Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e6690df4-6f7a-44e5-bf5c-243e49ae70b6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Csak a szerencsén múlt, hogy az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója és delegációja túlélte a jemeni húszik ellen csütörtökön végrehajtott izraeli légicsapást. ","shortLead":"Csak a szerencsén múlt, hogy az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója és delegációja túlélte a jemeni húszik ellen...","id":"20241228_WHO-foigazgato-Jemen-izraeli-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6690df4-6f7a-44e5-bf5c-243e49ae70b6.jpg","index":0,"item":"581c4128-eff6-4e32-8aed-f1c797ed5947","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_WHO-foigazgato-Jemen-izraeli-tamadas","timestamp":"2024. december. 28. 21:13","title":"WHO-főigazgató: Ha a rakéta csak kicsivel odébb csapódik be, leviszi a fejünket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5459404-06c3-4c45-82d0-2cebdb5c4add","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Külön tudomány lehet annak ösztönzése, hogy komplikációk nélkül kerüljenek a megfelelő helyre a közterületen eldobott italos üvegek és dobozok.","shortLead":"Külön tudomány lehet annak ösztönzése, hogy komplikációk nélkül kerüljenek a megfelelő helyre a közterületen eldobott...","id":"20241229_hatar-az-uvegvisszavaltasnal-betetes-gyuru-pfandring-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5459404-06c3-4c45-82d0-2cebdb5c4add.jpg","index":0,"item":"66022ba0-0d74-4871-a778-4478dab289f0","keywords":null,"link":"/360/20241229_hatar-az-uvegvisszavaltasnal-betetes-gyuru-pfandring-mohu","timestamp":"2024. december. 29. 13:30","title":"Számít-e az ötezer forintos határ az üvegvisszaváltásnál? Van-e haszna a betétes gyűrűnek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6528d089-cf25-45de-b60c-d91b6051b738","c_author":"Balizs Benedek","category":"vilag","description":"A gép a repülőteret határoló falnak csapódott, kettétört, majd lángolni kezdett.","shortLead":"A gép a repülőteret határoló falnak csapódott, kettétört, majd lángolni kezdett.","id":"20241229_Videon-a-del-koreai-utasszallito-katasztrofaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6528d089-cf25-45de-b60c-d91b6051b738.jpg","index":0,"item":"bf1689ed-25da-449e-8545-84f2d9d536c1","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_Videon-a-del-koreai-utasszallito-katasztrofaja","timestamp":"2024. december. 29. 08:46","title":"Videón a dél-koreai utasszállító katasztrófája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60444192-2f63-4330-8b47-034587f421f6","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Gazprom a tartozásokra hivatkozik, a moldávok szerint viszont politikai fegyverként használják ellenük az energiát.","shortLead":"A Gazprom a tartozásokra hivatkozik, a moldávok szerint viszont politikai fegyverként használják ellenük az energiát.","id":"20241228_Oroszorszag-Gazprom-Moldova-gaz-szallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60444192-2f63-4330-8b47-034587f421f6.jpg","index":0,"item":"81d822b7-2276-4324-96cd-6357fe7ffa03","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_Oroszorszag-Gazprom-Moldova-gaz-szallitas","timestamp":"2024. december. 28. 18:15","title":"Az oroszok most Moldovát zsarolják a gázcsap elzárásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig bocsánatkérését? Válogatásunk a világlapok írásaiból.","shortLead":"Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig...","id":"20241229_Daniel-Freund-magyar-elnokseg-putyin-orosz-gaz-elon-musk-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"2f64a3b3-5ee3-4666-8e17-915a6252bee3","keywords":null,"link":"/360/20241229_Daniel-Freund-magyar-elnokseg-putyin-orosz-gaz-elon-musk-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2024. december. 29. 10:08","title":"Daniel Freund: Minden várakozást alulmúlt a magyar EU-elnökség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira elégedett volt az általa készített csomagolóanyaggal, hogy Chatel.st-Denis-i házát is ezzel szigetelte.","shortLead":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira...","id":"20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0.jpg","index":0,"item":"5094c6fb-e0eb-4695-8140-1504cfd8652b","keywords":null,"link":"/elet/20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","timestamp":"2024. december. 27. 21:05","title":"101 évesen meghalt a Tetra Pak italoskarton feltalálója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: férfiszorongások a munkahelyünkön. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"8f36c046-48f8-4f9a-a9a9-113faf2186c6","keywords":null,"link":"/itthon/20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","timestamp":"2024. december. 29. 06:00","title":"Elvitelre #99: A férfiakat családapaként gyakran az nyomja előre, hogy mennyi pénzt kell hazahozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc220ea3-9874-46c6-9a63-28fc75df1064","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Egyéni módon kíván boldog új évet Oroszország polgárainak néhány helyi tartalomgyártó: egy propagandafilmben előbb lelövik a Moszkva fölé bemerészkedő nyugati Mikulást, majd az orosz Télapó – Gyed Moroz – bátorítólag odaveti a rakéták kilövő katonának: Ez az, nem kellenek nekünk külföldiek az orosz égben.","shortLead":"Egyéni módon kíván boldog új évet Oroszország polgárainak néhány helyi tartalomgyártó: egy propagandafilmben előbb...","id":"20241227_Igy-lovik-le-az-oroszok-a-nyugati-Mikulast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc220ea3-9874-46c6-9a63-28fc75df1064.jpg","index":0,"item":"bc7251db-0547-4bf8-bf43-a6d1d1e5e5de","keywords":null,"link":"/elet/20241227_Igy-lovik-le-az-oroszok-a-nyugati-Mikulast","timestamp":"2024. december. 27. 18:32","title":"Egy orosz propaganda-videóban rakétával lövik ki a nyugati Mikulást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.
Autómenedzser
Magyarországon minden harmadik eladott kompakt egyterű hétszemélyes. A Peugeot-nál 120-at szeretnének itthon eladni az öt- és hétszemélyes változatból, a sochaux-i gyár kapacitása 100 ezer autó, a terv ennél szerényebb, 2010-ben 80 ezer 5008 gyártása a cél. Az egyterű bevezetése tavaly októberben indult Németországban, a roncsprémium miatt sokat el is adtak.
Az 5008 utasai tágas és világos belső térben utazhatnak. Az 1,7 négyzetméteres szélvédő hatalmas panoráma üvegtetőben folytatódik (1,69 négyzetméter), az üvegfelület így eléri az 5,77 négyzetmétert. A Nógrád megyei menetpróbán a hetedik ülésen ülő 1,85 centis kollégám boldogan tanulmányozta az álmából felriasztott egerésző ölyv menekülését a panorámatetőn át. Bármilyen meglepő, de nem kényszerítette senki, hogy ott utazzon, tetszett neki a helyzet, csak a nagyobb hukkanókon verte be fejét a tetőbe. A hátra beszállás a moduláris ülések mozgatásával nem egy hókuszpók, ám a kiszállásnál jobb, ha megvárjuk a segítséget, legalább az ajtónyitást, mert könnyedén úgy járhatunk, mint kollégám, aki kis híján kiesett az autóból nagy igyekezetében.
A második üléssor három egyforma szélességű ülésből áll, amelyek az ideális üléshelyzet érdekében hosszanti állítást (130 milliméter) és a dőlésszög állítását teszik lehetővé. Külön-külön a padlóba süllyeszthetők, így teljesen sík felület alakítható ki a rakodóküszöbbel egy vonalban. Az első utasülés vízszintesen lehajtható, ami lehetővé teszi hosszú tárgyak, akár 2,76 méteresek szállítását. A harmadik sor két teljes értékű ülése külön rejthető el a padlóban.
Csomagtartója a négyszögletes formáknak köszönhetően jól pakolható. Impozáns méretű, a csúsztatható ülések pozíciójától függően a kalaptartó alatti víztérfogat 758 és 823 liter között mozog (illetve 579 és 678 köbdeciméter a VDA-szabvány szerint), amikor a harmadik sor üléseit elrejtik. Ha a tető alatti teret is kihasználjuk, 1247 liter víztérfogattal számolhatunk, ami akár 2506 literre (1754 liter VDA szerint) növelhető a második sor üléseinek elrejtésével, igaz vizet ritkán szállítunk autóban, legfeljebb csendes és buborékos palackosat.
A vakációra induló családoknak nem kell helyhiánnyal küzdeniük, mert az utastérben (összességében 48 liternyi) többféle rakodóhelyet alakítottak ki a különböző tárgyak tárolására. Az ötüléses változatban a csomagtér-padló alatt 60 literes tároló található.
A műszaki és technikai arzenál a 3008-asból lehet ismerős: hasznos a műszerfal felső részébe épített vetített kijelző (Head Up Display), amely egy átlátszó lemezen keresztül a vezető elé vetíti a legfontosabb információkat (sebesség, sebességhatároló/tempomat és követési távolság jelzés). Alapfelszerelés az ESP és a hat légzsák, a hétszemélyes változatban a függönylégzsákok teljes hosszban védenek.
Az 5008 induló motorválasztékban kétféle benzinmotor és négyféle dízelmotor szerepel: • 1.6 l VTi: 88 kW 120LE BVM5 Euro 5 ötfokozatú mechanikus váltó – 7,3 l/100km és 169 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l THP: 115 kW 156LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó - 7,1 l/100km és 167 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 2.0 l HDi FAP: 110 kW 150LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,8 l/100km és 151 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 2.0 l HDi FAP: 120 kW 163LE BVA6 Euro 5 hatfokozatú automata váltó – 6,8 l/100km és 178 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l HDi FAP: 80 kW 110LE BVM6 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,3 l/100 km és 140 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban • 1.6 l HDi FAP: 80 kW 110LE BMP6 robotizált automata váltó – 5,1 l/100km és 135 g/km szén-dioxid vegyes ciklusban
A menetpróbán a BMW-PSA fejlesztésű 156 lovas, 1,6 literes turbós motorral, kézi hatsebességes váltóval, valamint az Euro 4-es, 110 lovas 1,6 HDi motorral és roboltizált 2-Tronic váltóval szerelt változatokat vezettem, az előbbi nagyon tetszett, fogyasztása 7,5 liter körül alakult. A robotizált manuális váltót szokni kell, a bólogatása nagyon zavaró. Ezt csak akkor tudjuk elkerülni, ha nagy odafigyeléssel kitaláljuk, mikor fog váltani, olyankor meg levesszük lábunkat a gázról, de akkor minek automata? Köztes megoldásként bevált, hogy a kormány mögötti pillangókapcsolókkal váltottam, és a váltás előtt elvettem a gázt, így megúsztam a bólogatást. Fogyasztásban egy literrel vert a dízel a benzinesre. Az erős benzinmotorral könnyebb volt az előzés is az M2-esen, a takarékos vezetésre sebességváltásra figyelmeztető jelzés ösztönöz. Az 1,6-os dízel Euro 5-ös változatban is választható kézi váltóval, 112 lóerővel.
Az 5008-as indulóára 5,265 millió forint, ez tartalmazza a 120 lovas BMW-PSA fejlesztésű 1,6-os benzinmotort, hat légzsákot, ESP-t, intelligens ASR kipörgésgátlót, elektromos kéziféket lejtőn való elindulást segítővel, isofix-rögzítést, elektromos ablakokat elöl, valamint elektromos tükröket, lehajtható asztalkákat az ülések háttámláján, mp3-as zenelejátszót hat hangszóróval. A legolcsóbb dízel 5,955 millió forint, a robotizált váltós változat 6,595 millió forint. Van hagyományos automata is áprilisi gyártástól, kétliteres dízelhez választható, prémium felszereltséggel 7,425 millió forint.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.
2010. január 8-án logót és filozófiát váltott a 200 éves márka. Az 1858 óta a cég arcát meghatározó oroszlán maradt, kettős fémhatású új változata hirdeti a Peugeot megújulását a Motion & Emotion szlogen jegyében. Az átalakulás nem lesz olyan drasztikus, mint a márkatestvér, a Citroen esetében, a logó és az arculati jegyek fejlődését építészeti és üzletpolitikai változások kevésbé követik. Az első jármű, amely az új oroszlánt viseli majd, a 2010 tavaszán megjelenő RCZ lesz.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.
Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.