szerző:
automenedzser.hu

Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a...

 

További képek a galériában
©

Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a kombinált menetciklust kilométerenként mindössze 114 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett teljesíti, 100 kilométerenként 4,4 liter gázolaj felhasználása mellett. 77 kW (105 LE) teljesítménye és az 1500 és 2500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka éppen elegendő az 1,4 tonna mozgatásához. A dinamikus autózás sem álom, ám ha rendesen haladni akarunk, taposni kell a gázt, így a szupertakarékos Octaviánk átlagos, 7-8 literes fogyasztású autóvá válik. Ahol nincs bevétel, ott nincs kiadás sem – szokta mondogatni nagymamám. Igaz, ő nem a Skoda fogyasztására gondolt.

Az andalító, takarékos Octavia a rohanó világban ideális, kicsit lenyugtatja azokat a fiatal titánokat, akiket abban a kegyben részesít a cégük, hogy ilyen autót tesz a fenekük alá. Bár minden cégautós jellemzőben kiváló a dízel Octavia: takarékos, megbízható, kényelmes, praktikus – az ára első hallásra magas. A legolcsóbb 1,6 literes alapfelszereltségű dízel Skoda Octavia ötmillió forintba kerül – egymillióval többe, mint az 1,4-es 80 lóerős benzines alapmodell.

Drágább, mint egy hasonló motorral szerelt Renault Mégane (1,5 dCi 105 LE, Expression kivitel 4,89 millió forint), vagy Toyota Auris (1,4 D-4D 90 LE, Auris kivitel 4,91 millió forint). Listaáron viszont olcsóbb, mint a Citroen C4 (1,6 HDi 110 LE, Collection kivitel 5,435 millió forint), a Peugeot 308 (1,6 HDi 110 LE, Confort Pack 5,489 millió forint), a Ford Focus (1,6 TDCi 110 LE, Fresh kivitel 5,401 millió forint), a Mazda3 (CD109 109 LE, CE kivitel 5,249 millió forint), valamint a VW Golf (1,6 CR TDI 105 LE, 5,796 millió forint). Nehéz ugyanakkor bármivel is összehasonlítani, hisz az Octavia mindegyik felsoroltnál nagyobb autó.

Vezetése unalmas, igényli a gyakori sebváltást. Rugózása kemény nem billeg és nem is ráz, alulkormányzottsága uralható, egyenesfutása jó, kormányzása eléggé direkt. Téli gumikkal a futómű is hangos. Cserébe kapunk egy hatalmas, kényelmes, nagy csomagtérrel rendelkező takarékos autót. A dízel szaga betolakszik az utastérbe, nem tudom, hogy a hideg, vagy a fűtés miatt? Könnyedén lefullad, legalább ötször égetett le. Csomagtere mindent elnyel, de tényleg. 

A tesztautó padlizsán lila metálfénye kiemeli az Octaviát a tömegből, annyira ragyog, hogy még a béna dísztárcsák sem tűnnek fel a 15-ös kerekeken. Az esti közlekekedésben kanyarfényszórók segédkeznek.

[[ Oldaltörés (Nagyon keveset fogyaszt) ]]

 

©

A motor már alapjáraton is hangos, de jellegzetes dízelhangja akkor tör fel, ha gyorsítunk. Ennél is kellemetlenebb az a dohogás, amit akkor hallunk, ha a fordulatszám terhelten leesik. A motorhoz hosszú végáttételű ötsebességes váltót kapcsoltak, a kar hosszú úton jár, gyakran kell váltanunk, hacsak nem érünk rá sétakocsikázni. A lendületes haladáshoz kétezres fordulat fölé kellene kergetnünk a számlálót, de azt nem nézi jó szemmel a fedélzeti számítógép: a váltásesedékességi jelző ott mutogat az orrunk előtt. A motor hasznos fordulati tartománya 4500-ig tart, ilyen magasan azonban alig láttam az egész teszt során a mutatót. A nagyon hosszú végáttételre jellemző, hogy 4-esben hatvannál 1400-as fordulaton áll a mutató, hetvennél már váltanunk kell ötösbe, és kilencvennél is csak 1500-1600-at fordul a főtengely. Ha finoman vezetünk, forgalommentes utakon csak a fogyasztásra figyelünk, az öt liter alatti átlag és az 1000-1100 kilométeres hatótáv tartható. Ugyanezzel a szemlélettel városban hat liter alatt maradhat a fogyasztás.

Éjszaka, mínusz 11 fokban, klímával és hátsó ablakfűtéssel, ködlámpával 50 kilométer/órás átlagtempóban a Kisstadion-Szigethalom 30 kilométeres távolságát 4,7 liter/100 kilométeres átlagfogyasztással abszolválta.

Tesztünk meglepő eredménnyel zárult, hat liter alatt vártam az átlagfogyasztást, de alulbecsültem az 1,6-os motort: a 800 kilométeres teszt során vegyes üzemben (városban és elővárosban használva) 5,5 literes átlagfogyasztást mértünk a mínusz 5 – mínusz 15 fokos hidegben, havas utakon használva állandó fűtéssel.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
Skoda Octavia 1,6 CR TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1598
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő 105 lóerő 4400-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250 Nm 1500-2500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4569/1769/1462
Csomagtér 560 liter
Saját tömeg (kg) 1365
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 190
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 11,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 5,7
Országúti 3,9
Vegyes 4,5
Tesztfogyasztás 5,5
CO2 kibocsátás (g/km) 119
ÁRA Az autó alapára 5,097 millió Ft.

 

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Máshol is hasít a cég, amelyik a Normafánál fákat vághat ki

Máshol is hasít a cég, amelyik a Normafánál fákat vághat ki

Ezekről mindenképpen szokjon le, ha egészségesebben szeretne élni

Ezekről mindenképpen szokjon le, ha egészségesebben szeretne élni

Elon Musk szerint új találmányuk a skizofréniát is képes lesz gyógyítani

Elon Musk szerint új találmányuk a skizofréniát is képes lesz gyógyítani

Karácsony Gergely kitüntette Schmitt Pálnét és Szikora Róbertet

Karácsony Gergely kitüntette Schmitt Pálnét és Szikora Róbertet

9 évesen készül diplomázni a belga zsenigyerek

9 évesen készül diplomázni a belga zsenigyerek

Törött bokával kellett elhagynia az új Puskás Arénát Kalmár Zsoltnak

Törött bokával kellett elhagynia az új Puskás Arénát Kalmár Zsoltnak