Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"132b4111-5ace-4ad8-9d42-cd925af0d777","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A gyanú szerint a Mathias Corvinus Collegium Brussels nem felel meg az uniós lobbiszervezetekre vonatkozó átláthatósági szabályoknak. ","shortLead":"A gyanú szerint a Mathias Corvinus Collegium Brussels nem felel meg az uniós lobbiszervezetekre vonatkozó átláthatósági...","id":"20250417_Vizsgalatot-inditott-a-Mathias-Corvinus-Collegium-brusszeli-irodaja-ellen-az-Europai-Unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/132b4111-5ace-4ad8-9d42-cd925af0d777.jpg","index":0,"item":"803cb9cc-3a60-4d12-b246-23d2d49a0b25","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_Vizsgalatot-inditott-a-Mathias-Corvinus-Collegium-brusszeli-irodaja-ellen-az-Europai-Unio","timestamp":"2025. április. 17. 07:28","title":"Vizsgálatot indított a Mathias Corvinus Collegium brüsszeli irodája ellen az Európai Unió","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d29d4cc5-acaf-46ff-8cd4-53337c139850","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Nyolcadik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250416_Gondolkozz-velunk-Tarkal-papa-kendoje-Szexi-a-matek-8","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d29d4cc5-acaf-46ff-8cd4-53337c139850.jpg","index":0,"item":"bcc3289b-fa29-4cf2-a85b-0884ccd5f163","keywords":null,"link":"/elet/20250416_Gondolkozz-velunk-Tarkal-papa-kendoje-Szexi-a-matek-8","timestamp":"2025. április. 16. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Tarkal papa kendője – Szexi a matek 8.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aaf071d-7992-40a7-93b5-8bb68e11c0c8","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A színész ősz hajjal és komoly szakállal pózolt. ","shortLead":"A színész ősz hajjal és komoly szakállal pózolt. ","id":"20250416_Johnny-Depp-uj-film-foto-osz-haj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aaf071d-7992-40a7-93b5-8bb68e11c0c8.jpg","index":0,"item":"4dac5e69-0851-4fed-bfa3-fb3c9a1efcba","keywords":null,"link":"/kultura/20250416_Johnny-Depp-uj-film-foto-osz-haj","timestamp":"2025. április. 16. 10:52","title":"Johnny Depp az új filmjében gyakorlatilag felismerhetetlen lesz, itt van az első fotó róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az ügyészség szerint az orvos legalább tizenöt páciensét ölte meg.","shortLead":"Az ügyészség szerint az orvos legalább tizenöt páciensét ölte meg.","id":"20250416_nemetorszag-vad-gyilkossag-emberoles-orvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"3e335105-ab7a-451b-a1a7-1c159423d2d5","keywords":null,"link":"/vilag/20250416_nemetorszag-vad-gyilkossag-emberoles-orvos","timestamp":"2025. április. 16. 12:48","title":"Halálos koktélt itatott a rábízott gyógyíthatatlan betegekkel egy német orvos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7eb1a8ce-03dc-40f2-9b4b-e0f9887e976f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Beszaladt a pékségbe, majd figyelmetlenül elindult. ","shortLead":"Beszaladt a pékségbe, majd figyelmetlenül elindult. ","id":"20250417_Kirepult-a-kocsijabol-egy-sofor-miutan-egy-rendorautoval-utkozott-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7eb1a8ce-03dc-40f2-9b4b-e0f9887e976f.jpg","index":0,"item":"0489a5b0-a2ef-4daf-bd85-b9e4ebc95382","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Kirepult-a-kocsijabol-egy-sofor-miutan-egy-rendorautoval-utkozott-video","timestamp":"2025. április. 17. 07:51","title":"Kirepült a kocsijából a sofőr, aki egy rendőrautóval ütközött – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2294586-c679-429c-ac6d-af330fb9753b","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Az a legizgalmasabb szint, amikor a mesterséges intelligenciát (MI) már nemcsak adatok könnyebb feldolgozásához, hanem közvetlenül új termékek létrehozására használják, például gyógyszereket fejlesztenek ki a segítségével – mondja Ales Holecek, az idén éppen 50 éves Microsoft technológiai igazgatója.","shortLead":"Az a legizgalmasabb szint, amikor a mesterséges intelligenciát (MI) már nemcsak adatok könnyebb feldolgozásához, hanem...","id":"20250417_ai5-ales-holecek-interju-microsoft-technologia-igazgato-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2294586-c679-429c-ac6d-af330fb9753b.jpg","index":0,"item":"c2658681-8726-4c31-b8d4-957a2ad99d7d","keywords":null,"link":"/360/20250417_ai5-ales-holecek-interju-microsoft-technologia-igazgato-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 17. 18:00","title":"Elértünk arra a pontra, ahonnan MI-ügynökök veszik át a mindennapokat. Mi következik most?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7dc51ac5-7974-443b-a1df-87503bd79d2b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Svéd kutatók elkészítették azt az akkumulátort, ami folyékony, és akár nyújtani is lehet – de nem ez minden pozitív tulajdonsága. ","shortLead":"Svéd kutatók elkészítették azt az akkumulátort, ami folyékony, és akár nyújtani is lehet – de nem ez minden pozitív...","id":"20250416_uj-akkumulator-folyekony-allag-fenntarthatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7dc51ac5-7974-443b-a1df-87503bd79d2b.jpg","index":0,"item":"ca03033c-2c15-41f2-a97b-cc9d5cb0ea0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_uj-akkumulator-folyekony-allag-fenntarthatosag","timestamp":"2025. április. 16. 17:03","title":"Megcsinálták az akkumulátort, aminek olyan állaga van, mint a fogkrémnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A nagy vihart kavart videó januárban jelent meg.","shortLead":"A nagy vihart kavart videó januárban jelent meg.","id":"20250416_Elerte-a-20-millios-nezettseget-Majka-Csurran-cseppenje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c.jpg","index":0,"item":"c7b10133-d583-4fde-9798-470c368853da","keywords":null,"link":"/kultura/20250416_Elerte-a-20-millios-nezettseget-Majka-Csurran-cseppenje","timestamp":"2025. április. 16. 12:21","title":"Elérte a húszmilliós nézettséget Majka Csurran, cseppenje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
„Ott az élmény, hogy a Hold fényénél találjunk haza” – olvasható a Volvo honlapján, ha valaki van annyira elkötelezett...
„Ott az élmény, hogy a Hold fényénél találjunk haza” – olvasható a Volvo honlapján, ha valaki van annyira elkötelezett érdeklődő, hogy direkt az új C70-es netes oldalára kattint. Miért? Elromlott a navigáció? – kérdezhetnénk rosszmájúan. Persze, lehet a fényszórók égtek ki ilyen hamar, vagy a kocsi robbant le, és most gyalogosan kutyagolunk haza a Hold fényében fürdő, lágy tücsökszóba és friss szalma illatába burkolózó mezőkön át. Nem kizárt az sem, azért a Hold fényére való utalás, mert a tinivámpír sorozat Twilight első részének a filmhez hasonlóan ikonikussá lett kocsija, a C30-as sikerét lovagolná meg a nagytestvér, mármint a C70-es is. Nem tudjuk, az viszont tény, hogy alaposan túllőttek a célon a Volvo reklámszövegírói, amikor a friss kampány figyelemfelkeltő mondatait fogalmazgatták.
További képek a galériában
am
„Az élet nemcsak a Volvóról szól. Ezért van Volvóm.” – szól egy másik, generálisabb szlogen. Nemzetközi hírű lingvisták hónapok óta gyöngyöző homlokkal elemezgetik ezt a frázist, de egyelőre még adósok egy olyan értelmezéssel, ami jó fényt vethetne a Volvóra, pláne egy kifejezetten olyan élményautóra, mint aminek a C70-es szándékozik lenni.
Nehéz lehet marketingesnek lenni ezek után a Volvónál, amit a kínai Geely mintegy 1,8 milliárd dollárért vásárolt meg a minap a Fordtól (az utolsó papíron augusztus 2-án száradt meg a tinta). Vagy ezek az ötletek már a kínai éceszgéberek agyából pattantak volna ki?
Legfontosabb piacok(2009-ben 10 792 C70-est adtak el világszerte)
USA 5170
Nagy Britannia 1184 Németország 891 Belgium 568
Franciaország 419
Mindegy is, sokkal jobban jár mindenki, ha az autót kezdjük el mustrálni. 1997-ben mutatták be az első generációs C70-est, aminek akkor még erotikusan gömbölyded formája volt. Az egyszeri vagány Volvo-vásárlónak akkor még dönteni kellett, kabriót, vagy kupét óhajt, most kábé ugyannyi pénzért kettőt is kap: kabriót és kupét is. A világ talán első keménytetős valóban négyüléses kabrióját a Volvo hozta ki pár éve, ez most a ráncfelvarrt változat. És nézzük, nézegetjük, akárhogyan is, de nem csúnya. Sőt, 1,4 méteres magasságával nagyon alacsony és sportos, ívei és szögletei enyhén maszkírozott és csak kicsit szelídített agressziót sugallnak. Nem mindenkinek tetszik, de szerethető és tisztelhető. És tény: ha már az azonos platformra épült Focus CC és e között kell választani, nem vitás, melyik mellett döntünk.
am
Van, akinek bejön az ijesztően bonyolult tetőszerkezet, van, akinek nem, de az is tény, hogy a teszt ideje alatt egyszer sem gabalyodott össze. Ámulunk is a mérnöki teljesítményen, de vászonhoz szokott bensőnknek sok ám az a jó 30 másodperc, amíg lehúzzuk a tetőt; van olyan piros lámpa Budapesten, ahol nem mernénk elindítani a nyitást, félve a többi autós haragjától. Merthogy a tetőszerkezet csak akkor működik, ha tövig nyomjuk a féket, nem lehet a ponyvás prémium kocsik többségéhez hasonlóan lassú menetben működtetni, így biztosan megvárakoztatnánk a mögöttük állókat.
Nagyon ügyes, okos, ötletes a csomagtartója is, nem néztük ki belőle a 404 litert, persze ez csak felhúzott tetővel ilyen nagy, megkockáztatjuk, a szegmensben az egyik legnagyobb. Babakocsi, összecsukható asztal biztosan elfér benne, sőt több karton bor is egymás mellett – erről nem nyitunk vitát, empirikus módon győződtünk meg róla.
Ez persze még messze nem a kabrió Bentley luxusimázsa, de megvan benne a visszafogott eleganciának egy olyan eleme, ami hiányzik az MX-5-ből, vagy a Peugeot 308 CC-ből. Talán az is közrejátszik ebben, hogy ez a Volvo egyik első kabriós modellje. (Most nem számítanám ide az ÖV 4 túrakocsit 1927-ből.) Szóval, a legtöbb ember nem kabrióként gondol a Volvóra, ezért még körbelengi kicsit az unikalitás, az egyediség lila ködszerű párája.
Fáj beismerni, de igaz: nem tudjuk, miért, de jobb illata van az utastérben a bőrnek, mint a Saabokban. Tud ám büdös is lenni a bőr, de itt nem, Volvót meghazudtoló elegancia illata lengi be az utasteret, és kifejezetten esztétikus a bordó színű bőr. Mindennek van súlya, ami a biztonságot illeti nem spóroltak az anyaggal. Az oldallégzsákot ügyesen elrejtették az ajtó bőrborításában, szépen, hivalkodás nélkül, de asszertíven közli: ott van.
[[ Oldaltörés (Nem luxus, pedig drága) ]]
A sok kellemkedés mellett ráadásul még a kormány fogása is kellemes, nem túl divatos, inkább konzervatív és elegáns, de éppen itt jön a bibi. Nem elég, hogy minket nem tud meghatni az IKEA dizájn, az álminimálos műszerfal, de rosszabb az, hogy nem is illik ehhez a kocsihoz – nem beszélve arról az otromba műanyagdarabról, ami a szivargyújtót rejti, vagy a visszapillantóval egy magasságban lévő nagyon gagyi, sorjás légbeömlőről. Ez a kocsi túl puritán ahhoz képest, hogy milyen körülmények között ülünk. Ahogyan a svéd luxusszállók helyett is inkább a párizsi Ritzet választanánk; ha valakitől ötcsillagos árat gombolnak le, akkor ne az legyen a kényelem netovábbja, hogy nyírfurnér íróasztallapon merített papírra írhat a Mont Blanc töltőtollával. Ha tényleg kényeztetni akarnak, akkor a gyönyörűen varrott bőrülés és bőrbetétek mellett ne az alumínium műszerfal íveiről kelljen írnom, hanem a tocsogósan luxus műszerfalról, ami persze itt nincs. Ha már kabrió és kanyarkövető fényszóró, és gombnyomásra lágyan kiemelkedő navigációs monitor és egyebek, akkor ne aludjak el az unalomtól, ha véletlenül arrébb rebben a tekintetem. Az első generációs, puhatetős C70-nél még szó sem volt efféle unalomról. Meglehet, nincs igazam, de mintha a teszetoszaságot érezném: nem tudták a Volvónál eldönteni, hogy a régi vásárlókat akarják megtartani, vagy inkább újítanának, és nyitnának a sportos yuppiek felé. Ez az autó egyik csoport mellett sem mer kiállni teljes mellszélességgel.
További képek a galériában
am
Furcsa ellentmondás viszont, hogy a kormányon a gombok szinkronban vannak a puritán műszerfallal, mégis, nem bántják annyira a szemet, és iszonyatosan kényelmesen, könnyen kezelhetőek. A visszapillantók már nem sikerültek ilyen jól, nem mindig látszódnak a szomszéd sávban közlekedők, de nagy előnyük, hogy érdekes látvány az autó oldala bennük. A navigációt három éves lányom is simán tudná kezelni – kollégáim mondjuk nem tudták, de ez nem a Volvo hibája. A kormányra applikált minijoystick használatába egy perc alatt belejövünk, és onnantól már könnyedén irányítjuk a szoftvert. Igaz, mi csak az egyszerűbb üzemmódot használtuk, mert hogy az elején ezt el lehet dönteni. Persze, miután a gép magától ajánlja fel a választást, kíváncsiak volnánk, ezek után ki akarja a bonyolultabb kezelést használni.
A furcsa kettősség akkor is elkísér, amikor végre beindítjuk a motort. A vadiúj D4-es közös nyomócsöves dízelmotor öthengeres és 177 lóerős, brutális 400 Nm-es nyomatékkal, amit már 1750-es fordulaton szállít. Menetközben a karosszéria meg se mukkan, nyitott és csukott tetővel egyaránt, kabrióhoz képest meglepően merev a test, se nyekkenés, se nyiszogás, szépen tartja az utat. A fékek is tanítanivalóan finoman, mégis határozottan fognak, ebben sincs hiba, s még a hatsebességes automata is ügyesen muzsikál. Amiben hiba van, az a hang. Valahogy idegesít a kabrióban a dízel hangja. És nem áll össze a fejemben a kép: itt egy roppant sportos autó, amire jó ránézni, jó vele fékezni, sőt nagy gázzal gyorsulni is, de ilyen sokféle élmény mellett lehangoló, hogy egy Kamaz döngicsél a fülünkbe. Egy ilyen autóban a dízel bizony valahol megalkuvás. Még ha okos és előnyös megalkuvás, akkor is az. Talán még próbálgatták is hangolgatni, de nem sikerült túl jól, kis gázzal nagyon erőlködős a motor hangja. Ha odalépünk neki, akkor már nincs gond, rövid gondolkodás után nekiindul. Persze, nem szabadul el a pokol ilyenkor se, de váratlan egy dízeltől, ahogy hirtelen nekilendül, pláne a teherautós hang után.
Szóval, számunkra egy ideális öszvér megoldás. Egyrészt sportkocsinak tűnik, a futóműve is alakulgat hozzá, a külalakja és minden egyéb erre utal, még a belsejében is egyes elemek, viszont olcsó a fenntartása és élményautónak sem utolsó – a hangot leszámítva. Meg most jut eszembe, hogy napfényben egész jópofa a középkonzol, ami mögött át lehet nyúlni. Még nem szeretem, de azt hiszem, meg tudnám szokni.
Izsák Norbert
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
További képek a galériában
am
Volvo C70 D4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1984
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
177 lóerő / 3500-as percenkénti fordulaton
Max. nyomaték: Nm
400 Nm / 1750-2750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4615 / 2025 / 1400
Csomagtér
404/200 liter
Saját tömeg (kg)
1646
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
215
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
vegyes
6,4
Tesztfogyasztás (város/országút/vegyes)
8,8/5/7,8
CO2 kibocsátás (g/km)
169
ÁRA
10,99 millió forinttól a tesztelt modell ára: 13,8 millió forint