Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f495c591-cabe-4aff-aa14-df695ac4f2d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Volkswagen-konszern több márkáját is érinti az az eset, melynek során egy rosszul konfigurált szerver miatt több százezer elektromos gépjármű érzékeny adatai voltak veszélyben – ráadásul hónapokon át.","shortLead":"A Volkswagen-konszern több márkáját is érinti az az eset, melynek során egy rosszul konfigurált szerver miatt több...","id":"20241230_volkswagen-audi-seat-skoda-adatvedelmi-incidens-erzekeny-adatok-elektromos-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f495c591-cabe-4aff-aa14-df695ac4f2d3.jpg","index":0,"item":"69e8c340-bd9c-4b45-aa0e-389e1fbb553c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_volkswagen-audi-seat-skoda-adatvedelmi-incidens-erzekeny-adatok-elektromos-autok","timestamp":"2024. december. 30. 09:13","title":"Hatalmas biztonsági incidens a Volkswagennél, 800 000 autó érzékeny adatai voltak veszélyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e70a89b3-de3b-4798-a68e-177f53d4c117","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Időjárásunk gyorsan változik: egyre melegebb lesz, több a csapadék és a szélsőséges jelenség. Unokáink földrajzóráin új fogalom válthatja fel a térségünket eddig leíró éghajlatot – véli Lakatos Mónika a HungaroMet éghajlatkutatója, a Magyar Meteorológiai Társaság elnöke.","shortLead":"Időjárásunk gyorsan változik: egyre melegebb lesz, több a csapadék és a szélsőséges jelenség. Unokáink földrajzóráin új...","id":"20241230_hvg-klimavaltozas-aszaly-lakatos-monika-magyar-meteorologiai-tarsasag-HungaroMet-eghajlatkutato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e70a89b3-de3b-4798-a68e-177f53d4c117.jpg","index":0,"item":"5baac5fd-8304-4e44-bd6a-8ea3d6f124f7","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-klimavaltozas-aszaly-lakatos-monika-magyar-meteorologiai-tarsasag-HungaroMet-eghajlatkutato","timestamp":"2024. december. 30. 10:00","title":"Lakatos Mónika éghajlatkutató: Generációk százainak az élete múlik azon, hogy megállítjuk-e a globális felmelegedést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b788366-75f3-426d-9076-8a9b940fc7a1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Lesz új est, valahol, valamikor, és lehet, hogy még írok is valamit. Ez a szép és kétségbeejtő ebben: nem tudom pontosan, mikor, mit, hogyan” – fogalmazott posztjában a humorista. ","shortLead":"„Lesz új est, valahol, valamikor, és lehet, hogy még írok is valamit. Ez a szép és kétségbeejtő ebben: nem tudom...","id":"20241230_Bodocs-Tibor-alkotoi-szabadsag-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b788366-75f3-426d-9076-8a9b940fc7a1.jpg","index":0,"item":"50fc2128-223e-4897-a49c-4d5aabe2d1d3","keywords":null,"link":"/elet/20241230_Bodocs-Tibor-alkotoi-szabadsag-bejelentes","timestamp":"2024. december. 30. 14:00","title":"Bödőcs Tibor alkotói szabadságra megy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid idézettel.","shortLead":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid...","id":"20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7.jpg","index":0,"item":"c759f51d-a6d2-42d5-9450-3156de29e411","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","timestamp":"2024. december. 30. 13:30","title":"Benedek Miklós, Ferge Zsuzsa, Tompos Kátya – egy-egy mondat a közélet, a kultúra és a tudomány 2024-ben elhunyt nagyságaitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"068b70d7-0b2a-419e-b602-db38f081c739","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Lehet kedvenceket válogatni bőséggel. ","shortLead":"Lehet kedvenceket válogatni bőséggel. ","id":"20241230_kozlekedesi-videok-top-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/068b70d7-0b2a-419e-b602-db38f081c739.jpg","index":0,"item":"258b1a0b-9356-4334-8e1f-824f228564e9","keywords":null,"link":"/cegauto/20241230_kozlekedesi-videok-top-2024","timestamp":"2024. december. 30. 10:46","title":"2024 „best of szabálytalanságok” videó: tízpercnyi tömény magyar közlekedési kultúra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13b4d213-6cf4-43d9-8c26-7513ac4aae01","c_author":"Aradi László","category":"nagyitas","description":"Ha valakinek azt mondjuk 2024 január elsején, hogy idén teljesen fel fog borulni minden, amit a magyar közéletről gondolt, vélhetően csak legyintett volna. Pedig ritka mozgalmas éve volt Magyarországnak, hiszen lemondott a köztársasági elnök, feltűnt a színen és mindent megváltoztatott Magyar Péter, miközben Orbán Viktor továbbra is leginkább Európát akarta megváltoztatni. A HVG fotósai pedig ott voltak mindenhol. Egy emlékezetes év képekben. ","shortLead":"Ha valakinek azt mondjuk 2024 január elsején, hogy idén teljesen fel fog borulni minden, amit a magyar közéletről...","id":"20241231_2024-ev-hazai-hirkepei-HVG-fotosok-szemevel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13b4d213-6cf4-43d9-8c26-7513ac4aae01.jpg","index":0,"item":"15b76eb6-54cc-48a3-a989-e248ffc49fe7","keywords":null,"link":"/nagyitas/20241231_2024-ev-hazai-hirkepei-HVG-fotosok-szemevel-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 16:15","title":"Novák Katalin lemondásától Magyar Péter országhódításán át a TEK-robot bevetéséig – ilyen volt 2024 a HVG-fotósok szemével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"772e3532-f233-4d46-886e-0c53ed1c06a0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Linda Lavin javában forgatta az új sorozatát. ","shortLead":"Linda Lavin javában forgatta az új sorozatát. ","id":"20241230_Meghalt-a-Tony-dijas-szineszno_Linda_Lavin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/772e3532-f233-4d46-886e-0c53ed1c06a0.jpg","index":0,"item":"4a7ad4d0-eb05-4c7c-b214-294c92c2f0fb","keywords":null,"link":"/kultura/20241230_Meghalt-a-Tony-dijas-szineszno_Linda_Lavin","timestamp":"2024. december. 30. 10:17","title":"Váratlanul meghalt a Tony-díjas színésznő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3fc0cae-6b31-4c05-a201-aa3ad8c38136","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Biden fél, hogy Trump hivatalba lépése után majd csökkenti az Oroszországgal háborúban álló Ukrajna támogatását, ezért biztosította az országot egy utolsó segélyről. ","shortLead":"Biden fél, hogy Trump hivatalba lépése után majd csökkenti az Oroszországgal háborúban álló Ukrajna támogatását, ezért...","id":"20241230_Biden-hatmilliard-dollaros-tamogatas-Ukrajna-Trump-Egyesult-Allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3fc0cae-6b31-4c05-a201-aa3ad8c38136.jpg","index":0,"item":"db847280-8569-4a19-b867-8b4dc21d92fb","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_Biden-hatmilliard-dollaros-tamogatas-Ukrajna-Trump-Egyesult-Allamok","timestamp":"2024. december. 30. 15:52","title":"Közel hatmilliárd dolláros támogatást ad Ukrajnának az Egyesült Államok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tizenötév hosszú idő, főként egy autómodell életében. A Sharant 15 évvel ezelőtt dobták először piacra, együttműködve a Forddal. 2000-ben jött egy generációváltás, majd 2003-ban egy ráncfelvarrás. A VW Sharan nagyra nőtt, start-stop rendszer segít a takarékoskodásban, az elektromos tolóajtók új dimenziókat nyitnak meg.
Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát. Öregen is kelendő, a rossz magyar piacon még az idén is fogyott belőle. Világszerte 600 ezren választották az akár hétüléses kényelmes kisbuszt, a legújabb generációra szeptemberig várni kell.
A Portugáliában, a Tiguan és a Passat alapjaira épített, teljesen megújult Sharan szeptemberbe érkezik a magyar kereskedésekbe, hazai ára még nincs, Németországban a 1,4 literes belépőmodellt 28 850 euróért kínálják. Az importőr szerint jó lesz a magyar ár, főként a kis turbómotorral szerelt változat kedvező árfekvése vonzhatja a vásárlókat.
Autómenedzser.hu
A bajorországi nemzetközi bemutatón megtudtuk, hogy sokáig vacilált a szakvezetés, amíg úgy döntöttek, hogy megújítják a Sharant. Hosszú szülés volt, de ezt megszokhattuk a Volkswagentől: modelljeik lassan változnak, ellenben egyre tökéletesebbek. Így van ez a Sharannal is. A korábbi generációkra semmi nem emlékeztet, csak praktikuma. A fejlesztők az elődből csupán két alkatrészt tartottak meg: a bal- és a jobboldali napellenzőket.
Kezdetben nem tudtam eldönteni, hogy mi különbözteti meg az új Sharant az új Tourantól. Nagyon hasonlítanak egymásra, szemből olyanok, mint két tojás. Aztán megnéztem a számokat: a nagyobb testvér közel ötven centivel hosszabb, teljesen más a futóműve, erősebbek a motorjai és sokkal finomabb a belső tér kidolgozása.
A Sharan jócskán megnőtt: 22 centivel hosszabb, 9,2 centivel szélesebb, 1,2 centivel alacsonyabb. Kell is a tér, mert a Sharan vásárlói megszokták, hogy szinte minden befér az autójukba. Az új Sharan csomagtartója hét üléssel is 300 literes, de ha ledöntjük az összes hátsó ülést, 2430 liternyi térrel gazdálkodhatunk. A hétüléses változat ledöntött hátsó sorral 711 literes csomagtérrel rendelkezik, az ötülésesé 885 literes, amelynek hossza 2,1 méter – egy mosógép simán befér. Ha lehajtjuk az anyósülést, akár 3 méteres tárgyakat is szállíthatunk. Ha vontatni kell, az 1,8 tonnás Sharan 2,4 tonnás teherrel is megbirkózik. Később összkerékhajtás is várható.
Négy motorral kapható kezdetben a VW Sharan: a leggyengébb, a 140 lovas a kétliteres turbódízel, a legerősebb a 200 lovas kétliteres TSI (ebben nincs start-stop). Utóbbival nem vezettük a Sharant, az előbbit pedig túl gyengének találtuk az izgalmas autózáshoz. Viszi az autót, szó se róla, de autópályán és emelkedőkön még DSG-váltóval sem tetszett. Az elektronikusan állítható (sport, normál és komfort) DCC futómű hasznos, főként sportos vezetéshez ajánlott. A Sharan nagy sebességnél és kanyarban kissé imbolyog, keményített futóművel kevésbé. A kis dízel a 100 kilométeres teszt során nem győzött meg, fogyasztása 6,8 liter körül alakult.
Hasonlóan halvány teljesítmény nyújtott a Sharanban a belépő benzines, duplafeltöltős motor, amelyet ebben a modellben 150 lóerős változatban mutattak be. Kézi kapcsolású váltóval működtetve, start-stoppal, fékezési energia visszanyeréssel autópályás és városi üzemben használva kimagaslóan magas fogyasztást mértünk a tesztúton: 11 liter/100 kilométer. Ehhez képest nem éreztük annyira izmosnak, igaz, nem szenved az emelkedőkön és a pályán is könnyedén tartja a 180-as tempót. A tesztelt változatok közül az erősebb 170 lovas dízel nyerte el a tetszésünket, DSG-váltóval kiváló választás. Ezzel a motorral egy pillanatig sem éreztük túlméretesnek, vagy túlsúlyosnak az autót, a sztrádán is volt bőven tartalék, még akkor is, ha 140-ről kellett kigyorsítani. Meglepetésünkre a fickós dízel takarékosnak bizonyult, a szintén 100 kilométeres tesztúton csupán 6 litert fogyasztott. Mindkét dízelt, az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében SCR-katalizárorral szerelték, amely AdBlue adalék segítségével csökkenti a környezet nitrogénoxid-szennyezését.
Autómenedzser.hu
Az új Sharant az 5 és a 7 üléses kivitelek mellett 6 üléssel is lehet rendelni, ami kiváló üzleti kisbusznak. A 6-7 üléses változatokban alapfelszereltség a háromzónás klíma, az összes biztonsági öv bekapcsolását visszajelző rendszer, valamint a harmadik sorba bejutást megkönnyítő EasyEntry. Ezzel a megoldással valóban könnyedén bejutunk a kocsi legvégébe, ahol a biztonságunkról fejlégzsák és oldallégzsák is gondoskodik, ám hogy ott kényelmesen elférünk, megoszlottak a tesztelők között a vélemények. Szerintem nem nagyobb a hely, mint egy Touranban, de mások a második üléssort kissé előretolva komfortosan utaztak benne.
A VW-csoport legtöbb biztonsági és kényelmi eszközével felszerelhető a Sharan: intelligens távfény, bixenon fényszórók, LED-es nappali fény, LED-es hátsó lámpák, elektromosan nyitható panorámaablak, kulcsnélküli nyitás és indítás, kulcsról nyitható elektromos tolóajtók és csomagtértajtó, érintőképernyős, merevlemezes, navigációs szórakoztató és információs egység, Dynaudio hifi, USB- és iPod-csatlakozás, merőleges és práhuzamos parkolásra is képes automatika, tolatókamera, elektromos parkolófék stb. Tároló sok van, de egy Nikon fényképezőgép és egy iPad nem fér el egyszerre a kesztyűtartóban. Előbbit száműztük a csomagtartóba, utóbbi elfért az ajtózsebben. Pohártartó bőven van, a klíma emberbarát, az ülések kényelmesek, kár, hogy az elektromosan állítható gerinctámasznak nincs masszázsfunkciója. Minden Sharanban alapáras a félautomata klíma, a CD-s rádió, az ESP és a hét légzsák.
Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.
Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.
Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.
Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Rövid, néhány napos teszten faggattuk a legnagyobb négyajtós Volkswagent. A drezdai születésű limuzin hosszított változatban sem aratott nagy sikert Németországon kívül. Vajon miért?
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
Ráncfelvarrásnak indult, mégis pofás új autó lett belőle. A 2003 óta 1,13 millió gazdára találó, akár hétszemélyes, felettébb praktikus wolfsburgi egyterű új korszakot kezd. A külső változtatások mellett új, takarékosabb, modernebb motorokat kapott, az extralistája luxus cikkeket is tartalmaz, és javult a variálhatósága is. A szeptemberi bevezetéskor meglepetésárakat ígér az importőr.
Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.
Az új négyhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős motor érett kamaszt faragott a lányos kisfiúból. Nem mondom, hogy izompacsirta lett a VW Polo, ezt a jelzőt meghagyjuk a GTI-nek, de a 105 lóerő bőven elég ahhoz, hogy élvezetes kisautóban töltsük a dolgos mindennapokat.