szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.

Az első sokkon már túl vagyunk, nagy örömmel teszteltük az Exeo négyajtós változatát korábban. A kombi nagyobb durranás, hisz egy kombinak mindig sokkal több értelme van. Egy csomagtérrel több. Nos, az Exeo 442 literes puttonya nem az a menjünk a teszkóba és vegyünk egy hűtőgépet típus. Sokkal inkább üzleti és családi kombi, minden befér, mi lényeges, de málházásra nem alkalmas.

 

Autómenedzser

Ezzel a motorral 7 millió forint a Seat Exeo ST alapára, az Audi A4 Avanté 8,8 millió forint. Tesztautónk ára 9,1 millió körül van, egy hasonlóan felszerelt A4 kombiért 10,9 milliót is elkérnek. A különbség tehát 1,8 millió forint. Akinek van ennyivel több, biztos nem a Seatot veszi, akinek meg már van ennyi pénze, az sem biztos, hogy Seatot vesz. Ez a baj az Exeóval, nem nálunk kell keresni a célcsoportját. Egyedül a kormányzatban és az államban bízhatnak a márkánál, a hivatalnokok jól járnának vele.

Világos belseje kellemes közérzetet biztosít, a műszerfal és a középkonzol nem bonyolult, de a hely szűk. A kartámasz és a kézifékkar nehezen jönnek ki egymással, a vége összeakadás. Jól felszerelt modellt teszteltünk, ülésfűtés, bixenon fényszórók, bőrkárpit, Bose hangszórók, Bluetooth és tolatóradar jelezte, hogy az Audi A4 testvérét vezetjük. A kényelmes vezetőülésben pont elfértem, aki nagyobbra nőtt, sokat variálhat, amíg beállítja a megfelelő pozíciót. Hátul még szűkebb a hely, nem érezzük magunkat kényelmesebben, mint egy Leonban. Ne feledjük, ez egy tízéves konstrukció.

Bár a fékútja hosszabb kortársainál, töréstesztje is csak négy csillagos, a seatosok mindent beleadtak, hogy biztonságos legyen az Exeo. Az ESP (elektronikus menetstabilizáló) felügyeli a kormánytól, abroncsoktól, fékektől és a gázpedáltól érkező információkat és szükség esetén beavatkozik. Az ABS (blokkolásgátló) megakadályozza, hogy a kerekek kipörögjenek vagy megcsússzanak. A fékasszisztens (EBA) pedig felismeri a vészhelyzeteket és a másodperc töredékén belül biztosítja a maximális fékhatást. A teljes biztonsági csomag az alapfelszereltség része. Passzív biztonság tekintetében az Exeo ST – valamennyi változatánál az alapfelszereltség részeként – összesen 7 légzsákkal rendelkezik, a vezető- és utasoldali légzsákon, az első oldallégzsákokon, illetve a függönylégzsákokon kívül a vezetőoldali térdlégzsák véd. A hátsó ülésekhez is rendelhető oldallégzsák. A Sport és Style változatokban a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer is az alapfelszereltség részét képezi.

A 143 lovas kétliteres dízelmotor hangosabb, mint amit az Audiban vagy a VW-ban megszoktunk. Jól húz, dinamikus és keveset fogyaszt. A pici és darabosan mozgó váltó alapjáraton remeg. A fogyasztására nem lesz panasz: az 500 kilométeres vegyes (városi, országúti és autópályás) tesztelés során 6,8 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.

A Bluetooth-kapcsolatot a kategóriában az egyik leggyorsabban teremthetjük meg, a kormány gombjaival tudjuk vezérelni a telefonunkat. A beltér anyagainak a minősége kiváló, az illesztések pontosak, ha külsejét méregetjük, hibát ott sem találunk. Arányos, szép kombit az Exeo ST.


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Vezettük a Peugeot 5008-ast

A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: hatoska nagy étvággyal

Semmi bajom a Mazda3 szedánnal, de a kétliteres motor még az i-stoppal sem kellene: lomha és iszákos. Az autó az előnyére változott, sokkal szebb lett, mint versenytársaihoz szürkült elődje. A négyajtós változat erősen emlékeztet a hatosra.

Biró Csongor Autó

Mazda3 MPS teszt: nem szilikon, igazi

Brutális külseje ellenére kezes a legerősebb Mazda3-as, 260 lóereje tekintélyt parancsol az utakon, magas ára és hatalmas étvágya az ínyenceknek kedvez. Óvjuk és vigyázzunk rá, kihalóban lévő faj, a hot hatchek kora leáldozóban van.

Biró Csongor Autó

Vezettük a megújult Opel Corsát

Sem Jacob Grimm, sem Mary Shelley, sem maga Frankenstein doktor nem hitte volna el az Opel PR-osok meséjét a megújult Corsáról, ezért a nemzetközi sajtóbemutatón szóba sem került a külső és a belső ráncfelvarrás. A motorok, a futómű és a kormányzás azonban tényleg változtak. Kipróbáltuk a megújult Opel Corsát.

hvg.hu Autó

Seat-teszt: a szabadság vándora

Marcona külső, aszfaltszaggató turbó, családias belső, nagy étvágy és hozzá sok élmény – ez a Seat első szabadidős járműve.

Biró Csongor Autó

VW Passat teszt: viszi vagy nem viszi?

Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.

hvg.hu Autó

Seat Ibiza SportCoupé-teszt: sportszelet

Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.

Biró Csongor Autó

Mazda CX-7 teszt: kék vér folyik a csöveiben

Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.

automenedzser.hu Autó

Seat-teszt: az aszfalt ördöge

Mint a színe, olyan ez az autó: mágikus és ördögi. Száguldásra termett, nem hétköznapi használatra. Nagyon kéne.

Biró Csongor Autó

VW Golf teszt: ezerkettes

A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.

Biró Csongor Autó

Lexus RX 450h teszt: ingyen van a dugó

Végre egy autó, amellyel új értelmet nyernek a városi dugók. A Lexus RX 450h pihe-puha foteljeiben feszítve nem zavar, ha kígyózik előttünk a tehetetlen sor. A mi autónk dugóban alig fogyaszt: hibrid és képes ingyen araszolni. A 16,6 milliós alapár azonban nem teszi népautóvá.

hvg.hu Autó

Seat Leon Ecomotive teszt: zöld sárkány

Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.

Biró Csongor Autó

Opel Movano teszt: nagy gömböc

Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.

hvg.hu Autó

Seat Exeo teszt: Audi a Seattól Passat áron

A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.

Biró Csongor Autó

Vezettük: új Skoda Fabia, új Skoda Roomster

Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.