Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ab3b9df1-de85-469f-a816-aa91da598d6a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Civil szervezetek és influenszerek hívására demonstráltak a Kossuth téren az „átláthatósági törvény” tervezete ellen. A demonstráció kezdetén mintegy ezren lehettek a téren, fokozott rendőri jelenlét mellett. A tömeg aztán nagyon besűrűsödött. Felszólalt többek között Osváth Zsolt, Mérő Vera, Hodász András, Lengyel Tamás és Pankotai Lili.","shortLead":"Civil szervezetek és influenszerek hívására demonstráltak a Kossuth téren az „átláthatósági törvény” tervezete ellen...","id":"20250518_lex-putyin-tuntetes-kossuth-ter-influenszerek-civil-szervezetek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab3b9df1-de85-469f-a816-aa91da598d6a.jpg","index":0,"item":"4fded3cc-045e-4373-a824-aa6baeda506d","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_lex-putyin-tuntetes-kossuth-ter-influenszerek-civil-szervezetek-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 17:50","title":"„Kipeckelt szemmel nézni a Megafont” – több tízezren tiltakoztak a Lex Putyin ellen a Kossuth téren (tüntetés percről percre)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23","c_author":"Onozó Róbert - Varga Ferenc (Cannes) ","category":"kultura","description":"Beindult a cannes-i versenyprogram és láttunk már sárga mellényes francia tüntetőkről filmet, valamint a huszadik század krónikáját német lányok szemén keresztül. A vörös szőnyegen Tom Cruise körül volt a legnagyobb a felhajtás, aki a Mission: Impossible utolsó részével zár le egy harminc éve tartó sorozatot és a karrierjének egy fontos szakaszát. Folytatódik a helyszíni podcast tudósításunk a cannes-i filmfesztiválról.","shortLead":"Beindult a cannes-i versenyprogram és láttunk már sárga mellényes francia tüntetőkről filmet, valamint a huszadik...","id":"20250517_cannes-filmfesztival-tom-cruise-mission-impossible","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23.jpg","index":0,"item":"e1e54edb-8728-406a-bca9-8a99fad58e67","keywords":null,"link":"/kultura/20250517_cannes-filmfesztival-tom-cruise-mission-impossible","timestamp":"2025. május. 17. 15:48","title":"Lezárult Tom Cruise akcióhős korszaka Cannes-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás áll. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen hatással van egy idősödő, de még ereje teljében lévő férfi mindennapjaira ez a kellemetlen, de megfelelő odafigyeléssel könnyen karban tartható probléma.","shortLead":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú...","id":"20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53.jpg","index":0,"item":"276a83e0-fe65-4180-a257-77252347e64a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","timestamp":"2025. május. 17. 19:30","title":"Időskori prosztataprobléma: muszáj ezzel együtt élni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"e4c44fc0-08b1-4171-a911-c58697657ab8","c_author":"MTI","category":"sport","description":"James Vardy az utolsó hazai mérkőzésén góllal búcsúzott el csapatától, aki így a klub modernkori történetének legnagyobb játékosává vált.","shortLead":"James Vardy az utolsó hazai mérkőzésén góllal búcsúzott el csapatától, aki így a klub modernkori történetének...","id":"20250518_james-vardy-leicester-city-premier-league-gol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4c44fc0-08b1-4171-a911-c58697657ab8.jpg","index":0,"item":"e2fa578d-c7be-4580-94cc-4c8e51ffeab0","keywords":null,"link":"/sport/20250518_james-vardy-leicester-city-premier-league-gol","timestamp":"2025. május. 18. 19:34","title":"200. góljával búcsúzott James Vardy a Leicester Citytől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d5b088-040d-4e83-84e3-b9ce5cf1acd9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kevesen számítanak a légi megfigyelésre.","shortLead":"Kevesen számítanak a légi megfigyelésre.","id":"20250519_Olcso-hatekony-alig-lehet-kiszurni-rakapott-a-rendorseg-a-dronos-razziakra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d5b088-040d-4e83-84e3-b9ce5cf1acd9.jpg","index":0,"item":"fd42dae3-8372-4db0-82c2-805aaa2fcb73","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_Olcso-hatekony-alig-lehet-kiszurni-rakapott-a-rendorseg-a-dronos-razziakra","timestamp":"2025. május. 19. 08:53","title":"Olcsó, hatékony és alig lehet kiszúrni: nagyon rákapott a rendőrség a drónos razziákra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbc27d5b-196b-4e75-b08d-0f3da3400c16","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnökét láthatóan zavarja, hogy a lapok több figyelmet szentelnek a működésüket fenyegető kérdésnek, mint a Nagyváradra vezető túrával.","shortLead":"A Tisza Párt elnökét láthatóan zavarja, hogy a lapok több figyelmet szentelnek a működésüket fenyegető kérdésnek, mint...","id":"20250518_Magyar-Peter-Nagyvarad-gyaloglas-tura-felhaborodas-atlathatosagi-torveny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbc27d5b-196b-4e75-b08d-0f3da3400c16.jpg","index":0,"item":"0338d00f-61c9-4f5d-b9fa-e71c44d5f029","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Magyar-Peter-Nagyvarad-gyaloglas-tura-felhaborodas-atlathatosagi-torveny-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 11:28","title":"Magyar Péter sajnálja, hogy a sajtó „hatalmas felháborodásában” nem foglalkozik eleget a gyaloglásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","shortLead":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","id":"20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a.jpg","index":0,"item":"4527079a-a562-40c0-8c56-49c0bbe034a9","keywords":null,"link":"/elet/20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","timestamp":"2025. május. 17. 20:00","title":"Lavina temetett maga alá embereket a svájci Alpokban, nagyszabású mentőakciót indítottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8de8fe03-6a5c-4fd3-9aab-f7e000d855c7","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Ötvennyolc alkalommal öltötte magára a címeres mezt, most pedig búcsúzik.","shortLead":"Ötvennyolc alkalommal öltötte magára a címeres mezt, most pedig búcsúzik.","id":"20250519_Gulacsi-Peter-vegleg-lemondta-a-valogatottsagot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8de8fe03-6a5c-4fd3-9aab-f7e000d855c7.jpg","index":0,"item":"6f6b5c18-6a07-4f85-891d-4ee2b66fbcaf","keywords":null,"link":"/sport/20250519_Gulacsi-Peter-vegleg-lemondta-a-valogatottsagot-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 12:01","title":"Gulácsi végleg lemondta a válogatottságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem csak egy Ferrari Enzo lehet egyedi, nem csak egy Audi R8 Spyderben érezhetjük magunkat kiemelt személynek. Elég, ha egy olyan Hyundai i30-ast vezetünk, amely nincs is rajta a hivatalos árlistán. Csak különleges megrendelésre kapható, kétliteres turbódízel, 136 lóerős motorral.
A csilivili, több tízmilliós autók után fájdalmas koppanás visszazuhanni a valós életbe és beülni egy átlagos autóba, egy Hyundai i30-ba. A német prémiumautókkal szembeni kontraszt még akkor is feltűnő, ha a Hyundai i30 legjobban felszerelt, mondhatni csúcsváltozatát próbáljuk ki (korábban az 1,6 literes változatot is teszteltük). Amint hozzáedződnek érzékszerveink a valósághoz, rögtön feltűnik, mitől is különleges ez a Hyundai. Nagyon megy, de tényleg. Nem csak PR-duma volt az útravaló, miszerint: megy, mint az állat. Akkor magamban elmosolyodtam, de amikor a szarvánál ültem, beláttam, hogy tévedés volt alábecsülni.
Autómenedzser.hu
A 2,0 literes CRDi változat 136 lóerős dízelmotorja 304 Nm-es nyomatékát az 1800-2500 közötti fordulatszám tartományban adja le. Változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT), csökkentett súrlódású kiegyensúlyozó tengellyel és nagynyomású közös nyomócsöves dízelbefecskendezésű rendszerrel működik. Részecskeszűrős. Autónk a teszt előtt egy szoftverfrissítésen esett át, mert a korábbi tesztelők enyhe rángatásra panaszkodtak kettes fokozatban. Hatásos volt az elektronikai kúra, nálam már három fokozatban rángatott, igaz, továbbra is csak enyhén.
A lendületes haladásnak ára van, nem feltétlenül a fogyasztás, abban jól vizsgázott az i30. A 600 kilométeres, főleg városban megtett tesztút során 6,2 liter gázolaj evett meg száz kilométerenként. Ha odalépünk, száguldunk, bizony kiderülnek a gyengeségei: kanyarban billegő, keresztbordákon hangos futómű, túlkormányzottság, erős csavarodási hajlam. Persze, hisz nem sportautó. A kátyúkat jól bírja, ebben a küzdelemben a ballonos téli gumik partnerek voltak. Cikázni könnyű a városban, az álcázás nagymestere, senki nem számít ránk, így könnyedén lehagyunk mindenkit. Autópályán is nagy király, 120 kilométer/órás sebességnél könnyedén gyorsul, előzni gyerekjáték.
Váltója darabos, hangosan kapcsol, de legalább hatsebességes. A kormány merev, de viszonylag közvetlen. A szervohatásból vettek el a sportosság illúziójának megteremtésével, azonban így csak a holtjátékát növelték meg.
A belépő i30-at integrált hangrendszerrel kínálják (rádió, CD, MP3-lejátszás, USB-csatlakozó és külső AUX bemenet), állítható magasságú a vezetőülés és elektromosak az első ablakok. Jár az ABS és az elektronikus fékerőelosztó (EBD), a központizár és a fedélzeti számítógép. A tesztautónk legmagasabb felszereltségébe tartozott: fűtött, a karosszéria színére fényezett külső tükrök, távirányítású központi zár, kartámasz, első üléseken aktív fejtámlák, első ködlámpákat, automatikus légkondicionáló, esőérzékelős ablaktörlő, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák 205/55 R16 méretű Kormoran abroncsokkal, sportos felfüggesztéssel, keréknyomás-érzékelővel, részben bőrbevonatú ülések, sötétedés-érzékelővel ellátott fényszórók, menetstabilizáló elektronika (ESP), fényre sötétedő belső visszapillantó tükör, tolatóradar, elektronikusan behajtható külső visszapillantó tükrök, elektromos napfénytető, ülésfűtés, szélvédőfűtés, multifunkciós kormány, tempomat.
Tárolókkal bőven ellátták, a műszerfal tetején, a középkonzol alján találunk titkos rekeszeket, az USB-csatoló helye a kartámasz üregében van. A beltér barna, az összhang elfogadható, rikít a kék hátterű zenelejátszó és a fedélzeti számítógép kijelzője. A nagy kékség a kék halállal is összefügghet, egyik alkalommal ugyanis irányíthatatlanná vált az audiorendszer: semmilyen gombra nem reagált, csak az autó leállításával lehetett kikapcsolni. Újraindításnál kiderült, az összes beállítás elveszett, újra kellett hangolnom a rádiót és az órát is.
Kényelmes az autó, öten is utaztunk, igaz, hátul gyerekek. A csomagtartó kicsi, a kategória középmezőnyét képviseli.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.
Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.
Az i-sorozat második tagjaként nincs könnyű dolga az i10-nek a magyar piacon. A minik forgalma folyamatosan csökken, pedig az apróságok egyre okosabbak és ügyesebbek. Kipróbáltuk a legkisebb Hyundait.