szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A 100 százalékosan elektromos meghajtású C-Zérót állandó mágneses szinkronmotorral szerelték fel, amely 3000–6000...

A 100 százalékosan elektromos meghajtású C-Zérót állandó mágneses szinkronmotorral szerelték fel, amely 3000–6000 percenkénti fordulatszámon 47 kW (64 LE) teljesítményt ad le. Már 2000 percenkénti fordulatszámon eléri 180 Nm maximális nyomatékát. A teljesítmény hátsó kerekekre történő átadását egy egyfokozatú áttétellel oldották meg. Hihetetlenül jól gyorsul, de driftelésre ne számítsunk, a fordulóköre (9 méter) azonban páratlan, ideális városi kisautó a C-Zéro. A motor áramellátását az utasülések alatt elhelyezett, új generációs lítium-ion akkumulátorok biztosítják. A lítium-ion technológia a hagyományos technológiákkal készült akkumulátorokhoz viszonyítva kisebb tömegű akkumulátorok alkalmazását teszi lehetővé, megőrizve a szolgáltatások korábbi szintjét. Ugyanakkor részlegesen is feltölthető, és ez nem csökkenti az akkumulátorok élettartamát.

További képek a galériában. Kattintson a képre
©

A 88 darab 50 Ah-s cellából álló telep (16 kWh energiának felel meg) 330 V feszültségű tápellátást biztosít. Ha teljesen lemerülne a hátsó és az első akksi, akkor nem tudjuk addig tölteni az autót, amíg először a hagyományos, a motortér helyén található akkumulátort fel nem töltjük. 

Lítium-ion akkumulátorait könnyű feltölteni: csak csatlakoztatni kell a tápkábelt egy 220 V-os csatlakozóhoz. A teljes feltöltés 6 órát vesz igénybe. Egy 125 amperes, 400 V-os egyfázisú csatlakozóval (gyorstöltő) az akkumulátorok 80 százalékos feltöltése mindössze 30 perc alatt is elvégezhető.

A gépkocsi használata rendkívül egyszerű: csak el kell fordítani a gyújtáskulcsot és ekkor egy sípoló hang jelzi, hogy az indítás megtörtént. Ugyanúgy kell vezetni, mint bármely más automata sebességváltóval felszerelt gépkocsit. Az általunk kipróbált gépkocsi jobbkormányos volt (a Mitsubishi gyökerek - a mintaként szolgáló i-MiEV-t Japánban már meg is lehet venni, a Peugeot hasonszőrű iOnját februárban láthattuk Párizsban), váltójának volt egy eco és egy boost fokozata is. A hagyományos üzemanyag szintmérőt ezen a modellen egy akkumulátor töltésjelző helyettesíti. A villanymotort hátul a padlóban található akksik alatt és a hátsó kereke között helyezkedik el.

©

A C-Zéro 2,55 méteres tengelytávjának köszönhetően 4 üléssel és 166 literes kapacitású csomagtérrel rendelkező modell nem fapados, normális autó: tartozéka szervokormány, ABS, ASR, ESP, elektromos ablakemelők, 6 légzsák, önálló telematikai egység (egy esetleges segélyhíváshoz) és klímaberendezés. A tesztautóban nagyképernyős navigációs berendezés is volt, de a szlovák kollégák azzal merítették le teljesen a kocsit, így a magyarok be sem kapcsolták. A kicsi kocsi kényelmetlen, a vezető és a mellette ülő válla összeér, de a hátsó sorban sem gond a láb- és a fejtér. 

Végsebessége 130 kilométer/óra, 15 másodperc alatt gyorsul nulláról száz kilométer/órás sebességre (60–90 km/h-ra 6 mp alatt). Egy feltöltéssel 130 kilométert tud megtenni, ezt főként városi tempóban. Nagy kérdés, hogy télen, hidegben mit tud az autó, a bemutatón erre nem kaptunk választ.

B. Cs.
 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Átalakítják a Margit körutat is

Átalakítják a Margit körutat is

Odacsapna a magyar agráriumnak egy francia GMO-s törvénymódosítás

Odacsapna a magyar agráriumnak egy francia GMO-s törvénymódosítás

Toroczkai László is koronavírusos

Toroczkai László is koronavírusos