Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c2b7ef76-40ee-402f-a8d1-830b7899852c","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Többször is elkeseredett kommentháborúra emlékeztetett az Európai Parlament feszült vitája szerda este az átláthatóságinak nevezett törvény ügyében. A Mi Hazánk és a román AUR képviselői hevesen védelmezték Orbán Viktort. ","shortLead":"Többször is elkeseredett kommentháborúra emlékeztetett az Európai Parlament feszült vitája szerda este...","id":"20250521_ep-vita-atlathatosagi_torveny-europai-parlament-jogallamisag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2b7ef76-40ee-402f-a8d1-830b7899852c.jpg","index":0,"item":"0034ca0a-20e0-4d70-bd77-37f401d2af69","keywords":null,"link":"/eurologus/20250521_ep-vita-atlathatosagi_torveny-europai-parlament-jogallamisag-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 20:43","title":"„Arra várunk, hogy ellenzéki politikusok essenek ki az ablakon?” – az EP-ben vitáztak az „átláthatósági” törvényről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed3dcebf-316d-41f2-a0fe-79818c085854","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Június közepén folytatódhatnak a közvetlen tárgyalások Oroszország és Ukrajna között a háború lezárásáról, az új fordulót Donald Trump bejelentése alapján a Vatikánban tarthatják majd. Vagy valami más történik: nem ez lenne az első alkalom, hogy az amerikai elnök lehetőséget ad Vlagyimir Putyinnak az időhúzásra. Érik az újabb vita az USA és az európai vezetők között, utóbbiak azonnali szankciókkal büntetnék Moszkvát. Közben sok orosz katona úgy érzi, itt az alkalom megszerezni a teljes győzelmet.","shortLead":"Június közepén folytatódhatnak a közvetlen tárgyalások Oroszország és Ukrajna között a háború lezárásáról, az új...","id":"20250522_hvg-ukrajnai-tuzszunet-orosz-idohozas_lassan-es-bizonytalanul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed3dcebf-316d-41f2-a0fe-79818c085854.jpg","index":0,"item":"5ccab3ff-2382-48dc-89f9-c6909409f725","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-ukrajnai-tuzszunet-orosz-idohozas_lassan-es-bizonytalanul","timestamp":"2025. május. 22. 16:18","title":"Trump cikkcakkjai vagy Putyin cselei mozgatják a szálakat az orosz–ukrán tárgyalásokon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d16ee99d-5a9a-4058-969c-9f6598d302e1","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az újságíró Orbán Viktor pánikreakcióitól tart. Szerinte kizárólag a magyaroktól függ, hogy hagyják-e Orbánnak, hogy rendszerét még tovább durvítsa. ","shortLead":"Az újságíró Orbán Viktor pánikreakcióitól tart. Szerinte kizárólag a magyaroktól függ, hogy hagyják-e Orbánnak...","id":"20250521_paul-lendvai-magyar-peter-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d16ee99d-5a9a-4058-969c-9f6598d302e1.jpg","index":0,"item":"0def013f-f270-4642-819b-46484a46db91","keywords":null,"link":"/360/20250521_paul-lendvai-magyar-peter-orban-viktor","timestamp":"2025. május. 21. 07:30","title":"Paul Lendvai: Magyar Péter nyerhet, de Magyarország veszélyben van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da044716-bb0d-499f-8ef2-3c399c5a4647","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"És ez csak a tavalyi eredménye, az idei nagy dobását, a dalt, amelyben politikusok pénzecskéjéről énekel, és amit már több mint 22 millióan láttak a Youtube-on, még nem is számolták bele.","shortLead":"És ez csak a tavalyi eredménye, az idei nagy dobását, a dalt, amelyben politikusok pénzecskéjéről énekel, és amit már...","id":"20250521_majka-dyma-mm-kft-arbevetel-nyereseg-vallalkozas-kkv-rapper","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da044716-bb0d-499f-8ef2-3c399c5a4647.jpg","index":0,"item":"dbf6d227-1e01-4c14-8b1d-fa556b068b6a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_majka-dyma-mm-kft-arbevetel-nyereseg-vallalkozas-kkv-rapper","timestamp":"2025. május. 21. 09:41","title":"Fürdik a pénzben Majka, szép summát vett ki osztalékként cégéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3d354be-c8c1-484a-b609-6a6557a30d74","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 93 éves rendező egészségi állapota miatt döntött így.","shortLead":"A 93 éves rendező egészségi állapota miatt döntött így.","id":"20250521_Egyre-gyengulok-Szinetar-Miklos-nem-vallal-mar-uj-rendezest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3d354be-c8c1-484a-b609-6a6557a30d74.jpg","index":0,"item":"53e50ed3-37b5-4986-b2e8-c71a125c708a","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Egyre-gyengulok-Szinetar-Miklos-nem-vallal-mar-uj-rendezest","timestamp":"2025. május. 21. 09:25","title":"„Egyre gyengülök”– Szinetár Miklós nem vállal új rendezést és inkább autót sem vezet már","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c204716-e0ec-4bf7-b569-b86f0b7744b1","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A rakomány élelmiszer-biztonsági jelölései nem voltak megfelelőek, sem nyomon követhetőek, ezért tartalma nem alkalmas az emberi fogyasztásra – állapították meg a szakemberek.","shortLead":"A rakomány élelmiszer-biztonsági jelölései nem voltak megfelelőek, sem nyomon követhetőek, ezért tartalma nem alkalmas...","id":"20250521_nav-szegedi-vadaspark-szabalytalanul-szallitott-zoldseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c204716-e0ec-4bf7-b569-b86f0b7744b1.jpg","index":0,"item":"2c52fc87-ff42-414a-9b38-89a046e7f0dc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_nav-szegedi-vadaspark-szabalytalanul-szallitott-zoldseg","timestamp":"2025. május. 21. 11:17","title":"NAV: több mint 4 tonna szabálytalanul szállított zöldséget kaptak a Szegedi Vadaspark állatai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"092534ca-fc1d-460f-aed1-417f1eaf5784","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 46 éves beteg már túl van az életveszélyen, élettársa sikongatásának és a gyors rendőri segítségnek köszönhető, hogy túlélte. ","shortLead":"A 46 éves beteg már túl van az életveszélyen, élettársa sikongatásának és a gyors rendőri segítségnek köszönhető...","id":"20250522_ujraelesztes-rendor-miskolc-infarktus-mento","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/092534ca-fc1d-460f-aed1-417f1eaf5784.jpg","index":0,"item":"4fc812f5-be1c-4ec5-9b23-cebfa7096cf1","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_ujraelesztes-rendor-miskolc-infarktus-mento","timestamp":"2025. május. 22. 21:45","title":"Egy rendőr élesztett újra egy miskolci férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fd76db0-b984-4b7c-b90f-2e9057bb3d96","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem csak nálunk látni érdekességeket az utakon. ","shortLead":"Nem csak nálunk látni érdekességeket az utakon. ","id":"20250521_horrorvontatvanyok-nemet-diszpeldany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fd76db0-b984-4b7c-b90f-2e9057bb3d96.jpg","index":0,"item":"c41755ec-6827-4063-9201-e18530fa1d21","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_horrorvontatvanyok-nemet-diszpeldany","timestamp":"2025. május. 21. 08:38","title":"Keresztül ment fél Európán ez a horrorvontatvány, amit Németországban kaptak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
High-tech környezet, diszkó fények a műszerfalon, egyszerű, kopogós műanyagok, puha és marasztaló ülések, hibrid hajtás, gazdag alapfelszereltség. Miben új a Honda Insight? Megtanít zölden vezetni, tamagocsiként áldoz fel minket az ökológia oltárán.
A Honda Insightba épített gonosz kis tamagocsi átveszi az uralmat az ember fölött, nem hagyja, hogy a saját ritmusában vezessen, arra kényszeríti, hogy megfontoltan, finoman haladjon, késsen el mindenhonnan. Aztán a kútnál mégis csodálkozunk, nem sikerült a hat liter alatti fogyasztás. Ez a tamagocsi bosszúja, fogyasztásban az élmezőnyben van, de nem a legjobb, ugyanakkor a regisztrációs adókedvezmény révén jó választás lehet cégeknek, kisgyermekes családoknak.
Mindeki csúfolja, pedig nagyon ügyes. Legalább tízen fikázták le a Honda Insightot, a parkolóba is csak nehezen engedtek be. Egy, csak egy barátom volt, akinek tetszett. Az úton a kevésbé sznob közönség inkább elismerően bólintott, kivéve az a kiás gyerek, akit csak a barátnője esdeklő pillantása védett meg egy veréstől, mert szerinte lassan közlekedtem. Minek rohannék egy hibriddel?
A (Jazzből, Cityből, Civicből ismerős 1,4 literes) benzinmotor főtengelyére szerelt villanymotor alapján mild, azaz köztes hibrid az Insight. Párhuzamos hibrid jellemző ugyanakkor, hogy ez a 10 kW, azaz 13,6 lóerő teljesítményű villanymotor sík úton, városi tempónál akár önálló hajtásra is képes. Folyamatosan figyeltem a megfelelő kijelzőt, vezetés helyett virágot neveltem, és lehúzott ablaknál élveztem a hibrid csendjét. Két-három kilométernél többre sosem futotta, 46-53 kilométer/órás tempóval sikerült elérni az elektromos szabadon futást. A mögöttem haladó lincshangulat sem vette el a kedvem a kertészkedéstől, ám ez életem egyik nagy kudarca marad. Leveleket növesztettek a növényeim, de virágot nem fakasztottam. Ennyire terméketlen lennék? Mezítláb is megpróbáltam, leheletnyi gázadással sem értem el nagyobb sikert.
Tisztán elektromos üzemben az elektromotor valójában a motor főtengelyét forgatja, azaz a villanyüzem nem független a benzinmotortól. A blokkban a dugattyúk is járnak, csupán a szelepek zártak a kisebb belső ellenállás érdekében. Ugyanez a helyzet egyébként fékezéskor is, hogy a motor fékhatása minél kisebb legyen. A fékezés energiáját ugyanis a hibrideknél természetes módon, a villanymotor fordított, azaz generátor üzembe kapcsolásával a csomagtér padlója alá épített akkumulátorok hasznosítják. A két motort összehangoló elektronikát a Honda Integrated Motor Assyst, azaz IMA rendszernek hívja. Központi számítógép dönt arról, hogy a benzinmotor mikor álljon le, a villanymotor mikor hajtson önállóan vagy segéderőként. A hajtásváltásokról szinte csak a műszerek tudósítanak, a leváló vagy bekapcsolódó benzinmotor rángatásoktól mentes, a futás általánosan néma. A hibrid autóban kissé fura, hogy az amúgy fokozatmentes automatikus váltó sportprogramot és kormánykerék mögé ültetett váltóbillentyűket is kínál. Csak ha nagyon pipa voltam, akkor kapcsoltam S-be, nagy változást nem éreztem, viszont halottam valami nyöszörgést a motortérből – talán a lovak visítottak. A két motor együttes teljesítménye is csupán 98 lóerő, nyomatéka ugyanakkor figyelemre méltó (167 Nm), a gyorsulás nem kimagasló, 100 kilométer/óráig 12,5 másodperc, a végsebesség azonban tisztes, 182 kilométer/óra, igaz én még a 130-as tempót is csak félve próbáltam ki, nehogy leszáradjanak a leveleim. A nikkel-fémhidrid akksi 38 kilót nyom.
A vártnál többet fogyaszt (Oldaltörés)
Noha a gyári, 101 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátású, 4,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztástól alaposan elmarad a teszt 6,1 liter/100 kilométeres fogyasztása, a főként városi üzemben mért érték még elfogadható, dugóban mindenképp jó érzés, hogy az álló autó motorja nem pöfög, miközben az akkumulátorokról mégis megy a fűtés, szól a hifi.
Idegesítő és a nyolcvannégyes Fiat Ritmómat idézi fel az a kattogás, amivel az ablaktörlő relé tudomásunkra adja, hogy dolgozik. Mintha nem látnám! Az sem tetszett, hogy egy csúcstechnológiás japán autóban utólag beszerelt mikrofon issza a szavaimat, és dacára a minőségi navigációs, érintőképernyős hifinek, a kormányon lévő gombokkal nem tudok telefonálni. Csak az érintőképernyős cuccról.
A kormány túl indirekt, sosem tudjuk, hova érkezünk a kanyarodás befejezésekor, folyton korrigálnunk kell. A futómű kemény, az izgága kormányzás erre csak rátesz.
A nem egész 4,4 méter hosszú ötajtós még a Jazzen alapuló Citynél is rövidebb, sőt szélessége és magassága is szerényebb. Ez persze nem meglepő, itt fokozottan számít a légellenállás, az utasok pedig legyenek kompromisszumra képesek: kissé a padlón ülnek s a belmagasság sem túlzott, de az átlagtermetűeknek elegendő. A kialakítás igényes, de luxusról szó sincs, minden műanyag kopogósan kemény. A tervezők nem feledkeztek meg a praktikumról, elöl-hátul sok a pakolóhely. Az ötajtós kialakítás miatt a 304 literes csomagtér (VDA szerint mérve, kalaptartóig) jól kihasználható, a hátsó üléstámlák síkba döntésével a 892 literes raktér közel kétméteres hosszúságúra hízik.
Az alapvonásaival a Jazzére emlékeztető, de külön ablakba, felülre szerelt kilométer-órájával civices jegyeket is mutató műszerfalon temérdek apróság sarkall a takarékos vezetésre. A központi műszerblokkban külön műszer jelzi a villanymotor aktuális bevetését vagy fordított működését, azaz akkumulátor-töltését. A kilométeróra háttere a vezetés gazdaságosságától függően változik zöldből kék árnyalatúvá.
Az Insight ára nem is eltúlzott, ötmilliós árcédulája gazdag, egyebek mellett automatikus CVT-váltót és klímaberendezést, elektromos ablak- és tükörmozgatást, hat légzsákot, mentestabilizáló elektronikát és igényes, MP3/WMA-olvasós audiorendszert egyaránt soroló alapellátmányához mérten kifejezetten arányos, a fejlett hajtásláncról nem is beszélve.