Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lakók szerint valaki dohányozhatott, emiatt csaphattak fel a lángok.","shortLead":"A lakók szerint valaki dohányozhatott, emiatt csaphattak fel a lángok.","id":"20250418_budapest-nyolcadik-kerulet-tuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd.jpg","index":0,"item":"1a58b644-d01f-4590-8e27-025c9318cb01","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_budapest-nyolcadik-kerulet-tuz","timestamp":"2025. április. 18. 10:51","title":"Tűz volt, majd leszakadt a lépcső egy nyolcadik kerületi lakásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbdfcbcc-31db-46f1-9260-d15c584af0a1","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Show-elemekkel tarkított világkupaversenyt szervez a BOK Sportcsarnokban a Magyar Öttusaszövetség, amelynek elnöke azt szeretné elérni, hogy a jövőben a sportág magyar képviselői a szabályváltozásoknak „alakítói, ne pedig elszenvedői” legyenek.","shortLead":"Show-elemekkel tarkított világkupaversenyt szervez a BOK Sportcsarnokban a Magyar Öttusaszövetség, amelynek elnöke azt...","id":"20250416_ottusa-vilagkupa-verseny-show-balogh-gabor-gulyas-michelle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbdfcbcc-31db-46f1-9260-d15c584af0a1.jpg","index":0,"item":"839b9a26-214d-4d8d-98c5-9d0eff63a864","keywords":null,"link":"/sport/20250416_ottusa-vilagkupa-verseny-show-balogh-gabor-gulyas-michelle","timestamp":"2025. április. 16. 19:13","title":"Hangok, fények, DJ – az öttusa kirakatversenyét rendezik meg Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13ca6efe-7767-442f-84f4-ddd6c7308b1a","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"A magyar kormány alig várja, hogy csúcstalálkozókra és gigaüzletekre váltsa Donald Trump hűséges támogatását. Washington azonban önzőbb és elfoglaltabb, hogy Orbán Viktornak tegyen nagyobb szívességeket. Egy ajándéka azért van a magyar kormányfőnek: szabad kezet kap a demokrácia leépítésében.","shortLead":"A magyar kormány alig várja, hogy csúcstalálkozókra és gigaüzletekre váltsa Donald Trump hűséges támogatását...","id":"20250417_hvg-fogadas-jobbrol-usa-magyarorszag-orban-trump-palladino-rogan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13ca6efe-7767-442f-84f4-ddd6c7308b1a.jpg","index":0,"item":"a6da99c0-ec98-4aef-9b3a-d2749660a984","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-fogadas-jobbrol-usa-magyarorszag-orban-trump-palladino-rogan","timestamp":"2025. április. 17. 14:30","title":"Bejött a demokraták Rogán-trükkje, Orbánék most futhatnak az amerikai álmuk után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Marco Rubio éppen azt jelentette be, hogy bezárják a külföldi dezinformáció ellen küzdő szolgálatot. Ezt azzal indokolta, hogy „meg kell védeni az amerikaiak véleménynyilvánítási szabadságát”. ","shortLead":"Marco Rubio éppen azt jelentette be, hogy bezárják a külföldi dezinformáció ellen küzdő szolgálatot. Ezt azzal...","id":"20250417_rubio-dezinformacio-szolasszabadsag-komment-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885.jpg","index":0,"item":"219e87ba-5133-46ed-9928-67e05c435cb9","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_rubio-dezinformacio-szolasszabadsag-komment-borton","timestamp":"2025. április. 17. 09:34","title":"Az amerikai külügyminiszter szerint Európában egy internetes véleményért is 60 nap börtön járhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02fae638-97e3-4b05-9278-255ce473ddcb","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Korábban már törvény is született róla, amit Putyin is aláírt.","shortLead":"Korábban már törvény is született róla, amit Putyin is aláírt.","id":"20250417_taliban-terrorizmus-lista-oroszorszag-legfelsobb-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02fae638-97e3-4b05-9278-255ce473ddcb.jpg","index":0,"item":"dcc71b69-914b-4c81-aaa3-02bc4d2003fb","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_taliban-terrorizmus-lista-oroszorszag-legfelsobb-birosag","timestamp":"2025. április. 17. 16:52","title":"Az orosz legfelsőbb bíróság levette a terrorszervezetek listájárol a tálibokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4296d62-24d1-47b9-93b1-e5ab897a184a","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Az Orbán-csapat Kollár Kingával akarja kiiktatni a közéletből Magyar Pétert. Ő az orbáni szavakkal támad vissza. A megosztott Magyarország kicsiben olyan, mint az USA a tavalyi választások előtt. Trump vámháborújának tétje az is, hogy ismét recesszióba süllyed-e a magyar gazdaság. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója. ","shortLead":"Az Orbán-csapat Kollár Kingával akarja kiiktatni a közéletből Magyar Pétert. Ő az orbáni szavakkal támad vissza...","id":"20250417_hvg-Farkas-Zoltan-Csataternepesseg-fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4296d62-24d1-47b9-93b1-e5ab897a184a.jpg","index":0,"item":"a261fd95-d49d-4799-9844-9a8791ff9e79","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Farkas-Zoltan-Csataternepesseg-fulszoveg","timestamp":"2025. április. 17. 08:00","title":"Farkas Zoltán: Magyarországon a csatatérnépesség voksaiért dúl a harc. A végsőkig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési szakember szerint akadnának fontosabb ügyek, amikről beszélni kellene, mint a Lázár által elővezetett politikai bolhacirkusz.","shortLead":"A közlekedési szakember szerint akadnának fontosabb ügyek, amikről beszélni kellene, mint a Lázár által elővezetett...","id":"20250416_vitezy-lazar-buzizas-miniszter-vasut-kozlekedes-pride","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286.jpg","index":0,"item":"32ed3d37-e365-407d-b3f6-def6d8c93b21","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_vitezy-lazar-buzizas-miniszter-vasut-kozlekedes-pride","timestamp":"2025. április. 16. 18:51","title":"Vitézy válasza Lázárnak: „Értem, hogy egyszerűbb a Pride-ról beszélni, mint a lerobbanó vonatokról”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump és Magyar Péter is szóba került.","shortLead":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump...","id":"20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010.jpg","index":0,"item":"746d8148-269c-4d9f-9ac2-8a8df4479820","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","timestamp":"2025. április. 17. 20:42","title":"Orbán: A Matolcsy Ádám garázsában álló sportkocsikról készült fotók jogosan háborítják fel az embereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha vannak félistenek az autópiacon, akkor a Porsche Cayenne Turbo az. Nem lehet eldönteni: sportkocsi, terepjáró, SUV, vagy azok tökéletes egyvelege. A hazai, reptér betonját is koptató menetpróba után a sportkocsira szavaznék
A tetőtől-talpig megújult Porsche Cayenne forgalmazása Európában május 8-án kezdődött meg, az autó öt modellváltozatban érhető el: - Cayenne (3,6 literes V6-os motor 300 lóerővel, aktív összkerékhajtással, 7,5 másodperces százas sprinttel, 11,2 l/100 km fogyasztással, 18,93 millió forint), - Cayenne Diesel (háromliteres V6-os motor 240 lóerővel, nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 7,8 másodperces gyorsulással, 7,4 l/100 km fogyasztással, 18,4 millió forint), - Cayenne S 4,8 literes V8-as motor 400 lóerővel (294 kW); nyolcsebességes Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 5,9 másodperces gyorsulással, 258 km/h-ás végsebességgel, 10,5 l/100 km átlagfogyasztással, 23,8 millió forint), - Cayenne S Hybrid (párhuzamos teljes hibrid, 380 lóerős összteljesítménnyel; nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 6,5 másodperces gyorsulással, végsebesség 242 km/h; fogyasztás 8,2 l/100 km, 22,5 millió forint), - Cayenne Turbo (4,8 literes biturbó V8-as motor 500 lóerővel, nyolcsebességes-Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 4,7 másodperces gyorsulással; végsebesség 278 km/h; fogyasztás 11,5 l/100 km, 36 millió forint). Az általunk vezetett Cayenne S és Cayenne Turbo modellek 45-50 millió forintos vételárral büszkélkedtek.
Autómenedzser
Elveszünk a hatalmas térben, az autó kényelme nehezen körbeírható, csak masszázs nincs az ülésekben, egyébként mindent áthat az elektronika. Percekig bámuljuk a középkonzolt és a váltó környéki gomb- és kapcsolótengert. Ha nem vezettem volna korábban legalább 400 autót, biztos nem boldogultam volna. Az indítókulcs megtalálja a helyét a kormány bal oldalán, hangosan beröffen a motor, majd ösztönösen toljuk D-be a váltót. Lehet a kormányról is váltani, de minek, hacsak nem akarjuk visszaváltáskor hallani a kipufogó orkánszerű hangját. Az anyagok finomak, a tetőkárpit is alcantara, az alumínium díszek hidege felébreszt az álomból, erősebben markoljuk a kormányt, a konvoj elindult, az út a cél. Az aszfaltot nem érezzük, a légrugókon lebeg a Cayenne, hiába ültetjük lejjebb, keményítjük a futóművet, az utazás kényelmét nem zavarhatja meg semmi. A DVB-dekóderrel tévécsatornák tömegét nézhetjük (állóhelyzetben), a Burmester hifi lenyűgöz, a kormány tapad a kezünkhöz, kár, hogy a végén ezt a játékot is elveszik tőlünk.
Nehéz tőle a búcsú, még akkor is, ha tudjuk, 50 milliós vételárába akár két Q7-es is belefér. Nem érdekel a 20-22 literes átlagfogyasztás sem, ha már Porsche, akkor legyen a legerősebb. Szerencsére sokan nem így gondolkodnak, elszaporodtak a dízel Cayennek és hamarosan érkeznek a hibridek is, az alacsony regisztrációs adó melett remélhetően kedvező fogyasztással.
A sajtóanyag szerint az ötből három tíz liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Hát ez nekünk a Cayenne S-sel és a turbóval sem sikerült, inkább a duplája csúszott le a V8-asok torkán. Hajtottuk is rendesen, sőt az automatikus start-stop rendszert is kikapcsoltuk. A tesztnapon vezetett Panamera Turbo start-stoppal kevesebbet fogyasztott, mint a Cayenne, hasonlóan embertelen körülmények között 18 literrel beérte.
A Cayenne legfontosabb tulajdonsága, hogy átlagosan közel 200 kilóval könnyebb és így takarékosabb lett. Ezt többek között egy új, nyolcfokozatú, Tiptronic S névre hallgató, automatikus start-stop funkcióval kombinált, széles áttételskálával rendelkező automatikus váltó alkalmazásával, a motor-, és a váltó hűtéskörének hőszabályozásával, a fedélzeti rendszerek újragondolásával, változtatható tolóerő-lekapcsolással, illetve nem utolsó sorban intelligens könnyűépítéssel lehetett elérni. Az optimalizált tömegű anyagfelhasználásnak és az egész autó koncepcióját érintő változtatásoknak – mint például az új aktív és könnyű összkerékhajtás – köszönhetően a Cayenne Turbo tömegét például 185 kilogrammal lehetett csökkenteni – a jobb minőségű anyagok, és a megnövelt biztonság ellenére. Ez nem csupán a fogyasztásra, illetve a károsanyag-kibocsátásra nézve van pozitív hatással, hanem a menetteljesítmények, az agilitás és a menettulajdonságok is profitálnak s tömegcsökkentésből.
Minden új, nyolcsebességes Tiptronic S váltóval – amely a Cayenne esetében opcionálisan választható, a többinél pedig szériában jár – felszerelt Cayenne modellben automatikus start-stop rendszerrel. Ez álló helyzetben a megfelelő környezeti hatások mellett leállítja a belső égésű motort, ezzel tovább csökkenti a fogyasztást. Bizonyos körülmények esetén viszont a motor nem áll le: például akkor, ha a Sport-fokozat aktiválva van, ha az autó vontat valamit; illetve a parkolást, valamint a manőverezést is felismeri a rendszer. Ezekben az esetekben a műszerfalon egy sárga Auto Start-Stop szimbólum jelzi a sofőrnek, hogy a rendszer aktív, ám a motor nem fog leállni.
Újdonságnak számít a változó tolóüzemi-lekapcsolás, ami a hagyományos tolóüzemi-lekapcsolás továbbfejlesztése. Alapvetően arról van szó, hogy guruláskor – például piros lámpához közeledéskor, vagy lejtmenetben –, amikor a jármű vezetője lelép a gázpedálról, a vezérlő számítógép irányítottan lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. A hagyományos tolóüzemi lekapcsolással ellentétben – ahol a rendszer csak egy bizonyos fordulatszám elérése után aktiválja újból az üzemanyag-befecskendezést – a változó tolóüzemi lekapcsolásnál a vezetési szituáció függvényében az üzemanyag-befecskendezés újraindítása lényegesen később következik be, ami további üzemanyag-megtakarításhoz vezet.
[[ Oldaltörés (A motorok hatalma) ]]
A teljes egészében átdolgozott V8-as motorcsalád a Cayenne S emelt teljesítményű, 4,8 literes, 400 lóerő és 500 Nm forgatónyomaték leadására képes szívó erőforrásából, valamint ennek feltöltött változatából, a Cayenne Turbo 500 lóerős (csúcsnyomatéka 700 Nm) egységéből áll. A Cayenne S szívómotorjában egy frissen fejlesztett, könnyebb főtengely és könnyebb hajtókarok csökkentik a mozgó alkatrészek tömegét. A nyolchengeres forgattyúsháza összességében 2,3 kilogrammal lett könnyebb. A V8-as olajozócsatornái ezen felül magnéziumból készülnek, ami további két kilogrammos súlymegtakarításhoz vezetett. A szívóoldali vezérműtengelyt a lehető legjobb teljesítmény-, illetve nyomatékfolyam elérése érdekében fejlesztették tovább, ami az új szívó traktussal – amely többek között nagyobb fojtószelepet tartalmaz –, valamint az optimalizált elektromos motorvezérléssal egyetemben szerepet játszik a 4,8 literes V8-as szívómotor 400 lóerős teljesítményének elérésében, amely 6500-as fordulatszámon jelentkezik.
A Cayenne Turbo biturbós V8-as motorja szintén kapott egy új, optimalizált tömegű főtengelyt, illetve alumíniumból készült olajozócsatornákat. A főtengely az eddigihez képest nagyobb ellensúlyokat kapott. Összességében a forgattyúsház az eddiginél 0,6 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. A súlycsökkentés és a legújabb motortechnológia még hatékonyabbá teszi a Cayenne Turbo feltöltött 4,8 literes V8-as erőforrását. Végsebessége 278 kilométer/óra, a százas sprintet pedig mindössze 4,7 másodperc alatt képes abszolválni a Cayenne Turbo. Félelmetes, ahogy padlógáznál sportfokozatban felemeli az orrát, majd hörögve megindul. Akkorát rántott rajtam elsőre, hogy a tüdőm és a gyomrom helyet cseréltek.
Autómenedzser
Az új, nyolcsebességes Tiptronic S a kényelmes működése melletti gyors váltásai révén is kiemelkedik. Akár 0,15 másodperc alatt képes fokozatot cserélni, a gyorsítás törés nélkül zajlik. A 20 százalékkal megnövelt áttételi intervallum a két felsőbb, úgynevezett overdrive fokozat kapcsolásával teljes mértékben kihasználható. Ezáltal lehetővé válik a motor állandó jellegű optimális tartományban való használata. A hetedik és a nyolcadik fokozatban a fordulatszám 20-20 százalékkal csökken, amely különösen a hosszú autópályás szakaszokon járul hozzá döntően a fogyasztás csökkenéséhez. Az optimális váltási viselkedés érdekében a nyolcgangos Tiptronic S-sel való elindulás mindig első fokozatban történik. A végsebességüket a modellek hatodik fokozatban érik el. 210 fölé nem tudtuk hajtani az autót, mert jöttek lezáróbóják, de a 210-ről padlófékkel megállás is megtért pár misét.
A sofőr, ha eligazodik a kapcsolók tengerében, a középkonzolon elhelyezett PASM futóművet vezérlő kapcsolóval három program közül választhat: komfort, normál és sport. A kiválasztott mód és az út minősége, valamint a vezetési szituáció alapján a PASM külön minden kerék optimális, szükséges csillapítási erejét szabályozza. A Cayenne Turbo szériában egy új légrugózási rendszerrel és PASM-mel rendelkezik. Az első és a hátsó tengely légrugóinak súlyát optimalizálták és ezúttal őket közvetlenül a karosszériához csatolták, amely a csavarodási merevséget jelentősen növeli és ezáltal a menettulajdonságokat javítja. Az új légrugózást zárt rendszerként alakították ki, amely a magassági szint változtatásánál a levegőt a rendszer magas nyomású tárolójában elraktározza. Ezzel egyrészt energiát spórol, melyet egy, az új elvárásoknak megfelelő kompresszor hasznosít, másrészt pedig a magassági szint manuális és automatikus választásnál gyorsabban változik.
A Cayenne Turbo az első tengelyen 410, a hátsó tengelyen 370 milliméter átmérőjű féktárcsákat, ezek pedig a jobb hőelvezetés érdekében belső hűtést kaptak. Az első tengelyen elhelyezett szénszálkerámia ötvözetű tárcsák a súly és a rugózatlan tömeg csökkentéséhez járulnak hozzá.
Az idei év slágere a lassan Magyarországra is megérkező Cayman mellett a megújult 911 Turbo és utcai versenyváltozata, a GT3. A tuningcégek is felvonulnak Genfben, a Gemballa szintén a 911-eshez nyúlt hozzá. A Panamera sportkupé sorozatgyártása 2009-ben várható.
A Vám- és Pénzügyőrség (VPOP) nyomozószolgálata eljárást folytat vámbevételt jelentős mértékben csökkentő, üzletszerűen elkövetett csempészet bűntett elkövetésének gyanúja miatt ismeretlen tettesek ellen - adta hírül közleményében a VPOP.
Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.
A sportautókat gyártó Porsche is előáll hibridautójával. A német vállalat ugyan egyelőre nem tervezi sportkocsijainak felszerelését hibrid (benzinnel és árammal is üzemelő) motorral, viszont hathengeres Cayenne modelljét megújítja a környezetbarát motorral.
A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.