szerző:
Biró Csongor

A Hungaroringen tartott bemutatóval kezdetét vette az új Jaguar XJ hazai forgalmazása. A luxuslimuzin német vetélytársaival felveszi a versenyt. Kipróbáltuk, mit tud.

Szemből a Jaguar új stílusjegyeit viseli, hátulról erősen bentley-s és citroenes, de minden ízében minőségi az új XJ. Finom vonalai a beltérben is izgalmasak, a hátsó helykínálat azonban nem győzött meg, egy Skoda Superbben nagyobb a lábtér. Igaz, a hórihorgas vezetők számára hosszított tengelytávval is kínálja az XJ-t az indiai kézbe került brit gyártó.

Az Ian Callum által vezetett Jaguar dizájn stúdió első teljes egészében önálló terméke a 2006-ban bemutatott új XK sorozat volt. Ezt követte az XF kupészerű formája, amely ötvözi a sportkocsik stílusát és teljesítményét a luxusautók kifinomultságával, felszereltségével és belső terével. A Jaguar XJ immár több mint 40 éve a Jaguar zászlóshajója, megadatott neki az, ami autók között csak nagyon kevés modellnek adatik meg: igazi ikonná tudott válni. Bár a Jaguar XJ az előző hét generáció során külső megjelenésében viszonylag keveset változott, műszaki tartalmában, felszereltségében mindig is megfelelt az adott kor legmagasabb szintű elvárásainak.

©

Az XJ-be a Jaguar legkorszerűbb, leghatékonyabb erőforrásai kerültek. A motorpaletta csúcsán az 510 lóerő teljesítményű, 625 Nm nyomatékot leadó kompresszoros feltöltésű 5 literes benzines motor áll a kompromisszumok nélküli autózás szerelmeseinek. E motorral mindössze 4,9 másodperc szükséges álló helyzetből a 100 kilométer/óra sebesség eléréséhez. A közvetlen befecskendezésű 5 literes benzinmotor legnagyobb teljesítménye 385 lóerő, a kezdeti kellemes brummogás után teli gázzal igazi vadállat módjára üvölt. Az XJ elérhető a nemrég bemutatott, szekvenciális turbófeltöltővel működő 275 lovas háromliteres V6 dízel erőforrással is.

Az XF-ben korábban általunk is kipróbált automatikus váltó választógörgője teljesen egyedi, csak Jaguarban látni ezt a megoldást, az XJ-ben is a start gomb megnyomásával emelkedik ki a középkonzol meghosszabbításából, a sport fokozat bekapcsolásához kissé le kell nyomni.

©

A futómű kellemesen csillapít, nagy tempónál és éles kanyarban, szlalom közben is fekszi az utat az XJ, a hátsó tengely kitörését éber és okos menetstabilizáló elektronika felügyeli. Fékei baromi erősek, az övelőfeszítők beszögeznek az ülésbe, az XJ biztonsága biztató, vezetéssegítő rendszerek garmada támogatja a sofőr munkáját.

Az utasfülkében csak finom bőrrel, nemes fával és kellemes tapintású könnyűfémmel találkozunk, jó végigsimítani a teljesen bőrözött műszerfalon, amelynek középső dísze egy kékben pompázó analóg óra.

A vezetői információs rendszer lelke a 12,3 hüvelykes virtuális műszerfal, melynek képe, információtartalma alkalmazkodik a vezetőhöz és a körülményekhez. A kormányról vezérelve úgy érezzük, nem is egy autóban, hanem egy hatalmas szórakoztató rendszer vezérlőfülkéjében ülünk, első benyomásaink alapján kissé túlzásba vitték a testreszabható funkciók számát.  A középkonzolon található nagyméretű, 8 hüvelykes érintőképernyő intuitív módon biztosítja a különböző funkciók gyors és kényelmes vezérlését. E kijelző rendelhető akár dual-view rendszerrel is, mely biztosítja, hogy a gépkocsi vezetője és első utasa egyidőben más-más képet nézhessen ugyanazon a képernyőn. Az új Jaguar XJ opcionális 1200 Watt teljesítményű Bowers & Wilkins audiorendszere a legjobb minőségű otthoni rendszerekkel is vállalja a versenyt.

A Jaguar XJ (3,0 V6 dízel) belépő ára 79 865 euró (plusz 1,466 millió forint regisztrációs adó), az ötliteres V8-assal szerelt nagymacskáért 100 535 eurót (plusz 3,2 millió forint regadó) kérnek el, a hosszított tengelytávú 510 lovas csúcsváltozat (5,0 V8 Kompressor Supersport) alapára 145 975 euró (plusz 3,2 millió forint regadó). 



Műszaki adatok, képek és videó az Autómenedzser.hu autós portálon.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Jaguar XF: tetszhalott vámpír

Őszintén irigylem magam. Élesen emlékszem ugyanis arra, amikor közel három évtizeddel ezelőtt, nagyjából 7 évesen a paplan fölött egy Jaguar Matchbox-szal játszottam, és igyekeztem Roger Moore-ra hasonlítani. Bájgúnárosan mosolyogtam, és felhúztam a térdemet, hogy az így előállított paplangyűrődésekből egyszer csak előtűnjön a csodaautó orra, majd a parkettán próbáltam faroltatni, részleges sikerrel, a Jaguárt.

hvg.hu Autó

Jaguar XJ: kékvér helyett gázolaj

A Jaguar az XJ-vel igazolja létezését a luxus legfelsőbb osztályában. A múltidéző patinás szedán igazi úr a nagyautók között, jelzi, hogy nem elég jónak lenni, a klubtagsára születni kell. Bár ereiben kékvér helyett gázolaj folyik, dízel változatban is képes megteremteni és érzetetni egy felsőbbrendű kaszt illúzióját.

MTI Gazdaság

Az indiai Tatáé a Jaguar és a Land Rover

Az indiai Tata Motors veszi meg 2,3 milliárd dollárért a Ford két luxusmárkáját, a Jaguárt és a Land Rovert - jelentették be szerdán. Az ügylet lezárása június vége felé várható.

Alföldi Róbert is vállalná a főpolgármesteri posztot, de csak egy feltétellel

Alföldi Róbert is vállalná a főpolgármesteri posztot, de csak egy feltétellel

Átveszi a mandátumát a mohácsi polgármester

Átveszi a mandátumát a mohácsi polgármester

Az ellenzéktől lelépő jobbikos győri képviselő beül a közgyűlésbe

Az ellenzéktől lelépő jobbikos győri képviselő beül a közgyűlésbe

Papírpalack fejlesztésébe szállt be a Coca-Cola

Papírpalack fejlesztésébe szállt be a Coca-Cola

Egy fotó, amely ad némi okot az optimizmusra: Fahidi Éva és Bálint gazda egy képen

Egy fotó, amely ad némi okot az optimizmusra: Fahidi Éva és Bálint gazda egy képen

Trump megint beindult: beteg embernek nevezte a képviselőház elnökét, majd magát dicsérte

Trump megint beindult: beteg embernek nevezte a képviselőház elnökét, majd magát dicsérte