Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"44d047a3-a0cd-4157-a267-ff8e2aad5769","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament delegációja elismeréssel szólt arról, hogy Ukrajnában az egészségügy terén előrehaladott állapotban van az uniós joganyag átvétele. A csatlakozási tárgyalások tényleges megkezdését azonban a magyar kormány blokkolja.","shortLead":"Az Európai Parlament delegációja elismeréssel szólt arról, hogy Ukrajnában az egészségügy terén előrehaladott...","id":"20250416_Ukrajna_unios-csatlakozas_egeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44d047a3-a0cd-4157-a267-ff8e2aad5769.jpg","index":0,"item":"64eed4d4-d8af-4ebf-8f09-e27b852b1b92","keywords":null,"link":"/eurologus/20250416_Ukrajna_unios-csatlakozas_egeszsegugy","timestamp":"2025. április. 16. 12:32","title":"Ukrajna folyamatosan veszi át az uniós jogot az egészségügy területén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b05e214c-9f25-4f05-a411-ab8bc36f4500","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az adóegyezségről, befektetésekről és energiaügyekről is szó lehet a magyar-amerikai tárgyalásokon.","shortLead":"Az adóegyezségről, befektetésekről és energiaügyekről is szó lehet a magyar-amerikai tárgyalásokon.","id":"20250417_gazdasagi-kulonmegallapodas-Trump-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b05e214c-9f25-4f05-a411-ab8bc36f4500.jpg","index":0,"item":"76f9c5d7-c3fb-44fa-8a2d-60ae89c534f8","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_gazdasagi-kulonmegallapodas-Trump-usa","timestamp":"2025. április. 17. 17:15","title":"Nyárra ígéri a kormány a gazdasági különmegállapodást Trump kormányával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fe7b220-e38b-4ca2-8ccd-0006efaa602a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Washington kitart amellett, hogy Abrego Garcia egy bűnszervezet tagja.","shortLead":"Washington kitart amellett, hogy Abrego Garcia egy bűnszervezet tagja.","id":"20250417_egyesult-allamok-salvador-feher-haz-abrego-garcia-tevedes-kitoloncolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fe7b220-e38b-4ca2-8ccd-0006efaa602a.jpg","index":0,"item":"98a0b070-cb4a-45e7-8f5e-be69099ae102","keywords":null,"link":"/elet/20250417_egyesult-allamok-salvador-feher-haz-abrego-garcia-tevedes-kitoloncolas","timestamp":"2025. április. 17. 05:40","title":"A Fehér Ház szerint kizárt, hogy valaha is visszaengedjék a tévedésből kitoloncolt salvadori férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03217527-4825-48bf-be7a-15eaea85bb0b","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A Revolut magyarországi ügyfelei sokan vannak, és többségük aktív, egyáltalán nem csak nyaralásokra tartogatja a kártyáját. Mégsem valószínű, hogy különösebb igényük lenne ATM-ekre. A hagyományos bankok ügyfélkörében is minden bizonnyal jelentős különbségek vannak, kérdés, hogyan osztják le egymás közt a kellemetlen kötelezettségeket. És egyáltalán: pontosan hova fogják tenni a legkisebb falvakban is a gépeket?","shortLead":"A Revolut magyarországi ügyfelei sokan vannak, és többségük aktív, egyáltalán nem csak nyaralásokra tartogatja...","id":"20250417_atm-kotelezo-telepites-revolut-bankok-takarek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03217527-4825-48bf-be7a-15eaea85bb0b.jpg","index":0,"item":"9b940bc7-9e4f-48a1-bc96-76967c5dad44","keywords":null,"link":"/360/20250417_atm-kotelezo-telepites-revolut-bankok-takarek","timestamp":"2025. április. 17. 13:00","title":"Revoluttal vagy nélküle, jó kis fejtörő a bankoknak a falvak ATM-esítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a","c_author":"HVG","category":"360","description":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","shortLead":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","id":"20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a.jpg","index":0,"item":"53f34006-2ad0-4fea-b7a0-145b99c14bf2","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","timestamp":"2025. április. 18. 10:45","title":"Könyvkiadót indított az egyik legismertebb magyar haditudósító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b73a0aeb-b74f-46f8-9380-29e6c451cd4a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Mumbai Filmakadémia másodjára rendezi meg azt a filmes kezdeményezését, amelyre csak iPhone-nal forgatott filmekkel lehet nevezni.","shortLead":"A Mumbai Filmakadémia másodjára rendezi meg azt a filmes kezdeményezését, amelyre csak iPhone-nal forgatott filmekkel...","id":"20250417_apple-iphone-16-pro-max-macbook-pro-filmkeszites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b73a0aeb-b74f-46f8-9380-29e6c451cd4a.jpg","index":0,"item":"e55f43b4-387e-48d2-bc29-e6ad89c1b1e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_apple-iphone-16-pro-max-macbook-pro-filmkeszites","timestamp":"2025. április. 17. 10:03","title":"Nézze meg: elkészült négy film, mindegyiket egy iPhone-nal forgatták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d499928f-cff5-444e-a47f-a718bc9409bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA tudósai egy speciális szimuláció elvégzése után arra jutottak, hogy a napszélnek döntő szerep jut a Holdon a víz létrejöttében.","shortLead":"A NASA tudósai egy speciális szimuláció elvégzése után arra jutottak, hogy a napszélnek döntő szerep jut a Holdon a víz...","id":"20250416_hold-viz-napszel-nasa-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d499928f-cff5-444e-a47f-a718bc9409bd.jpg","index":0,"item":"5736e008-e8bb-4a3e-b483-d6571748234a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_hold-viz-napszel-nasa-kutatas","timestamp":"2025. április. 16. 13:03","title":"Megdöntött egy régi elméletet a NASA, kiderült, hogyan lehet víz a Holdon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33603df-4663-4d4f-b3fe-5bfca03becf3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az átlagkeresetek emelkedése 10 százalék alá lassult februárban, a reálkereset csak 3,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A nettó átlagkereset 455 ezer forint volt, a közepes nettó 371 ezer forint.","shortLead":"Az átlagkeresetek emelkedése 10 százalék alá lassult februárban, a reálkereset csak 3,5 százalékkal volt magasabb, mint...","id":"20250417_keresetek-atlagkereset-realkereset-inflacio-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33603df-4663-4d4f-b3fe-5bfca03becf3.jpg","index":0,"item":"f551090f-b85d-4432-9d9d-d492e58de2ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_keresetek-atlagkereset-realkereset-inflacio-februar","timestamp":"2025. április. 17. 08:30","title":"Beesett a keresetek emelkedése februárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A fedélzeti számítógép zoom-zom felirattal fogad, bejelentkezik a Bose hifi, azt gyorsan lehalkítom, majd hallgatom a...
A fedélzeti számítógép zoom-zom felirattal fogad, bejelentkezik a Bose hifi, azt gyorsan lehalkítom, majd hallgatom a nagy motor finom brummogását. A fordulatszámmérő és a kilométeróra között egy függőleges skálán pulzál a kilopascalban kifejezett turbónyomás. Finoman hergelem, piszkálom a turbót, majd bő gázzal, kipörgő kerekekkel nekivágok a nagy semminek. Mostanában nem történik velem semmi – egyszerűen így indulnak a reggelek. Mámor, pörgés, szerelem – mpsz.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
Bíró Milán
Ilyen autókra nem lenne szabad kivetni a luxusadót, ezek nem vagyontárgyak, hanem gyógyszerek, kedélyjavítók, legális drogok, adrenalin pótlók, vágyfokozók. A Mazdának több ilyen autója van, az RX-8 és az MPS mellett az MX-5 is élményautó. Minden tiszteletem a Mazdáé, hogy ebben a vérre menő szén-dioxid versenyben képes áldozni pár gramm/kilométert a száguldás isteneinek is. Kell a környezetvédelem, szó se róla, de legalább mutatóba tartsunk meg egy-két ilyen dinót. Legyenek védett autók, hadd élvezze az utókor, milyenek voltak a régi idők.
A Mazda kompakt sportkocsija a hot hatch kategória legjobb ár-érték arányú képviselője. Konkurensei többsége háromajtós és messze nem olyan jól felszerelt alaphelyzetben. Mivel még az új Opel Astra OPC nem jött meg, és a régi már nem kapható, a Mazda3 MPS az árbajnok ebben a kategóriában, még akkor is hogy ha csak pár száz forinttal adja olcsóbban a szuper lóerőket, mint a Leon Cupra R vagy a Focus RS.
Modell
Teljesítmény (LE)
Alapár/extrákkal
(millió Ft)
Alapár/LE
(Ft)
Mazda3 MPS
260
8,359
32150
Ford Focus RS
305
9,95/10,917
32622
Renault Mégane RS
250
8,49/8,875
33960
Seat Leon Cupra R
265
8,613/9,171
32452
VW Golf GTI
211
8,338/10,151
39516
Bíró Milán
Az első sprint megdöbbentő. Nem úgy megy, mint egy állat, legalábbis nem úgy indul. Kicsit tétovázik, nehezen gyorsul le lámpánál egy sima Focust. Az első másodpercben. Utána megváltozik az autó, átalakul, mint a Marseilles-i taxi. A negyedik másodpercben, amikor csattan a padlón a pedál és kettesből hármasba váltunk, emlékezetkieséssel küszködünk, elnyúlik az idő, a hetedik másodpercben átlépjük a teret, a tizenkettedik másodpercben arra riadunk fel, hogy elfogytak a sebességfokozatok és már 170-nel száguldunk.
Szeretem ezeket a vad kompaktokat, ezekkel igazi munka a bejutás a városba. A sok előzés, váltás, kormányzás, fékezés, trükközés és a feszített koncentráció kifárasztanak. Uralni a kocsit, előrelátni a forgalmat, figyelni a gyilkos kátyúkat – és közben élvezni az erőt, komoly feladat.
[[ Oldaltörés (Nem elég hangos) ]]
Pörgetni kell a turbó beavatkozásához, csak aztán győzzük visszafogni. Egyesben és kettesben azért nem repül még az autó, mert elektronika korlátozza a kerekre zúduló nyomatékot. Futóműve sportos de komfortos, nem darálja le a vesénket, kanyarokban stabil, köszönhetően a részlegesen önzáró differenciálműnek. Ez azért felel, hogy az ívbelső kerekek ne csússzanak ki nagy tempónál kanyarban, hanem azonos sebességgel forogjanak az egy tengelyen futó kerekek. Kanyarban nagyon stabil, alig dőlünk be. Csúszós burkolaton, csúsztatott kuplungos elindulásnál felemelkedik az autó orra, olyan gyorsan kipörögnek alóla kerekek. A biztos irányíthatósághoz megnövelt karosszériamerevség és elektrohidraulikus szervokormány járul, s miközben felfelé kapcsolunk a fokozatok között, a felfüggesztés speciális lengéscsillapítói, nagy átmérőjű féktárcsái és módosított csavarrugói garantálják a stabil úttartást.
am
Meleg motornál alapjárata alig hallatszik, 700-800-at forog a főtengely, a kibocsátási norma immár Euro 5-ös, a fogyasztási adatok kedvezőbbek az elődmodellnél, de szerencsére a 260 lóerő maradt. A morgás nem erősödik dübörgéssé nagy tempónál sem, ezt végtelenül sajnáltam. Szeretem, ha kicsit hangos a kocsi.
Nyomatékra, erőre nem lehet panasz, a 191 kilowattos érték sok a hétköznapokra, még akkor is, ha zabolázva családi kompaktként is furikázhatunk vele. Annyira szelíd, hogy néha megfeledkeztem valódi énjéről. Unokaöcsém a vasárnapi ebéddel fizetett figyelmetlenségemért, csak amikor megérkeztünk, akkor láttam, milyen fehér az arca. De akkor már késő volt. Kezdődött a Forma-1-es szezon, bevallom, kicsit siettem. Amit én laza kocsikázásnak véltem a volánnál, az rémálom volt a hátsó ülésen.
am
Belül semmi nem extrémen sportos, nincsenek versenyautóra utaló jegyek, csak rejtett értékek. Jó, azért az elődjéhez képest felszedett pár tuning elemet az MPS. A hatalmas szívórés a motorfedélen jelzi, hogy ki az utak királya. A hátsó tetőspoiler sem kicsi, a 18-as sportkerekek sem csak a dísz kedvéért vannak a kocsin. Hűthető első tárcsái 320 milliméteresek, hátul maradt a tömegmodellben használt 280 milliméteres.
Félbőr ülései kényelmesek, számtalan extra van a kocsiban alapáron. A teljesség igénye nélkül íme a lista: SD-kártyás navigáció, Bose hifi 10 hangszóróval és mélynyomóval, sportcsomag, kulcsnélküli nyitás és indítás, tempomat, ülésfűtés, holttérfigyelő, kanyarkövető bixenon lámpák, vészfékezésre figyelmeztető rendszer. A Bluetooth-os kapcsolat alaptartozék, de csak egyes telefonokkal kommunikál, az enyémmel ezúttal nem sikerült összekapcsolódnia.
Hátsó térfigyelő elektronikája hasznos, bár a teszt első napjaiban nem tudtam, mit jelent az RVM felirat a műszerfalon. Bekapcsoltam, ártani nem ártott. Párhuzamos közlekedésnél vesszük nagy hasznát a holttérfigyelő radarnak. Ha mögöttünk, a tőlünk jobbra lévő sávban autó közeledik, sárga ikon figyelmeztet a visszapillantó tükör bal sarkában. Ha élő jelzés mellett mégis balra indexelünk, hangjelzéssel is óv az ütközéstől a rendszer.
Az ajtókárpitokon, kartámaszokon, üléseken, a műszerfalon és a kormánykeréken található vörös díszítés különbözteti meg egy átlagos hármas Mazdától. Az egyébként nem extravagáns belteret apró, de látványos figyelmességek is feldobják: a hangerőszabályzó elfordításával a műszerfal kék díszítőfényei pulzálnak, a hőmérsékletállító gombokon is felgyullad egy vörös, illetve kék nyíl, ha tekerjük.
A Mazda3 MPS takarékosan bánik az üzemanyaggal. A nagy teljesítményű, 260 lóerős, 3000-es fordulaton 380 Nm nyomatékot leadó 2,3 literes, turbós DISI benzinmotor 100 kilométerenként beérte 12,5 liter benzinnel a 450 kilométeres vegyes forgalmú tesztelés során.