szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre többen szerveznek családi biciklis kirándulást. Ma már számtalan olyan eszközt kínálnak a cégek, amelyek megkönnyítik a közös kikapcsolódást. Ahol a gyerekek már idősebbek, ott értelemszerűen mindenki a saját bringáját tekeri. Ahol azonban kicsik a gyerekek, ott utánfutóval, tandemmel vagy úgynevezett vontatórúddal viszik az apróságokat a szülők.

Az ADAC német autóklub alaposan megvizsgálta ezeket az eszközöket. Az eredmény lesújtó: a rendszerek egy része mérgező anyagból készült alkatrészeket tartalmaz, továbbiaknak könnyen eltörhet a váza. Tizenkettőből kilenc tartórendszert az ADAC veszélyesnek tartott a mérgező alapanyagok miatt. Öt esetben a károsanyag-koncentráció olyan erős volt, hogy akár rákot is okozhat. A tucatnyi tesztelt termékből mindössze három győzte meg a szakembereket.

A vizsgálat során a termékeket alapos piaci kutatás után választják ki. Névtelenül vásárolják meg kereskedőknél, interneten, vagy az új, még nem kapható termékeket a gyártótól kérik be. Az ADAC tesztje nyomán a Burley cég felfüggesztette két terméke árusítását, amíg a megfelelő alapanyagot megtalálják. De nemcsak a mérgező anyagokat találták problémásnak. A leggyakoribb hiba a világítás hiánya.

Babautánfutót már 120 euróért is lehet kapni, ám a legdrágább modell ára elérheti a 850 eurót is. A vizsgált termékek közül a legjobb minősítést a Chariot Cougar 2 kapta. Sokoldalúsága győzte meg a tesztelőket. Negatívuma: az alapfelszereltsége nem tartalmaz hátsó világítást. Az ára 715 euró. A Propete Art 2906-nak nemcsak a hátsó lámpája hiányzik, hanem a legtöbb káros anyagot is ez tartalmazza, ráadásul esőben sem nyújt védelmet.

A teszt részleteiről cikk az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Allergia: végzetes is lehet a tüsszentőroham

Az allergiás sofőrök élete a pollenszezonban különösen veszélyes. Amikor a virágpor szállingózik, a fűfélék virágoznak, sok embernek folyni kezd az orra és viszketni a szeme. Ezek pedig értelemszerűen elveszik a figyelmet a vezetéstől. Felmérések szerint, ha valakit a volán mögött kap el a tüsszentőroham, akkor 50 kilométer/órás tempónál 14 métert tesz meg vakon. Az allergia ellen szedett szerek szintén befolyásolhatják a vezetési képességet. Az ADAC német autóklub szakemberei tippeket adnak arra, mire kell figyelni ilyenkor.

hvg.hu Autó

Előre vagy hátra szereljük a jobb gumikat?

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

hvg.hu Autó

Mennyire okos a xenonfényszóró? – videó

Mennyire okosak a legújabb alkalmazkodó xenon világításrendszerek? Az Auto motor und sport magazin négy csúcstechnológiát képviselő berendezést tesztelt. A minőségbiztosító TÜV Rheinland szerint az éjszakai súlyos közlekedési balesetek 50 százalékkal csökkenthetők lennének, ha minden autón xenonlámpa világítana. Azok a sofőrök, akik a xenonvilágítást halogénre cserélik, ismerik a jelenséget. Szinte olyan, mintha két gyertya fénye pislákolna előttük. Még látványosabbnak tűnik a különbség, ha alkalmazkodó rendszerre térünk át. A fényszórókat az útirányhoz, a vezetési helyzethez és részben még a közlekedési helyzethez is igazítja – ideális esetben mindezt átmenet nélkül.

hvg.hu Autó

Veszélyes a telefon-kihangosítás

A telefonálás vezetés közben még akkor is erősen eltereli a vezető figyelmét, ha kihangosítót használ. Egy tanulmány szerint az embereknek csupán egy kis csoportja képes egyszerre több dologra koncentrálni. Ők a szuperérzékelők.

Autó

Vadbaleset: olyan, mintha elefánttal ütköznénk - videó

Nem az állatok, sokkal inkább a szembejövő forgalom a kockázati tényező a vadak által okozott közlekedési balesetek esetében – állapította meg az a vizsgálat, amelyet az ADAC bonyolított le, miután Németországban egyre több az ilyen jellegű incidens.