Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"727b84b4-c437-46ee-910b-5149d1255be5","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Tormanagyhatalom Magyarország: az Egyesült Királyságba, valamint Csehországba is sokat exportálunk.","shortLead":"Tormanagyhatalom Magyarország: az Egyesült Királyságba, valamint Csehországba is sokat exportálunk.","id":"20250410_agrarkamara-europa-torma-termeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/727b84b4-c437-46ee-910b-5149d1255be5.jpg","index":0,"item":"ebd13337-7ae7-4a1c-829e-343e3c71de8d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_agrarkamara-europa-torma-termeles","timestamp":"2025. április. 10. 11:02","title":"Agrárkamara: fél Európát el tudjuk látni tormával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"111dad6e-6bef-49cc-ab37-89e081dd6b41","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Kiutasítás, három hónapnál is hosszabb fogvatartás fenyegeti azokat az európai uniós állampolgárokat, akik megszegi a beutazásra vagy ott-tartózkodásra vonatkozó szabályokat az Egyesült Államokban. Vagy egyszerűen valamiért nem szimpatikusak a határőrnek.","shortLead":"Kiutasítás, három hónapnál is hosszabb fogvatartás fenyegeti azokat az európai uniós állampolgárokat, akik megszegi...","id":"20250412_usa-utazas-vizum-esta-kiutasitas-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/111dad6e-6bef-49cc-ab37-89e081dd6b41.jpg","index":0,"item":"e8355bf4-e7ba-41e9-babc-c6643c3aa21e","keywords":null,"link":"/360/20250412_usa-utazas-vizum-esta-kiutasitas-trump","timestamp":"2025. április. 12. 07:00","title":"Rémálommá válhat az Egyesült Államokba az utazás, ha nem készülünk fel rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b6c73c4-2ac7-4332-95e5-48d451bde942","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Több mint négyszázmillió forint kárt okoztak azok a különféle márkajelzésű – Adidas, Nike, Louis Vuitton, Givenchy, Ralph Lauren – hamis termékek, amiket a pénzügyőrök lefoglaltak.","shortLead":"Több mint négyszázmillió forint kárt okoztak azok a különféle márkajelzésű – Adidas, Nike, Louis Vuitton, Givenchy...","id":"20250411_Negymilliard-forintnyi-kerdeses-eredetu-arut-foglaltak-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b6c73c4-2ac7-4332-95e5-48d451bde942.jpg","index":0,"item":"ba48bab9-015a-4603-b4d4-32ed00425aa9","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Negymilliard-forintnyi-kerdeses-eredetu-arut-foglaltak-le","timestamp":"2025. április. 11. 08:30","title":"Hamis luxus: négymilliárd forintnyi árut foglalt le a NAV távol-keleti cégektől Kőbányán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","shortLead":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","id":"20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553.jpg","index":0,"item":"eed46713-2d81-4d35-89ab-09224f3da253","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","timestamp":"2025. április. 11. 13:13","title":"Videón, ahogy a Nyugati pályaudvaron kirabolnak egy idős férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b778f5e7-794a-4436-9d07-f20397752f7e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újabb területen jelenik meg a Flipper Zero gyártója, ezúttal a figyelemzavarban szenvedő embereken segítene.","shortLead":"Újabb területen jelenik meg a Flipper Zero gyártója, ezúttal a figyelemzavarban szenvedő embereken segítene.","id":"20250411_flipper-devices-busy-bar-adhd-produktivitas-novelo-eszkoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b778f5e7-794a-4436-9d07-f20397752f7e.jpg","index":0,"item":"989666ab-558e-4740-b75a-82aa709b1adb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_flipper-devices-busy-bar-adhd-produktivitas-novelo-eszkoz","timestamp":"2025. április. 11. 18:03","title":"Új kütyüvel állt elő a digitális svájci bicska gyártója: ez nem a hackereknek, hanem az ADHD-s embereknek segít","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aed62b70-fe0a-456a-93d0-4650599b4f60","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan élesítheti a Meta azt az új funkciót, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók letöltsék az X-en bekövetett profilok listáját, majd importálják azt a Threadsbe.","shortLead":"Hamarosan élesítheti a Meta azt az új funkciót, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók letöltsék az X-en bekövetett...","id":"20250410_meta-threads-x-felhasznalok-importalasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aed62b70-fe0a-456a-93d0-4650599b4f60.jpg","index":0,"item":"1981d154-b3e5-4b8b-9765-c0f5ece6ad19","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_meta-threads-x-felhasznalok-importalasa","timestamp":"2025. április. 10. 12:03","title":"Új funkció jön a Threadsbe, pofonegyszerű lesz bekövetni a régi „ismerősöket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d221293-805d-4dee-beca-8fd506ed585c","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Lehet, hogy most kihalófélben lévő állatok megmentésében mutatkozhat meg a kísérlet haszna.","shortLead":"Lehet, hogy most kihalófélben lévő állatok megmentésében mutatkozhat meg a kísérlet haszna.","id":"20250410_feltamasztott-oriasfarkas-Colossal-remfarkas-Tronok-Harca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d221293-805d-4dee-beca-8fd506ed585c.jpg","index":0,"item":"77e539a6-71b7-4945-a1d9-4c874a91bc97","keywords":null,"link":"/360/20250410_feltamasztott-oriasfarkas-Colossal-remfarkas-Tronok-Harca","timestamp":"2025. április. 10. 16:00","title":"Mennyire ősállat és mennyire utánzat a most feltámasztott óriásfarkas?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mindössze egy köbmilliméternyi terület, mégis rengeteg dolog látszik rajta: amerikai tudósok átfogó térképet készítettek egy egér agyának apró szegletéről, ez pedig több betegség kezelésében is fontos lehet.","shortLead":"Mindössze egy köbmilliméternyi terület, mégis rengeteg dolog látszik rajta: amerikai tudósok átfogó térképet...","id":"20250410_agy-3d-terkep-keszitese-neuralis-halozatok-idegtudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb.jpg","index":0,"item":"d22d8ab7-1462-4096-96bd-84b04aef674b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_agy-3d-terkep-keszitese-neuralis-halozatok-idegtudomany","timestamp":"2025. április. 10. 19:03","title":"Elkészítették az agy valaha volt legrészletesebb 3D-s térképét, áttörést hozhat az idegtudományban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volvo S60 bemutató: ha megijedünk, elüti a gyalogost
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak.
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak. Színvilága, finom, elegáns és kényelmes belső tere női döntéshozók és tehetős családanyák szívét is rabul ejti.
A kupékra jellemző karcsú tetővonalhoz egy új vállvonal társul az alsó rész mindkét oldalán, így egy finom, de határozott kettős hullám fut a fényszóróktól a hátsó lámpákig. A kettős hullám középen megtörik, ezért úgy tűnik, mintha az autó alacsonyabban ülne. Ezáltal összességében kecsesebbnek és laposabbnak hat. A szoborszerűen finom motorháztető és a rövid elülső és hátsó túlnyúlás szintén az autó sportosságát hangsúlyozza.
További képek a galériában, kattintson a képre!
am/Volvo
A fejlesztés során a futóműért felelős csapat átfogó megoldást dolgozott ki, és szinte minden, az autó vezetési tulajdonságait befolyásoló részletet gondosan finomítottak és módosítottak. Ide tartozik a fejlettebb kormánymű, a feszesebb rugók és perselyek, valamint az összes korábbi Volvónál jobb lengéscsillapítás. Az AWD (összkerék-meghajtás) rendszer szoftvere is módosult, hogy támogassa a négykerék-meghajtású változatokat (amely az alapfelszereltség része a T6, illetve opcionális a D5 modelleknél), így a lehető legtöbbet lehet kihozni a Volvo S60 új, sportos futóművéből. Az S60 valamennyi változata felszerelhető a fejlett, önszabályozó FOUR-C aktív futóművel. A FOUR-C aktív futómű módosításai és finomhangolásai a korábbi Volvóknál kényelmesebb vezetést biztosítanak. Az autót nem vezettük, így csak egy statikus bemutató élményével gazdagodtunk. Lehetőség volt ugyan beülni két kiváló pilóta – Michelisz Norbert és Wéber Gábor – mellé, akik egy 2T és egy T6-os modellel csapattak a Hungaroringen. Pár kör után elfogytak a kisebb motorral szerelt szépség fékei, új autót kellett csatasorba állítani.
A Volvo S60 új, dinamikus futóműve mellett számos elektronikus rendszer teszi még teljesebbé a sportos vezetési élményt. Az új, haladási szöget figyelő érzékelővel hamar felismerhető a megcsúszás veszélye. Így a dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability and Traction Control, DSTC) hamarabb, és pontosabban tud közbelépni.
A kanyarstabilitás-fokozó rendszer egy új szolgáltatás, ami a nyomaték irányításával könnyíti meg a kanyarok bevételét. E technológia a DSTC-rendszer továbbfejlesztése. Kanyarodásnál a rendszer fékezi a belső kerekeket, és több nyomatékot irányít a külső kerékre. Így kisebb ívben lehet bevenni a kanyarokat, és elkerülhető az alulkormányzottság. A szedán több szolgáltatása a lehető legkisebb féktávolság elérését célozza, bármilyenek legyenek is a körülmények.
am/Volvo
Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel forradalmi technikai megoldás. Érzékeli az autó elé lépő gyalogosokat, figyelmezteti rájuk a sofőrt, és ha az nem reagál időben, teljes erővel fékez. Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés és a szélvédőre vetített kijelzőn megjelenő villogó fény figyelmezteti. Emellett az autó a fékeket is készenlétbe helyezi. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre és ütközés várható, a fékrendszer automatikusan teljes fékerővel működésbe lép. Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció segítségével akár 35 kilométer/óra sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás. Ennél nagyobb sebességnél a cél a lehető legjobban lelassítani az autót az ütközés előtt. A kisebb becsapódási sebesség jelentősen csökkenti a sérülés veszélyét. Például, ha 50 kilométer/óráról 25 kilométer/órára csökken a sebesség, a gyalogosészlelő rendszer akár 20 százalékkal, bizonyos esetekben akár 85 százalékkal csökkenti a halálos sérülés veszélyét.
A rendszert a mogyoródi bemutatón ki lehetett próbálni, én nem tettem, nem szeretek gyalogosokat elgázolni, még ha azok csak bábuk is. Sorra próbálták ki a kollégák a rendszert. A lényeg az, hogy 30 kilométer/órával haladjunk és ne vegyük el a gázt és ne fékezzünk. Pár újságírónak sikerült megállnia az áldozat előtt. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Volt azonban, akinek ez nem sikerült – megijedt, elvette a gázt, ezáltal a rendszer kikapcsolt - és elcsapta 29 kilométer/órás sebességgel a gyalogos próbababát. Szerencsére csak a combja tört ketté. A fiaskó benne volt a pakliba, a Volvo képviselői hangsúlyozták, hogy olyan sok fejlett védelmi rendszer van az autóban, hogy sokszor nem tudni, melyik avatkozik be: kamera, radar, lézer. A látványos bemutató csupán arról győzött meg, hogy le a kalappal a technika előtt, de inkább vezessünk preventíven.
A gyalogosfelismerő és a gázolást elkerülő rendszer lényege amúgy is az, hogy akkor avatkozzék be, amikor már az emberi reakció túl lassú, ahhoz hogy elkerüljük a tragédiát. Az XC60-ban megismert City Safety rendszer alapáras az S60-ban – ez 4-30 kilométer/órás sebesség alatt teljesen megállítja egy akadály előtt az autót, ennél nagyobb sebességnél vészfékezéssel csökkenti az ütközés erejét. Az 590 ezer forintért kínált biztonsági csomag ezen felül tartalmaz: adaptív tempomatot, sorkövető asszisztenst, rövid követési távolságra figyelmeztetőt, ráfutásra figyelmeztetőt automatikus fékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávelhagyásra-, elalvásra és a holtérre figyelő rendszereket. A kitekintő kamera - kétoldalt figyel, hogy garázsból, vagy beláthatalan kereszteződésből biztonságosan kijussunk - tovább fokozza a gyalogosvédelmet.
[[ Oldaltörés (Motorok és árak) ]]
A forgalmazás kezdetekor az S60-ast két benzines és két dízel motorral kínálják. A T6 benzinmotorja 3,0 literes és a kisebb belső súrlódásnak köszönhetően a korábbi kiadásnál is fejlettebb, 304 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, csúcssebessége 250 kilométer/óra. A motor erejét a Volvo második generációs hatfokozatú Geartronic sebességváltója viszi át a kerekekre. Az új szelepeknek és az alacsonyabb súrlódásnak köszönhetően az eddiginél gyorsabban lehet sebességet váltani. A T6 alapváltozata AWD (összkerék-meghajtás) hajtással vásárolható meg 13,99 millió forintért.
Az új négyhengeres (Gasoline Turbocharged Direct Injection) motor 2 literes, és bőven elegendő, 203 lóerőnyi teljesítményt nyújt, nyomatéka pedig 1750-es fordulatszámon 300 Nm. Manuális váltóval 7,7 másodperc alatt, automata váltóval 8,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Csúcssebessége 235 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós). A 2.0T motoros, kézi váltós Volvo S60 7,9 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren (kombinált európai ciklus, előzetes adat). Alapára 9,39 millió forint.
További képek a galériában
am/Volvo
A Volvo által kifejlesztett új turbófeltöltéses technológia – a közvetlen befecskendezés és a kettős változó szelepvezérlés – az alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a nagy teljesítmény kombinációját kínálja széles fordulatszám tartományban – és mindezt kompakt kialakítással. A turbófeltöltő (K03) a motor maximális teljesítményéhez viszonyítva a legkisebb a piacon kaphatóak közül. Újdonság továbbá, hogy a gyűjtőcső és a turbófeltöltő is lemezacélból készült, így könnyebb a korábban használt öntvényeknél.
A választható motorok közé tartozik két öthengeres turbófeltöltéses dízelmotor is. A nagy teljesítményű, ikerturbós D5 motor 205 lóerő teljesítményt és 420 Nm nyomatékot ad le. Kézi és automata sebességváltóval egyaránt 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. Csúcssebessége 235 (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós).
A D5 legújabb, 2009 tavaszán bemutatott változatában a teljesítmény és jó vezethetőség elvárásait két különböző méretű turbófeltöltővel érték el a mérnökök. A két feltöltő egymást váltva széles fordulatszám-tartományban képes biztosítani a nagyobb teljesítményt. Üzemanyag-fogyasztásuk kézi váltóval 5,9 liter/100 kilométer – a sajtóanyag szerint. Alapára: 10,19 millió forint.
Választható továbbá az új fejlesztésű kétliteres, 163 lóerő teljesítményű és 400 Nm nyomatékú D3 motor. Ezzel a motorral kézi és automata sebességváltóval is 9,2 másodperc alatt érhető el a 100 kilométer/órás sebesség. Csúcssebessége 220 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 215 kilométer/óra (automata váltós). Az új öthengeres D3 (alapára 8,59 millió forint) alapvetően megegyezik a már forgalomban levő 2.4D motorral, azonban a löket csökkentésével kisebbé vált a hengerűrtartalom az optimális üzemanyag-fogyasztás eléréséhez. Kézi váltós kivitelben az üzemanyag-fogyasztás 5,2 liter/100 kilométerre csökkent (a sajtóanyag szerint). Mindkét turbófeltöltős dízelmotor kapható hatfokozatú automata sebességváltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval egyaránt. A D5 összkerék-meghajtással is megvásárolható.
Az új S60 modern szórakoztató-elektronikai rendszerrel van felszerelve, amelyen a zenelejátszó/rádió, a navigációs rendszer, a mobiltelefon, illetve az egyéb szolgáltatások információi a középkonzolba integrált 5-, illetve 7 hüvelykes színes kijelzőn jelennek meg. A kijelző magasan helyezkedik el, hogy a sofőr könnyebben az úton tarthassa a szemét. A menü nyelve természetesen magyar, a kormányról is vezérelhető, könnyen megtanulható és nagyon sokoldalú.