szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az antiretró-autó statikus bemutatójáról korábban beszámoltunk, ezúttal egy kis verseny keretében ismerkedtünk vad és...

Az antiretró-autó statikus bemutatójáról korábban beszámoltunk, ezúttal egy kis verseny keretében ismerkedtünk vad és szelíd oldalaival. A versenyt ezúttal nem mi nyertük, de a vezess.hu-s kollégával sikerült elhódítanunk a dobogó harmadik fokát. A nyeremény sajnos nem egy DS3 volt. Pedig hosszabb távon is elkacérkodnék a gondolattal. A gondolatból nem lenne valóság, a DS3 ugyanis prémium kisautó, a 155 lovas változat alapára 5,41 millió, és abba még nincs benne a trikolór a tetőn, de a felni legalább 17 hüvelykes.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

Bár a Kakucs Ringen nem próbálhattuk ki, mit tud valójában a BMW-motorral szerelt autó, a közel 100 kilométeres túrán volt alkalmunk tempósabb szakaszokon is kóstolgatni az autó határait. A versenypályán pontosan 1.30, 1.40, 1.50, vagy 2.00 perc alatt kellett teljesíteni a köröket. A plusz-mínuszért hibapontokat kaptunk. A bemutató sztárvendégei, Bútor Róbert és Talmácsi Gábor nem időre autóztak, Bútor kikapcsolt ESP-vel mérnöki pontossággal vette a kanyarokat, Talma pedig tesztelte az elektronikát, minden kanyarban igyekezett keresztbe rakni a Citroent. A motoros világbajnok egy hónapig tesztel egy DS3-ast, feltehetően közúton egy kicsit nyugodtabban…

am

A DS3 nem versenyautó, mégis erősen sportosnak érezzük: pontos és közvetlen a kormány, kemény a futómű, kanyarokban stabil. A motor, vagyis inkább a kipufogó hangja végigkíséri utunkat, állandó a zaj, nagyobb gázelvételnél sem bugyborékol. Jól gyorsul és az első kilométerek tapasztalatai alapján a fogyasztás sem vészes.

A sportülések jól tartanak, a kapcsolók kézre állnak, a belső dizájn nagyon ütős, a karbonhatású műanyagok csillognak, a műszerfal újszerű és tetszetős, a középkonzol áttekinthető. A hátsó sorba nem könnyű beszállni, de nem is érdemes, szűk ott a hely. A DS3-ast amúgy is vezetni kell, ha lehet, a legerősebb motorral.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

 

Műszaki adatok

Citroen DS3 1,6 THP 155
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1598
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő155 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm240 Nm 1400-4000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2444
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3948/1715/1458
Csomagtér285
Tömege (kg)1165
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)214
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)7,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi9,4
Országúti5,1
Vegyes6,7
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/km)155
ÁRA

5,41  millió forint

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

VW Golf 1,2 teszt: mintapolgár

A Golfnak jól megy mostanában, a német piacon igazi bestseller, de a pesti utakon is egyre többet látni belőle.

automenedzser.hu Autó

Mazda3 teszt: nem veti meg a benzint

Ideális minőségi cégautó a Mazda3, de amióta 1,6 liternél húzták meg a határt, jobban járnak a cégek, ha a kisebb...

automenedzser.hu Autó

Mazda3 MPS teszt: le a vagyonadóval!

A fedélzeti számítógép zoom-zom felirattal fogad, bejelentkezik a Bose hifi, azt gyorsan lehalkítom, majd hallgatom a...

automenedzser.hu Autó

Teszt: vezettük a legnagyobb Opelt

Bár a berlini zöldség-gyümölcs piacon reggel 7-kor nem támadtak le minket a német, török és görög zöldségesek, hogy...