szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legújabb EuroNCAP törésteszten a Citroen Nemót, a Kia Vengát, a Nissan Cube-ot, a Seat Exeót és a Toyota Versót vetették alá a megszigorított próbáknak. Az ötből egyedül a Toyota eredményei voltak meggyőzőek.

2010-ben az EuroNCAP tesztjén maximálisan öt csillagot lehet elérni. Ehhez az utasok biztonsága tekintetében a pontok 75-80 százalékát, gyerekbiztonság szempontjából pedig a maximális pontszám 70-75 százalékát kell megszerezni. A gyalogosok védelmére adható pontok 25-40 százalékát minimum el kell érni a kiváló minősítéshez. A Toyota Verso eredménye meggyőző volt. A Kia Venga javított, a Citroen Nemo pedig megbukott.


A megszigorított követelmények ellenére a Toyota Verso öt csillagot kapott. Az utasok biztonságára 32 pontot kapott a japán autó, a gyerekek biztonságára 37-et, a gyalogosok biztonságára pedig 25-t. Így végeredményben tiszta ötösre vizsgázott a Verso. A Seat Exeo, a Kia Venga és a Nissan Cube négy csillagot érdemelt ki. Az Exeo, amelynek az alapja a régi Audi A4, az oszlopütközésnél veszített a legtöbbet, ahol gyenge mellkasvédelemről tett bizonyságot. A beépített térdlégzsák tekintetében is hiányosságokat fedeztek fel, ez ugyanis nem működött megbízhatóan. A Nissan Cube a gyerekbiztonság tekintetében mutatott gyengeséget, ezért kapott négy csillagot. A Kia Venga a gyerekek és az elöl ülő utas biztonsága szempontból nem tökéletes. Az ütközés után a tesztelők ugyanis a biztonsági öv károsodását figyelték meg. A Kia azonnal reagált az eredményre, és egy szervizakció keretében kijavította a hibát, műanyag borítással akadályozták meg, hogy az öv a jövőben is károsodjon.


A Citroen Nemo csak három csillagot kapott, és ezzel csalódást okozott. A tesztelők az utastér védelmét és a szegényes biztonsági felszerelést kifogásolták. A francia autóban nem elérhető a fejlégzsák, amely így nulla pontot hozott az autónak.

Eredmények

Modell

utasvédelem

gyerekvédelem

gyalogosvédelem

biztonsági felsz.

összesen

Citroen Nemo

59 % (80 %)

74 % (75 %)

55 % (40%)

29 % (60 %)

79 (70)

Kia Venga

79 % (80 %)

66 % (75 %)

64 % (40%)

71 % (60 %)

88 (70)

Nissan Cube

83 % (80 %)

64 % (75 %)

56 % (40%)

84 % (60 %)

87 (70)

Seat Exeo

77 % (80 %)

81 % (75 %)

50 % (40%)

57 % (60 %)

90 (70)

Toyota Verso

89 % (80 %)

75 % (75 %)

69 % (40%)

86 % (60 %)

100 (70)

(zárójelben az öt csillag eléréséhez szükséges értékek)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Leleplezés: melyik kocsira káros az autógáz?

Gázüzemű autók mindennaposak Spanyolországban, Olaszországban és Németországban, de a magyar utakon is számos gyári, illetve utólag átalakított LPG-autó fut. Nem minden autót lehet azonban átalakítani: írásunkban közöljük azoknak a modelleknek a listáját, melyek a tapasztalatok alapján nem alkalmasak a gázüzemre való áttérésre. Ezeknél az autóknál előfordulhat, hogy az átállás a motor végét jelenti.

hvg.hu Autó

Vezetéstechnika: hogyan vezessünk gazdaságosan?

Négy hazai páros küzd 17 másik ország versenyzőivel a hétvégén Párizs és Genf között, hogy kiderüljön, ki Európa leggazdaságosabb sofőrje. A Peugeot Eco Cup résztvevői indulás előtt oktatáson vettek részt az Allianz Vezetéstechnikai Centrumban. Íme, a gazdaságos vezetés fortélyai.

Biró Csongor Autó

Gyenge 2009 után biztató kezdés a győri Audi gyárban

Az Audi Hungaria Motor Kft. a 2009-es üzleti évet pozitív mérleggel zárta ugyan, de jelentősen visszaesett a termelése, félmillióval kevesebb motor és 30 ezerrel kevesebb autó készült Győrben. Ennek ellenére nem került sor tömeges elbocsátásokra, a létszámot pótszabadságok kiadásával őrizték meg.

Autó

Milyen lesz az F1 2010-ben? Szabályok, csapatok, pilóták, esélyek

Vége a Formula 1-rajongók számára ínséges téli időszaknak, jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal útjára indul a világbajnoki sorozat 61. idénye. Sok a változás a tavalyi évhez képest, jósolni még a szokásosnál is nehezebb, így ismét garantáltak az izgalmak. A nyitóversenyhez közeledve az autómenedzser.hu körülnézett a száguldó cirkusz háza táján: mi változott, mire lehet számítani 2010-ben?

Autó

Hol kötelező a nappali fényszóró használata?

2011-től minden európai uniós országban kötelező lesz a nappali világítás. Sok ország már bevezette ezt a szabályozást, így ezekben egész évben kötelező a fényszórók használata. Magyarországon is kötelező, de csak településen kívül. 2011-től az új autókat úgy kell forgalomba hozni, hogy a gyújtással együtt a nappali fény is bekapcsoljon. Különösen a sötét autókat lehet jobban, előbb észrevenni a világításnak köszönhetően.