Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ce08c689-9e86-45ad-ad2c-f1fb4b25b383","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A Ne Zha 2 című filmet egy hét múlva mutatják be Amerikában, a kínai mozikat már letarolta.","shortLead":"A Ne Zha 2 című filmet egy hét múlva mutatják be Amerikában, a kínai mozikat már letarolta.","id":"20250210_Lenyomna-az-Avatart-egy-kinai-animacios-film-ami-mar-1-milliard-dollart-termelt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce08c689-9e86-45ad-ad2c-f1fb4b25b383.jpg","index":0,"item":"40e39cd1-b2e5-4800-875f-f08db5f2c1a0","keywords":null,"link":"/kultura/20250210_Lenyomna-az-Avatart-egy-kinai-animacios-film-ami-mar-1-milliard-dollart-termelt","timestamp":"2025. február. 10. 15:37","title":"Lenyomná az Avatart egy kínai animációs film, amely már 1 milliárd dollárt termelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5a4bbe7-9513-43fe-9531-d3c598e3639f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nem kell a szerelvény érkezésekor lökdösődni, idejében látni lehet, melyik kocsiban van elég hely. A berlini városi gyorsvasút, az S-Bahn néhány állomásán nemrég kezdődött a többévesre tervezett kísérlet.","shortLead":"Nem kell a szerelvény érkezésekor lökdösődni, idejében látni lehet, melyik kocsiban van elég hely. A berlini városi...","id":"20250210_hvg-berlin-sbahn-utaskabin-telitettsege-lightgate-forgalomszamlalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5a4bbe7-9513-43fe-9531-d3c598e3639f.jpg","index":0,"item":"a190bf56-9905-40be-9e0c-9b54c4dbc337","keywords":null,"link":"/360/20250210_hvg-berlin-sbahn-utaskabin-telitettsege-lightgate-forgalomszamlalas","timestamp":"2025. február. 10. 12:15","title":"Berlinben már csinálják, Budapesten is imádnák: így mutatják, hova érdemes szállni a városi vonaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90375a19-9485-4f78-8d0a-bcedeef1661f","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"A Tápiósápról induló Szirtes Ádám a világháború utáni négy évtized meghatározó filmszínésze. A Port listája szerint negyven év alatt 118 filmben szerepelt. Még a filmes főszerepekből is több jutott neki, mint ahány évet eltölthetett a pályán. A 65. születésnapját sem érhette meg. Színpadi színészként kevesebb megbecsülést kapott, mint amennyi magasztaló kritikát. Mélyebbről magasabbra nem jutott senki más.","shortLead":"A Tápiósápról induló Szirtes Ádám a világháború utáni négy évtized meghatározó filmszínésze. A Port listája szerint...","id":"20250211_Szirtes-Adam-1925-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90375a19-9485-4f78-8d0a-bcedeef1661f.jpg","index":0,"item":"1f25a493-5e1f-45f7-917a-0c147aaece6a","keywords":null,"link":"/360/20250211_Szirtes-Adam-1925-2025","timestamp":"2025. február. 11. 15:20","title":"„Bunkó voltam a szemükben, de lángoltam, úgy látták, ki lehet faragni belőlem valamit” – 100 éve született Szirtes Ádám","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"458a278e-1050-4644-84e4-5f2e19d383f2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„A lojalitással átszőtt alkalmatlansághoz csatolt szervilizmussal nem sokra megyünk.”","shortLead":"„A lojalitással átszőtt alkalmatlansághoz csatolt szervilizmussal nem sokra megyünk.”","id":"20250210_kunetz-zsombor-omsz-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/458a278e-1050-4644-84e4-5f2e19d383f2.jpg","index":0,"item":"9ecc56e2-f273-49fc-be0c-a5d53275ef43","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_kunetz-zsombor-omsz-budapest","timestamp":"2025. február. 10. 11:14","title":"Kunetz Zsombor: A mentőszolgálat az esetek felében nem tudja biztosítani a 25 perces kiérkezési időt sem Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"325a5bb0-6d46-4616-a09b-fd60c698e3e9","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az IBA szerint a NOB megsértette a bokszolónők emberi jogait, amiért engedte indulni a párizsi olimpián Helifet és a tajvani Lint.","shortLead":"Az IBA szerint a NOB megsértette a bokszolónők emberi jogait, amiért engedte indulni a párizsi olimpián Helifet és...","id":"20250211_boksz-okolvivas-iba-nemzetkozi-olimpiai-bizottsag-imane-helif-transznemu-sportolok-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/325a5bb0-6d46-4616-a09b-fd60c698e3e9.jpg","index":0,"item":"fe866fb7-c077-4931-84e2-0dd26d7552e8","keywords":null,"link":"/sport/20250211_boksz-okolvivas-iba-nemzetkozi-olimpiai-bizottsag-imane-helif-transznemu-sportolok-donald-trump","timestamp":"2025. február. 11. 15:28","title":"Imane Helifék miatt pereli be a NOB-ot a nemzetközi bokszszövetség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f70ab97-f16f-4b82-9b65-6a1759f14d3b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Március közepéig fogadják el az amerikai költségvetést, várhatóan addig dől el a szerkesztőség sorsa. ","shortLead":"Március közepéig fogadják el az amerikai költségvetést, várhatóan addig dől el a szerkesztőség sorsa. ","id":"20250211_Csak-a-februari-fizetes-biztos-a-Szabad-Europanal-mar-a-bezarasra-is-felkeszultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f70ab97-f16f-4b82-9b65-6a1759f14d3b.jpg","index":0,"item":"d5fbf3a3-a677-44e6-9ebd-7266875a6305","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_Csak-a-februari-fizetes-biztos-a-Szabad-Europanal-mar-a-bezarasra-is-felkeszultek","timestamp":"2025. február. 11. 13:18","title":"Csak a februári fizetés biztos a Szabad Európánál, már a bezárásra is felkészültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fee41c28-d936-49d9-9022-e1f99b188067","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Igazságtalanság vagy a szabályok követése a ragaszkodás a borhoz és az ostyához?","shortLead":"Igazságtalanság vagy a szabályok követése a ragaszkodás a borhoz és az ostyához?","id":"20250211_anglikan-egyhaz-alkoholmentes-bor-glutenmentes-kenyer-szentaldozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fee41c28-d936-49d9-9022-e1f99b188067.jpg","index":0,"item":"d10bed0a-27ee-45f7-acb3-8f05c1c099ef","keywords":null,"link":"/elet/20250211_anglikan-egyhaz-alkoholmentes-bor-glutenmentes-kenyer-szentaldozas","timestamp":"2025. február. 11. 09:43","title":"Fellángolt a vita az alkoholmentes borról és gluténmentes ostyáról az anglikán egyházban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48fae498-4fbb-415d-a9d1-6e005d81d811","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Átlagosan 9 százalékkal drágultak a lakások januárban Magyarországon, legalábbis ezt mutatja az ingatlan.com lakásárindexe. A legnagyobb mértékben Debrecenben és környékén, valamint Budapesten emelkedett az az ár, amit a hirdetők lakásukért kapni szeretnének. Budapesten 1,17 millió forint az átlagos négyzetméterár.","shortLead":"Átlagosan 9 százalékkal drágultak a lakások januárban Magyarországon, legalábbis ezt mutatja az ingatlan.com...","id":"20250210_ingatlan-lakasarindex-lakasar-emelkedes-lakasdragulas-lakashirdetes-elado-lakasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48fae498-4fbb-415d-a9d1-6e005d81d811.jpg","index":0,"item":"0e4ce2ae-be2a-4a6f-ae23-1843d6c5cf32","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250210_ingatlan-lakasarindex-lakasar-emelkedes-lakasdragulas-lakashirdetes-elado-lakasok","timestamp":"2025. február. 10. 11:42","title":"Egyre vastagabban fog a lakásukat hirdetők ceruzája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a...
További képek a galériában
am
Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a kombinált menetciklust kilométerenként mindössze 114 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett teljesíti, 100 kilométerenként 4,4 liter gázolaj felhasználása mellett. 77 kW (105 LE) teljesítménye és az 1500 és 2500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka éppen elegendő az 1,4 tonna mozgatásához. A dinamikus autózás sem álom, ám ha rendesen haladni akarunk, taposni kell a gázt, így a szupertakarékos Octaviánk átlagos, 7-8 literes fogyasztású autóvá válik. Ahol nincs bevétel, ott nincs kiadás sem – szokta mondogatni nagymamám. Igaz, ő nem a Skoda fogyasztására gondolt.
Az andalító, takarékos Octavia a rohanó világban ideális, kicsit lenyugtatja azokat a fiatal titánokat, akiket abban a kegyben részesít a cégük, hogy ilyen autót tesz a fenekük alá. Bár minden cégautós jellemzőben kiváló a dízel Octavia: takarékos, megbízható, kényelmes, praktikus – az ára első hallásra magas. A legolcsóbb 1,6 literes alapfelszereltségű dízel Skoda Octavia ötmillió forintba kerül – egymillióval többe, mint az 1,4-es 80 lóerős benzines alapmodell.
Drágább, mint egy hasonló motorral szerelt Renault Mégane (1,5 dCi 105 LE, Expression kivitel 4,89 millió forint), vagy Toyota Auris (1,4 D-4D 90 LE, Auris kivitel 4,91 millió forint). Listaáron viszont olcsóbb, mint a Citroen C4 (1,6 HDi 110 LE, Collection kivitel 5,435 millió forint), a Peugeot 308 (1,6 HDi 110 LE, Confort Pack 5,489 millió forint), a Ford Focus (1,6 TDCi 110 LE, Fresh kivitel 5,401 millió forint), a Mazda3 (CD109 109 LE, CE kivitel 5,249 millió forint), valamint a VW Golf (1,6 CR TDI 105 LE, 5,796 millió forint). Nehéz ugyanakkor bármivel is összehasonlítani, hisz az Octavia mindegyik felsoroltnál nagyobb autó.
Vezetése unalmas, igényli a gyakori sebváltást. Rugózása kemény nem billeg és nem is ráz, alulkormányzottsága uralható, egyenesfutása jó, kormányzása eléggé direkt. Téli gumikkal a futómű is hangos. Cserébe kapunk egy hatalmas, kényelmes, nagy csomagtérrel rendelkező takarékos autót. A dízel szaga betolakszik az utastérbe, nem tudom, hogy a hideg, vagy a fűtés miatt? Könnyedén lefullad, legalább ötször égetett le. Csomagtere mindent elnyel, de tényleg.
A tesztautó padlizsán lila metálfénye kiemeli az Octaviát a tömegből, annyira ragyog, hogy még a béna dísztárcsák sem tűnnek fel a 15-ös kerekeken. Az esti közlekekedésben kanyarfényszórók segédkeznek.
[[ Oldaltörés (Nagyon keveset fogyaszt) ]]
am
A motor már alapjáraton is hangos, de jellegzetes dízelhangja akkor tör fel, ha gyorsítunk. Ennél is kellemetlenebb az a dohogás, amit akkor hallunk, ha a fordulatszám terhelten leesik. A motorhoz hosszú végáttételű ötsebességes váltót kapcsoltak, a kar hosszú úton jár, gyakran kell váltanunk, hacsak nem érünk rá sétakocsikázni. A lendületes haladáshoz kétezres fordulat fölé kellene kergetnünk a számlálót, de azt nem nézi jó szemmel a fedélzeti számítógép: a váltásesedékességi jelző ott mutogat az orrunk előtt. A motor hasznos fordulati tartománya 4500-ig tart, ilyen magasan azonban alig láttam az egész teszt során a mutatót. A nagyon hosszú végáttételre jellemző, hogy 4-esben hatvannál 1400-as fordulaton áll a mutató, hetvennél már váltanunk kell ötösbe, és kilencvennél is csak 1500-1600-at fordul a főtengely. Ha finoman vezetünk, forgalommentes utakon csak a fogyasztásra figyelünk, az öt liter alatti átlag és az 1000-1100 kilométeres hatótáv tartható. Ugyanezzel a szemlélettel városban hat liter alatt maradhat a fogyasztás.
Éjszaka, mínusz 11 fokban, klímával és hátsó ablakfűtéssel, ködlámpával 50 kilométer/órás átlagtempóban a Kisstadion-Szigethalom 30 kilométeres távolságát 4,7 liter/100 kilométeres átlagfogyasztással abszolválta.
Tesztünk meglepő eredménnyel zárult, hat liter alatt vártam az átlagfogyasztást, de alulbecsültem az 1,6-os motort: a 800 kilométeres teszt során vegyes üzemben (városban és elővárosban használva) 5,5 literes átlagfogyasztást mértünk a mínusz 5 – mínusz 15 fokos hidegben, havas utakon használva állandó fűtéssel.