szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre többen szerveznek családi biciklis kirándulást. Ma már számtalan olyan eszközt kínálnak a cégek, amelyek megkönnyítik a közös kikapcsolódást. Ahol a gyerekek már idősebbek, ott értelemszerűen mindenki a saját bringáját tekeri. Ahol azonban kicsik a gyerekek, ott utánfutóval, tandemmel vagy úgynevezett vontatórúddal viszik az apróságokat a szülők.

Az ADAC német autóklub alaposan megvizsgálta ezeket az eszközöket. Az eredmény lesújtó: a rendszerek egy része mérgező anyagból készült alkatrészeket tartalmaz, továbbiaknak könnyen eltörhet a váza. Tizenkettőből kilenc tartórendszert az ADAC veszélyesnek tartott a mérgező alapanyagok miatt. Öt esetben a károsanyag-koncentráció olyan erős volt, hogy akár rákot is okozhat. A tucatnyi tesztelt termékből mindössze három győzte meg a szakembereket.

A vizsgálat során a termékeket alapos piaci kutatás után választják ki. Névtelenül vásárolják meg kereskedőknél, interneten, vagy az új, még nem kapható termékeket a gyártótól kérik be. Az ADAC tesztje nyomán a Burley cég felfüggesztette két terméke árusítását, amíg a megfelelő alapanyagot megtalálják. De nemcsak a mérgező anyagokat találták problémásnak. A leggyakoribb hiba a világítás hiánya.

Babautánfutót már 120 euróért is lehet kapni, ám a legdrágább modell ára elérheti a 850 eurót is. A vizsgált termékek közül a legjobb minősítést a Chariot Cougar 2 kapta. Sokoldalúsága győzte meg a tesztelőket. Negatívuma: az alapfelszereltsége nem tartalmaz hátsó világítást. Az ára 715 euró. A Propete Art 2906-nak nemcsak a hátsó lámpája hiányzik, hanem a legtöbb káros anyagot is ez tartalmazza, ráadásul esőben sem nyújt védelmet.

A teszt részleteiről cikk az Autómenedzser.hu autós portálon.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Allergia: végzetes is lehet a tüsszentőroham

Az allergiás sofőrök élete a pollenszezonban különösen veszélyes. Amikor a virágpor szállingózik, a fűfélék virágoznak, sok embernek folyni kezd az orra és viszketni a szeme. Ezek pedig értelemszerűen elveszik a figyelmet a vezetéstől. Felmérések szerint, ha valakit a volán mögött kap el a tüsszentőroham, akkor 50 kilométer/órás tempónál 14 métert tesz meg vakon. Az allergia ellen szedett szerek szintén befolyásolhatják a vezetési képességet. Az ADAC német autóklub szakemberei tippeket adnak arra, mire kell figyelni ilyenkor.

hvg.hu Autó

Előre vagy hátra szereljük a jobb gumikat?

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

hvg.hu Autó

Mennyire okos a xenonfényszóró? – videó

Mennyire okosak a legújabb alkalmazkodó xenon világításrendszerek? Az Auto motor und sport magazin négy csúcstechnológiát képviselő berendezést tesztelt. A minőségbiztosító TÜV Rheinland szerint az éjszakai súlyos közlekedési balesetek 50 százalékkal csökkenthetők lennének, ha minden autón xenonlámpa világítana. Azok a sofőrök, akik a xenonvilágítást halogénre cserélik, ismerik a jelenséget. Szinte olyan, mintha két gyertya fénye pislákolna előttük. Még látványosabbnak tűnik a különbség, ha alkalmazkodó rendszerre térünk át. A fényszórókat az útirányhoz, a vezetési helyzethez és részben még a közlekedési helyzethez is igazítja – ideális esetben mindezt átmenet nélkül.

hvg.hu Autó

Veszélyes a telefon-kihangosítás

A telefonálás vezetés közben még akkor is erősen eltereli a vezető figyelmét, ha kihangosítót használ. Egy tanulmány szerint az embereknek csupán egy kis csoportja képes egyszerre több dologra koncentrálni. Ők a szuperérzékelők.

Autó

Vadbaleset: olyan, mintha elefánttal ütköznénk - videó

Nem az állatok, sokkal inkább a szembejövő forgalom a kockázati tényező a vadak által okozott közlekedési balesetek esetében – állapította meg az a vizsgálat, amelyet az ADAC bonyolított le, miután Németországban egyre több az ilyen jellegű incidens.

BMW, Hyundai-KIA, Ford – sorra hívják vissza veszélyesnek ítélt akkumulátoros autóikat a gyártók

BMW, Hyundai-KIA, Ford – sorra hívják vissza veszélyesnek ítélt akkumulátoros autóikat a gyártók

Drámai mértékben csökkentek a vendégmunkások hazautalásai

Drámai mértékben csökkentek a vendégmunkások hazautalásai

No és a magyarok mennyire félnek a mesterséges intelligenciától?

No és a magyarok mennyire félnek a mesterséges intelligenciától?