szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.

A kiskombik időszakát éljük, a gyártók szeretnének a lehető legkisebb helyre a legtöbb személyt és csomagot bepréselni. A Peugeot élen jár ebben, már a 206-osnak is volt kombija. A maga nemében az egyik legpraktikusabb autó az SW, igaz, van bőven konkurense.

Versenytársak

Modell

Motor/Teljesítmény

Csomagtartó

Listaár

Peugeot 207 SW Outdoor

1,6 HDi/110 LE

428 liter

5,19 millió Ft

Seat Ibiza ST

1,6 CR TDI/105 LE

430 liter

19 000 euró (Németországban)

Skoda Fabia Combi Scout

1,6 CR TDI/105 LE

505 liter

5,29 millió Ft

Renault Clio Grandtour 20th Anniversary

 

1,5 dCi/105 LE

403 liter

4,6 millió Ft

 

Autómenedzser.hu
Kár, hogy nincs hozzá összkerékhajtás, ahogy kinéz, elhisszük neki, hogy könnyű terepre alkalmas lehet. Hangos dízelmotorja is terepjárókra emlékeztet. A zajcsillapítás hiányáért kárpótol azonban a fogyasztás: a 400 kilométeres teszten a 207 SW átlagosan 6,1 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként. Nemcsak a motor hangos, hanem az autó menetzaja is. 100-120 fölött kifejezetten zavaró. A zenelejátszó hangerőgombjával azonban ez a probléma orvosolható. Nem ilyen egyszerű elhárítani azt a kedves üzenetet, ami az utolsó előtti nap reggelén fogadott: „depollution system foulty”. A részecskeszűrőre gyanakodtam, ezért megkergettem a lóerőket az autópályán, hadd köhögje ki a lelkem a kormot. Sajnos nem segített a homeopátia, így valószínűleg már teljesen bekoszolódott a szűrő, 1900 kilométer volt már csak hátra a következő inspekcióig. A 110 lovas erőforrás egyébként kiválóan húz, nyomatékos, a legjobb motor, amit egy ilyen autóban el tudok képzelni.

Futóműve nem olyan puha, mint amit egy francia autótól várunk. A magasabb építés miatt lehet ez, az M0 új szakaszán úgy pattog, hogy kiesne a friss tömés a szánkból.

Eltekintve a cicomáktól, nagyon jó kisautó az SW. Bár ez utóbbi jelzőt vissza kell, hogy vonjam, mert tágas és kényelmes. Családi autónak is ideális, főként kisgyerekes családoknak.

A 207 SW-t tágas, világos beltere és praktikuma teszi különlegessé. Az autó szélvédőjének megnyújtásával kialakított 1,1 négyzetméteres panoráma-üvegtető rengeteg fényt biztosít az utastérben. Hátsója, modern lámpája és különleges, felnyitható csomagtérablaka különbözteti meg az SW-t az 5 ajtós változattól.

A hátsó ülések 1/3–2/3 arányban osztottan vagy egyben is dönthetőek, az így kialakított teljesen egyenes felületű térben terjedelmes csomagok szállítása is egyszerűen megoldható.

A 207 SW 428 literes csomagterét 1433 literesre növelhetjük az ülések lehajtásával. A csomagtér felnyitható ablakának segítségével könnyen és gyorsan hozzáférhetünk a csomagtérhez, akár kellemetlen parkolási körülmények esetén is.

Hogy mitől különleges az Outdoor kivitel? Az alumínium tetősínek, a lökhárítón és az autó oldalán elhelyezett műanyag védőelemek az autó sportosságát és szabadidőjellegét hangsúlyozzák, a megemelt felfüggesztés és az alsó motorvédő lemez nehezebb terepen is védi az autót a sérülésektől.

A tesztautót minden hájjal megkenték, automatikus klíma, navigáció és bluetoothos telefonálás kényeztette utunkat, hiányzott a tempomat és a sebességváltó hatodik fokozata.


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Peugeot 308 CC teszt: korán jött a Jézuska

Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.

hvg.hu Autó

Vezettük a jövő hibrid Peugeot-ját

A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.

hvg.hu Autó

Peugeot 207 RC teszt: BMW-klón

Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.

Biró Csongor Autó

Peugeot 5008 hosszú teszt

A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.

Biró Csongor Autó

Vezettük a Peugeot 5008-ast

A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.

hvg.hu Autó

Peugeot Partner teszt: ne higgy a szemednek

Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.

hvg.hu Autó

Peugeot 407 teszt: nagy autó, de nem tisztelik

Kellemes, világos, puha, otthonos a Peugeot középkategóriása, kombi változatban családos vezetőknek ideális. Extralistája pazar, 2,2 literes dízelmotorja erős, az úton azonban nincs tisztelete.

hvg.hu Autó

3008: vezettük a Peugeot sportos egyterűjét

Zsúfolt és folyamatosan fejlődő piacra tör be a Peugeot sportos egyterűje, a 3008. Bár az autóeladások folyamatosan esnek, az SUV és az egyterű kategória piaca évről-évre hízik. Az utóbbi Európában az 1998-as 6,3 százalékról 24 százalékra nőtt, a hobbiterepjárók iránti kereslet az 1998-as 0,9 százalékról 2008-ban 6,2 százalékra emelkedett. Az ötajtós autók piaca stabilnak mondható, ezért vette az oroszlános márka a bátorságot, hogy a három kategóriából gyúrja össze a 3008-ast.

Biró Csongor Autó

Összkerekes haszon Peugeot-kat teszteltünk

A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.