Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. május. 02. 19:30","title":"Túlárazott dodzsem vagy az emberiség túlélésének záloga?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül mutatjuk be, mikor érdemes orvoshoz fordulni vizelési zavarok esetén.","shortLead":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül...","id":"20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364.jpg","index":0,"item":"a3c52c1e-b07b-4d5b-acd2-abd3fadf1125","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. május. 01. 11:30","title":"Rendben van az, hogy ilyen sokszor kell kimenni? Tabuk nélkül a vizeletürítés problémáiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b475bf84-1a7c-4304-90d7-dc0a3e74bf4f","c_author":"Matalin Dóra - Hamvay Péter ","category":"360","description":"Hogyan változott az étrendünk az elmúlt évtizedekben, és mit jelent az a sokkoló állítás, hogy gyakorlatilag egész nap desszertet eszünk? Mi történik a szervezetünkkel, ha 12, 16 vagy akár 24 órás szünetet tartunk a táplálkozásban? Lehetnek-e nem kívánt mellékhatásai az időszakos böjtnek? Mi a jó stratégia, ha sóvárgunk az étel után? Piacon vagy boltban vásároljunk? Csak nyersen együnk zöldséget? Többek között ezekről a témákról is beszélgettünk a HVG Címlapsztoriban Bartha Ákos élelmiszerbiológussal és Szabó Adrienn dietetikussal, akik azt is elmondták, ők maguk milyen étrendet követnek, vacsoráznak-e este hat után, és milyen táplálékkiegészítőt szednek.","shortLead":"Hogyan változott az étrendünk az elmúlt évtizedekben, és mit jelent az a sokkoló állítás, hogy gyakorlatilag egész nap...","id":"20250501_napi-otszori-etkezes-vs-idoszakos-bojt-bartha-akos-szabo-adrienn","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b475bf84-1a7c-4304-90d7-dc0a3e74bf4f.jpg","index":0,"item":"fef33a33-e464-4476-a269-ea56b7eb26b3","keywords":null,"link":"/360/20250501_napi-otszori-etkezes-vs-idoszakos-bojt-bartha-akos-szabo-adrienn","timestamp":"2025. május. 01. 17:30","title":"Napi ötszöri étkezés vs. időszakos böjt – ezt eszi egy átlagos napon a dietetikus és az élelmiszerbiológus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ee2991d-2a46-4d5a-b5ab-d67505f2a3fd","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Lesz nagy csodálkozás, amikor kijönnek a számok 2025 első negyedévéről – ígérte fél éve Orbán Viktor, és tényleg lett, csak nem úgy, ahogy ő gondolta: megdöbbentően gyengén teljesít a magyar gazdaság. Hol van már az idő, amikor a kormány azt mondta, megindultunk, repülőrajt, utazósebesség, aztán sprint?","shortLead":"Lesz nagy csodálkozás, amikor kijönnek a számok 2025 első negyedévéről – ígérte fél éve Orbán Viktor, és tényleg...","id":"20250501_Repulorajt-attores-novekedes-igeret-orulet-ner-gdp-valsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ee2991d-2a46-4d5a-b5ab-d67505f2a3fd.jpg","index":0,"item":"e2fcf951-b299-49cb-8462-548b61bdfb6b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250501_Repulorajt-attores-novekedes-igeret-orulet-ner-gdp-valsag-ebx","timestamp":"2025. május. 01. 10:00","title":"Repülőrajtot és magyar áttörést ígért a kormány 2025 elejére, aztán szembejött a valóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fa6e332-a1c3-4299-85cb-b77181ab03da","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Miért jó most Magyarországon élni, és mik a legfőbb problémák az országban? Elmentünk több párt majálisára, hogy erről kérdezzük a résztvevőket. Az MSZP és több szakszervezet a Városligetben ünnepelt, a Mi Hazánk budán őrizte a magyar hagyományokat, Hadházyék a Kossuth téren tüntettek, a Momentum pedig a Karmelitába próbált feljutni. ","shortLead":"Miért jó most Magyarországon élni, és mik a legfőbb problémák az országban? Elmentünk több párt majálisára, hogy erről...","id":"20250502_Igy-majalisozunk-mi-videoriport-majus-elseje-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fa6e332-a1c3-4299-85cb-b77181ab03da.jpg","index":0,"item":"0f040db0-5a68-462d-bc27-4ca9b79060e0","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Igy-majalisozunk-mi-videoriport-majus-elseje-ebx","timestamp":"2025. május. 02. 08:10","title":"Majálisozók arról, hogy miért jó (vagy nem) Magyarországon élni – videóriport","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3063e17d-5892-4ea4-944a-553b691c44d1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Van, amikor a kicsi a jó: bejelentette a TSMC a legújabb, 1,4 nm-es folyamattechnológiáját. Az ezzel készülő áramkörök kerülhetnek majd az Apple új telefonjaiba és a Nvidia videokártyáiba.","shortLead":"Van, amikor a kicsi a jó: bejelentette a TSMC a legújabb, 1,4 nm-es folyamattechnológiáját. Az ezzel készülő áramkörök...","id":"20250501_tsmc-1-4-nm-chip-folyamattechnologia-iphone-nvidia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3063e17d-5892-4ea4-944a-553b691c44d1.jpg","index":0,"item":"3317b69c-6fa4-4ccf-b952-d96f9571d1d3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250501_tsmc-1-4-nm-chip-folyamattechnologia-iphone-nvidia","timestamp":"2025. május. 01. 14:03","title":"Nagy bejelentés a TSMC-től: ilyen áramkörök kerülhetnek majd az iPhone-okba és az Nvidia videokártyáiba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bda0313-8656-4b4a-ba15-ac46483d4fd8","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250501_Marabu-Feknyuz-Deal-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bda0313-8656-4b4a-ba15-ac46483d4fd8.jpg","index":0,"item":"9e40ea9f-2977-4dab-8f80-7b53ecf4be26","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250501_Marabu-Feknyuz-Deal-Viktor","timestamp":"2025. május. 01. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Deal, Viktor?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c645232-be85-4182-b8c6-1a4217419824","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"„Egy ponton – azt gondolom – vissza akar térni autóihoz és családjához” – mondja Trump, aki szerint az amerikaiak túlnyomó többsége tiszteli és elismeri Elon Muskot.","shortLead":"„Egy ponton – azt gondolom – vissza akar térni autóihoz és családjához” – mondja Trump, aki szerint az amerikaiak...","id":"20250501_Trump-Musk-szabadon-donthet-arrol-meddig-vegzi-a-feher-hazi-munkajat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c645232-be85-4182-b8c6-1a4217419824.jpg","index":0,"item":"9a226425-31f8-4035-8b2f-42ddffe70a21","keywords":null,"link":"/vilag/20250501_Trump-Musk-szabadon-donthet-arrol-meddig-vegzi-a-feher-hazi-munkajat","timestamp":"2025. május. 01. 08:44","title":"Trump: Musk szabadon dönthet arról, meddig végzi a fehér házi munkáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Milyen autókkal járnak a miniszterek Németországban?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Kíváncsian várjuk, az új magyar kormánytagok milyen autókat rendelnek maguknak, netán megelégednek az előző miniszterek leharcolt Audi A6-osaival. Németországban a választások után mindig bemutatják, milyen járművel közlekedik a kancellár és új kabinetjének tagjai.
A német politikusok általában nagyon sokat utaznak. Mindegy, hogy Angela Merkel kancellárról, a Guido Westerwelle külügyminiszterről, vagy éppen Karl-Theodor zu Guttenberg védelmi miniszterről van szó, a német kormánytagok több ezer kilométert tesznek meg évente szolgálati autójukkal. Elsősorban a luxus limuzinokat kedvelik, azon belül is az Audi A8-at.
Az ingolstadti gyár modelljet többnyire 240 lóerős, háromliteres dízelmotor hajtja. Többségük páncélozott és minden szükséges kommunikációs berendezéssel ellátták, így akár útközben is dolgozhatnak a miniszterek. Merkel is Audi A8-cal közlekedik. Rainer Brüderle gazdasági miniszter újabban egy Mercedes E 220 CDI-vel jár. Ez azért érdekes, mert a miniszter egy Audi A8 4,2 TDI-t (249 gramm/kilométer szén-dioxid) cserélt le a környezetre kevésbé ártalmas modellre (144 gramm/kilométer).
Norbert Röttgen környezetvédelmi miniszter nagy hangsúlyt fektet a példamutatásra, így számára nem volt kérdés, hogy környezetkímélőbb Mercedes S 400 hibriddel közlekedik, amely kilométerenként 191 gramm szén-dioxidot bocsát ki. Az általa korábban használt dízel Audi 224 grammot eregetett. Az igazságügyminisztert, Sabine Leutheusser-Schnarrenbergert nem érdekelheti túlzottan a környezet. A hölgy ugyanis egy 240 lóerős VW Phaeton 3.0 TDI-t választott, amely 239 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.
A tartományokban erősebb a zöld elhivatottság. A berlini és a hamburgi tartományi környezetvédelemért felelős vezető hibrid Toyota Prius-szal közlekedik (89-92 gramm/kilométeres kibocsátás). A kis Saar-vidék minisztere elődje ötös BMW-jét (154 gramm/kilométer) VW Passat Blue Motion kivitelre cserélte (118 gramm/kilométer). Vannak ellenpéldák is: Sachsen-Anhalt, Niedersachsen és Rajna-Pfalz környezetvédelmi miniszterei BMW 730d-t hajtanak (180 gramm/kilométer). A tartományi miniszterek többsége egyébként Audi A8-ast és hetes BMW-t használ cégautóként. A bajor zöld tárca elöljárója, Markus Söder hosszított tengelytávú, 326 lovas 740-es BMW-jét (235 gramm/kilométer) a Grün ist cool kampány jegyében nemrégiben 730d-re cserélte (180 gramm/kilométer).
Az elmúlt egy évben mintegy hétmilliárd forintos megtakarítást értek el Magyarországon a vállalkozások azzal, hogy GPS flottakövetéssel látták el járműveiket. A piac még nem telített, az alkalmazások kiépítésében most a közműszolgáltatók és a multinacionális vállalatok járnak az élen.
Átlagosan feleannyi új gépjárművet helyeztek forgalomba az idei év első negyedévében Magyarországon, mint a tavalyi hasonló időszakban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Cristiano Ronaldo, Kaká, Lionel Messi, Mesut Özil: profi futballal keresik a kenyerüket. Bár a fizetésükről eltérő információk vannak, az biztos, nincsenek anyagi gondjaik. Megtudhatják, milyen autókkal járnak edzésre a sztárfocisták.
Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.
A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) előrejelzésének megfelelően tovább lassul a forgalomba helyezések visszaesése, ami azonban semmiképpen nem jelenti a piac helyreállását. Az értékesítési darabszámok továbbra is mélyen alatta maradnak a magyar piac felvevőképességének. Az MGE szerint ennek elsődleges oka, hogy továbbra sem indult meg a vevőfinanszírozás, amelynek példátlanul alacsony szintje jelentősen gátolja, elsősorban a személygépjármű és motorkerékpár értékesítést. Az első öt hónapban 7063 új autót helyeztek forgalomba, 37 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A válság és az azt követő recesszió a legtöbb területen az addig megszokott szabályok átírására kényszerítette a gazdasági élet szereplőit. Nincs ez másképp az autólízinggel foglalkozó társaságoknál sem. Pár éven belül a használtautó-kínálat várható visszaesésével kell számolniuk, amit figyelembe kell venniük a maradványérték meghatározásakor. Ez pedig a most megkötött és 3-4 év múlva lejáró lízingszerződések díjainak kulcsfontosságú eleme – hívják fel a figyelmet szakértók.
A Lízingszövetség éves jelentése alapján 2009-ben 23 százalékkal csökkent a flottafinanszírozás Magyarországon, ami közel 48 milliárd forintos visszaesést jelent a korábbi évekhez képest. Bár a gazdaság minden területén jelentősen mérséklődött a forgalom, a legjobban az autó és az ingatlan értékesítés érezte meg a válság hatását.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter Magyar pszichés állatotáról, „náci házmesterek és a kommunista besúgók” tempójáról, az MNB-alapítványokról és a NER-es luxizásáról is beszélt.