Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c713db3b-b9c0-4622-9c49-f3918a09aa73","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Andrzej Duda lengyel köztársasági elnök a Keith Kellogg tábornokkal folytatott megbeszélés után közölte: világosan megmondtuk, hogy ez a háború nem végződhet orosz győzelemmel.","shortLead":"Andrzej Duda lengyel köztársasági elnök a Keith Kellogg tábornokkal folytatott megbeszélés után közölte: világosan...","id":"20250218_Amerika-nem-csokkenti-katonai-jelenletet-a-regioban-mondta-Varsoban-Trump-elnok-kulonmegbizottja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c713db3b-b9c0-4622-9c49-f3918a09aa73.jpg","index":0,"item":"633ef226-77be-404c-8005-125c3df1afd5","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_Amerika-nem-csokkenti-katonai-jelenletet-a-regioban-mondta-Varsoban-Trump-elnok-kulonmegbizottja","timestamp":"2025. február. 18. 20:01","title":"Amerika nem csökkenti katonai jelenlétét a régióban – mondta Varsóban Trump elnök különmegbízottja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Hamász állítólagos döntése a Kairóba látogató Hamász-delegációra gyakorolt jelentős egyiptomi nyomást követően születhetett.","shortLead":"A Hamász állítólagos döntése a Kairóba látogató Hamász-delegációra gyakorolt jelentős egyiptomi nyomást követően...","id":"20250217_Netanjahu-sem-a-Hamasz-sem-a-Palesztin-Hatosag-nem-fogja-kormanyozni-Gazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9.jpg","index":0,"item":"9a4ea070-c46b-40f0-a373-f58a8a168060","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Netanjahu-sem-a-Hamasz-sem-a-Palesztin-Hatosag-nem-fogja-kormanyozni-Gazat","timestamp":"2025. február. 18. 12:02","title":"Netanjahu: Sem a Hamász, sem a Palesztin Hatóság nem fogja kormányozni Gázát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a385ffb-d75f-4a27-965f-05bb63770bca","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A papíralapú BKK-bérletekhez azért nem járna ingyen bubizás, mert Vitézy Dávid szerint ösztönözni kell a digitalizációt.","shortLead":"A papíralapú BKK-bérletekhez azért nem járna ingyen bubizás, mert Vitézy Dávid szerint ösztönözni kell a digitalizációt.","id":"20250217_Vitezy-David-10-alkalmas-bubiberletet-is-adna-a-digitalisan-vasarolt-haviberlet-melle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a385ffb-d75f-4a27-965f-05bb63770bca.jpg","index":0,"item":"2bf803a5-b243-4219-95d7-606c30a87f83","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Vitezy-David-10-alkalmas-bubiberletet-is-adna-a-digitalisan-vasarolt-haviberlet-melle","timestamp":"2025. február. 17. 11:47","title":"Vitézy Dávid 10 alkalmas Bubi-bérletet is adna a digitálisan vásárolt havibérlet mellé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5daf5b52-1c55-4ae5-9653-e71ac8660853","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már nem kell sokat várnunk a kínai gyártó első szilárdtest-akkumulátorára.","shortLead":"Már nem kell sokat várnunk a kínai gyártó első szilárdtest-akkumulátorára.","id":"20250218_jon-a-byd-igeretes-uj-szuper-szilardtest-akkumulatora","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5daf5b52-1c55-4ae5-9653-e71ac8660853.jpg","index":0,"item":"844461d8-eed5-4fb2-a152-c97cd23d752e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250218_jon-a-byd-igeretes-uj-szuper-szilardtest-akkumulatora","timestamp":"2025. február. 18. 07:59","title":"Jön a BYD ígéretes új szuperakkumulátora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre ők szeretnék.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre...","id":"20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd.jpg","index":0,"item":"77869a9a-66e9-4815-97a6-d2e2dfcc39d1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","timestamp":"2025. február. 18. 20:03","title":"Rájöttek, hogyan lehet az áramot vezeték nélkül elvezetni a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06bd021e-a77a-4bac-bcc3-ccbb7e62f8b8","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A tajvani kormány több mint 100 ezer hüllőre tűzött ki vérdíjat.","shortLead":"A tajvani kormány több mint 100 ezer hüllőre tűzött ki vérdíjat.","id":"20250217_tajvan-zold-leguan-invazio-fejvadasz-csuzli","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06bd021e-a77a-4bac-bcc3-ccbb7e62f8b8.jpg","index":0,"item":"b1b4b419-e48b-4400-97d3-71c7ef5706c4","keywords":null,"link":"/zhvg/20250217_tajvan-zold-leguan-invazio-fejvadasz-csuzli","timestamp":"2025. február. 17. 12:30","title":"Elszabadult zöld leguánok tartják rettegésben Tajvant, a fejvadászok csúzlival vették fel a harcot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a828b45-254b-4039-a4d4-abfda9beba76","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A helyszínre érkező mentők stabil állapotban szállították kórházba a beteget.","shortLead":"A helyszínre érkező mentők stabil állapotban szállították kórházba a beteget.","id":"20250218_Egy-jarokelo-elesztett-ujra-egy-ferfit-egy-budapesti-villamosmegalloban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a828b45-254b-4039-a4d4-abfda9beba76.jpg","index":0,"item":"47542368-cdab-4257-b1c0-0496406dc136","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Egy-jarokelo-elesztett-ujra-egy-ferfit-egy-budapesti-villamosmegalloban","timestamp":"2025. február. 18. 11:00","title":"Egy járókelő élesztett újra egy férfit egy budapesti villamosmegállóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a43fcd7-c52f-4a17-a865-2802edb88c4d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kocsija pótkerekére dobta rá a trófeáit. ","shortLead":"A kocsija pótkerekére dobta rá a trófeáit. ","id":"20250217_Ket-rokatetemmel-a-kocsijan-hajtott-Nyiregyhazan-egy-terepjaros-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a43fcd7-c52f-4a17-a865-2802edb88c4d.jpg","index":0,"item":"5f99aae4-bb28-4556-8f69-b0a34b3c3378","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Ket-rokatetemmel-a-kocsijan-hajtott-Nyiregyhazan-egy-terepjaros-video","timestamp":"2025. február. 17. 13:27","title":"Két rókatetemmel a kocsiján közlekedett Nyíregyházán egy terepjárós – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Újabb BMW színesíti decembertől a hazai utakat, az X1-es az X5, X3, és X6-os nyomvonalát követi, igaz ezekkel...
Újabb BMW színesíti decembertől a hazai utakat, az X1-es az X5, X3, és X6-os nyomvonalát követi, igaz ezekkel ellentétben kapható sDrive, azaz hátsókerekes változatban is. A BMW X1 szemből olyan, mint egy szűkre szabott hetes, hátulról inkább az 5 GT-t láttam benne. Valójában a hármas kombi egy másik alternatívája, magasabb beltérrel, emelt hasmagassággal. A hármasban komfortosabban ülünk, igaz, az egyeshez viszonyítva jobb a helyzet. A hátsó üléstámla állítható dőlésszögű, és 40:20:40 arányban lehajtható. A csomagtartó 420-ról akár 1350 literesre is bővíthető, a padlózat alatt további rakodórekesz áll rendelkezésre.
Nőies az X1 (X5, X6 a fiúknak, X1, X3 a lányoknak?), a lányok felsikítottak, amint meglátták, az utcán is főként a női nem képviselői fordultak meg utána. Szép az autó, ez vonzhatja a női tekinteteket, ráadásul szép BMW-ből kevés van. Főleg, ha azt nézzük, hogy ebben még az összkerékhajtás is adott. Nekem ez kevés, ha választanom kellene egy hasonló méretű BMW-t, akkor inkább a hármas kombi mellett döntenék. Pénzt is spórolnék, több vezetési élményt kapnék és kihasználnám a nagyobb belső teret, valamint a 25 literrel tágasabb csomagteret.
Rétegmodell az X1, alacsonyabb és kisebb, mint a versenytárs Tiguan, GLK, vagy Q5, kevésbé SUV jellegű, sokkal inkább egy emelt kombi. Új kategóriát teremt, a Mercedes BLK és az Audi Q3 lesz majd az igazi ellenfele.
További képek a galériában. Kattintson a képre
am
Tesztautóm alapára brutálisan magas: 11,15 millió extrák nélkül. Pedig a metálbarna X1-ben jócskán volt feláras berendezés: Nevada bőrkárpit, automatikus sebességváltó steptronic rendszerrel, fékenergia visszanyerés, 18-as könnyűfém kerekek, komfort bejutás, tolatókamera, 3D-s navigáció, Bluetooth, panoráma üvegtető, fényvédő üvegezés, memóriás sportülések, ülésfűtés, adaptív xenonfényszórók, esőszenzor, parkolóradar elöl is, elektrokróm tükrök, automatikus klíma, sebességtartó, hangvezérlés, harman/kardon hifi. Végső ára szíven üt: 16,6 millió forint.
Kormánya precíz, de komoly izommunkát igényel a kormányzás. Futóműve kőkemény, rossz utakon kellemetlen, a peres gumik és a nagy kerekek inkább az autó hátrányára vannak. Szépek a rombuszos felnik, de az amúgy is szerény tereptulajdonságokat csak rontják. A BMW X1 futómű-technikája kettős ágyazású – egyes modellekben alumínium – alsó lengőkarral szerelt, rugóstagos első-, illetve könnyűszerkezetes acél építési mód szerint készült ötkaros hátsó felfüggesztésekből, nagypontosságú irányíthatósági tulajdonságokat biztosító szervokormány-rendszerekből, nagyteljesítményű fékberendezésből áll. Ezen felül a dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) funkciójával kiegészített menetstabilizálót (DSC), illetve extrafelszerelésként a performance control fékezési beavatkozásokkal működő menetdinamikai rendszert is magában foglalja. Ez utóbbi lényege, hogy az összkerekes autókra jellemző túlkormányzottságot a kanyar belső ívén futó kerék fékezésével mérsékelje. Amint az első kerekek kifelé törnének, a rendszer a kanyar belső ívén gördülő hátsó kereket a DSC rendszerén keresztül célzottan fékezni kezdi. Az ennek eredményeképpen adódó vonóerő-csökkenést a motorteljesítmény egyidejű emelésével egyenlíti ki.
am
Az X1 nekem szűknek bizonyult, a hátsó ülések sem kényelmesek, bár láb- és fejtér bőven van. A vezető mélyen ül, a BMW-feelinget a vaskos, jó fogású kormány fokozza. A beltér nagy része puha anyagokból készült, ám a műszerfal alja rendesen kopog. Nem szoktuk meg ezt egy BMW-ben, főleg nem ennyi pénzért.
A könyöktartóban egy érdekes, széthajtható pohártartót találunk, amit a váltó mellett, a megfelelő foglalatba helyezve tudunk használni. Igaz, csak akkor, ha elöl egyedül utazunk, ugyanis a jobb egyben ülő kénytelen miatta nélkülözni az egyik térdét.
[[ Oldaltörés (Motor és xDrive) ]]
A motor a nyers erőt helyezi előtérbe a finom megoldások helyett. Nagyon megy az autó, érces hangja is jelzi, hogy túlteng benne az adrenalin. Sokszor túl erősnek is érezzük. Érdemes figyelni a kilométerórát, mert könnyedén belépünk a tiltott sebességzónába. A nagy erő, az automatikus váltó és az összkerékhajtás ellenére nem fogyaszt sokat az X1 xDrive 23d. Vegyes üzemben (városban és országúton) 8,3 literes átlagfogyasztást mértünk az 500 kilométeres tesztelés során. A BMW X1 xDrive23d hajtásáról a kettős turbófeltöltővel szerelt, common-rail befecskendező rendszerrel működő, 150 kW/204 LE teljesítményű dízelmotor gondoskodik. A BMW X1 xDrive23d álló helyzetből mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig eléri a 205 kilométer/órát (az extraként rendelhető nagysebességű beállításokkal 223 kilométer/óra).
A váltó nem elég rugalmas, a kormányon lévő váltókarokkal élménydúsabb a vezetés. Az igazi persze az lenne, ha kapcsolni lehetne a hátsókerékmeghajtást. Az xDrive révén a legvadabb kanyarokat is biztonságos tapadással egyenesíti ki az X1. Még a legerőltetettebb menet során sem sikerült kiakasztani az xDrive-ot, a néha megtapasztalt enyhe alulkormányzottság kifejezetten örömöt csalt az arcunkra.
Terepen nem vallana szégyent, ha normális kerekeket és terepre is alkalmas gumikat kapna, így csak csúszkál a sárban, de ahol egy emelt kombi (Octavia 4x4, Yeti, A4 allroad stb.) elmegy, ott az X1 is. Terepkütyü nincs benne, csupán egy lejtmenetvezérlő.
Bíró Milán
A motor nyomatékának az első és a hátsó tengely közötti változó elosztásával a BMW xDrive állandó összkerékhajtási rendszer a jármű mozgékonyságát, illetve a műutakról letérve, terepes képességeit egyaránt hatékonyan fokozza. Az xDrive elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolóval kiegészített osztómű segítségével vezeti a motor nyomatékát a mindenkori menethelyzetnek megfelelő arányban arra a tengelyre, amelyik éppen a leghatékonyabb vonóerő-átadási tulajdonságokkal rendelkezik.
Az összkerékhajtás a BMW X1 modellekben is összeköttetésben áll a dinamikus menetstabilizáló (DSC) rendszerével, valamint a központi motorszabályzással. Szenzorok érzékelik azonnal az egyes kerekek megcsúszását, a rendszer pedig a másodperc tört része alatt képes a nyomatékelosztás mértékét ennek megfelelően megváltoztatni. A reakció még az adott kerék kipörgése előtt érkezik, így a túl- és alulkormányozottságra irányuló minden folyamatnak még időben és hatékonyan elejét lehet venni. Kanyarmenetben például a nyomaték nagyobb arányban érkezik a hátsó kerekekre, fokozva az autó fordulékonyságát, s mérsékelve alulkormányozottsági hajlamát. Az optimális vonóerő-átadás érdekében a kanyarból kigyorsítva késedelem nélkül ismét az alapbeállítás áll helyre. Az xDrive nyomatékelosztásának középpontjában a bonyolultabb menethelyzetek során is az optimális menetstabilitás áll. Csupán abban az esetben kerülhet sor az egyes kerekeken alkalmazott fékezési beavatkozásokra, illetve a motornyomaték mérséklésére a dinamikus menetstabilizáló rendszerén keresztül, amennyiben a nyomatékelosztás arányának változtatása már nem bizonyul elegendőnek a jármű menetstabilitásának megőrzésére.