A tíz éve piacra dobott Smart 3 milliárd euró veszteség felhalmozása után csak most kezd rentábilissá válni, a 4 üléses verzió gyártását azonban be kellett szüntetni. A 2012-től Kecskeméten gyártott A és B osztályú kocsik sem érik el a nyereséges előállításhoz szükséges üzemméretet. A Renault 2009-ben több mint kétszer annyit adott el a Mégane-ból, mint a Mercedes a két típusból. A kategória bajnoka, a VW Golf mindeközben 10-11 éve csak nyereséget termel és döntögeti az éves értékesítési rekordokat.
Nem ez az első stratégiai partnerség, ami szóba került a Daimler háza táján – ismertette elemzésében Préda István, a fúziókat és felvásárlásokat szervező MB Partners vezetője. Tavaly a Quandts család által irányított BMW is megkörnyékezte a Daimler-t részvénycsere-ajánlatával. A Quandts-ok úgy érezték, hogy idővel esetleg bekebelezhetik fő riválisukat, így Dieter Zetsche Daimler-vezér gyorsan visszautasította a mini fúziót.
A francia Renault-t és japán stratégiai partnerét, a Nissant is vezető Carlos Ghosn ajánlatát most komolyabban kell, hogy vegye a Daimler. A franciák sokkal erősebbek a kisautó-gyártásban, ahol a Daimlernek létkérdés, hogy volument növeljen és költséget csökkentsen. A válság és az elmúlt évek olajárrobbanása felgyorsította a takarékos autók térhódítását, a Renault-Nissan pedig élen jár az elektromos kisautók fejlesztésében. A francia autógyár pénzügyileg jóval gyengébb a Daimlernél, így a BMW eljegyzési ajánlatával szemben a Renault közeledése nem fenyegető a Mercedes számára.
A tervezett részvénycsere ugyanakkor veszélyeket is rejthet a Daimler számára. A 2007-ben válással végződött, költséges és sikertelen Chrysler-házasság is ezt mutatja. Az etatista francia politika beavatkozásának veszélyével is számolni kell, gondoljunk Sarkozy elnök közelmúltbeli, a Clio-gyártás törökországi kitelepítése elleni fellépésére.