Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az akkumulátorstratégiában nincs országos terv a vízfogyasztásra, de azt sem tudni több üzem esetében, hogy mennyi vízre van szükségük.","shortLead":"Az akkumulátorstratégiában nincs országos terv a vízfogyasztásra, de azt sem tudni több üzem esetében, hogy mennyi...","id":"20250411_felmillios-varos-akkugyar-vizfogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93.jpg","index":0,"item":"1b860fd5-cf0c-442b-b53d-eb2162e87348","keywords":null,"link":"/zhvg/20250411_felmillios-varos-akkugyar-vizfogyasztas","timestamp":"2025. április. 11. 16:34","title":"Egy félmilliós városéval vetekszik a hazai akkugyárak vízfogyasztása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e8f663-5d6e-4540-99e2-5124eba6a2e4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Néhány napja pedig egy fiáker bóklászott az egyik bécsi sztrádán, mert a kocsis részeg volt. ","shortLead":"Néhány napja pedig egy fiáker bóklászott az egyik bécsi sztrádán, mert a kocsis részeg volt. ","id":"20250410_Feltevedt-az-autopalyara-funyirojaval-Ausztriaban-egy-nyugdijas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e8f663-5d6e-4540-99e2-5124eba6a2e4.jpg","index":0,"item":"b81fde68-fff4-4812-8202-c2fb8a4d3676","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_Feltevedt-az-autopalyara-funyirojaval-Ausztriaban-egy-nyugdijas","timestamp":"2025. április. 10. 16:49","title":"Feltévedt a fűnyírójával az autópályára egy linzi nyugdíjas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6e1de4c-0bc6-4477-8bca-f2c66db6f395","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint “lelepleződött a Tisza Párt”, Magyar az országjárásról reagált. ","shortLead":"A miniszterelnök szerint “lelepleződött a Tisza Párt”, Magyar az országjárásról reagált. ","id":"20250410_Magyar-Peter-arrol-hogy-Orban-szerint-el-kellene-tunnie-a-kozeletbol-Jegyezzen-meg-ket-szamot-Tisza-51-szazalek-Fidesz-37-szazalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e1de4c-0bc6-4477-8bca-f2c66db6f395.jpg","index":0,"item":"41d1c375-c01b-4da4-b6d3-4b8367d011c4","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Magyar-Peter-arrol-hogy-Orban-szerint-el-kellene-tunnie-a-kozeletbol-Jegyezzen-meg-ket-szamot-Tisza-51-szazalek-Fidesz-37-szazalek","timestamp":"2025. április. 10. 21:00","title":"Magyar Péter arról, hogy Orbán szerint el kellene tűnnie a közéletből: Jegyezzen meg két számot, Tisza 51 százalék, Fidesz 37 százalék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c08a6ea3-c9c5-468f-8a8b-538296d31e4f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lap addig nem képviselteti magát az eseményen, amíg Nagy Gergely Miklóst vissza nem engedik. ","shortLead":"A lap addig nem képviselteti magát az eseményen, amíg Nagy Gergely Miklóst vissza nem engedik. ","id":"20250410_kormanyszovivo-vitalyos-eszter-24hu-nagy-gergely-miklos-kormanyinfo-fuggetlen-sajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c08a6ea3-c9c5-468f-8a8b-538296d31e4f.jpg","index":0,"item":"8065b722-bc94-4fcb-979c-87e31f7ad91d","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_kormanyszovivo-vitalyos-eszter-24hu-nagy-gergely-miklos-kormanyinfo-fuggetlen-sajto","timestamp":"2025. április. 10. 10:26","title":"Nem küldött másik újságírót a 24.hu, nem engedték be a kormányinfóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062a0ef5-c4d9-4dae-8f0b-dbd023e155f1","c_author":"Fetter Dóra - Szentirmai Áron - Tornyos Kata ","category":"elet","description":"Áron egy éve kezdett rendszeresen futni, Dóra hosszú szünet után durálta magát neki újra, Kata viszont sosem szeretett futni, és amikor először próbálta, gyakorlatilag összeomlott. A HVG három huszonéves újságírója néhány héttel ezelőtt úgy döntött, hogy különböző távokon benevez a Telekom Vivicittára, és – ki-ki magához képest – intenzíven edzeni kezdett. Lássuk, mire jutottak.","shortLead":"Áron egy éve kezdett rendszeresen futni, Dóra hosszú szünet után durálta magát neki újra, Kata viszont sosem szeretett...","id":"20250411_telekom-vivicitta-maraton-futas-felkeszules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062a0ef5-c4d9-4dae-8f0b-dbd023e155f1.jpg","index":0,"item":"76694a03-ca7c-4b08-9827-5231c6187029","keywords":null,"link":"/elet/20250411_telekom-vivicitta-maraton-futas-felkeszules","timestamp":"2025. április. 11. 12:29","title":"Aki rákapott, aki újrakezdte és aki mindig utálta – futni kezdtünk, és ez történt velünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Microsoft kutatói szerint a mesterséges intelligencia nem képes olyan hatékonyan megtalálni egy programkódban lévő hibát, mint az ember.","shortLead":"A Microsoft kutatói szerint a mesterséges intelligencia nem képes olyan hatékonyan megtalálni egy programkódban lévő...","id":"20250411_microsoft-mesterseges-intelligencia-programozas-hibakereses","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0.jpg","index":0,"item":"abefa9e2-316d-4411-b4d2-51948633f78a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_microsoft-mesterseges-intelligencia-programozas-hibakereses","timestamp":"2025. április. 11. 12:03","title":"Rámértek, mennyire tud programozni a mesterséges intelligencia, az eredmény kijózanító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"daf5523c-03fe-4e8b-83d4-70e679f4a633","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A főpolgármester szerint Budapest nemcsak a kultúra és a versek városa, hanem a villamosoké is.","shortLead":"A főpolgármester szerint Budapest nemcsak a kultúra és a versek városa, hanem a villamosoké is.","id":"20250411_Karacsony-Gergely-BKK-ellenorkent-invital-a-versvillamosra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/daf5523c-03fe-4e8b-83d4-70e679f4a633.jpg","index":0,"item":"ab5a1399-76a7-45ca-8787-d5ee3ca4a3bd","keywords":null,"link":"/kultura/20250411_Karacsony-Gergely-BKK-ellenorkent-invital-a-versvillamosra","timestamp":"2025. április. 11. 09:16","title":"Karácsony Gergely BKK-ellenőrként invitál a versvillamosra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06314dc3-06eb-4366-b751-77cc417c1d36","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi tizenegyszer hazudott a segélyhívó központnak. ","shortLead":"A férfi tizenegyszer hazudott a segélyhívó központnak. ","id":"20250411_segelyhivo-segitsegkeres-vad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06314dc3-06eb-4366-b751-77cc417c1d36.jpg","index":0,"item":"9770765d-946d-4820-a1d5-b8f6662d2e0d","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_segelyhivo-segitsegkeres-vad","timestamp":"2025. április. 11. 12:24","title":"Italfutárként és taxisként is használta volna a rendőröket, börtönbe is kerülhet egy férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát.
Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát. Öregen is kelendő, a rossz magyar piacon még az idén is fogyott belőle. Világszerte 600 ezren választották az akár hétüléses kényelmes kisbuszt, a legújabb generációra szeptemberig várni kell.
A Portugáliában, a Tiguan és a Passat alapjaira épített, teljesen megújult Sharan szeptemberbe érkezik a magyar kereskedésekbe, hazai ára még nincs, Németországban a 1,4 literes belépőmodellt 28 850 euróért kínálják. Az importőr szerint jó lesz a magyar ár, főként a kis turbómotorral szerelt változat kedvező árfekvése vonzhatja a vásárlókat.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
A bajorországi nemzetközi bemutatón megtudtuk, hogy sokáig vacilált a szakvezetés, amíg úgy döntöttek, hogy megújítják a Sharant. Hosszú szülés volt, de ezt megszokhattuk a Volkswagentől: modelljeik lassan változnak, ellenben egyre tökéletesebbek. Így van ez a Sharannal is. A korábbi generációkra semmi nem emlékeztet, csak praktikuma. A fejlesztők az elődből csupán két alkatrészt tartottak meg: a bal- és a jobboldali napellenzőket.
Kezdetben nem tudtam eldönteni, hogy mi különbözteti meg az új Sharant az új Tourantól. Nagyon hasonlítanak egymásra, szemből olyanok, mint két tojás. Aztán megnéztem a számokat: a nagyobb testvér közel ötven centivel hosszabb, teljesen más a futóműve, erősebbek a motorjai és sokkal finomabb a belső tér kidolgozása.
A Sharan jócskán megnőtt: 22 centivel hosszabb, 9,2 centivel szélesebb, 1,2 centivel alacsonyabb. Kell is a tér, mert a Sharan vásárlói megszokták, hogy szinte minden befér az autójukba. Az új Sharan csomagtartója hét üléssel is 300 literes, de ha ledöntjük az összes hátsó ülést, 2430 liternyi térrel gazdálkodhatunk. A hétüléses változat ledöntött hátsó sorral 711 literes csomagtérrel rendelkezik, az ötülésesé 885 literes, amelynek hossza 2,1 méter – egy mosógép simán befér. Ha lehajtjuk az anyósülést, akár 3 méteres tárgyakat is szállíthatunk. Ha vontatni kell, az 1,8 tonnás Sharan 2,4 tonnás teherrel is megbirkózik. Később összkerékhajtás is várható.
[[ Oldaltörés (Nagy autóhoz erős motor kell) ]]
Négy motorral kapható kezdetben a VW Sharan: a leggyengébb, a 140 lovas a kétliteres turbódízel, a legerősebb a 200 lovas kétliteres TSI (ebben nincs start-stop). Utóbbival nem vezettük a Sharant, az előbbit pedig túl gyengének találtuk az izgalmas autózáshoz. Viszi az autót, szó se róla, de autópályán és emelkedőkön még DSG-váltóval sem tetszett. Az elektronikusan állítható (sport, normál és komfort) DCC futómű hasznos, főként sportos vezetéshez ajánlott. A Sharan nagy sebességnél és kanyarban kissé imbolyog, keményített futóművel kevésbé. A kis dízel a 100 kilométeres teszt során nem győzött meg, fogyasztása 6,8 liter körül alakult.
További képek a galériában
am
Hasonlóan halvány teljesítmény nyújtott a Sharanban a belépő benzines, duplafeltöltős motor, amelyet ebben a modellben 150 lóerős változatban mutattak be. Kézi kapcsolású váltóval működtetve, start-stoppal, fékezési energia visszanyeréssel autópályás és városi üzemben használva kimagaslóan magas fogyasztást mértünk a tesztúton: 11 liter/100 kilométer. Ehhez képest nem éreztük annyira izmosnak, igaz, nem szenved az emelkedőkön és a pályán is könnyedén tartja a 180-as tempót. A tesztelt változatok közül az erősebb 170 lovas dízel nyerte el a tetszésünket, DSG-váltóval kiváló választás. Ezzel a motorral egy pillanatig sem éreztük túlméretesnek, vagy túlsúlyosnak az autót, a sztrádán is volt bőven tartalék, még akkor is, ha 140-ről kellett kigyorsítani. Meglepetésünkre a fickós dízel takarékosnak bizonyult, a szintén 100 kilométeres tesztúton csupán 6 litert fogyasztott. Mindkét dízelt, az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében SCR-katalizárorral szerelték, amely AdBlue adalék segítségével csökkenti a környezet nitrogénoxid-szennyezését.
Az új Sharant az 5 és a 7 üléses kivitelek mellett 6 üléssel is lehet rendelni, ami kiváló üzleti kisbusznak. A 6-7 üléses változatokban alapfelszereltség a háromzónás klíma, az összes biztonsági öv bekapcsolását visszajelző rendszer, valamint a harmadik sorba bejutást megkönnyítő EasyEntry. Ezzel a megoldással valóban könnyedén bejutunk a kocsi legvégébe, ahol a biztonságunkról fejlégzsák és oldallégzsák is gondoskodik, ám hogy ott kényelmesen elférünk, megoszlottak a tesztelők között a vélemények. Szerintem nem nagyobb a hely, mint egy Touranban, de mások a második üléssort kissé előretolva komfortosan utaztak benne.
A VW-csoport legtöbb biztonsági és kényelmi eszközével felszerelhető a Sharan: intelligens távfény, bixenon fényszórók, LED-es nappali fény, LED-es hátsó lámpák, elektromosan nyitható panorámaablak, kulcsnélküli nyitás és indítás, kulcsról nyitható elektromos tolóajtók és csomagtértajtó, érintőképernyős, merevlemezes, navigációs szórakoztató és információs egység, Dynaudio hifi, USB- és iPod-csatlakozás, merőleges és práhuzamos parkolásra is képes automatika, tolatókamera, elektromos parkolófék stb. Tároló sok van, de egy Nikon fényképezőgép és egy iPad nem fér el egyszerre a kesztyűtartóban. Előbbit száműztük a csomagtartóba, utóbbi elfért az ajtózsebben. Pohártartó bőven van, a klíma emberbarát, az ülések kényelmesek, kár, hogy az elektromosan állítható gerinctámasznak nincs masszázsfunkciója. Minden Sharanban alapáras a félautomata klíma, a CD-s rádió, az ESP és a hét légzsák.