól a hifi.
Idegesítő és a nyolcvannégyes Fiat Ritmómat idézi fel az a kattogás, amivel az ablaktörlő relé tudomásunkra adja, hogy dolgozik. Mintha nem látnám! Az sem tetszett, hogy egy csúcstechnológiás japán autóban utólag beszerelt mikrofon issza a szavaimat, és dacára a minőségi navigációs, érintőképernyős hifinek, a kormányon lévő gombokkal nem tudok telefonálni. Csak az érintőképernyős cuccról.
A kormány túl indirekt, sosem tudjuk, hova érkezünk a kanyarodás befejezésekor, folyton korrigálnunk kell. A futómű kemény, az izgága kormányzás erre csak rátesz.
A nem egész 4,4 méter hosszú ötajtós még a Jazzen alapuló Citynél is rövidebb, sőt szélessége és magassága is szerényebb. Ez persze nem meglepő, itt fokozottan számít a légellenállás, az utasok pedig legyenek kompromisszumra képesek: kissé a padlón ülnek s a belmagasság sem túlzott, de az átlagtermetűeknek elegendő. A kialakítás igényes, de luxusról szó sincs, minden műanyag kopogósan kemény. A tervezők nem feledkeztek meg a praktikumról, elöl-hátul sok a pakolóhely. Az ötajtós kialakítás miatt a 304 literes csomagtér (VDA szerint mérve, kalaptartóig) jól kihasználható, a hátsó üléstámlák síkba döntésével a 892 literes raktér közel kétméteres hosszúságúra hízik.
Az alapvonásaival a Jazzére emlékeztető, de külön ablakba, felülre szerelt kilométer-órájával civices jegyeket is mutató műszerfalon temérdek apróság sarkall a takarékos vezetésre. A központi műszerblokkban külön műszer jelzi a villanymotor aktuális bevetését vagy fordított működését, azaz akkumulátor-töltését. A kilométeróra háttere a vezetés gazdaságosságától függően változik zöldből kék árnyalatúvá.
Az Insight ára nem is eltúlzott, ötmilliós árcédulája gazdag, egyebek mellett automatikus CVT-váltót és klímaberendezést, elektromos ablak- és tükörmozgatást, hat légzsákot, mentestabilizáló elektronikát és igényes, MP3/WMA-olvasós audiorendszert egyaránt soroló alapellátmányához mérten kifejezetten arányos, a fejlett hajtásláncról nem is beszélve.