szerző:
automenedzser.hu

Jóval több forintot kell kifizetni a 140 lovas kétliteres dízel változatért, mint amit az autó ér dízelmotorral.

 

Skoda Yeti - további képek a galériában. Kattintson a képre!
©

Jóval több forintot kell kifizetni a 140 lovas kétliteres dízel változatért, mint amit az autó ér dízelmotorral. Sokkal jobban járunk, ha kisebb teljesítménnyel olcsóbban veszünk Yetit (én például az 1,2-es 105 lovas négyhengeres motorral szerelt elsőkerekest választanám 4,5 millióért). A legolcsóbb 4x4-es változatot 1,8 literes 160 lovas motorral kapjuk 5,999 millió forintért, a legolcsóbb, kétliteres 110 lovas dízelért 5,499 millió forintot kell kifizetnünk. Ha 4x4-es hajtást is szeretnénk hozzá 6,199 millióra ugrik az ár, a 140 lovas változat 6,939 millió forint. A közel 8 millió forintos ár kapcsán érzett szívfájdalmat nem tompítja, hogy bixenon fényszórók mutatják este az utat, hogy érintőképernyős, SD-kártyás, hat cédés, 12 hangszórós egységből szól a zene (nagy hangerőn zörögnek az ajtók, a bal oldali ajtóban lévő hangsugárzó pedig már középúton is recseg), hogy magától bekormányozza a parkolóhelyre az autót, hogy hatalmas panorámateteje megnyitja számunkra a világot, hogy térdlégzsák is védi a vezetőt.

Ami sokkal fontosabb, hogy Haldex-rendszerű összkerékhajtása és emelt hasmagassága révén oda is eljutunk vele, ahová egy Fabiával vagy Roomsterrel soha. Fontos, hogy biztonságos, megbízható és értéktartó autó, számít, hogy egyedi formája után megfordulnak az utcán és fontos lenne, hogy takarékos legyen. A motor azonban szomjasabb, mint amit elvárnánk, de a 7,8 literes átlagfogyasztás téli körülmények között nem sok, főként ha azt nézzük, milyen gyakran használtuk városban és még egy rövid tereptúrára is elvittük.

Terepen zavaró a Skoda keménysége, a hepehupás domborzat az átka, úgy dobál az autó, mint rodeón a bika. Felütnek a lengéscsillapítók, a lökhárító alumínium hatású műanyag köténykéje fennakad szinte mindenen. Az mentette meg az autót a sérülésektől, hogy csak hóban teszteltük. Komolyabb terepen elvérzett volna, persze a Yeti nem terepjáró, csak egy vidám hobbiautó. A 17 hüvelykes látványos könnyűfém kerekek helyett inkább 16-os ballonos gumival egyeznék ki, fényezett lökhárítóknál hasznosabb a műanyag borítás.

©

Terepen ott próbáltam ki a képességeit, ahol előző héten egy Land Cruiserrel vágtam nyomot. Túl mély volt a Yetinek a kijárt út, így kínlódtunk rendesen, felült az autó, de nem akadt el, dacára az egyszerű téli gumiknak. Segítségre nem volt szükség, csak az ESP-t kapcsoltam ki, nem használtam a terepgomb varázslatos erejét sem. Az off-road funkciógomb megnyomásával a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus differenciálzár (EDS), a blokkolásgátló rendszer (ABS), valamint a lejtmenetvezérlő rendszer (HHC) alkalmazkodik a terephez.

Az összkerékhajtású Yetiben a motor forgatónyomatéka a menethelyzettől függően oszlik meg a négy kerék között. A negyedik generációs Haldex 4x4 rendszer villámgyorsan reagál az erőátviteli viszonyok változásaira.

A kőkemény futómű közúton élménydús vezethetőséget garantál, ebben partner a 140 lóerő. A kompakt SUV könnyedén legyorsulja a közlekedés vérszegényebb résztvevőit. Ennél többre azonban nem képes. A kuplung magasan fog, könnyű vele lefulladni. Fordulóköre 10,3 méter, 545 kilogramm a hasznos terhelhetősége, 700 kilogrammos fékezetlen vontatmányt köthetünk utána.

Az autó ugyanolyan praktikus, mint egy Roomster, csak a helykínálata gazdagabb, kényelmesebb annál. A csomagtér nagysága változtatható: egészen 1760 literig növelhető, ha eltávolítjuk a hátsó üléseket. Ezek kiemelése gyerekjáték, a két szélső előre-hátra tologatható, de ha kivesszük a középső ülést, kényelmes négyszemélyes változatot is kialakíthatunk, a két hátsó ülés között elfér snowboard és pár rövidebb síléc is.

Biró Csongor

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

 

©
Skod Yeti 2,0 CR TDI 4x4 Experience
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő 140 LE 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 1750-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4223/1793/1691
Csomagtér (liter) 405-510/1760 (eltávolított hátsó ülésekkel)
Saját tömeg (kg) 1530
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 190
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,1
Országúti 5,3
Vegyes 6,0
Tesztfogyasztás 7,8
CO2 kibocsátás (g/km) 157
ÁRA

6,9 millió forintól
a tesztelt autó ára 8 millió forint

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

Teszt: a legtakarékosabb Skodám

Greenline változatban is érkezik majd az autó, abban az 1,6 literes common-rail befecskendezős TDI-erőforrás a...

Így szól az AC/DC vagy a Daft Punk ethno-funkban – feldolgozáslemezzel jelentkezett a Kerekes Band

Így szól az AC/DC vagy a Daft Punk ethno-funkban – feldolgozáslemezzel jelentkezett a Kerekes Band

Állószékekkel spórolnának még több helyet a repülőkön – így néznének ki az ülések

Állószékekkel spórolnának még több helyet a repülőkön – így néznének ki az ülések

Radar 360: Orbán kipcsakokról, Karácsony klímavészhelyzetről beszélt

Radar 360: Orbán kipcsakokról, Karácsony klímavészhelyzetről beszélt

Felkapcsolták a Puskás Aréna lámpáit, elment a közvilágítás a környéken

Felkapcsolták a Puskás Aréna lámpáit, elment a közvilágítás a környéken

Hiába leszbikus a kormányfő, Szerbiában akadályozzák a melegek szülővé válását

Hiába leszbikus a kormányfő, Szerbiában akadályozzák a melegek szülővé válását

Börtönbe vonult a Született feleségek színésznője

Börtönbe vonult a Született feleségek színésznője