szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Renault-Nissan és a Daimler bejelentette széleskörű stratégiai együttműködését. A két vállalkozás kölcsönösen vásárol egymás részvényeiből, a Renault-Nissan szövetség 3,1 százalékot a Daimlerből, a Daimler pedig 3,1 százalékot a Renault-ból és szintén 3,1 százalékot a Nissanból. A jövőben számos közös modell készül és motorjaikat is megosztják.

A ma futó Smart Fortwo utódja, az új négyüléses Smart és a Renault Twingo következő generációja már az új, közösen kidolgozandó műszaki alapokra épül majd. Az egyes modellek megjelenésükben alapvetően különböznek majd egymástól, de a közös műszaki alapokból adódóan közös jellemzőjük lesz a hátsókerékhajtás, akárcsak a mai smartok esetében. A közösen kifejlesztett modellek a tervek szerint 2013-tól jelennek meg a márkák kínálatában. A franciaországi Hambachban működő, smartokat készítő üzemből kerülnek ki a kétüléses kivitelek, a négyüléseseket pedig a Renault szlovéniai, Novo Mesto-i gyára készíti. Már piaci megjelenésük pillanatától, az újdonságok elektromos hajtáslánccal is elérhetők lesznek.

A Renault-Nissantól három- és négyhengeres dízel- és benzinmotorok érkeznek a Daimler modelljeibe. Ezek finombeállításai és részletmegoldásai különböznek majd a Renault-Nissan modellekben használtaktól, a márkaspecifikus jellegek megőrzése érdekében. A Daimler használni fogja a Renault-Nissan  motorjait, így piaci lehetőségekhez is jut, hiszen ezek az erőforrások hajtják majd a Mercedes-Benz prémium kategóriás kompakt modelljeit, a Renault-Nissan motorgyárai pedig jobb kapacitás kihasználással dolgozhatnak így.

A Daimler négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorokat biztosít – jelenlegi kínálatából – az Infiniti számára. Az eredmény ebben az esetben is kölcsönös nyereség mindkét oldalon, hiszen az Infiniti használhatja a Daimler motorjait, amelynek révén a Daimler üzemeinek kapacitás kihasználtsága javul. A Daimler, a Renault, és a Nissan a jövő belsőégésű motorjain is együtt dolgozik. A közös erőforrások gyártására vonatkozó döntések ma még nem születtek meg, jelenleg a mindkét résztvevő fél számára előnyös termelési lehetőségek felmérése folyik.

A két cég szoros együttműködésben állapodott meg a kishaszonjárművek gyártásának terén is. A Mercedes-Benz kishaszonjármű kínálata új alapmodellel bővül 2012-től. Ezen új modell műszaki alapjai a Renault-tól érkeznek, az autó pedig a Renault maubeuge-i gyárának sorain készül majd. Mindkét együttműködő partner profitálhat a nagyobb eladási mennyiségekből, a hatékonyabb kapacitás kihasználásból, és a befektetések anyagi terheink megosztásából. Mindezek eredményeként jelentősen csökkennek a költségek mindkét oldalon.

A kisméretű haszonjárművek területén való együttműködés mellett, bizonyos hajtáslánci elemeket is közösen használnak a márkák a jövőben. A cél a középméretű áruszállítók választékának és értékesítési mennyiségének jelentős növelése. Így kisméretű dízelmotorok és egyes erőátviteli elemek is érkeznek majd a Renault-Nissantól a Mercedes-Benz Vitóba. Ez az új, belépő erőforrás jelentős eladás-növekedést tesz lehetővé a Mercedes, és hatékonyabb kapacitás kihasználást a Renault számára.

A stratégiai együttműködést egyszeri kölcsönös részvényvásárlás is erősíti a három márka között. Ennek révén a cégek közösen igazodhatnak az iparági működési követelményszintekhez és kihasználhatják a kölcsönös szinergiákat. Az üzleti konstrukció lényege a 3,1;3,1;3,1 százalékos keresztvásárlás a Renault a Nissan és a Daimler között; kölcsönös részvénycserék révén:

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: nem öko, de alig fogyaszt

Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.

Biró Csongor Autó

Vezettük: új Skoda Fabia, új Skoda Roomster

Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.

Autó

Citroen DS3 próba: meghajtottuk Talmácsi új autóját

1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.

Biró Csongor Autó

Opel Movano teszt: nagy gömböc

Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.

Biró Csongor Autó

Mazda3 MPS teszt: nem szilikon, igazi

Brutális külseje ellenére kezes a legerősebb Mazda3-as, 260 lóereje tekintélyt parancsol az utakon, magas ára és hatalmas étvágya az ínyenceknek kedvez. Óvjuk és vigyázzunk rá, kihalóban lévő faj, a hot hatchek kora leáldozóban van.

Biró Csongor Autó

Hyundai i30 teszt: városi gerilla

Nem csak egy Ferrari Enzo lehet egyedi, nem csak egy Audi R8 Spyderben érezhetjük magunkat kiemelt személynek. Elég, ha egy olyan Hyundai i30-ast vezetünk, amely nincs is rajta a hivatalos árlistán. Csak különleges megrendelésre kapható, kétliteres turbódízel, 136 lóerős motorral.

Biró Csongor Autó

Vezettük: Hyundai ix35

Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.

Biró Csongor Autó

Seat Exeo ST teszt: déjà vu

Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: hatoska nagy étvággyal

Semmi bajom a Mazda3 szedánnal, de a kétliteres motor még az i-stoppal sem kellene: lomha és iszákos. Az autó az előnyére változott, sokkal szebb lett, mint versenytársaihoz szürkült elődje. A négyajtós változat erősen emlékeztet a hatosra.

Biró Csongor Autó

VW Golf teszt: ezerkettes

A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.

Évi 1,5 millió eurós fizetéssel csábítja Szoboszlait az AC Milan az olasz sportlap szerint

Évi 1,5 millió eurós fizetéssel csábítja Szoboszlait az AC Milan az olasz sportlap szerint

Környezeti katasztrófával fenyeget a San Diegóban második napja lángoló amerikai hadihajó

Környezeti katasztrófával fenyeget a San Diegóban második napja lángoló amerikai hadihajó

Szinte naponta zaklatták szexuálisan négy gyermeküket a kerepesi szülők

Szinte naponta zaklatták szexuálisan négy gyermeküket a kerepesi szülők