Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4a4b5447-f03e-4e4b-af6c-d72a9ec062a9","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Szürreálisan végződött az RTL-en futó Hell Boxing Kings vasárnapi gálája, ahol Berki Mazsi román ellenfele néhány másodperc és egyetlen kapott ütés után feladta a küzdelmet.","shortLead":"Szürreálisan végződött az RTL-en futó Hell Boxing Kings vasárnapi gálája, ahol Berki Mazsi román ellenfele néhány...","id":"20241202_berki-mazsi-egyetlen-utessel-verte-meg-roman-ellenfelet-Hell-boxing-kings-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a4b5447-f03e-4e4b-af6c-d72a9ec062a9.jpg","index":0,"item":"3eb5a560-b17f-45a4-9332-e8fdf1f414a6","keywords":null,"link":"/sport/20241202_berki-mazsi-egyetlen-utessel-verte-meg-roman-ellenfelet-Hell-boxing-kings-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 00:47","title":"Zavarba ejtő győzelem: Berki Mazsi egyetlen ütéssel verte meg román ellenfelét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dc4cb2d-1771-4fcc-9eb7-f05939d014df","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A 16. percben félbeszakadt a Fiorentina-Internazionale rangadó az olasz labdarúgó-bajnokság 14. fordulójában vasárnap, mivel a hazaiak játékosa, Edoardo Bove összeesett a pályán.","shortLead":"A 16. percben félbeszakadt a Fiorentina-Internazionale rangadó az olasz labdarúgó-bajnokság 14. fordulójában vasárnap...","id":"20241201_bove-osszeesese-miatt-felbeszakadt-a-Fiorentina-Internazionale-focimeccs-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dc4cb2d-1771-4fcc-9eb7-f05939d014df.jpg","index":0,"item":"d6fa55bb-a10e-42b9-b49b-0f1cb5c6b566","keywords":null,"link":"/sport/20241201_bove-osszeesese-miatt-felbeszakadt-a-Fiorentina-Internazionale-focimeccs-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 19:24","title":"Bove összeesése miatt félbeszakadt a Fiorentina-Internazionale focimeccs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de630967-1141-4ebf-a446-23100e8debf6","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A versenyző a Haashoz távozik, az utolsó futamon a tartalék pilótát veti be a francia csapat.","shortLead":"A versenyző a Haashoz távozik, az utolsó futamon a tartalék pilótát veti be a francia csapat.","id":"20241202_alpine-f1-esteban-ocon-mick-doohan-abu-dzabi-nagydij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de630967-1141-4ebf-a446-23100e8debf6.jpg","index":0,"item":"a7d7866e-2c7c-45ff-aa44-38b8b4ef19ee","keywords":null,"link":"/sport/20241202_alpine-f1-esteban-ocon-mick-doohan-abu-dzabi-nagydij","timestamp":"2024. december. 02. 12:21","title":"Nem Oconnal fejezi be az F1-es szezont az Alpine","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak a szépségipari termékek sem, amelyek fejlesztését mára szinte mindig komoly tudományos kutatásokra alapozzák.","shortLead":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak...","id":"20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2.jpg","index":0,"item":"e67457c2-f8e0-454b-8da7-16de4ede94f2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","timestamp":"2024. december. 02. 07:08","title":"2024 legjobb találmányai: öregedés elleni szérum és menőbb zuhany","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6467b0f-64d4-45fe-8880-903e4cda34c0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A férfit állítása szerint nem izgatja a kártérítés, csupán tudni szeretné, hogyan maradhatott le a jellegzetes hullámos vonal a csokiszeletről.","shortLead":"A férfit állítása szerint nem izgatja a kártérítés, csupán tudni szeretné, hogyan maradhatott le a jellegzetes hullámos...","id":"20241201_2-fontos-karteritest-kapott-egy-ferfi-miutan-talalt-egy-sima-feluletu-Mars-szeletet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6467b0f-64d4-45fe-8880-903e4cda34c0.jpg","index":0,"item":"e5622189-f3c8-4658-905d-39a60152e604","keywords":null,"link":"/elet/20241201_2-fontos-karteritest-kapott-egy-ferfi-miutan-talalt-egy-sima-feluletu-Mars-szeletet","timestamp":"2024. december. 01. 17:26","title":"2 fontos kártérítést kapott egy férfi, miután egy furcsa Mars szeletet vásárolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b22aebb-027f-465d-931c-ee61b524c264","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy józsefvárosi albérletben fogták el a banda vezetőit. Azzal gyanúsítják őket, hogy drogfüggő nőket kényszerítettek prostitúcióra.","shortLead":"Egy józsefvárosi albérletben fogták el a banda vezetőit. Azzal gyanúsítják őket, hogy drogfüggő nőket kényszerítettek...","id":"20241202_osztrak-bordely-magyarok-elfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b22aebb-027f-465d-931c-ee61b524c264.jpg","index":0,"item":"0683e38e-ac81-4960-8889-339c87c9a596","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_osztrak-bordely-magyarok-elfogas","timestamp":"2024. december. 02. 11:39","title":"Osztrák bordélyokat üzemeltető magyarokra csaptak le a rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1ed25d9-29f2-4c84-b8a3-30ff7d72e348","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"A köztársasági elnök bukásához vezető kegyelembotrány, önkormányzati, európai parlamenti és amerikai választások, szuverenitásvédelem és 1956 újraértelmezése. Idén is erős évünk volt, döntsön ön, melyek voltak 2024 legemlékezetesebb pillanatai! A szavazás december 19-ig tart.","shortLead":"A köztársasági elnök bukásához vezető kegyelembotrány, önkormányzati, európai parlamenti és amerikai választások...","id":"20241202_szavazas-ev-embere-szava-citromdijasa-abszurdum-dij-szavazzon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1ed25d9-29f2-4c84-b8a3-30ff7d72e348.jpg","index":0,"item":"f5d05e7e-16d4-4c23-b9c5-a97177b06c22","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_szavazas-ev-embere-szava-citromdijasa-abszurdum-dij-szavazzon-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 13:00","title":"Ön mire fog emlékezni 2024-ből? Szavazzon az év emberére, citromdíjasára, szavára és legabszurdabb történetére!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df54a692-bac7-4523-a3f8-032ab761e83b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A grúz biztonsági erők ismét vízágyúval és paprikaspray-vel oszlatták Tbilisziben a parlament előtt tüntetők tömegét vasárnap este.","shortLead":"A grúz biztonsági erők ismét vízágyúval és paprikaspray-vel oszlatták Tbilisziben a parlament előtt tüntetők tömegét...","id":"20241201_vasarnap-is-durva-jelenetek-zajlottak-a-gruz-parlamentnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df54a692-bac7-4523-a3f8-032ab761e83b.jpg","index":0,"item":"a56ef645-6c3c-4037-a4d2-020942cb7981","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_vasarnap-is-durva-jelenetek-zajlottak-a-gruz-parlamentnel","timestamp":"2024. december. 01. 20:36","title":"Vasárnap is durva jelenetek zajlottak a grúz parlamentnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A kormány jó fogású, az alja sportosan vágott. A burkolatok között van puha is, a hirtelen beköszöntött nyárban a műanyagok bizarr szagokat eresztettek. A könyöktámasz fölösleges, csak akadályoz a váltásban. Sokkal jobban örültem volna egy pohártartónak. De akár többnek is. Visszafejlődés ez, hisz a korábbi változatban volt. Tárolókból egyébként is hiány van, a kesztyűtartó kicsi, az ajtók oldalzsebei is azok, a csomagtartó tartja a korábbi, 300 literes szintet.
Az ülések kényelmesek, a kilátás jó, a Zenith szélvédő áldásait azonban csak festői környezetben élvezzük, például a Békási szorosban. Városban csak a közlekedési lámpák közelében van értelme, napsütésben azonban inkább kín. Szaunában ülünk, olyankor is kapcsolni kell a klímát, amikor egyébként nem szeretnénk. Az eltolható tetőkárpit-nyúlvány hátránya, hogy a napellenzőkben nincs piperetükör, ez okozhat bosszúságot néhány tulajdonosnak.
Autómenedzser
Futóműve lágyan ringat, de nagyobb sebességnél, kanyarokban esetleges, néha azt érezzük, nincs mind a négy kereke a talajon. Ha jobban elszállnánk, az ESP besegít, kigyorsításoknál néha felvillant a visszajelző lámpa. Hasznos a sebességváltásra figyelmeztető jelzés, a váltó karja már nem olyan imbolygós, mint amit korábban megszoktunk a Citroennél. Pontos, de csak ötsebességes.
Kilencvenöt lóereje és szépen morgó vaskos kipufogóvége ellenére vérszegény a C3-as, azonban városi használatban ezt nem érezzük. Sokkal inkább autópályán és országúton kell vigyáznunk arra, nehogy eltiporjanak. Négy személlyel, csomagokkal a kisebb emelkedők kifognak rajta, igaz legalább nem fogyaszt sokat. A hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
Az új C3 modell a Citroën által forgalomba hozott első gépkocsi, amely teljes egészében az újfajta termékfejlesztés alapján, prototípus nélkül készült. Ennek elsősorban az a célja, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön a szériában gyártott modellel megegyező autó és a megfelelő gyártóeszköz. Ez az intézkedés jelentős minőségi ugrás jelent, hiszen a projekt valamennyi résztvevőjét – tervezőket, beszállítókat, gyártókat – előbb vonják be a folyamatba, hogy mielőbb kialakuljon a végleges gépkocsival megegyező modell.
A C3-as nem nőtt sokat, a 4 méteres határértéken belül maradt. Ez a fejlődési irány szembemegy az állandó méretnövelés elvével, de 10,2 méteres fordulási átmérőjével az autó tökéletesen alkalmazkodik a városi használathoz.
[[ Oldaltörés (Szélvédő és hangszigetelés) ]]
Az új C3 modell, az igazi technológiai bravúrnak számító Zenith szélvédőnek köszönhetően, az autózás újfajta élményét nyújtja. 1350 milliméteres, kivételes hosszúságával 80 fokkal megnöveli az elöl ülő utasok függőleges síkban mért kilátási szögét. Ennek eléréséhez a felső kereszttartót megszüntették. Az előre, oldalirányban való kilátást javító, keskenyebb A-oszlopokkal szegélyezett domború szélvédő valamennyi utasban a korlátlan, „nagyképernyős” kilátás érzetét kelti.
A maximális komfortérzet biztosítása érdekében, a szélvédő felső része, teljes szélességben egy 25 centi sávban fokozatosan halványodó üvegből készül, amely finom átmenetet tesz lehetővé az elöl ülő utasok számára a napsugárzás ellen optimális védelmet nyújtó sötétebb és az előre történő zavartalan kilátáshoz szükséges szokásos átlátszóságot biztosító világosabb árnyalat között. Az újfajta szélvédő alkalmazása világpremier. A sötétített terület energia-átadási értéke 9, míg a hagyományos színezett üvegeké 50. A sötétített üveg megvédi a vezetőt és az utasokat a túl erős fénytől.
Autómenedzser
A csendes, kellemes belső légkör érdekében csökkentették a rezgéseket és hatékonyan tompították a motorzajokat, valamint az aerodinamikai- és menetzajokat, illetve a kerékfelütés által keltett zajokat. Ehhez a hangszigetelést és a zajok elnyelését azok kibocsátási, illetve keletkezési helyéhez a lehető legközelebb végezték el, például: a motortérben (155 négyzetdeciméter zajelnyelő anyag a jelenlegi C3-asnál alkalmazott 48-cal szemben), az ajtóknál, ezzel is tovább erősítve a védőburok-hatást. Ez utóbbiaknál, a küszöbnél és az első ajtók elülső részén alkalmaztak plusz tömítéseket, valamint megnövelték a szigetelő lapok grammsúlyát (200 g/m² a szegmensben alkalmazott 90 g/m² súllyal szemben).
Elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, deformálódó kereszttartóval felszerelt újfajta hátsó futóművel, valamint változó rásegítésű elektromos szervokormánnyal rendelkezik. Az említett műszaki megoldások együttes alkalmazása az útegyenetlenségek szűrését biztosítja.
A gépkocsi szériafelszereltségébe hűtött első tárcsafékek, ABS, amelyhez elektronikus fékerőelosztó (REF) kapcsolódik, valamint vészfékrásegítő rendszer (AFU) tartoznak. Az ESP felára 100 ezer forint.
A tervezők minden követ megmozgattak annak érdekében, hogy könnyebbé tegyék az autót. A projekt kezdetétől fogva nagy figyelmet fordítottak erre a célkitűzésre: a formatervezési részleg részére átadott műszaki előírások külön kitértek a gépkocsi tömegét kedvezően befolyásoló, felépítésre vonatkozó kötöttségekre – például a hajlított kiképzésű műszerfal kereszttartó helyett inkább egyenes kereszttartó választása. Az újfajta hátsó futómű kifejlesztésével szintén sikerült 13 kg-ot nyerni. Az újító intézkedést alkatrészenkénti vizsgálatok egészítették ki, ezáltal sikerült továbbcsökkenteni a gépkocsi tömegét.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.