Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszter elvárja, hogy a politikai szimpátiája vagy aktivizmusa miatt senki ne akadályozza a MÁV munkáját. Nem tudni azonban, hogy az akciót a szabadságán elkövető ellenzéki aktivista hogyan gátolta az utasok kiszolgálását politikai érdekből.","shortLead":"A miniszter elvárja, hogy a politikai szimpátiája vagy aktivizmusa miatt senki ne akadályozza a MÁV munkáját. Nem tudni...","id":"20250105_Lazar-azt-allitja-o-nem-akarta-kirugatni-a-batidai-kastelynal-akciozo-kutyapartos-MAV-alkalmazottat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9.jpg","index":0,"item":"e92d6ef1-710c-4535-b1d5-bbe5168825b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Lazar-azt-allitja-o-nem-akarta-kirugatni-a-batidai-kastelynal-akciozo-kutyapartos-MAV-alkalmazottat","timestamp":"2025. január. 05. 13:59","title":"Lázár azt állítja, ő nem akarta kirúgatni a batidai kastélynál akciózó kutyapártos MÁV-alkalmazottat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b0cc92b-47d5-49b6-9ad1-2dc985b333b8","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250104_Marabu-Feknyuz-Ismerjuk-a-brusszeli-trukkoket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b0cc92b-47d5-49b6-9ad1-2dc985b333b8.jpg","index":0,"item":"25f742e6-8858-4895-a215-e5f306168fc7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250104_Marabu-Feknyuz-Ismerjuk-a-brusszeli-trukkoket","timestamp":"2025. január. 04. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Ismerjük a brüsszeli trükköket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c09853f4-f611-4093-9fcc-684755615309","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Egy új kutatás eredményei alapján ideje lehet egy kis mozgást is beiktatni a mindennapokba a sok ülés mellé – a szív- és érrendszeri okokból bekövetkező halálozás kockázatát ugyanis akár 34 százalékkal is növelheti, ha valaki rendszeresen ülőmunkát végez.","shortLead":"Egy új kutatás eredményei alapján ideje lehet egy kis mozgást is beiktatni a mindennapokba a sok ülés mellé – a szív...","id":"20240104_ulomunka-sok-ules-korai-halalozas-kockazata-sziv-es-errendszeri-kardiovaszkularis-megbetegedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c09853f4-f611-4093-9fcc-684755615309.jpg","index":0,"item":"4357bbe4-5d3e-4710-9c40-f18bdae51596","keywords":null,"link":"/tudomany/20240104_ulomunka-sok-ules-korai-halalozas-kockazata-sziv-es-errendszeri-kardiovaszkularis-megbetegedes","timestamp":"2025. január. 04. 08:03","title":"16%-kal növeli a korai halál kockázatát, mégis rengetegen csinálják – mi az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c298b28-4b40-45d1-bc50-1ee09dba8e72","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"„Ez nem terrorcselekmény, hanem ébresztő” – írta a robbanásban életét vesztett katona.","shortLead":"„Ez nem terrorcselekmény, hanem ébresztő” – írta a robbanásban életét vesztett katona.","id":"20250104_Bucsuuzenet-trump-robbantas-tesla-cybertruck-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c298b28-4b40-45d1-bc50-1ee09dba8e72.jpg","index":0,"item":"f2f5b78f-9be5-4ca7-92af-5e3d2f4fcab6","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_Bucsuuzenet-trump-robbantas-tesla-cybertruck-musk","timestamp":"2025. január. 04. 08:43","title":"Búcsúüzenetet hagyott a Trump szállodája előtt robbantó férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"317e652f-1e4f-470a-ba59-6123259f6c9a","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Azért fest, hogy körülvegyék az emlékei, amelyeket csak ő maga lát a képeibe, és amelyektől nehezen is válik meg, ha jön egy gyűjtő: Osgyányi Sára festőművészt a műteremlakásában látogattuk meg, hogy a számára legfontosabb drogról faggassuk.","shortLead":"Azért fest, hogy körülvegyék az emlékei, amelyeket csak ő maga lát a képeibe, és amelyektől nehezen is válik meg, ha...","id":"20250105_osgyanyi_sara_fetomuveszinterju_festmeny_festeszet_kepzomuveszeti-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/317e652f-1e4f-470a-ba59-6123259f6c9a.jpg","index":0,"item":"44f2496d-3f44-4720-b7e2-cb00f75222bc","keywords":null,"link":"/kultura/20250105_osgyanyi_sara_fetomuveszinterju_festmeny_festeszet_kepzomuveszeti-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 17:00","title":"„Nem engedhetném meg magamnak, hogy megvegyem a saját képeimet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60a70436-e7a8-43a8-9a04-7bafb81c9191","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A rendszerváltást hozó bársonyos forradalom, majd a közös állam felbomlása óta eltelt idő fő tanulsága, hogy a cseh paternalizmustól megszabadult Szlovákia bebizonyította, annak ellenére képes az önálló létre, hogy Csehország továbbra is stabilabb és fejlettebb állam. A két nép kapcsolata a szakítás óta is szoros, most Robert Fico barátkozása Vlagyimir Putyinnal éket ver közéjük. ","shortLead":"A rendszerváltást hozó bársonyos forradalom, majd a közös állam felbomlása óta eltelt idő fő tanulsága, hogy a cseh...","id":"20250105_hvg-csehszlovakia-csehorszag-szlovakia-populizmus-oroszorszag-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60a70436-e7a8-43a8-9a04-7bafb81c9191.jpg","index":0,"item":"6159f8eb-0101-404b-b51d-0574077520e2","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-csehszlovakia-csehorszag-szlovakia-populizmus-oroszorszag-ukrajna","timestamp":"2025. január. 05. 11:00","title":"A csehek és a szlovákok nem bánták meg országaik válását, amelyben ritka kivételként mindkét fél jól járt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e14c180d-4744-4213-bc81-e44d8d06c861","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hadházy Ákos azonosította a férfit, akit az indiai Keralában magánlátogatáson lévő Orbán Viktor kíséretében fotóztak. Krishna Kumar Magyarországon működtet ájurvédikus gyógyító központot, és ebben Gattyán György az üzlettársa.","shortLead":"Hadházy Ákos azonosította a férfit, akit az indiai Keralában magánlátogatáson lévő Orbán Viktor kíséretében fotóztak...","id":"20250105_Gattyan-uzlettars-ajurvedikus-gyogyito-kiserte-el-Orbant-Indiaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e14c180d-4744-4213-bc81-e44d8d06c861.jpg","index":0,"item":"0d64abc9-8df1-4a24-acfc-9fe4f28a69f6","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Gattyan-uzlettars-ajurvedikus-gyogyito-kiserte-el-Orbant-Indiaba","timestamp":"2025. január. 05. 10:32","title":"Gattyán-üzlettárs ájurvédikus gyógyító kísérte el Orbán Viktort Indiába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Tűz volt egy budapesti szállóépület egyik szobájában vasárnap délután, rövid időre kétszázötven embernek kellett elhagynia az épületet, de senki nem sérült meg.","shortLead":"Tűz volt egy budapesti szállóépület egyik szobájában vasárnap délután, rövid időre kétszázötven embernek kellett...","id":"20250105_budapest-tuz-szallo-tuzoltosag-evakualas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394.jpg","index":0,"item":"1b912191-0800-4c13-8369-544775b39fc3","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_budapest-tuz-szallo-tuzoltosag-evakualas-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 20:05","title":"Tűz volt egy budapesti szállóban, 250 embert kellett evakuálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A kormány jó fogású, az alja sportosan vágott. A burkolatok között van puha is, a hirtelen beköszöntött nyárban a műanyagok bizarr szagokat eresztettek. A könyöktámasz fölösleges, csak akadályoz a váltásban. Sokkal jobban örültem volna egy pohártartónak. De akár többnek is. Visszafejlődés ez, hisz a korábbi változatban volt. Tárolókból egyébként is hiány van, a kesztyűtartó kicsi, az ajtók oldalzsebei is azok, a csomagtartó tartja a korábbi, 300 literes szintet.
Az ülések kényelmesek, a kilátás jó, a Zenith szélvédő áldásait azonban csak festői környezetben élvezzük, például a Békási szorosban. Városban csak a közlekedési lámpák közelében van értelme, napsütésben azonban inkább kín. Szaunában ülünk, olyankor is kapcsolni kell a klímát, amikor egyébként nem szeretnénk. Az eltolható tetőkárpit-nyúlvány hátránya, hogy a napellenzőkben nincs piperetükör, ez okozhat bosszúságot néhány tulajdonosnak.
Autómenedzser
Futóműve lágyan ringat, de nagyobb sebességnél, kanyarokban esetleges, néha azt érezzük, nincs mind a négy kereke a talajon. Ha jobban elszállnánk, az ESP besegít, kigyorsításoknál néha felvillant a visszajelző lámpa. Hasznos a sebességváltásra figyelmeztető jelzés, a váltó karja már nem olyan imbolygós, mint amit korábban megszoktunk a Citroennél. Pontos, de csak ötsebességes.
Kilencvenöt lóereje és szépen morgó vaskos kipufogóvége ellenére vérszegény a C3-as, azonban városi használatban ezt nem érezzük. Sokkal inkább autópályán és országúton kell vigyáznunk arra, nehogy eltiporjanak. Négy személlyel, csomagokkal a kisebb emelkedők kifognak rajta, igaz legalább nem fogyaszt sokat. A hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
Az új C3 modell a Citroën által forgalomba hozott első gépkocsi, amely teljes egészében az újfajta termékfejlesztés alapján, prototípus nélkül készült. Ennek elsősorban az a célja, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön a szériában gyártott modellel megegyező autó és a megfelelő gyártóeszköz. Ez az intézkedés jelentős minőségi ugrás jelent, hiszen a projekt valamennyi résztvevőjét – tervezőket, beszállítókat, gyártókat – előbb vonják be a folyamatba, hogy mielőbb kialakuljon a végleges gépkocsival megegyező modell.
A C3-as nem nőtt sokat, a 4 méteres határértéken belül maradt. Ez a fejlődési irány szembemegy az állandó méretnövelés elvével, de 10,2 méteres fordulási átmérőjével az autó tökéletesen alkalmazkodik a városi használathoz.
[[ Oldaltörés (Szélvédő és hangszigetelés) ]]
Az új C3 modell, az igazi technológiai bravúrnak számító Zenith szélvédőnek köszönhetően, az autózás újfajta élményét nyújtja. 1350 milliméteres, kivételes hosszúságával 80 fokkal megnöveli az elöl ülő utasok függőleges síkban mért kilátási szögét. Ennek eléréséhez a felső kereszttartót megszüntették. Az előre, oldalirányban való kilátást javító, keskenyebb A-oszlopokkal szegélyezett domború szélvédő valamennyi utasban a korlátlan, „nagyképernyős” kilátás érzetét kelti.
A maximális komfortérzet biztosítása érdekében, a szélvédő felső része, teljes szélességben egy 25 centi sávban fokozatosan halványodó üvegből készül, amely finom átmenetet tesz lehetővé az elöl ülő utasok számára a napsugárzás ellen optimális védelmet nyújtó sötétebb és az előre történő zavartalan kilátáshoz szükséges szokásos átlátszóságot biztosító világosabb árnyalat között. Az újfajta szélvédő alkalmazása világpremier. A sötétített terület energia-átadási értéke 9, míg a hagyományos színezett üvegeké 50. A sötétített üveg megvédi a vezetőt és az utasokat a túl erős fénytől.
Autómenedzser
A csendes, kellemes belső légkör érdekében csökkentették a rezgéseket és hatékonyan tompították a motorzajokat, valamint az aerodinamikai- és menetzajokat, illetve a kerékfelütés által keltett zajokat. Ehhez a hangszigetelést és a zajok elnyelését azok kibocsátási, illetve keletkezési helyéhez a lehető legközelebb végezték el, például: a motortérben (155 négyzetdeciméter zajelnyelő anyag a jelenlegi C3-asnál alkalmazott 48-cal szemben), az ajtóknál, ezzel is tovább erősítve a védőburok-hatást. Ez utóbbiaknál, a küszöbnél és az első ajtók elülső részén alkalmaztak plusz tömítéseket, valamint megnövelték a szigetelő lapok grammsúlyát (200 g/m² a szegmensben alkalmazott 90 g/m² súllyal szemben).
Elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, deformálódó kereszttartóval felszerelt újfajta hátsó futóművel, valamint változó rásegítésű elektromos szervokormánnyal rendelkezik. Az említett műszaki megoldások együttes alkalmazása az útegyenetlenségek szűrését biztosítja.
A gépkocsi szériafelszereltségébe hűtött első tárcsafékek, ABS, amelyhez elektronikus fékerőelosztó (REF) kapcsolódik, valamint vészfékrásegítő rendszer (AFU) tartoznak. Az ESP felára 100 ezer forint.
A tervezők minden követ megmozgattak annak érdekében, hogy könnyebbé tegyék az autót. A projekt kezdetétől fogva nagy figyelmet fordítottak erre a célkitűzésre: a formatervezési részleg részére átadott műszaki előírások külön kitértek a gépkocsi tömegét kedvezően befolyásoló, felépítésre vonatkozó kötöttségekre – például a hajlított kiképzésű műszerfal kereszttartó helyett inkább egyenes kereszttartó választása. Az újfajta hátsó futómű kifejlesztésével szintén sikerült 13 kg-ot nyerni. Az újító intézkedést alkatrészenkénti vizsgálatok egészítették ki, ezáltal sikerült továbbcsökkenteni a gépkocsi tömegét.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.