A kiskombik időszakát éljük, a gyártók szeretnének a lehető legkisebb helyre a legtöbb személyt és csomagot bepréselni. A Peugeot élen jár ebben, már a 206-osnak is volt kombija. A maga nemében az egyik legpraktikusabb autó az SW, igaz, van bőven konkurense.
Versenytársak
Modell | Motor/Teljesítmény | Csomagtartó | Listaár |
Peugeot 207 SW Outdoor | 1,6 HDi/110 LE | 428 liter | 5,19 millió Ft |
Seat Ibiza ST | 1,6 CR TDI/105 LE | 430 liter | 19 000 euró (Németországban) |
Skoda Fabia Combi Scout | 1,6 CR TDI/105 LE | 505 liter | 5,29 millió Ft |
Renault Clio Grandtour 20th Anniversary | 1,5 dCi/105 LE | 403 liter | 4,6 millió Ft |
Kár, hogy nincs hozzá összkerékhajtás, ahogy kinéz, elhisszük neki, hogy könnyű terepre alkalmas lehet. Hangos dízelmotorja is terepjárókra emlékeztet. A zajcsillapítás hiányáért kárpótol azonban a fogyasztás: a 400 kilométeres teszten a 207 SW átlagosan 6,1 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként. Nemcsak a motor hangos, hanem az autó menetzaja is. 100-120 fölött kifejezetten zavaró. A zenelejátszó hangerőgombjával azonban ez a probléma orvosolható. Nem ilyen egyszerű elhárítani azt a kedves üzenetet, ami az utolsó előtti nap reggelén fogadott:
„depollution system foulty”. A részecskeszűrőre gyanakodtam, ezért megkergettem a lóerőket az autópályán, hadd köhögje ki a lelkem a kormot. Sajnos nem segített a homeopátia, így valószínűleg már teljesen bekoszolódott a szűrő, 1900 kilométer volt már csak hátra a következő inspekcióig. A 110 lovas erőforrás egyébként kiválóan húz, nyomatékos, a legjobb motor, amit egy ilyen autóban el tudok képzelni.
Futóműve nem olyan puha, mint amit egy francia autótól várunk. A magasabb építés miatt lehet ez, az M0 új szakaszán úgy pattog, hogy kiesne a friss tömés a szánkból.
Eltekintve a cicomáktól, nagyon jó kisautó az SW. Bár ez utóbbi jelzőt vissza kell, hogy vonjam, mert tágas és kényelmes. Családi autónak is ideális, főként kisgyerekes családoknak.
A 207 SW-t tágas, világos beltere és praktikuma teszi különlegessé. Az autó szélvédőjének megnyújtásával kialakított 1,1 négyzetméteres panoráma-üvegtető rengeteg fényt biztosít az utastérben. Hátsója, modern lámpája és különleges, felnyitható csomagtérablaka különbözteti meg az SW-t az 5 ajtós változattól.
A hátsó ülések 1/3–2/3 arányban osztottan vagy egyben is dönthetőek, az így kialakított teljesen egyenes felületű térben terjedelmes csomagok szállítása is egyszerűen megoldható.
A 207 SW 428 literes csomagterét 1433 literesre növelhetjük az ülések lehajtásával. A csomagtér felnyitható ablakának segítségével könnyen és gyorsan hozzáférhetünk a csomagtérhez, akár kellemetlen parkolási körülmények esetén is.
Hogy mitől különleges az Outdoor kivitel? Az alumínium tetősínek, a lökhárítón és az autó oldalán elhelyezett műanyag védőelemek az autó sportosságát és szabadidőjellegét hangsúlyozzák, a megemelt felfüggesztés és az alsó motorvédő lemez nehezebb terepen is védi az autót a sérülésektől.
A tesztautót minden hájjal megkenték, automatikus klíma, navigáció és bluetoothos telefonálás kényeztette utunkat, hiányzott a tempomat és a sebességváltó hatodik fokozata.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.