Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"334753c0-8761-48f1-98e2-88f9271b34f1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kerületben lévő társasházak a szemétszállítás előtti napon csak este 8 után tehetik ki a kukáikat.","shortLead":"A kerületben lévő társasházak a szemétszállítás előtti napon csak este 8 után tehetik ki a kukáikat.","id":"20250505_terezvaros-mohu-palack-visszavaltas-kuka-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/334753c0-8761-48f1-98e2-88f9271b34f1.jpg","index":0,"item":"dcce5722-a0a8-46b0-8486-1a0c34e6ef3d","keywords":null,"link":"/kkv/20250505_terezvaros-mohu-palack-visszavaltas-kuka-szigoritas","timestamp":"2025. május. 05. 12:16","title":"Terézváros szigorított a kukák kihelyezésének szabályain a „palackvadászat” miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27a54757-7c25-43d9-9f86-a64a226e198c","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A könyvírás receptjét kínálja – immár magyarul is – John Gillard marketingguru 50 sztárszerző segítségével.","shortLead":"A könyvírás receptjét kínálja – immár magyarul is – John Gillard marketingguru 50 sztárszerző segítségével.","id":"20250506_hvg-John-Gillard-Kreativ-iroakademia-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27a54757-7c25-43d9-9f86-a64a226e198c.jpg","index":0,"item":"b0b8fb34-eaf4-4c3e-a0d3-33b83804df87","keywords":null,"link":"/360/20250506_hvg-John-Gillard-Kreativ-iroakademia-konyv","timestamp":"2025. május. 06. 16:00","title":"Van, aki kalandor, van, aki rohamoz, van, aki ráér – így tanulhatja el az írás csínját-bínját J. K. Rowlingtól és Stephen Kingtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f9533c3-cb73-4ea4-bfeb-b29abff4d373","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Csörög a telefon. Felvesszük és bankunk egyik munkatársa számlaadatainkról kezd faggatni minket, ez pedig gyanússá válik. Jobb esetben letesszük a telefont, rosszabb esetben csalók áldozataivá válunk. Manapság már napról napra változnak a csalók módszerei, így érdemes követni a trendeket és ismerni a legfontosabb figyelmeztető jeleket.","shortLead":"Csörög a telefon. Felvesszük és bankunk egyik munkatársa számlaadatainkról kezd faggatni minket, ez pedig gyanússá...","id":"20250505_Biztonsag-csalas-adathalasz-bank-podcast-Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f9533c3-cb73-4ea4-bfeb-b29abff4d373.jpg","index":0,"item":"88249de0-bcf5-43b1-8fa6-c0b65e5f7787","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250505_Biztonsag-csalas-adathalasz-bank-podcast-Kasszakulcs","timestamp":"2025. május. 05. 05:50","title":"Mit tegyek, hogy ne verhessenek át csalók a bankom nevében? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af3fb597-edfe-4c11-a291-b237c3dcd1ce","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az Erkel Színház új igazgatója elmondása szerint arra szeretne kísérletet tenni, hogy politikamentes színházat csináljon.","shortLead":"Az Erkel Színház új igazgatója elmondása szerint arra szeretne kísérletet tenni, hogy politikamentes színházat...","id":"20250505_Szente-Vajk-1800-szek-van-a-nezoteren-itt-nem-szabad-politizalni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af3fb597-edfe-4c11-a291-b237c3dcd1ce.jpg","index":0,"item":"38ea9b5c-e2e3-4f9e-9bc3-c60d18d5d047","keywords":null,"link":"/kultura/20250505_Szente-Vajk-1800-szek-van-a-nezoteren-itt-nem-szabad-politizalni","timestamp":"2025. május. 05. 13:41","title":"Szente Vajk: 1800 szék van a nézőtéren, itt nem szabad politizálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a50c8116-2b02-461b-b4ee-ee7db3c4e46f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai elnök a tekintélyuralmi magyar vezető modelljét követi, amikor kiterjeszti befolyását a médiában – fejti ki Adam Klein, a New York-i Pace Egyetem kommunikációval és médiával foglalkozó tanára a nonprofit Conversation honlapján, amely tudományos igényű elemzéseket közöl.","shortLead":"Az amerikai elnök a tekintélyuralmi magyar vezető modelljét követi, amikor kiterjeszti befolyását a médiában – fejti ki...","id":"20250505_Orban-Trump-sajto-Adam-Klein-Conversation","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a50c8116-2b02-461b-b4ee-ee7db3c4e46f.jpg","index":0,"item":"2c006747-81b4-40b0-ab94-f1467b98ce57","keywords":null,"link":"/360/20250505_Orban-Trump-sajto-Adam-Klein-Conversation","timestamp":"2025. május. 05. 07:10","title":"Amerikai médiaszakértő: Trump Orbán forgatókönyvét vette át a sajtó átalakításához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"447ce9d0-0ccc-49e9-899b-eb0fae76949f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tanárok szerint a matekérettségin az egyik feladatot valószínűleg többen is átugrották. ","shortLead":"A tanárok szerint a matekérettségin az egyik feladatot valószínűleg többen is átugrották. ","id":"20250506_matematika-erettsegi-masodik-resz-feladatok-szaktanari-velemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/447ce9d0-0ccc-49e9-899b-eb0fae76949f.jpg","index":0,"item":"3c8249fe-1040-4753-a916-5bf713ca9869","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matematika-erettsegi-masodik-resz-feladatok-szaktanari-velemeny-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 11:34","title":"Egy „csúnyának tűnő” feladat és egy pontatlan megfogalmazás okozhatott zavart – szaktanárok a matekérettségi második részéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c6939e4-b941-4878-a27d-7319693772df","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Évtizedeken át vizsgálták a kutatók a NASA és az Európai Űrügynökség által rögzített adatokat, és most úgy tűnik, ennek eredményeként sikerülhet közelebb kerülni annak megértéséhez, hogy hol keletkezhettek az univerzum nehezebb elemei.","shortLead":"Évtizedeken át vizsgálták a kutatók a NASA és az Európai Űrügynökség által rögzített adatokat, és most úgy tűnik, ennek...","id":"20250505_arany-keletkezese-vilagyetem-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c6939e4-b941-4878-a27d-7319693772df.jpg","index":0,"item":"d6c22b48-7830-47e9-a3fd-cc1f66672ef2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_arany-keletkezese-vilagyetem-urkutatas","timestamp":"2025. május. 05. 13:03","title":"20 éve porosodó adatok mutatták meg, miért lehet annyi arany az univerzumban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adba1ee1-3b90-4996-8543-fabb3c6f9cf9","c_author":"HVG - Nyüzsi","category":"gazdasag","description":"Matolcsy György jegybankelnöksége alatt fia barátjának, Somlai Bálintnak a cégei több tízmilliárd forintos profitra tettek szert, miközben az MNB székházfelújítása másfélszeresére drágult, ami még az Állami Számvevőszéknek is szemet szúrt.","shortLead":"Matolcsy György jegybankelnöksége alatt fia barátjának, Somlai Bálintnak a cégei több tízmilliárd forintos profitra...","id":"20250506_somlai-balint-mnb-matolcsy-gyorgy-matolcsy-adam-raw-development-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adba1ee1-3b90-4996-8543-fabb3c6f9cf9.jpg","index":0,"item":"96be0f09-3f4e-47b8-9ecb-4eb8e38e1073","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_somlai-balint-mnb-matolcsy-gyorgy-matolcsy-adam-raw-development-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 17:48","title":"MNB-botrány: Zárolták Somlai Bálintnak, Matolcsy Ádám barátjának a számláit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volvo S60 bemutató: ha megijedünk, elüti a gyalogost
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak.
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak. Színvilága, finom, elegáns és kényelmes belső tere női döntéshozók és tehetős családanyák szívét is rabul ejti.
A kupékra jellemző karcsú tetővonalhoz egy új vállvonal társul az alsó rész mindkét oldalán, így egy finom, de határozott kettős hullám fut a fényszóróktól a hátsó lámpákig. A kettős hullám középen megtörik, ezért úgy tűnik, mintha az autó alacsonyabban ülne. Ezáltal összességében kecsesebbnek és laposabbnak hat. A szoborszerűen finom motorháztető és a rövid elülső és hátsó túlnyúlás szintén az autó sportosságát hangsúlyozza.
További képek a galériában, kattintson a képre!
am/Volvo
A fejlesztés során a futóműért felelős csapat átfogó megoldást dolgozott ki, és szinte minden, az autó vezetési tulajdonságait befolyásoló részletet gondosan finomítottak és módosítottak. Ide tartozik a fejlettebb kormánymű, a feszesebb rugók és perselyek, valamint az összes korábbi Volvónál jobb lengéscsillapítás. Az AWD (összkerék-meghajtás) rendszer szoftvere is módosult, hogy támogassa a négykerék-meghajtású változatokat (amely az alapfelszereltség része a T6, illetve opcionális a D5 modelleknél), így a lehető legtöbbet lehet kihozni a Volvo S60 új, sportos futóművéből. Az S60 valamennyi változata felszerelhető a fejlett, önszabályozó FOUR-C aktív futóművel. A FOUR-C aktív futómű módosításai és finomhangolásai a korábbi Volvóknál kényelmesebb vezetést biztosítanak. Az autót nem vezettük, így csak egy statikus bemutató élményével gazdagodtunk. Lehetőség volt ugyan beülni két kiváló pilóta – Michelisz Norbert és Wéber Gábor – mellé, akik egy 2T és egy T6-os modellel csapattak a Hungaroringen. Pár kör után elfogytak a kisebb motorral szerelt szépség fékei, új autót kellett csatasorba állítani.
A Volvo S60 új, dinamikus futóműve mellett számos elektronikus rendszer teszi még teljesebbé a sportos vezetési élményt. Az új, haladási szöget figyelő érzékelővel hamar felismerhető a megcsúszás veszélye. Így a dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability and Traction Control, DSTC) hamarabb, és pontosabban tud közbelépni.
A kanyarstabilitás-fokozó rendszer egy új szolgáltatás, ami a nyomaték irányításával könnyíti meg a kanyarok bevételét. E technológia a DSTC-rendszer továbbfejlesztése. Kanyarodásnál a rendszer fékezi a belső kerekeket, és több nyomatékot irányít a külső kerékre. Így kisebb ívben lehet bevenni a kanyarokat, és elkerülhető az alulkormányzottság. A szedán több szolgáltatása a lehető legkisebb féktávolság elérését célozza, bármilyenek legyenek is a körülmények.
am/Volvo
Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel forradalmi technikai megoldás. Érzékeli az autó elé lépő gyalogosokat, figyelmezteti rájuk a sofőrt, és ha az nem reagál időben, teljes erővel fékez. Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés és a szélvédőre vetített kijelzőn megjelenő villogó fény figyelmezteti. Emellett az autó a fékeket is készenlétbe helyezi. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre és ütközés várható, a fékrendszer automatikusan teljes fékerővel működésbe lép. Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció segítségével akár 35 kilométer/óra sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás. Ennél nagyobb sebességnél a cél a lehető legjobban lelassítani az autót az ütközés előtt. A kisebb becsapódási sebesség jelentősen csökkenti a sérülés veszélyét. Például, ha 50 kilométer/óráról 25 kilométer/órára csökken a sebesség, a gyalogosészlelő rendszer akár 20 százalékkal, bizonyos esetekben akár 85 százalékkal csökkenti a halálos sérülés veszélyét.
A rendszert a mogyoródi bemutatón ki lehetett próbálni, én nem tettem, nem szeretek gyalogosokat elgázolni, még ha azok csak bábuk is. Sorra próbálták ki a kollégák a rendszert. A lényeg az, hogy 30 kilométer/órával haladjunk és ne vegyük el a gázt és ne fékezzünk. Pár újságírónak sikerült megállnia az áldozat előtt. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Volt azonban, akinek ez nem sikerült – megijedt, elvette a gázt, ezáltal a rendszer kikapcsolt - és elcsapta 29 kilométer/órás sebességgel a gyalogos próbababát. Szerencsére csak a combja tört ketté. A fiaskó benne volt a pakliba, a Volvo képviselői hangsúlyozták, hogy olyan sok fejlett védelmi rendszer van az autóban, hogy sokszor nem tudni, melyik avatkozik be: kamera, radar, lézer. A látványos bemutató csupán arról győzött meg, hogy le a kalappal a technika előtt, de inkább vezessünk preventíven.
A gyalogosfelismerő és a gázolást elkerülő rendszer lényege amúgy is az, hogy akkor avatkozzék be, amikor már az emberi reakció túl lassú, ahhoz hogy elkerüljük a tragédiát. Az XC60-ban megismert City Safety rendszer alapáras az S60-ban – ez 4-30 kilométer/órás sebesség alatt teljesen megállítja egy akadály előtt az autót, ennél nagyobb sebességnél vészfékezéssel csökkenti az ütközés erejét. Az 590 ezer forintért kínált biztonsági csomag ezen felül tartalmaz: adaptív tempomatot, sorkövető asszisztenst, rövid követési távolságra figyelmeztetőt, ráfutásra figyelmeztetőt automatikus fékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávelhagyásra-, elalvásra és a holtérre figyelő rendszereket. A kitekintő kamera - kétoldalt figyel, hogy garázsból, vagy beláthatalan kereszteződésből biztonságosan kijussunk - tovább fokozza a gyalogosvédelmet.
[[ Oldaltörés (Motorok és árak) ]]
A forgalmazás kezdetekor az S60-ast két benzines és két dízel motorral kínálják. A T6 benzinmotorja 3,0 literes és a kisebb belső súrlódásnak köszönhetően a korábbi kiadásnál is fejlettebb, 304 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, csúcssebessége 250 kilométer/óra. A motor erejét a Volvo második generációs hatfokozatú Geartronic sebességváltója viszi át a kerekekre. Az új szelepeknek és az alacsonyabb súrlódásnak köszönhetően az eddiginél gyorsabban lehet sebességet váltani. A T6 alapváltozata AWD (összkerék-meghajtás) hajtással vásárolható meg 13,99 millió forintért.
Az új négyhengeres (Gasoline Turbocharged Direct Injection) motor 2 literes, és bőven elegendő, 203 lóerőnyi teljesítményt nyújt, nyomatéka pedig 1750-es fordulatszámon 300 Nm. Manuális váltóval 7,7 másodperc alatt, automata váltóval 8,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Csúcssebessége 235 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós). A 2.0T motoros, kézi váltós Volvo S60 7,9 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren (kombinált európai ciklus, előzetes adat). Alapára 9,39 millió forint.
További képek a galériában
am/Volvo
A Volvo által kifejlesztett új turbófeltöltéses technológia – a közvetlen befecskendezés és a kettős változó szelepvezérlés – az alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a nagy teljesítmény kombinációját kínálja széles fordulatszám tartományban – és mindezt kompakt kialakítással. A turbófeltöltő (K03) a motor maximális teljesítményéhez viszonyítva a legkisebb a piacon kaphatóak közül. Újdonság továbbá, hogy a gyűjtőcső és a turbófeltöltő is lemezacélból készült, így könnyebb a korábban használt öntvényeknél.
A választható motorok közé tartozik két öthengeres turbófeltöltéses dízelmotor is. A nagy teljesítményű, ikerturbós D5 motor 205 lóerő teljesítményt és 420 Nm nyomatékot ad le. Kézi és automata sebességváltóval egyaránt 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. Csúcssebessége 235 (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós).
A D5 legújabb, 2009 tavaszán bemutatott változatában a teljesítmény és jó vezethetőség elvárásait két különböző méretű turbófeltöltővel érték el a mérnökök. A két feltöltő egymást váltva széles fordulatszám-tartományban képes biztosítani a nagyobb teljesítményt. Üzemanyag-fogyasztásuk kézi váltóval 5,9 liter/100 kilométer – a sajtóanyag szerint. Alapára: 10,19 millió forint.
Választható továbbá az új fejlesztésű kétliteres, 163 lóerő teljesítményű és 400 Nm nyomatékú D3 motor. Ezzel a motorral kézi és automata sebességváltóval is 9,2 másodperc alatt érhető el a 100 kilométer/órás sebesség. Csúcssebessége 220 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 215 kilométer/óra (automata váltós). Az új öthengeres D3 (alapára 8,59 millió forint) alapvetően megegyezik a már forgalomban levő 2.4D motorral, azonban a löket csökkentésével kisebbé vált a hengerűrtartalom az optimális üzemanyag-fogyasztás eléréséhez. Kézi váltós kivitelben az üzemanyag-fogyasztás 5,2 liter/100 kilométerre csökkent (a sajtóanyag szerint). Mindkét turbófeltöltős dízelmotor kapható hatfokozatú automata sebességváltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval egyaránt. A D5 összkerék-meghajtással is megvásárolható.
Az új S60 modern szórakoztató-elektronikai rendszerrel van felszerelve, amelyen a zenelejátszó/rádió, a navigációs rendszer, a mobiltelefon, illetve az egyéb szolgáltatások információi a középkonzolba integrált 5-, illetve 7 hüvelykes színes kijelzőn jelennek meg. A kijelző magasan helyezkedik el, hogy a sofőr könnyebben az úton tarthassa a szemét. A menü nyelve természetesen magyar, a kormányról is vezérelhető, könnyen megtanulható és nagyon sokoldalú.
Két góllal is vezettek az olaszok az első félidő után, a rendes játékidő utolsó perceiben fordított a Barcelona, majd az Inter hosszabbításra mentette a meccset, és végül meg is nyerte azt.