Tetszett a cikk?

Óriásit esett vissza a már eleve gyenge tavalyi mutatókhoz képest a zalai térség újautó-piaca. A márkakereskedések fél év alatt alig néhány autót tudtak eladni. Az alagút végét egyelőre senki nem látja - olvasható a zalaihirlap.hu cikkében.

Nagykanizsán az év első hat hónapjában 125 gépjárművet helyeztek forgalomba a márkakereskedők. Ez a szám önmagában is elegendő volt ahhoz, hogy a cégvezetők kedvét elrontsa, ám ha azt is hozzátesszük, hogy az utóbbi években több márkakereskedés is csődbe ment, még aggasztóbbnak tűnik a helyzet.

„Magam sem gondoltam volna, hogy fél év alatt 26 újonnan forgalomba helyezett gépjárművel piacvezetővé válhat egy márka itt Nagykanizsa térségében, de most ez történt velünk” - magyarázta a rendelkezésére álló statisztikákat böngészve Szekeres András, a Renault-okat forgalmazó Kanizsa-Car Kft. ügyvezetője. „Megdöbbentőek az adatok. A tavalyi, amúgy is csökkent mutatókhoz képest a vonzáskörzetünkben 62,5 százalékos az idei visszaesés” - így Szekeres András.

Az okokról szólva a gazdasági helyzetet, a banki hitelezés visszaesését említette az ügyvezető. Ráadásul - mint fogalmazott - a deviza alapú lakáshitelek törlesztőrészleteinek drasztikus emelkedése miatt a családoknak nem maradt ereje gépkocsihitelre. - „Három éve folyamatosan csökken az újautó-eladások száma, ugyanakkor a használt autókra nő a kereslet” - tette hozzá Szekeres. „Elfogynak a jó minőségű használt autók, újak nem lépnek be a körforgásba. Szépen lassan vissza fogunk esni a kilencvenes évek szintjére.”

A cikk folytatása a zalaihirlap.hu megyei portálon olvasható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Gyerekülésteszt 2010

A gyereküléseket minősítő általános ECE R44/04 szabvány nem foglalkozik az oldalütközések következményeivel. Az ADAC német autóklub tesztjében ezt is figyelembe veszik. Négy szempontból tesztelték az üléseket, közülük a biztonság csak az egyik, bár kétségtelenül a legfontosabb. A használhatóságot, a komfortot és a kezelhetőséget is külön-külön minősítették egy ötfokozatú skálán. Egyértelműen az ADAC tesztjeinek köszönhető, hogy ma már az ülések oldal- és fejvédelmére nagy hangsúlyt fektetnek a gyártók.

hvg.hu Autó

Még a luxemburgiak is több autót vesznek, mint a magyarok

Az európai új autó piac továbbra is az ellentétek színtere, néhány piac nő és egyes modellek sikeresek, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a Jato Dynamics legfrissebb, júliusi elemzéséből. A magyar piac továbbra is a leggyengébb, még a lakosai számát tekintve húszszor kisebb Luxemburg is jócskán megelőzi.

hvg.hu Autó

Teszt: mit tud az iGo Primo szoftver?

A navigációs rendszerek elképesztő ütemben fejlődnek. Vannak cégek, ahol a generációváltás kevésbé látványos, a háttérben folyamatosan fejlesztik a programokat, és vannak, ahol nagyok az ugrások. Így van ez a magyar NavNGo fejlesztette iGo-sorozattal is, aminek a legújabb tagja a Primo nevet viseli.

Autó

Mit tegyen koccanás, vagy defekt esetén?

Rövidebb, vagy hosszabb úton egyaránt előfordulhat váratlan defekt, vagy kisebb karambol, amely hirtelen megállásra kényszeríti az autóst. Az izgalom hatása alatt sokak képtelenek helyesen cselekedni. Ugyanakkor nem árt, ha néhány dolgot szem előtt tartunk ilyen esetekben.

Biró Csongor Autó

Melyik autókkal a legelégedettebbek a vásárlók?

A J.D. Power piackutató és a What Car? magazin felmérésében tizedszer is az élen végzett a Lexus a vevőelégedettségi listán. A vizsgálatot 17 ezer olyan brit autós online megkérdezésével végezték, akik legalább két éve autótulajdonosok.