Hétről hétre újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak. A magánszemélyek kevesebb autózással, határ menti üzemanyag beszerzéssel, az áremelkedések előtti feltankolással igyekeznek a helyzeten könnyíteni. A magas dízelolaj- és benzinár azonban a vállalkozásokat is komolyan érinti.

Egy évvel ezelőtt a benzin átlagára 255, a gázolajé 250 forint volt ma átlagosan 330, illetve 303 forintért tankolhatunk, és az előrejelzések szerint nyáron akár 350 forintos benzinnel is számolni kell. Egy gépkocsi üzemeltetési költségei között jellemzően az első helyen szerepelnek az üzemanyag beszerzésre fordított kiadások. Logikusnak tűnő lépés, hogy a cégek ezt a költségelemet szigorúbb ellenőrzés alá vetik. A KBC Autolease ügyfélkörében részben a gazdasági válság, részben a növekvő üzemanyagárak miatt jelentősen megnőtt az autóhasználat korlátozása. Első körben a kilométer-korlátozások mellett kevésbé drasztikus, és hosszabb távon is költségcsökkentést eredményező lépéseket tesznek: alaposabban átgondolják, milyen autótípusokat szerezzenek be, és élnek a központi üzemanyag beszerzés, a benzinkártya adta lehetőségekkel.

A céges autókhoz a vállalkozások jellemzően az üzemanyagkártya szolgáltatást is igénybe veszik. Ez több ponton is megtakarítást jelenthet számukra. Egyrészt a flottakezelő cégek a benzinkút hálózatokkal kötött megállapodásaik révén olcsóbban juthatnak az üzemanyaghoz, és ennek előnyét a flottakezelést igénybevevő vállalkozások élvezhetik. Másrészt az üzemanyagköltség később jelenik meg a számlájukon, hiszen mind az üzemanyag társaságok, mind a flottakezelők utólag számlázzák ezeket a tételeket, és ez bizonyos időszakokban likviditási szempontból is komoly előnyt jelenthet. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a benzinkártyákhoz kapcsolódó, havi szinten elkészített üzemanyagriportok segíthetnek a túlfogyasztások kiszűrésében, vagy az emelt teljesítményű üzemanyagok használatának optimalizálásában, amivel újabb megtakarításokat érhetnek el a cégek.

Megfigyelhető egy olyan tendencia is, hogy a vállalkozások növekvő érdeklődést mutatnak a kisebb fogyasztású benzines vagy a dízel meghajtású gépjárművek iránt. Míg korábban a céges juttatásautók esetén ritkán mentek 2000 köbcenti hengerűrtartalom alá, ma már gyakori, hogy 1,4-es, 1,6-os autókra is ajánlatot kérnek a céges autópark összeállításakor. Mind a dízel-, mind a benzinüzemű kategóriában egyre több gyártó jelenik meg a piacon olyan kis hengerűrtartalmú turbómotorokkal, amelyek teljesítménye megfelel a vállalati autók körében korábban népszerű 1,6-1,8 literes benzines típusoknak.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kifulladóban a párizsi sárgamellényes mozgalom

Kifulladóban a párizsi sárgamellényes mozgalom

Keményen megbüntetik Budvában a fürdőruhában grasszálókat

Keményen megbüntetik Budvában a fürdőruhában grasszálókat

Mindenhol rendben megkezdődött a voksolás

Mindenhol rendben megkezdődött a voksolás

Robbanás történt Lyon központjában

Robbanás történt Lyon központjában

Jóval többen szavaznak, mint öt éve

Jóval többen szavaznak, mint öt éve

Bemutatjuk a demokraták új sztárjelöltjét, Beto O'Rourke-t

Bemutatjuk a demokraták új sztárjelöltjét, Beto O'Rourke-t