Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"630aeaae-c8f5-49be-9c1d-e3c9a4712544","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mesterséges intelligencia segítségével javíthat az iPhone-ok üzemidején az Apple. Szoftveres megoldásról van szó, nem igényel hardverfejlesztést.","shortLead":"Mesterséges intelligencia segítségével javíthat az iPhone-ok üzemidején az Apple. Szoftveres megoldásról van szó, nem...","id":"20250514_apple-iphone-uzemido-javitas-ios-19-apple-intelligence","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/630aeaae-c8f5-49be-9c1d-e3c9a4712544.jpg","index":0,"item":"1fb37fa4-f80e-42a6-9f5d-83be469b6288","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_apple-iphone-uzemido-javitas-ios-19-apple-intelligence","timestamp":"2025. május. 14. 22:03","title":"Valóra válhat minden iPhone-os álma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8267bd29-b5da-4de3-b3fc-cb92d2134e01","c_author":"Dulai Péter","category":"360","description":"„Nyolcszemélyes zárkában élek. Megvagyok, gondozom a növényeimet…” – 1981 óta raboskodik Gulácsi István, akinek egy rövid eltávozás elég volt, hogy még egy gyilkosságot elkövessen. Nem a skálás gyilkos, hanem ő a legrégebbi elítélt, aki magyar börtönben ül.","shortLead":"„Nyolcszemélyes zárkában élek. Megvagyok, gondozom a növényeimet…” – 1981 óta raboskodik Gulácsi István, akinek...","id":"20250515_gulacsi-istvan-feleseg-gyilkos-legregebben-raboskodo-magyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8267bd29-b5da-4de3-b3fc-cb92d2134e01.jpg","index":0,"item":"80f7a56d-52dc-4b7f-9e78-e06d2d5ae91c","keywords":null,"link":"/360/20250515_gulacsi-istvan-feleseg-gyilkos-legregebben-raboskodo-magyar","timestamp":"2025. május. 15. 20:00","title":"„Ült az ágyán, véres ingben, zokniban. Nem tagadott semmit” – mit követett el a legrégebben raboskodó magyar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8386abac-aff0-4f4d-92f7-350a41d7b28f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Donald Trump nemrég arról beszélt, nem szeretné, ha az Apple Indiában gyártaná le az amerikai piacra szánt iPhone-okat.","shortLead":"Donald Trump nemrég arról beszélt, nem szeretné, ha az Apple Indiában gyártaná le az amerikai piacra szánt iPhone-okat.","id":"20250515_apple-iphone-gyartasa-india-donald-trump-kina-vamhaboru-tim-cook","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8386abac-aff0-4f4d-92f7-350a41d7b28f.jpg","index":0,"item":"7c933efe-1c90-458d-bf35-5273a50f165e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_apple-iphone-gyartasa-india-donald-trump-kina-vamhaboru-tim-cook","timestamp":"2025. május. 15. 15:03","title":"Leállítaná az Apple indiai terjeszkedését Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A szélsőséges hőhullámokkal járó éghajlatváltozás világszerte növeli a terhességi kockázatokat – hívja fel a figyelmet a Climate Central szerdán közzétett jelentése, amely a 2020 és 2024 közötti időszakot vizsgálta.","shortLead":"A szélsőséges hőhullámokkal járó éghajlatváltozás világszerte növeli a terhességi kockázatokat – hívja fel a figyelmet...","id":"20250514_terhesseg-globalis-felmelegedes-klimavaltozas-kockazatok-szelsoseges-homerseklet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297.jpg","index":0,"item":"1187bcf1-c51f-49c7-a5bd-e7bc114776f6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_terhesseg-globalis-felmelegedes-klimavaltozas-kockazatok-szelsoseges-homerseklet","timestamp":"2025. május. 14. 19:03","title":"Tovább fűti a terhességi kockázatokat a globális felmelegedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58ce8c74-4174-4987-9cf6-ae05f380a639","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A többszörös Oscar-díjas Robert De Niro közönségkedvenc és színészgenerációk példaképe. Most, hogy életművéért is kitüntették Cannes-ban, felidézzük a legismertebb filmjeit.","shortLead":"A többszörös Oscar-díjas Robert De Niro közönségkedvenc és színészgenerációk példaképe. Most, hogy életművéért is...","id":"20250514_hvg-Robert-De-Niro-eletmudij-Cannes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58ce8c74-4174-4987-9cf6-ae05f380a639.jpg","index":0,"item":"1eab508b-5375-4d04-a032-e0a3eb98bfc3","keywords":null,"link":"/360/20250514_hvg-Robert-De-Niro-eletmudij-Cannes","timestamp":"2025. május. 14. 14:40","title":"Nagy filmek, nagy szerepek: Robert De Niro életműve olyan, hogy nem lehetett nem díjazni Cannes-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55675633-439c-4cf6-8500-3a84f43ce81a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Hétfőtől új öltözködési szabályokat vezetett be a kávézólánc, ami sokaknak nem tetszik.","shortLead":"Hétfőtől új öltözködési szabályokat vezetett be a kávézólánc, ami sokaknak nem tetszik.","id":"20250515_Sztrajkolnak-a-Starbucks-dolgozoi-Amerikaban-mert-betiltottak-a-mintas-ingeket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55675633-439c-4cf6-8500-3a84f43ce81a.jpg","index":0,"item":"104b0d5e-502c-47d9-9208-4bdc41ef5d31","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Sztrajkolnak-a-Starbucks-dolgozoi-Amerikaban-mert-betiltottak-a-mintas-ingeket","timestamp":"2025. május. 15. 06:11","title":"Sztrájkolnak a Starbucks dolgozói Amerikában, mert betiltották a mintás ingeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e3a4436-5223-4cd2-8135-8f1038ec09fc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerinte nem hibázott az üggyel kapcsolatban, hiszen az előző városvezetéstől örökölt helyzettel szembesült.","shortLead":"Szerinte nem hibázott az üggyel kapcsolatban, hiszen az előző városvezetéstől örökölt helyzettel szembesült.","id":"20250515_Karacsony-nem-azert-menesztette-Bollat-mert-felmerul-a-korrupcio-gyanuja-hanem-mert-nem-valogatta-meg-a-baratait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e3a4436-5223-4cd2-8135-8f1038ec09fc.jpg","index":0,"item":"b959155a-60ea-4b35-aa4f-6656186e30a7","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Karacsony-nem-azert-menesztette-Bollat-mert-felmerul-a-korrupcio-gyanuja-hanem-mert-nem-valogatta-meg-a-baratait","timestamp":"2025. május. 15. 11:40","title":"Karácsony nem azért menesztette Bollát, mert felmerül a korrupció gyanúja, hanem mert nem válogatta meg a barátait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53e55827-9960-4f41-85dc-7f85c49a345d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai elnök a szaúdi fővárosban találkozott a szír delegációval. A kapcsolatok normalizálása és az ország stabilizálása jegyében az USA feloldja a szankciókat, és üzletet készít elő. Az öböl-menti országok örülnek, Izrael ellenkezik.","shortLead":"Az amerikai elnök a szaúdi fővárosban találkozott a szír delegációval. A kapcsolatok normalizálása és az ország...","id":"20250514_Trump-bekul-Sziriaval-az-USA-visszavonja-a-szankciokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53e55827-9960-4f41-85dc-7f85c49a345d.jpg","index":0,"item":"35f731bf-6792-4155-8ab4-807bff06be69","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_Trump-bekul-Sziriaval-az-USA-visszavonja-a-szankciokat","timestamp":"2025. május. 14. 15:27","title":"Trump békül Szíriával, az USA visszavonja a szankciókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tizenötév hosszú idő, főként egy autómodell életében. A Sharant 15 évvel ezelőtt dobták először piacra, együttműködve a Forddal. 2000-ben jött egy generációváltás, majd 2003-ban egy ráncfelvarrás. A VW Sharan nagyra nőtt, start-stop rendszer segít a takarékoskodásban, az elektromos tolóajtók új dimenziókat nyitnak meg.
Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát. Öregen is kelendő, a rossz magyar piacon még az idén is fogyott belőle. Világszerte 600 ezren választották az akár hétüléses kényelmes kisbuszt, a legújabb generációra szeptemberig várni kell.
A Portugáliában, a Tiguan és a Passat alapjaira épített, teljesen megújult Sharan szeptemberbe érkezik a magyar kereskedésekbe, hazai ára még nincs, Németországban a 1,4 literes belépőmodellt 28 850 euróért kínálják. Az importőr szerint jó lesz a magyar ár, főként a kis turbómotorral szerelt változat kedvező árfekvése vonzhatja a vásárlókat.
Autómenedzser.hu
A bajorországi nemzetközi bemutatón megtudtuk, hogy sokáig vacilált a szakvezetés, amíg úgy döntöttek, hogy megújítják a Sharant. Hosszú szülés volt, de ezt megszokhattuk a Volkswagentől: modelljeik lassan változnak, ellenben egyre tökéletesebbek. Így van ez a Sharannal is. A korábbi generációkra semmi nem emlékeztet, csak praktikuma. A fejlesztők az elődből csupán két alkatrészt tartottak meg: a bal- és a jobboldali napellenzőket.
Kezdetben nem tudtam eldönteni, hogy mi különbözteti meg az új Sharant az új Tourantól. Nagyon hasonlítanak egymásra, szemből olyanok, mint két tojás. Aztán megnéztem a számokat: a nagyobb testvér közel ötven centivel hosszabb, teljesen más a futóműve, erősebbek a motorjai és sokkal finomabb a belső tér kidolgozása.
A Sharan jócskán megnőtt: 22 centivel hosszabb, 9,2 centivel szélesebb, 1,2 centivel alacsonyabb. Kell is a tér, mert a Sharan vásárlói megszokták, hogy szinte minden befér az autójukba. Az új Sharan csomagtartója hét üléssel is 300 literes, de ha ledöntjük az összes hátsó ülést, 2430 liternyi térrel gazdálkodhatunk. A hétüléses változat ledöntött hátsó sorral 711 literes csomagtérrel rendelkezik, az ötülésesé 885 literes, amelynek hossza 2,1 méter – egy mosógép simán befér. Ha lehajtjuk az anyósülést, akár 3 méteres tárgyakat is szállíthatunk. Ha vontatni kell, az 1,8 tonnás Sharan 2,4 tonnás teherrel is megbirkózik. Később összkerékhajtás is várható.
Négy motorral kapható kezdetben a VW Sharan: a leggyengébb, a 140 lovas a kétliteres turbódízel, a legerősebb a 200 lovas kétliteres TSI (ebben nincs start-stop). Utóbbival nem vezettük a Sharant, az előbbit pedig túl gyengének találtuk az izgalmas autózáshoz. Viszi az autót, szó se róla, de autópályán és emelkedőkön még DSG-váltóval sem tetszett. Az elektronikusan állítható (sport, normál és komfort) DCC futómű hasznos, főként sportos vezetéshez ajánlott. A Sharan nagy sebességnél és kanyarban kissé imbolyog, keményített futóművel kevésbé. A kis dízel a 100 kilométeres teszt során nem győzött meg, fogyasztása 6,8 liter körül alakult.
Hasonlóan halvány teljesítmény nyújtott a Sharanban a belépő benzines, duplafeltöltős motor, amelyet ebben a modellben 150 lóerős változatban mutattak be. Kézi kapcsolású váltóval működtetve, start-stoppal, fékezési energia visszanyeréssel autópályás és városi üzemben használva kimagaslóan magas fogyasztást mértünk a tesztúton: 11 liter/100 kilométer. Ehhez képest nem éreztük annyira izmosnak, igaz, nem szenved az emelkedőkön és a pályán is könnyedén tartja a 180-as tempót. A tesztelt változatok közül az erősebb 170 lovas dízel nyerte el a tetszésünket, DSG-váltóval kiváló választás. Ezzel a motorral egy pillanatig sem éreztük túlméretesnek, vagy túlsúlyosnak az autót, a sztrádán is volt bőven tartalék, még akkor is, ha 140-ről kellett kigyorsítani. Meglepetésünkre a fickós dízel takarékosnak bizonyult, a szintén 100 kilométeres tesztúton csupán 6 litert fogyasztott. Mindkét dízelt, az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében SCR-katalizárorral szerelték, amely AdBlue adalék segítségével csökkenti a környezet nitrogénoxid-szennyezését.
Autómenedzser.hu
Az új Sharant az 5 és a 7 üléses kivitelek mellett 6 üléssel is lehet rendelni, ami kiváló üzleti kisbusznak. A 6-7 üléses változatokban alapfelszereltség a háromzónás klíma, az összes biztonsági öv bekapcsolását visszajelző rendszer, valamint a harmadik sorba bejutást megkönnyítő EasyEntry. Ezzel a megoldással valóban könnyedén bejutunk a kocsi legvégébe, ahol a biztonságunkról fejlégzsák és oldallégzsák is gondoskodik, ám hogy ott kényelmesen elférünk, megoszlottak a tesztelők között a vélemények. Szerintem nem nagyobb a hely, mint egy Touranban, de mások a második üléssort kissé előretolva komfortosan utaztak benne.
A VW-csoport legtöbb biztonsági és kényelmi eszközével felszerelhető a Sharan: intelligens távfény, bixenon fényszórók, LED-es nappali fény, LED-es hátsó lámpák, elektromosan nyitható panorámaablak, kulcsnélküli nyitás és indítás, kulcsról nyitható elektromos tolóajtók és csomagtértajtó, érintőképernyős, merevlemezes, navigációs szórakoztató és információs egység, Dynaudio hifi, USB- és iPod-csatlakozás, merőleges és práhuzamos parkolásra is képes automatika, tolatókamera, elektromos parkolófék stb. Tároló sok van, de egy Nikon fényképezőgép és egy iPad nem fér el egyszerre a kesztyűtartóban. Előbbit száműztük a csomagtartóba, utóbbi elfért az ajtózsebben. Pohártartó bőven van, a klíma emberbarát, az ülések kényelmesek, kár, hogy az elektromosan állítható gerinctámasznak nincs masszázsfunkciója. Minden Sharanban alapáras a félautomata klíma, a CD-s rádió, az ESP és a hét légzsák.
Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.
Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.
Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.
Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Rövid, néhány napos teszten faggattuk a legnagyobb négyajtós Volkswagent. A drezdai születésű limuzin hosszított változatban sem aratott nagy sikert Németországon kívül. Vajon miért?
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
Ráncfelvarrásnak indult, mégis pofás új autó lett belőle. A 2003 óta 1,13 millió gazdára találó, akár hétszemélyes, felettébb praktikus wolfsburgi egyterű új korszakot kezd. A külső változtatások mellett új, takarékosabb, modernebb motorokat kapott, az extralistája luxus cikkeket is tartalmaz, és javult a variálhatósága is. A szeptemberi bevezetéskor meglepetésárakat ígér az importőr.
Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.
Az új négyhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős motor érett kamaszt faragott a lányos kisfiúból. Nem mondom, hogy izompacsirta lett a VW Polo, ezt a jelzőt meghagyjuk a GTI-nek, de a 105 lóerő bőven elég ahhoz, hogy élvezetes kisautóban töltsük a dolgos mindennapokat.