Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bdc8b8b5-b1b5-4137-96a6-94324fbf2cb7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia lehet gazdasági nehézségek ellenszere a topvezetők szerint – ez derül ki az IBM Institute for Business Value legfrissebb globális felméréséből, amely során 33 ország több mint kétezer cégvezetőjét kérdezték meg. A kutatás szerint az instabil gazdasági környezet ellenére a CEO-k 85 százaléka már a következő két évben megtérülést vár az MI-beruházásaitól, ugyanakkor az eredményekhez alapvető szemléletváltásra van szükség a vállalati működésben. A vállalati felsővezetők többsége a versenyelőny érdekében kockáztatni is kész az MI-fejlesztések terén.","shortLead":"A mesterséges intelligencia lehet gazdasági nehézségek ellenszere a topvezetők szerint – ez derül ki az IBM Institute...","id":"20250519_mesterseges-intelligencia-ceo-kutatas-ibm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdc8b8b5-b1b5-4137-96a6-94324fbf2cb7.jpg","index":0,"item":"8b7b205d-1c2e-4c8f-9c97-82f1d291d3a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_mesterseges-intelligencia-ceo-kutatas-ibm","timestamp":"2025. május. 19. 05:00","title":"2000 CEO válaszolt: ez lehet az ellenszer a gazdaság problémáira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a25c1de6-d462-4923-96b5-b9b63ac08bc3","c_author":"HVG","category":"360","description":"Több lap is a vasárnapi román és a lengyel elnökválasztással foglalkozik, és arra keresik a választ, milyen hatása lehet annak, hogy Orbán Viktor beállt a magyarellenes szélsőjobbos román jelölt mögé.","shortLead":"Több lap is a vasárnapi román és a lengyel elnökválasztással foglalkozik, és arra keresik a választ, milyen hatása...","id":"20250518_roman-lengyel-valasztas-tetje-kulfoldi-lapszemle-simion-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a25c1de6-d462-4923-96b5-b9b63ac08bc3.jpg","index":0,"item":"26d03c1f-13ca-4f88-ab97-f60fafe1653e","keywords":null,"link":"/360/20250518_roman-lengyel-valasztas-tetje-kulfoldi-lapszemle-simion-orban","timestamp":"2025. május. 18. 11:42","title":"Külföldi lapok: Fájdalmas meglepetés érte az erdélyi magyarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple minden eddiginél vékonyabb iPhone-ja, az iPhone 17 Air. Most egy újabb hír szivárgott ki a mobilról.","shortLead":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple...","id":"20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8.jpg","index":0,"item":"c34be670-8672-4317-a280-964869d10e1b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","timestamp":"2025. május. 18. 14:43","title":"Nagyon kicsi akkumulátort kaphat az iPhone 17 Air, de állítólag nem a méret a lényeg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18634b69-5895-4501-a389-8d22e7009696","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A sérült férfi ellátását a Pontoon egészségügyis munkatársai kezdték meg.","shortLead":"A sérült férfi ellátását a Pontoon egészségügyis munkatársai kezdték meg.","id":"20250518_Lanchid-rakpart-baleset-lezuhant-ferfi-Pontoon-cafolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18634b69-5895-4501-a389-8d22e7009696.jpg","index":0,"item":"70da162c-52fe-4341-8cad-dc79e193f103","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Lanchid-rakpart-baleset-lezuhant-ferfi-Pontoon-cafolat","timestamp":"2025. május. 18. 14:22","title":"Tagadja a Pontoon, hogy a szórakozóhely területéről zuhant volna a rakpartra egy férfi pénteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49c4386d-1b37-40ed-b7d3-b88a53a6f11c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormánypárt frakcióvezetőjét egy órán át kérdezte a Mandiner. Sokféle jelzőt talált a független sajtó munkatársaira.","shortLead":"A kormánypárt frakcióvezetőjét egy órán át kérdezte a Mandiner. Sokféle jelzőt talált a független sajtó munkatársaira.","id":"20250518_Kocsis-Mate-beszelgetes-egyetem-Magyar-Peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49c4386d-1b37-40ed-b7d3-b88a53a6f11c.jpg","index":0,"item":"8d916008-ee18-484a-8a20-fc15d9704b09","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kocsis-Mate-beszelgetes-egyetem-Magyar-Peter-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 14:50","title":"Kocsis Máté már az egyetemen is utálta Magyar Pétert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b8dd245-8c81-4cd8-b6f2-1d7210394284","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kanadai kutatók egy matematikai modell segítségével feltárták, hogyan szabályozza a szervezetünk a nátriumot, a káliumot és a folyadékokat, és azt is kiderítették, hogy a sóbevitel mérséklésénél nagyobb hatással van a vérnyomásra egy másik ásványi anyag bevitelének növelése.","shortLead":"Kanadai kutatók egy matematikai modell segítségével feltárták, hogyan szabályozza a szervezetünk a nátriumot...","id":"20250519_hvg-magas-vernyomas-sofogyasztas-csokkentese-kaliumbevitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b8dd245-8c81-4cd8-b6f2-1d7210394284.jpg","index":0,"item":"58f5aa1a-7d9c-4bd3-9e29-491baf790e4a","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-magas-vernyomas-sofogyasztas-csokkentese-kaliumbevitel","timestamp":"2025. május. 19. 16:00","title":"A sófogyasztás visszafogása helyett: a magas vérnyomás máshogy is csökkenthető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ec7339a-336c-48b6-9553-078530cb5ebb","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A színész-rendezőt egy interjúban arról kérdezték, hogyan tette helyre magában, hogy kollégája szerint ő egy „közepesnél szarabb színész”, és milyen volt ennek fényében együtt dolgozni vele. ","shortLead":"A színész-rendezőt egy interjúban arról kérdezték, hogyan tette helyre magában, hogy kollégája szerint ő...","id":"20250519_Alfoldi-Robert-Cserhalmi-Gyorgy-kozepesnel-szarabb-szinesz-reakcio-Partizan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ec7339a-336c-48b6-9553-078530cb5ebb.jpg","index":0,"item":"dec9d7da-3d40-487a-8a8b-e57d4d957d33","keywords":null,"link":"/kultura/20250519_Alfoldi-Robert-Cserhalmi-Gyorgy-kozepesnel-szarabb-szinesz-reakcio-Partizan","timestamp":"2025. május. 19. 15:15","title":"Alföldi Róbert Cserhalmi Györgyről: Azért, mert ő azt gondolja rólam, hogy szar színész vagyok, én nem gondolom róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"XIV. Leó pápa vasárnap szolgálatkezdő miséjét követően fogadta Volodimir Zelenszkij ukrán elnököt és feleségét, Olenát.","shortLead":"XIV. Leó pápa vasárnap szolgálatkezdő miséjét követően fogadta Volodimir Zelenszkij ukrán elnököt és feleségét, Olenát.","id":"20250518_xiv-leo-papa-volodimir-zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19.jpg","index":0,"item":"b89a87e5-6eb2-4e23-a65c-42b4fdfdbc1e","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_xiv-leo-papa-volodimir-zelenszkij","timestamp":"2025. május. 18. 17:44","title":"Fogadta Volodimir Zelenszkijt XIV. Leó pápa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a...
További képek a galériában
am
Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a kombinált menetciklust kilométerenként mindössze 114 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett teljesíti, 100 kilométerenként 4,4 liter gázolaj felhasználása mellett. 77 kW (105 LE) teljesítménye és az 1500 és 2500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka éppen elegendő az 1,4 tonna mozgatásához. A dinamikus autózás sem álom, ám ha rendesen haladni akarunk, taposni kell a gázt, így a szupertakarékos Octaviánk átlagos, 7-8 literes fogyasztású autóvá válik. Ahol nincs bevétel, ott nincs kiadás sem – szokta mondogatni nagymamám. Igaz, ő nem a Skoda fogyasztására gondolt.
Az andalító, takarékos Octavia a rohanó világban ideális, kicsit lenyugtatja azokat a fiatal titánokat, akiket abban a kegyben részesít a cégük, hogy ilyen autót tesz a fenekük alá. Bár minden cégautós jellemzőben kiváló a dízel Octavia: takarékos, megbízható, kényelmes, praktikus – az ára első hallásra magas. A legolcsóbb 1,6 literes alapfelszereltségű dízel Skoda Octavia ötmillió forintba kerül – egymillióval többe, mint az 1,4-es 80 lóerős benzines alapmodell.
Drágább, mint egy hasonló motorral szerelt Renault Mégane (1,5 dCi 105 LE, Expression kivitel 4,89 millió forint), vagy Toyota Auris (1,4 D-4D 90 LE, Auris kivitel 4,91 millió forint). Listaáron viszont olcsóbb, mint a Citroen C4 (1,6 HDi 110 LE, Collection kivitel 5,435 millió forint), a Peugeot 308 (1,6 HDi 110 LE, Confort Pack 5,489 millió forint), a Ford Focus (1,6 TDCi 110 LE, Fresh kivitel 5,401 millió forint), a Mazda3 (CD109 109 LE, CE kivitel 5,249 millió forint), valamint a VW Golf (1,6 CR TDI 105 LE, 5,796 millió forint). Nehéz ugyanakkor bármivel is összehasonlítani, hisz az Octavia mindegyik felsoroltnál nagyobb autó.
Vezetése unalmas, igényli a gyakori sebváltást. Rugózása kemény nem billeg és nem is ráz, alulkormányzottsága uralható, egyenesfutása jó, kormányzása eléggé direkt. Téli gumikkal a futómű is hangos. Cserébe kapunk egy hatalmas, kényelmes, nagy csomagtérrel rendelkező takarékos autót. A dízel szaga betolakszik az utastérbe, nem tudom, hogy a hideg, vagy a fűtés miatt? Könnyedén lefullad, legalább ötször égetett le. Csomagtere mindent elnyel, de tényleg.
A tesztautó padlizsán lila metálfénye kiemeli az Octaviát a tömegből, annyira ragyog, hogy még a béna dísztárcsák sem tűnnek fel a 15-ös kerekeken. Az esti közlekekedésben kanyarfényszórók segédkeznek.
[[ Oldaltörés (Nagyon keveset fogyaszt) ]]
am
A motor már alapjáraton is hangos, de jellegzetes dízelhangja akkor tör fel, ha gyorsítunk. Ennél is kellemetlenebb az a dohogás, amit akkor hallunk, ha a fordulatszám terhelten leesik. A motorhoz hosszú végáttételű ötsebességes váltót kapcsoltak, a kar hosszú úton jár, gyakran kell váltanunk, hacsak nem érünk rá sétakocsikázni. A lendületes haladáshoz kétezres fordulat fölé kellene kergetnünk a számlálót, de azt nem nézi jó szemmel a fedélzeti számítógép: a váltásesedékességi jelző ott mutogat az orrunk előtt. A motor hasznos fordulati tartománya 4500-ig tart, ilyen magasan azonban alig láttam az egész teszt során a mutatót. A nagyon hosszú végáttételre jellemző, hogy 4-esben hatvannál 1400-as fordulaton áll a mutató, hetvennél már váltanunk kell ötösbe, és kilencvennél is csak 1500-1600-at fordul a főtengely. Ha finoman vezetünk, forgalommentes utakon csak a fogyasztásra figyelünk, az öt liter alatti átlag és az 1000-1100 kilométeres hatótáv tartható. Ugyanezzel a szemlélettel városban hat liter alatt maradhat a fogyasztás.
Éjszaka, mínusz 11 fokban, klímával és hátsó ablakfűtéssel, ködlámpával 50 kilométer/órás átlagtempóban a Kisstadion-Szigethalom 30 kilométeres távolságát 4,7 liter/100 kilométeres átlagfogyasztással abszolválta.
Tesztünk meglepő eredménnyel zárult, hat liter alatt vártam az átlagfogyasztást, de alulbecsültem az 1,6-os motort: a 800 kilométeres teszt során vegyes üzemben (városban és elővárosban használva) 5,5 literes átlagfogyasztást mértünk a mínusz 5 – mínusz 15 fokos hidegben, havas utakon használva állandó fűtéssel.