Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A kormány a 100 új gyár programot is meghosszabbítaná, ha kell, Bicskéig – mint a felcsúti kisvasutat. Nagy Márton után most Orbán Viktor is már 150 új gyárról beszél.","shortLead":"A kormány a 100 új gyár programot is meghosszabbítaná, ha kell, Bicskéig – mint a felcsúti kisvasutat. Nagy Márton után...","id":"20250502_Orban-is-kiallt-Nagy-Marton-otlete-mellett-pedig-a-gyarorszag-projekt-jo-esellyel-kudarc-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"5328aebc-e4be-4440-9815-e946d1dcb8aa","keywords":null,"link":"/kkv/20250502_Orban-is-kiallt-Nagy-Marton-otlete-mellett-pedig-a-gyarorszag-projekt-jo-esellyel-kudarc-lesz","timestamp":"2025. május. 02. 13:46","title":"Orbán is kiállt Nagy Márton ötlete mellett, pedig a gyárország-projekt jó eséllyel kudarc lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. május. 02. 19:30","title":"Túlárazott dodzsem vagy az emberiség túlélésének záloga?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"df082bc6-259d-4ea5-9195-293a4f83b616","c_author":"Matalin Dóra - Hamvay Péter ","category":"360","description":"Mit értenek sokan félre a gluténmentességben? Hogyan lehet kikeveredni a főzeléktraumákból? Melyik alapanyagokat utálják legjobban a magyarok? Szuvidáljunk, vagy kövessük nagyanyáink módszereit? És miért nem szabad soha válaszolni Sárközi Ákos kérdéseire az éttermében? A Michelin-csillagos séf, Szatmári Ferenc gasztroblogger és Horváth Judit gasztroíró, receptfejlesztő volt a HVG Címlapsztori vendége.","shortLead":"Mit értenek sokan félre a gluténmentességben? Hogyan lehet kikeveredni a főzeléktraumákból? Melyik alapanyagokat...","id":"20250502_sarkozi-akos-szatmari-ferenc-horvath-judit-fozelek-alapanyag-glutenmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df082bc6-259d-4ea5-9195-293a4f83b616.jpg","index":0,"item":"d4f19703-0264-438f-84b7-bb9ce191f9b2","keywords":null,"link":"/360/20250502_sarkozi-akos-szatmari-ferenc-horvath-judit-fozelek-alapanyag-glutenmentes","timestamp":"2025. május. 02. 19:30","title":"Mitől lesz finom a főzelék, milyen vendégektől borul ki Sárközi Ákos, és van-e itthon jó és olcsó alapanyag?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a6e2995-0fe4-4ffd-98d5-6c823432d0ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mai számítógépek és szövegszerkesztő programjaik minden kényelmet megadnak a gyors gépeléshez, javításhoz, viszont miután mégis csak komputerről van szó, a figyelem elkalandozásához is hozzájárulnak. Az alábbi „vintage” megoldás éppen azért született, hogy kizárólag az írásra lehessen koncentrálni.","shortLead":"A mai számítógépek és szövegszerkesztő programjaik minden kényelmet megadnak a gyors gépeléshez, javításhoz, viszont...","id":"20250503_fabol-keszult-kijezos-irogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a6e2995-0fe4-4ffd-98d5-6c823432d0ee.jpg","index":0,"item":"ad5cd80c-b9a8-4aa0-9b0f-fc130fef7287","keywords":null,"link":"/tudomany/20250503_fabol-keszult-kijezos-irogep","timestamp":"2025. május. 03. 12:03","title":"Már unta a számítógépezés zavaró hülyeségeit, megcsinálta „az” írógépet fából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6c047a3-e986-4200-aafe-035768e01af1","c_author":"Emőd Péter","category":"360","description":"David Hockney napjaink egyik legnépszerűbb képzőművésze; művei, melyek jelenleg a Louis Vuitton Alapítvány múzeumának nagyszabású párizsi kiállításán láthatók, kivételes szakmai tudása mellett az élet és a festészet határtalan szeretetét is tükrözik.","shortLead":"David Hockney napjaink egyik legnépszerűbb képzőművésze; művei, melyek jelenleg a Louis Vuitton Alapítvány múzeumának...","id":"20250503_hvg-david_hockneykiallitas_egy_muvesz_portreja_camera_lucida_es_ipad_a_nagy_csobbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6c047a3-e986-4200-aafe-035768e01af1.jpg","index":0,"item":"a3c05fb5-5cf2-4e14-8011-4a53ea1b55b4","keywords":null,"link":"/360/20250503_hvg-david_hockneykiallitas_egy_muvesz_portreja_camera_lucida_es_ipad_a_nagy_csobbanas","timestamp":"2025. május. 03. 10:30","title":"Akinek a képein átsugárzik a jókedv: David Hockney kiállításán jártunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022bc3d9-a09c-4568-8bf8-742c50056a28","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több év után is döbbenetes részletek derülnek ki a tongai vulkánkitörés erejéről, mely úgy tűnik, az űrben is éreztette hatását. Ami bizonyos szempontból aggasztó.","shortLead":"Több év után is döbbenetes részletek derülnek ki a tongai vulkánkitörés erejéről, mely úgy tűnik, az űrben is éreztette...","id":"20250501_tongai-vulkankitores-lokeshullam-ur-hatara-hatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022bc3d9-a09c-4568-8bf8-742c50056a28.jpg","index":0,"item":"9b51eddd-2c06-4b1d-82bb-49899a136ad9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250501_tongai-vulkankitores-lokeshullam-ur-hatara-hatasok","timestamp":"2025. május. 01. 20:03","title":"Akkorát robbant a víz alatti vulkán, hogy az űr pereme is beleremegett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump orosz és magyar kottából játszva támadja a felsőoktatást, s száz nappal a megválasztása után azzal szembesült, hogy csak dühöngeni tud, kormányozni nem. A Washington és Kijev között megköttetett ásványkincsszerződés miatt bajba kerülhet Oroszország, így ugyanis az USA közvetlenül érdekeltté válik a viszályban. a leendő német kancellár jóformán öngyilkos feladatra vállalkozik, amikor meg akarja változtatni országa politikáját, kérdés, mi lesz az AfD sorsa az extremistává nyilvánítása után. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump orosz és magyar kottából játszva támadja a felsőoktatást, s száz nappal a megválasztása után azzal szembesült...","id":"20250503_lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"cc8558a5-0d81-4481-baa2-c6691e887846","keywords":null,"link":"/360/20250503_lapszemle","timestamp":"2025. május. 03. 13:37","title":"Nemzetközi lapszemle: Feladta a leckét Moszkvának Washington és Kijev megállapodása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062b7fae-3c45-4cc2-b6ea-f6bf7c4bdaa6","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A legendás norvég szintipop trió, az A-ha három esélyt is kapott a popzeneiparban, és a terméke minden alkalommal jobb lett. Az együttes példája azt a közkeletű meggyőződést cáfolja, miszerint a kreatív produktumoknak teljesen kiforrott állapotban kell megjelenniük. Szerkesztett részlet Adam Alter bestsellerszerző Lendülj túl a holtponton! című könyvéből.","shortLead":"A legendás norvég szintipop trió, az A-ha három esélyt is kapott a popzeneiparban, és a terméke minden alkalommal jobb...","id":"20250503_A-ha-Take-On-Me-tortenete-klip-Adam_Alter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062b7fae-3c45-4cc2-b6ea-f6bf7c4bdaa6.jpg","index":0,"item":"5c9c1050-7557-4752-9d3b-3cc8710182c3","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250503_A-ha-Take-On-Me-tortenete-klip-Adam_Alter","timestamp":"2025. május. 03. 19:15","title":"A világ egyik legsikeresebb dala majdnem a süllyesztőbe került, aztán jött hozzá egy klip","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát.
Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát. Öregen is kelendő, a rossz magyar piacon még az idén is fogyott belőle. Világszerte 600 ezren választották az akár hétüléses kényelmes kisbuszt, a legújabb generációra szeptemberig várni kell.
A Portugáliában, a Tiguan és a Passat alapjaira épített, teljesen megújult Sharan szeptemberbe érkezik a magyar kereskedésekbe, hazai ára még nincs, Németországban a 1,4 literes belépőmodellt 28 850 euróért kínálják. Az importőr szerint jó lesz a magyar ár, főként a kis turbómotorral szerelt változat kedvező árfekvése vonzhatja a vásárlókat.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
A bajorországi nemzetközi bemutatón megtudtuk, hogy sokáig vacilált a szakvezetés, amíg úgy döntöttek, hogy megújítják a Sharant. Hosszú szülés volt, de ezt megszokhattuk a Volkswagentől: modelljeik lassan változnak, ellenben egyre tökéletesebbek. Így van ez a Sharannal is. A korábbi generációkra semmi nem emlékeztet, csak praktikuma. A fejlesztők az elődből csupán két alkatrészt tartottak meg: a bal- és a jobboldali napellenzőket.
Kezdetben nem tudtam eldönteni, hogy mi különbözteti meg az új Sharant az új Tourantól. Nagyon hasonlítanak egymásra, szemből olyanok, mint két tojás. Aztán megnéztem a számokat: a nagyobb testvér közel ötven centivel hosszabb, teljesen más a futóműve, erősebbek a motorjai és sokkal finomabb a belső tér kidolgozása.
A Sharan jócskán megnőtt: 22 centivel hosszabb, 9,2 centivel szélesebb, 1,2 centivel alacsonyabb. Kell is a tér, mert a Sharan vásárlói megszokták, hogy szinte minden befér az autójukba. Az új Sharan csomagtartója hét üléssel is 300 literes, de ha ledöntjük az összes hátsó ülést, 2430 liternyi térrel gazdálkodhatunk. A hétüléses változat ledöntött hátsó sorral 711 literes csomagtérrel rendelkezik, az ötülésesé 885 literes, amelynek hossza 2,1 méter – egy mosógép simán befér. Ha lehajtjuk az anyósülést, akár 3 méteres tárgyakat is szállíthatunk. Ha vontatni kell, az 1,8 tonnás Sharan 2,4 tonnás teherrel is megbirkózik. Később összkerékhajtás is várható.
[[ Oldaltörés (Nagy autóhoz erős motor kell) ]]
Négy motorral kapható kezdetben a VW Sharan: a leggyengébb, a 140 lovas a kétliteres turbódízel, a legerősebb a 200 lovas kétliteres TSI (ebben nincs start-stop). Utóbbival nem vezettük a Sharant, az előbbit pedig túl gyengének találtuk az izgalmas autózáshoz. Viszi az autót, szó se róla, de autópályán és emelkedőkön még DSG-váltóval sem tetszett. Az elektronikusan állítható (sport, normál és komfort) DCC futómű hasznos, főként sportos vezetéshez ajánlott. A Sharan nagy sebességnél és kanyarban kissé imbolyog, keményített futóművel kevésbé. A kis dízel a 100 kilométeres teszt során nem győzött meg, fogyasztása 6,8 liter körül alakult.
További képek a galériában
am
Hasonlóan halvány teljesítmény nyújtott a Sharanban a belépő benzines, duplafeltöltős motor, amelyet ebben a modellben 150 lóerős változatban mutattak be. Kézi kapcsolású váltóval működtetve, start-stoppal, fékezési energia visszanyeréssel autópályás és városi üzemben használva kimagaslóan magas fogyasztást mértünk a tesztúton: 11 liter/100 kilométer. Ehhez képest nem éreztük annyira izmosnak, igaz, nem szenved az emelkedőkön és a pályán is könnyedén tartja a 180-as tempót. A tesztelt változatok közül az erősebb 170 lovas dízel nyerte el a tetszésünket, DSG-váltóval kiváló választás. Ezzel a motorral egy pillanatig sem éreztük túlméretesnek, vagy túlsúlyosnak az autót, a sztrádán is volt bőven tartalék, még akkor is, ha 140-ről kellett kigyorsítani. Meglepetésünkre a fickós dízel takarékosnak bizonyult, a szintén 100 kilométeres tesztúton csupán 6 litert fogyasztott. Mindkét dízelt, az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében SCR-katalizárorral szerelték, amely AdBlue adalék segítségével csökkenti a környezet nitrogénoxid-szennyezését.
Az új Sharant az 5 és a 7 üléses kivitelek mellett 6 üléssel is lehet rendelni, ami kiváló üzleti kisbusznak. A 6-7 üléses változatokban alapfelszereltség a háromzónás klíma, az összes biztonsági öv bekapcsolását visszajelző rendszer, valamint a harmadik sorba bejutást megkönnyítő EasyEntry. Ezzel a megoldással valóban könnyedén bejutunk a kocsi legvégébe, ahol a biztonságunkról fejlégzsák és oldallégzsák is gondoskodik, ám hogy ott kényelmesen elférünk, megoszlottak a tesztelők között a vélemények. Szerintem nem nagyobb a hely, mint egy Touranban, de mások a második üléssort kissé előretolva komfortosan utaztak benne.
A VW-csoport legtöbb biztonsági és kényelmi eszközével felszerelhető a Sharan: intelligens távfény, bixenon fényszórók, LED-es nappali fény, LED-es hátsó lámpák, elektromosan nyitható panorámaablak, kulcsnélküli nyitás és indítás, kulcsról nyitható elektromos tolóajtók és csomagtértajtó, érintőképernyős, merevlemezes, navigációs szórakoztató és információs egység, Dynaudio hifi, USB- és iPod-csatlakozás, merőleges és práhuzamos parkolásra is képes automatika, tolatókamera, elektromos parkolófék stb. Tároló sok van, de egy Nikon fényképezőgép és egy iPad nem fér el egyszerre a kesztyűtartóban. Előbbit száműztük a csomagtartóba, utóbbi elfért az ajtózsebben. Pohártartó bőven van, a klíma emberbarát, az ülések kényelmesek, kár, hogy az elektromosan állítható gerinctámasznak nincs masszázsfunkciója. Minden Sharanban alapáras a félautomata klíma, a CD-s rádió, az ESP és a hét légzsák.