szerző:
automenedzser.hu

Belépőmodellt vezetni mindig problémás, vagy a motor, vagy a felszereltség elmarad a sajtóautók átlagától, és...

Belépőmodellt vezetni mindig problémás, vagy a motor, vagy a felszereltség elmarad a sajtóautók átlagától, és hajlamosak vagyunk a felextrázott csúcsmodellekhez hasonlítva lesajnálni. A Yetivel ez nem fordulhat elő. Már az 1,2-es benzines turbómotorral is élvezetes hajtani, az összkerékhajtás nem hiányzik, az alapfelszereltség bőséges.

További képek a galériában. Kattintson a képre
©

A Yetit nagyon eltalálták: a mai SUV-os trendeknek megfelel, magas építése, választható összkerékhajtása, masszív futóműve, széles turbós motorválasztéka, minősége, megbízhatósága és olcsó fenntartása sikerautóvá tehetnék. Az, hogy mégsem lepik el az utcákat a Yetik, magas árának köszönhető. A 4,5985 millió forintos alapára elriasztja a vevőket. A Qashqai legalább egy évvel beelőzte, hasonló áron már ráncfelvarrott modelleket lehet kapni.

A kormány pontos, közvetlen, a hatsebességes váltó rövid úton jár, precíz, futóműve állja a strapát, kiválóan alkalmas a háború utáni állapotokat idéző budapesti utak leküzdésére. Nagy tempójú éles kanyarban érezni a Haldex 4x4 hiányát, de sárban, felázott talajon is veszélyes az elsőkeres Yeti. A móka kedvéért azért rendesen besaraztuk, ahol féltem, hogy esetleg elakadok, ott nagy gázzal, erőszakkal rángattam át. Megemelt hasmagassága, 16-os nagy kerekei és rövid túlnyúlásai révén mezőn, rossz minőségű földúton, erdei csapáson nem akadunk el.

A kilátás jó, a kapcsolók kézre esnek, a beltér nincs túlbonyolítva, magasan ülünk Az ülések nem kényelmesek, nem sikerült jól beállítanom a háttámlát. A hátsó ülések variálhatóak, tologathatók, a középső lehajtható, egyenként kiszerelhetők, bő a helykínálat, igazi ötszemélyes autó a Yeti. Csomagtartója nagy, 1760 literesre bővíthető.

©

A kis motor indulásnál nyomatékban szegény, de amint a turbó bekapcsolódik, megtáltosodik a Yeti, szélvész módjára cikáz, jól gyorsul, néha még a morcos kis hangját is hallani a vaskos dupla kiömlőkön át. Ha finoman bánunk vele, lágyan suhan, ha rugdossuk, akkor felágaskodva tépi az aszfaltot. Igazán kemény városi forgalomban, autópályán tartja a tempót, ám terhelve már nem vigéckedik.

A 160 lovas benzines és a 140 lovas dízel ismeretében úgy érzem, ideális választás a 105 lovas 1,2-es. Tud annyit, mint a nagyok, csak sokkal kevesebbért. Kisebb az adó, a fenntartás költsége és a fogyasztás is mérsékeltebb. A hétszáz kilométeres tesztelés alatt mezőn, autópályán és városi dugóban is közlekedve hétliteres átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként. Az 1000 kilométeres hatótáv nem elképzelhetetlen, nekem 950 kilométert írt ki tankolás után a fedélzeti számítógép.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában
©

 

 

Skod Yeti 1,2 TSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1197
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő 105 LE 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 175 Nm 1500-3500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4223/1793/1691
Csomagtér (liter) 405-510/1760 (eltávolított hátsó ülésekkel)
Saját tömeg (kg) 1345
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 175
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,9
Országúti 5,9
Vegyes 6,6
Tesztfogyasztás 7
CO2 kibocsátás (g/km) 154
ÁRA

4,5985 millió forintól

 


 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Magára hagyta a helyi Fidesz-elnök, mégis behúzta Molnár Oszkár Edelényt

Magára hagyta a helyi Fidesz-elnök, mégis behúzta Molnár Oszkár Edelényt

Korhut bombagóljával nyert Magyarország Azerbajdzsán ellen

Korhut bombagóljával nyert Magyarország Azerbajdzsán ellen

Itt vannak a megyei jogú városok részeredményei - Borkai vezet

Itt vannak a megyei jogú városok részeredményei - Borkai vezet

Nincs roham a nyelviskolákban, több ezren szorulhatnak ki a felsőoktatásból

Nincs roham a nyelviskolákban, több ezren szorulhatnak ki a felsőoktatásból

A tájfun idején a hajléktalanokat nem engedték be a tokiói óvóhelyekre

A tájfun idején a hajléktalanokat nem engedték be a tokiói óvóhelyekre

Ismét emelkedett a Hagibis tájfun halálos áldozatainak száma

Ismét emelkedett a Hagibis tájfun halálos áldozatainak száma