szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kíváncsian várjuk, az új magyar kormánytagok milyen autókat rendelnek maguknak, netán megelégednek az előző miniszterek leharcolt Audi A6-osaival. Németországban a választások után mindig bemutatják, milyen járművel közlekedik a kancellár és új kabinetjének tagjai.

A német politikusok általában nagyon sokat utaznak. Mindegy, hogy Angela Merkel kancellárról, a Guido Westerwelle külügyminiszterről, vagy éppen Karl-Theodor zu Guttenberg védelmi miniszterről van szó, a német kormánytagok több ezer kilométert tesznek meg évente szolgálati autójukkal. Elsősorban a luxus limuzinokat kedvelik, azon belül is az Audi A8-at.

Az ingolstadti gyár modelljet többnyire 240 lóerős, háromliteres dízelmotor hajtja. Többségük páncélozott és minden szükséges kommunikációs berendezéssel ellátták, így akár útközben is dolgozhatnak a miniszterek. Merkel is Audi A8-cal közlekedik. Rainer Brüderle gazdasági miniszter újabban egy Mercedes E 220 CDI-vel jár. Ez azért érdekes, mert a miniszter egy Audi A8 4,2 TDI-t (249 gramm/kilométer szén-dioxid) cserélt le a környezetre kevésbé ártalmas modellre (144 gramm/kilométer).

Norbert Röttgen környezetvédelmi miniszter nagy hangsúlyt fektet a példamutatásra, így számára nem volt kérdés, hogy környezetkímélőbb Mercedes S 400 hibriddel közlekedik, amely kilométerenként 191 gramm szén-dioxidot bocsát ki. Az általa korábban használt dízel Audi 224 grammot eregetett. Az igazságügyminisztert, Sabine Leutheusser-Schnarrenbergert nem érdekelheti túlzottan a környezet. A hölgy ugyanis egy 240 lóerős VW Phaeton 3.0 TDI-t választott, amely 239 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

A tartományokban erősebb a zöld elhivatottság. A berlini és a hamburgi tartományi környezetvédelemért felelős vezető hibrid Toyota Prius-szal közlekedik (89-92 gramm/kilométeres kibocsátás). A kis Saar-vidék minisztere elődje ötös BMW-jét (154 gramm/kilométer) VW Passat Blue Motion kivitelre cserélte (118 gramm/kilométer). Vannak ellenpéldák is: Sachsen-Anhalt, Niedersachsen és Rajna-Pfalz környezetvédelmi miniszterei BMW 730d-t hajtanak (180 gramm/kilométer). A tartományi miniszterek többsége egyébként Audi A8-ast és hetes BMW-t használ cégautóként. A bajor zöld tárca elöljárója, Markus Söder hosszított tengelytávú, 326 lovas 740-es BMW-jét (235 gramm/kilométer) a Grün ist cool kampány jegyében nemrégiben 730d-re cserélte (180 gramm/kilométer).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Tech

Milliárdokat spórolnak flottakövetéssel a cégek

Az elmúlt egy évben mintegy hétmilliárd forintos megtakarítást értek el Magyarországon a vállalkozások azzal, hogy GPS flottakövetéssel látták el járműveiket. A piac még nem telített, az alkalmazások kiépítésében most a közműszolgáltatók és a multinacionális vállalatok járnak az élen.

Autó

Feleannyi autót vettünk, mint tavaly

Átlagosan feleannyi új gépjárművet helyeztek forgalomba az idei év első negyedévében Magyarországon, mint a tavalyi hasonló időszakban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

hvg.hu Autó

Sztárfocisták és autóik

Cristiano Ronaldo, Kaká, Lionel Messi, Mesut Özil: profi futballal keresik a kenyerüket. Bár a fizetésükről eltérő információk vannak, az biztos, nincsenek anyagi gondjaik. Megtudhatják, milyen autókkal járnak edzésre a sztárfocisták.

Autó

Melyik a legnépszerűbb cégautó Magyarországon?

Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.

Autó

Mi történik a magyar cégautópiacon?

A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.

hvg.hu Autó

Csak a cégekben bízhatnak az autókereskedők

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) előrejelzésének megfelelően tovább lassul a forgalomba helyezések visszaesése, ami azonban semmiképpen nem jelenti a piac helyreállását. Az értékesítési darabszámok továbbra is mélyen alatta maradnak a magyar piac felvevőképességének. Az MGE szerint ennek elsődleges oka, hogy továbbra sem indult meg a vevőfinanszírozás, amelynek példátlanul alacsony szintje jelentősen gátolja, elsősorban a személygépjármű és motorkerékpár értékesítést. Az első öt hónapban 7063 új autót helyeztek forgalomba, 37 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

hvg.hu Autó

Csökkenhetnek az autólízing-díjak

A válság és az azt követő recesszió a legtöbb területen az addig megszokott szabályok átírására kényszerítette a gazdasági élet szereplőit. Nincs ez másképp az autólízinggel foglalkozó társaságoknál sem. Pár éven belül a használtautó-kínálat várható visszaesésével kell számolniuk, amit figyelembe kell venniük a maradványérték meghatározásakor. Ez pedig a most megkötött és 3-4 év múlva lejáró lízingszerződések díjainak kulcsfontosságú eleme – hívják fel a figyelmet szakértók.

Autó

48 milliárd forintos a visszaesés a flottapiacon

A Lízingszövetség éves jelentése alapján 2009-ben 23 százalékkal csökkent a flottafinanszírozás Magyarországon, ami közel 48 milliárd forintos visszaesést jelent a korábbi évekhez képest. Bár a gazdaság minden területén jelentősen mérséklődött a forgalom, a legjobban az autó és az ingatlan értékesítés érezte meg a válság hatását.