Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b3d50c69-5781-42ed-80f4-20abb5e48266","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A fogyással kapcsolatban sokak fejében él az a kép, hogy csak éhezéssel, „csodaszerekkel” és maratoni hosszúságú edzésekkel érhető el. Íme egy példa arra, hogy lehet másként is.","shortLead":"A fogyással kapcsolatban sokak fejében él az a kép, hogy csak éhezéssel, „csodaszerekkel” és maratoni hosszúságú...","id":"20250513_taplalkozasi-tanacsadas-fogyas-idoszakos-bojt-meregtelenites-edzes-kihivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3d50c69-5781-42ed-80f4-20abb5e48266.jpg","index":0,"item":"9547caa4-2ce9-4543-89cc-7f780b68dbec","keywords":null,"link":"/elet/20250513_taplalkozasi-tanacsadas-fogyas-idoszakos-bojt-meregtelenites-edzes-kihivas","timestamp":"2025. május. 13. 05:01","title":"Így fogyott le 25 kilót négy hónap alatt egy táplálkozási szakértő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A forgalmazó jelentette a hatóságnak, hogy problémás a termék.","shortLead":"A forgalmazó jelentette a hatóságnak, hogy problémás a termék.","id":"20250513_Kivonta-a-forgalombol-a-Magne-B6-egyik-tetelet-az-NNGYK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41.jpg","index":0,"item":"c00a153c-0d7b-43d0-a555-f80b815089fa","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_Kivonta-a-forgalombol-a-Magne-B6-egyik-tetelet-az-NNGYK","timestamp":"2025. május. 13. 14:56","title":"Visszahívják a Magne B6 egyik hibás tételét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"401d20d7-0b62-4582-bef8-781d96b4e5ba","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A 300 ezer forintos kárt is meg kell térítenie.","shortLead":"A 300 ezer forintos kárt is meg kell térítenie.","id":"20250513_bortonbuntetes-hodmezovasarhely-fidesz-iroda-betort-ablak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/401d20d7-0b62-4582-bef8-781d96b4e5ba.jpg","index":0,"item":"b2d74c34-064c-4fab-87a5-8c8ea4870030","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_bortonbuntetes-hodmezovasarhely-fidesz-iroda-betort-ablak","timestamp":"2025. május. 13. 17:47","title":"Börtönbe küldik a hódmezővásárhelyi Fidesz-iroda ablakait betörő férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6db780f-3322-4d43-a050-e6ece5b18668","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Rá egyébként nem vonatkozik az Olaszországban általános kezdőjogsis korlátozás.","shortLead":"Rá egyébként nem vonatkozik az Olaszországban általános kezdőjogsis korlátozás.","id":"20250513_Kimi-Antonelli-suliba-is-200-ezer-euros-AMG-vel-jar-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6db780f-3322-4d43-a050-e6ece5b18668.jpg","index":0,"item":"c93d7d73-3b6f-4b45-b337-10471df9f64a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Kimi-Antonelli-suliba-is-200-ezer-euros-AMG-vel-jar-video","timestamp":"2025. május. 13. 08:12","title":"A Mercedes F1-es ifjonca, Kimi Antonelli suliba is 200 ezer eurós AMG-vel jár – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás egy újabb hatására – arra, hogy a ma még gyakorinak gondolt fajok sincsenek biztonságban, és ők is veszélybe kerülhetnek a jövőben.","shortLead":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás...","id":"20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05.jpg","index":0,"item":"2de903a7-b31b-4630-b718-96f6326e96c3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","timestamp":"2025. május. 13. 13:03","title":"A klímaváltozás újabb aggasztó hatása: akár a gyakori madárfajok is veszélybe kerülhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd9c8b67-10e9-45e6-85bc-d905b3175a41","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet szerint a törvény súlyos csapást mér a magyar közéletre, mivel közvetlenül lesz képes személyek és szervezetek életét, gazdálkodását, tevékenységét befolyásolni. Most tételesen összegyűjtik, hogy milyen jogi problémák merülnek fel a törvénytervezettel.","shortLead":"A szervezet szerint a törvény súlyos csapást mér a magyar közéletre, mivel közvetlenül lesz képes személyek és...","id":"20250514_ugyvedkor-orban-torvenyjavaslat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd9c8b67-10e9-45e6-85bc-d905b3175a41.jpg","index":0,"item":"c33ed381-2d14-4935-b95f-4dfae67d9159","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_ugyvedkor-orban-torvenyjavaslat-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 13:18","title":"Az ügyvédek szakmai egyesülete tételesen felsorolja, milyen jogi problémák vannak Orbánék legújabb törvényjavaslatával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"736cc701-d126-43ae-b526-985f4e8ab0a6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bivalyerős és ólomnehéz új M5 Touring egy picit még sportosabb lett.","shortLead":"A bivalyerős és ólomnehéz új M5 Touring egy picit még sportosabb lett.","id":"20250514_latvanyosan-finom-tuningot-kapott-az-uj-bmw-m5-kombi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/736cc701-d126-43ae-b526-985f4e8ab0a6.jpg","index":0,"item":"688aa007-0314-4dba-85fb-ae44f5580a02","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_latvanyosan-finom-tuningot-kapott-az-uj-bmw-m5-kombi","timestamp":"2025. május. 14. 06:41","title":"Látványosan finom tuningot kapott az új BMW M5 kombi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25f0f0cd-6941-44c3-99c1-0b4cb89509c0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ez rövid időn belül a második hasonló támadás a francia fővárosban.","shortLead":"Ez rövid időn belül a második hasonló támadás a francia fővárosban.","id":"20250514_franciaorszag-parizs-emberrablas-paymium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25f0f0cd-6941-44c3-99c1-0b4cb89509c0.jpg","index":0,"item":"56c69d63-5608-4e62-b054-69a2a64f75f4","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_franciaorszag-parizs-emberrablas-paymium","timestamp":"2025. május. 14. 19:56","title":"Fényes nappal akarták elrabolni egy francia kriptomágnás lányát Párizsban, de hamar feladták – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
Autómenedzser
Potom 380 kilométer volt a tesztautóban, így óvatosan bántam vele. A rövid teszt során egyértelműen kiderült, nem választ rosszul, aki ezzel a motorral hajtja majd a Passatját. Lendületes, agilis, pörgős kis motorja elegendő dinamizmussal mozgatja a klasszikus limuzint. Ezzel meg is válaszoltuk a legforróbb kérdést: viszi, vagy nem viszi az 1,4-es motor a Passatot?
Reggeli indításkor olyan csendes a 122 lóerős Passat, hogy az egyik távoli szomszédom dízel Opel Astrája elüti a zaját. Az alapjáraton hangtalan motor a turbó bevonásával gyorsításkor szépen morog, városban és autópályán egyaránt élmény vezetni. A futómű a kategória legjobbja, minden kellemetlen hibát csillapít, tapad az aszfalthoz, kanyarban semleges, tartja az ívet. A hatsebességes váltó precíz, vezetése nem okoz csalódást. Váltássegítő jelzés ösztönöz a takarékos vezetésre. Követtem a tanácsait, mégsem sikerült megközelítenem a gyári fogyasztási adatokat. Az autó nem volt bejáratva, elnézően ennek tudom be, hogy a 250 kilométeres városi, elővárosi tesztelés során 10 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként. Én szégyellem magam a Passat nevében.
Pedig a motor jó, a 2009-es „Nemzetközi Év Motorja Díjak” szavazásán díjat is nyert. Ez a konstrukció a Volkswagen modellkínálatának jelentős részéhez rendelkezésre áll, többek között a Golf, a Scirocco és az Eos sorozatokhoz, de a Seat is ezt építi Ibiza Cupra modelljébe. A turbófeltöltővel és kompresszorral működő, 1,4 literes aggregát az élen végzett az 1,0 és 1,4 liter közötti kategóriában, valamint az „Év Zöld Motorja” díjat is neki szavazták.
R-dizájn
Az R-dizájn és a fehér fényezés kiemeli ezt a Passatot a többi közül, a laikusok alig fedezik fel álcája alatt a wolfsburgi limuzint, a hozzáértők pedig az R-felirattól illetődnek meg. Este a francia trikolór fogadja a sofőrt, a műszerfal piros-fehér-kékben pompázik, a rádió kék háttere zavarja össze a nemzeti öntudatot.
Autómenedzser
A Comfortline felszereltség az alapigényeket kielégíti, igazi cégautó, aki ebben ül, kivételezett helyzetben érezheti magát. Elektronikus differenciál, elektronikus menetstabilizáló, LED-es hátsó lámpa, kipörgésgátló, halogén főfényszóró, oldallégzsák felel a biztonságért, elektronikus gerinctámasz, komfortindítás, tempomat, velúr üléshuzat, klíma és minőségi zenelejátszó felel a kényelemért. A gépkocsi gyára ára extrák nélkül 6,165 millió forint. A tesztautónkban ezen felül kétzónás klíma fűtötte elgémberedett tagjainkat (112 ezer forint), 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon futott (93 ezer forint), multifunkciós, háromküllős bőrkormányt tekerhettünk (93 ezer forint), parkolóradar segítette a manőverezést elöl és hátul (140 ezer forint), R-dizájn hívta fel a kocsinkra a figyelmet (163 ezer forint), ülésfűtés kényeztetett (73 ezer forint). Sötétített hővédő üvegezéssel és más apróságokkal 6,99 millió forintra rúgott a tesztautó ára, ami nem sok, ha egy dögös Passatról van szó.
A mechanikus kézifékkel szemben a szériafelszereltség részét képező elektronikus rögzítőfék gombnyomásra aktiválódik, és az elindulásnál automatikusan kiold. Ennek köszönhetően a Passattal azonnal elindulhat. A közlekedési lámpánál való megállás, illetve az emelkedőn való elindulás esetén az extraként rendelhető Auto Hold funkció megakadályozza az autó visszagurulását, ami rendkívül hasznos biztonsági funkciót jelent. A tesztautóban ez nem volt, így az első emelkedőn sokat szenvedtem. Már éppen szidni akartam a Volkswagent, hogy miért cserélte le a jó kis bowdenes kézifékkart elektromosra. Aztán az első nap kellemetlen visszagurulását nem követte újabb, elkerültem az emelkedőn való megállásokat. Egy parkolóban félreállva próbálgattam a rendszert, amikor felfedeztem, hogy mégis működik az visszagurulás-gátló. Kiderült, hogy csak akkor, ha a biztonsági öv be van kötve. Első alkalommal azért nem sikerült, mert fotózáshoz állítottam be és nem kötöttem be magam. Emelkedőn megálláskor bal kézzel bekapcsoljuk a rögzítőféket, majd ha szabad az út, gázt adunk és a fék kiold. Az Auto Hold funkció 12 ezer forintos felárát azonban ne spóroljuk meg, vele nem kell idegeskedni, ha állóra fékezünk és be van kapcsolva a gomb, biztos nem fog visszagurulni a kocsi.
A Volkswagen világszerte közel ezer VW Passat és Passat CC modellt hív vissza a kormányelektronika lehetséges meghibásodása miatt. A VW szóvivője útján a német auto-motor-sport.de-nek elmondta, hogy az akcióban 1000 jármű, Európa-szerte 450 VW Passat CC, Németországban pedig további 450 modell érintett.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.
Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.