szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az autóvásárlók elsősorban a minőségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetűnőbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevőelégedettségi listáiból válogattunk.

Általánosan igaz, hogy a limuzinok többet veszítenek értékükből, mint a kisautók, ezért azok a cégek, melyek több kisautót kínálnak a portfóliójukban jobban járnak: így a Daihatsu, a Honda, a Subaru és a Suzuki az élen végeztek. Velük ellentétben a Mercedes-Benz, a Volvo és a Jaguar a rangsor utolsó harmadába csúsztak. A sok rangsor egyik konklúziója, hogy minőséget vásárol kedvező áron az, aki Skodát vesz - csupán 47,6 százalék értékvesztéssel a VW márkája a harmadik helyen végzett.

Ez a trend tükröződik a modellek összehasonlításában is: az azonos felépítésű Toyota Aygo, Peugeot 107 és Citroen C1 három egymást követő helyezést értek el (6-8. helyezés) a 336 modellt magában foglaló összehasonlító skálán. Ebben a szegmensben kevésbé ügyelnek a vásárlók a márkára, sokkal inkább az autó árára és gazdaságosságára fektetik a hangsúlyt. Az adózási hátrány (Németországban markánsabban, mint nálunk), valamint a szolgálati autó jelleg magyarázza, hogy a nagy limuzinok miért kullugnak a sor végén a másodpiacon. Az Audi A8 61,9 százalékot, a 7-es BMW 63,6 százalékot és a Mercedes-Benz S-osztály 63,7 százalékot veszít az értékéből.

Az, hogy a Landrover Defender nem egészen 42 százalékkal az első helyen áll a modellek értékállósági rangsorában, különleges státuszával van összefüggésben: ebből a modellből az összehasonlításnak alapot adó német piacon csak kevés létezik, viszont relatíven nagy rajongói tábor tudhat maga mögött – akik hajlandóak magas árat fizetni érte, ugyanez érvényes a márkára is. A modellistán második a Porsche Boxster (42,61 százalék) és a harmadik Mini (42,62 százalék) a változatlanul jó imidzsükből táplálkoznak, ami az értékstabilitás garanciájául szolgál.  

Értékállósági rangsor
(négyéves autók, maximum 60 ezer kilométeres futásteljesítménnyel)
1. Land Rover Defender 41,9 százalék
2. Porsche Boxter 42,6 %
2. Mini 42,6 %
4. Porsche 911 43,7 %
5. Toyota Prius 43,9 %
6. Toyota Aygo 44,4 %
7. Peugeot 107 44,8 %
8. Citroen C1 45,2 %
9. Porsche Cayman 45,7 %
10. VW Fox 46 %

 További öt márkarangsor az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

A hibátlan autók toplistája - 2009

Tucatjával vetik alá tartóstesztnek az autókat a német Auto Bild magazin szakújságírói. A 100 ezer kilométeres faggatás során vallanak színt az autók, ekkor derül ki, valóban megéri-e az árát. Nézzük a legjobbakat.

hvg.hu/MTI Autó

Mit tegyen, ha autója hirtelen felgyorsul?

Váratlan helyzetben általában csökken a problémamegoldó képesség, mivel a megriadt, pánikba esett emberek gyakran a legegyszerűbb dolgokra sem képesek emlékezni.

hvg.hu Autó

Búcsú a dízelautóktól?

A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértő tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.

hvg.hu Autó

Féljenek a gyalogosok a terepjáróktól?

Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.

hvg.hu Autó

A legjobb és legrosszabb használt autók - 2009

Az Auto Bild német autós szaklap közzétette a német műszaki vizsgaállomások tavalyi adatait feldolgozó statisztikáit. 7,5 millió autót vizsgáltak át, összeállításunkban évjáratonként az öt legjobbat és az öt legrosszabbat soroltuk fel. A rangsort az határozza meg, hogy a megvizsgált autók milyen százalékánál találtak komolyabb hiányosságot a szervizek. A statisztika természetesen nem reprezentatív, de használt autó vásárlásakor hasznos lehet.

Biró Csongor Autó

Milyen autókat vettek 2009-ben a parlamenti képviselők?

Háromszáztizenkilenc személy- és teherautót birtokoltak a 2006-2010-es parlamenti ciklus 2010. február 1-jéig vagyonnyilatkozatot leadott képviselői 2009-ben. Többségük alsóközép, valamint középkategóriájú autót visel a nevén, amelyek fele dízel, ötöde terepjáró, vagy összkerékhajtású modell. 2009-ben 38 képviselő vett autót, zömük újat, a legtöbbet a szocialisták, de a fideszesek sem garasoskodtak.